Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein huoli-ilmoituksen, naapurin yh ei käy pienen lapsensa kanssa edes jokapäivä ulkona

Vierailija
02.03.2024 |

Äidillä on myös kaksi alakouluikäistä lasta, ns. avainlasta, ovat vilkkaita mutta juoksevat arkisinkin vielä klo 22 jälkeen portaikossa. Koskaan en ole nähnyt äidin vievän asunnosta edes roskia ulos. En ole mikään kyylä vaan aidosti huolestunut naapuri.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko se on lapsen kanssa käydä ulkona joka päivä?

Mikä pakko se on tehdä lapsia jos niille ei ole aikaa ja resursseja?

Vierailija
22/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen se 4-vuotias joka menehtyi. Voi kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi nukkui päiväunet parvekkeella raittiissa ilmassa, ei tarvetta pakkoulkoilulle joka välissä. Roskat vein vasta myöhään illalla, kun kaikki lapset olivat nukkumassa ja olin tehnyt keittiösiivouksen päivän jäljistä. Meillä lapset saa valvoa aina, kun se on mahdollista.

Vierailija
24/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en viittinyt ehkästä.

Vierailija
25/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ehdit koko päivän seurata vieraiden ihmisten elämää? Etkö käy missään itse, etkö tee mitään?

Vierailija
26/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden lapset ovat myös niitä sisällä jyskyttäjiä kun uloskaan ei viedä.

Vierailija
27/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ku mä halusin ne lapsilisät kun päivärahat katkaistiin.

Vierailija
28/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: naapurikyttääjä ja varmaan tekee liukuhihnalta LASU:ja kaikkialle, näiden vuoksi Suomen LASU järjestelmä on täysin rämettynyt ja käyttökelvoton, se on pakko rakentaa uudelleen...

Vierailija
29/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää olla somessa en kerkee nyt.

Vierailija
30/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on puhdas trollaus johon moni mamma meni. Tosiasia kyllä on ettei vaunulenkkejä tai metsäretkiä syksyllä sienikirjan kanssa tämän foorumin piireissä pahemmin tehdä.

t. Ap

Vierailija
31/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös, olen 11 vuotta asunut tässä talossa ja en minäkään kertaakaan ole nähnyt naapurin kantavan ruokakasseja kotiin. Ohimennen olen joskus nähnyt kyllä, että istuvat keittiössä syömässä. Ihme ja kumma, että en olekkaan ikkunassani 24/7 vaan käyn töissäkin välillä. 

Vierailija
32/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään välttämätön pakko käydä joka päivä ulkona. Ei meilläkään välttämätt sunnuntaina lähdetä mihinkään, jos on huono keli. Muina päivinä kyllä, kun harrastuksia tai päivähoitoa ja töitä. Ei muuten päiväkodeissakaan joka päivä ulkoilla, esim. 20 asteen pakkasissa.

Vierailija
33/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi nukkui päiväunet parvekkeella raittiissa ilmassa, ei tarvetta pakkoulkoilulle joka välissä. Roskat vein vasta myöhään illalla, kun kaikki lapset olivat nukkumassa ja olin tehnyt keittiösiivouksen päivän jäljistä. Meillä lapset saa valvoa aina, kun se on mahdollista.

Et ole tilivelvollinen kenellekään. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka on niin täynnä omaa myrkkyänsä, että ei saa rauhaa, ennenkuin on jonkun muun haukkunut ja arvostellut. 

Vierailija
34/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saattaa mennä viikkoja etten näe naapureita, en ajattele yhtään mitään. Heillä on elämänsä niin kuin minulla

Vierailija
35/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä elämässäni nähnyt ketään naapuria viemässä roskia muistaakseni. Kuka tollaiseen kiinnittää mitään huomiota. Joskus ehkä kuullut jonkun kolistavan kansia. 

Vierailija
36/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotko tosiaan naapurisi tekemisiä 24/7...???

