Hyvän kropan saa sali+lenkkeily yhdistelmällä kuka tahansa,
jolla ei ole merkittävää ylipainoa. 3x vkossa salia ja 2-3x viikossa lenkkeilyä. Nyt jos aloittaa, on kesällä jo paljon atleettisempi kroppa.
Kommentit (366)
Tiedän ja tällä mennään kohti keveämpää kesää
Eipä sitten saanut ohjeita vaikka nätisti kysyi. Käy salilla ja lenkillä ovat aika epämääräisiä ohjeita.
Olisikin noin helppoa vuosia ollut tulehtunut olkapää ja jalkaterä.. näiden raajojen liikerajat Selkäkipu
Kunhan nyt edes pysyisi työkuntoisena, sekin riittää
Vanhuus kun ei tule yksin ja vielä olisi 25v eläkeikään.
Määrittele hyvä.
Olen liikkunut jotakuinkin noin ja ollut normaalipainoissa koko aikuisikäni, mutta harva kestää katsoa minua ainakaan positiivisessa mielessä vähänkään vähemmissä vaatteissa, jotka paljastavat leikkausarpien ja iho-ongelmien peittämän ihoni. Osa on kokenut oikeudekseen kommentoida ihoni oksettavuutta, josta en sinänsä ole eri mieltä ja jonka takia peitän sen aina, kun se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Sali on liian kallis, ei ole varaa. Lenkkeily on tylsää.
Kaikki tarvittavat liikkeet voi tehdä myös kotona. Onnistuu tarvittaessa myös kehonpainolla, ei tarvitse edes painoja. Lenkkeily on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
vaan toimistorottien pitää lenkkeillä, kunnon töissä saa ihan tarpeeks hyötyliikuntaa. eikä riitä että sielä salilla käy, pitäs tehäkkin jotain.
Se on jännä, että monet kunnon töissä käyvät ovat kuitenkin rapakuntoisia läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitten saanut ohjeita vaikka nätisti kysyi. Käy salilla ja lenkillä ovat aika epämääräisiä ohjeita.
Tuohan riippuu siitä mitä haluaa painottaa ohjelmassa, esimerkiksi. Itse treenaan 4 kertaa viikossa ja jako treeneillä on: 1. Selkä, olkapäät, 2. Etureidet, vatsa, 3.Rinta, kädet, 4.takareidet, pakarat, pohkeet, vatsa. Näitä erilaisia jakoja ja ohjelmia löytyy netistä ja monesti salilla opastavat liikkeet ja voivat tehdä ohjelman. Lenkit mulla on 45min-1h kävelyä
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisi vielä mennä lenkille sen jälkeen, kun on kävellyt 30 000 askelta? Juuei kiitos.
t. hoitoalalla
Pelkkä kävely ei ylläpidä hapenottokykyä eikä kestävyyttä. Pitäisi harrastaa myös hikiliikuntaa.
Kannattaa tehdä lisäksi myös lihaskuntotreeniä. Muuten tukielimet alkavat aiheuttaa ongelmia jo varhaiskeski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisi vielä mennä lenkille sen jälkeen, kun on kävellyt 30 000 askelta? Juuei kiitos.
t. hoitoalalla
Pelkkä kävely ei ylläpidä hapenottokykyä eikä kestävyyttä. Pitäisi harrastaa myös hikiliikuntaa.Kannattaa tehdä lisäksi myös lihaskuntotreeniä. Muuten tukielimet alkavat aiheuttaa ongelmia jo varhaiskeski-iässä.
Tervetuloa koska tahansa kokeilemaan hoitoalan töitä. Ei ole pelkoa, etteikö tulisi hiki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan riippuu siitä mitä haluaa painottaa ohjelmassa, esimerkiksi. Itse treenaan 4 kertaa viikossa ja jako treeneillä on: 1. Selkä, olkapäät, 2. Etureidet, vatsa, 3.Rinta, kädet, 4.takareidet, pakarat, pohkeet, vatsa. Näitä erilaisia jakoja ja ohjelmia löytyy netistä ja monesti salilla opastavat liikkeet ja voivat tehdä ohjelman. Lenkit mulla on 45min-1h kävelyä
Ja kauanko salitreeni kerrallaan kestää, esim. 2 etureidet ja vatsa, kauanko tähän mene aikaan/kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. hoitoalalla
Pelkkä kävely ei ylläpidä hapenottokykyä eikä kestävyyttä. Pitäisi harrastaa myös hikiliikuntaa.Kannattaa tehdä lisäksi myös lihaskuntotreeniä. Muuten tukielimet alkavat aiheuttaa ongelmia jo varhaiskeski-iässä.
Siinä on ihan tarpeeksi lihaskuntreeniä kun roudailee 100-kiloisia potilaita ympäriinsä. Ei hoitoalan työ ole pelkkää kävelyä, jos niin luulit.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
t. hoitoalalla
Lisäät voimaharjoittelua ja laitat ruokavalion kuntoon niin saat hyvän vartalon ajan kanssa taatusti. Kävely ja kevytkin liikkuva työ on hyvä asia energiankulutuksen kannalta. Jokaisella tietysti omanlaisensa keho mutta parempi versio itsestä aina mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kauanko salitreeni kerrallaan kestää, esim. 2 etureidet ja vatsa, kauanko tähän mene aikaan/kerta.
Treenit kestää mulla max tunti ja vartti. siinä on 10 minsan alkulämmittely, jotkut tykkää tehdä pidempään. Talvisin tulee joskus tehtyä treenin päälle juoksumatolla 20-30 minsan kävely, jos ulkona pakkasta tms
Pelkkä salitreeni ei riitäkään, niinku ap sanoi, vaan pitää käydä salilla ja juosta. Näettekö useinkin lenkkeilyä ja salia harrastavaa ihmistä, jolla olisi huono kroppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. hoitoalalla
Lisäät voimaharjoittelua ja laitat ruokavalion kuntoon niin saat hyvän vartalon ajan kanssa taatusti. Kävely ja kevytkin liikkuva työ on hyvä asia energiankulutuksen kannalta. Jokaisella tietysti omanlaisensa keho mutta parempi versio itsestä aina mahdollinen.
Missä kohtaa sanoin, että vartaloni ei ole hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Sali on liian kallis, ei ole varaa. Lenkkeily on tylsää.
Tekosyy 1 on se, tekosyy 2 on tämä.
Vaatii myös tiukkaa ruokavaliota ja erityisesti hiilihydraattien vähentämistä ruokavaliosta. Sekään ei silti poista löysää vatsanahkaa, ainoastaan kirurgin veitsi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä salitreeni ei riitäkään, niinku ap sanoi, vaan pitää käydä salilla ja juosta. Näettekö useinkin lenkkeilyä ja salia harrastavaa ihmistä, jolla olisi huono kroppa?
Kyllä näen. Jok kerta, kun käyn salilla, siellä on ihmisiä, joilla on huono kroppa. Mukaan lukien omani.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen joka päivä kun katson peiliin.
t. hoitoalalla