Ehkä voisit tehdä sen huoli-ilmoituksen myös itsestäsi? Minäkään "en koskaan vie roskia", koska vien ne aina öisin. Satun olemaan iltavirkku ja luojan kiitos, voin tehdä yli 60% töistäni etänä kotona. Mieheni on aamuvirkku mutta lapsemme on valitettavasti tullut minuun. Hänestä varmaan kasvaa juuri tuollainen esiteini, joka pomppisi ulkona vielä 22.00.

Tuntuu pahalta, kun lapsi pitää patistaa nukkumaan "puoliyhdeksän uutisten aikaan" kesken leikkien, mutta yritetään pitää aamuvirkun rytmiä yllä.

Toisinaan kun lähden iltakävelylle töiden jälkeen, hän ryntää huoneestaan kun ei ole saanut unta ja pyytää päästä mukaan. Laitan hänet pulkkaan ja mennään pieneen leikkipuistoon. kun hän on aikansa riehunut, hänelle maistuu uni. Kai meistäkin tehdään kohta lasu tämän takia, vaikka lapsella on aina puhtaat ja ehjät vaatteet ja hän on normaalipainoinen ja harrastamme terveitä elämäntapoja ym.

Vierailija
37/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sä oot täys ihmissa.asta

Pidä pentus poissa rappukäytävästä yöllä.

Asun omakotitalossa ja meillä nukutaan öisin 

Vierailija
38/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit tehdä sen huoli-ilmoituksen myös itsestäsi? Minäkään "en koskaan vie roskia", koska vien ne aina öisin. Satun olemaan iltavirkku ja luojan kiitos, voin tehdä yli 60% töistäni etänä kotona. Mieheni on aamuvirkku mutta lapsemme on valitettavasti tullut minuun. Hänestä varmaan kasvaa juuri tuollainen esiteini, joka pomppisi ulkona vielä 22.00.

Tuntuu pahalta, kun lapsi pitää patistaa nukkumaan "puoliyhdeksän uutisten aikaan" kesken leikkien, mutta yritetään pitää aamuvirkun rytmiä yllä.

Toisinaan kun lähden iltakävelylle töiden jälkeen, hän ryntää huoneestaan kun ei ole saanut unta ja pyytää päästä mukaan. Laitan hänet pulkkaan ja mennään pieneen leikkipuistoon. kun hän on aikansa riehunut, hänelle maistuu uni. Kai meistäkin tehdään kohta lasu tämän takia, vaikka lapsella on aina puhtaat ja ehjät vaatteet ja hän on normaalipainoinen ja harrastamme

Öisin äidin kanssa puistossa? Eikö lapsella ole kavereita? Kuinka saat hänet hereille päikkäriin tai kouluun jos remuatte puistossa kun muut nukkuvat?

Vierailija
39/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti väärä lasu. Ei kai kukaan käy joka päivä kovalla pakkasella pikkulapsen kanssa ulkona. Jos käytävämelu häiritsee, siihen on heippalappu. Ehkä silloin olisi hyvä aika kuntoilla portaissa.

Vierailija
40/41 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan kun lähden iltakävelylle töiden jälkeen, hän ryntää huoneestaan kun ei ole saanut unta ja pyytää päästä mukaan. Laitan hänet pulkkaan ja mennään pieneen leikkipuistoon. kun hän on aikansa riehunut, hänelle maistuu uni. Kai meistäkin tehdään kohta lasu tämän takia, vaikka lapsella on aina puhtaat ja ehjät vaatteet ja hän on normaalipainoinen ja harrastamme

Se kannattaa ulkoiluttaa sillon ihmisten aikaan kun muitakin lapsia on leikkimässä. Ehkä sillon ei menis niin myöhäseks nukkuminenkaan. On kova homma sitten eskariin/kouluun opettaa uusi rytmi, mutta toki teette niinkun teette, lapsihan siinä vain kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme