Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko ihmisiä silmiin kun tulee joku vastaan?=

Vierailija
02.03.2024 |

Itse en koskaan

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää ymmärtää ettei tarkoituksella haasta vastaantulijoita katsomalla silmiin, ihminen on luontokappale siinä missä eläimetkin ja toimii myös vaistojensa varassa.

Vierailija
22/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson usein ja vastaantulevat katsovat myös minua, silloin tällöin hymyilevät ja nyökkäävät. Narkomaanin oloisia en katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan tietoisesti.  Miksi katsoa silmiin ihmistä jonka kanssa ei ole kontaktissa, kävelee vain sattumalta vastaan tai ohi?

Sanotaan että toista silmiin katsominen lisää läheisyyden tunnetta.  Eräs tapailemani mies väisti tehokkaasti katsekontaktia ja se tuntui inhottavalle. Jos juttelimme hän käänsi katseen aina minun ohitseni, ei vahingossakaan kohti.  Läheisessä suhteessa katsekontakti on mielestäni tärkeä, ei tietenkään mikään tuijottelu, se taas ahdistaa.

Se mies oli sitten aika pian eks.

Vierailija
24/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi tungettelevaa ja huonoa käytöstä katsoa silmiin kadulla kohtaamiaan ihmisiä. Se on tunkeutumista toisen yksityisyyteen. Se, että kohdataan sattumalta ei tarkoita mitään tuttavallisuutta tietenkään. 

Vierailija
25/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vilkaise ohikulkijoita silmiin, miksi niin tekisin? Asun kaupungissa

Vierailija
26/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tosi tungettelevaa ja huonoa käytöstä katsoa silmiin kadulla kohtaamiaan ihmisiä. Se on tunkeutumista toisen yksityisyyteen. Se, että kohdataan sattumalta ei tarkoita mitään tuttavallisuutta tietenkään. 

Minusta se taas kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, että osoittaa huomanneensa toisen ihmisen olemassaolon jollain tavalla.

Vierailija
27/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Böndet jonossa täällä vastailemassa.

Kaupunkilaisena vastaan, että kyllä, mutta kun ihmisiä on paljon niin eihän niitä kaikkia mitenkään ehdi katsoa sen kummemmin. Eli katson silmiin jos on syytä katsoa silmiin.

Mä olen kaupunkilainen eikä tosiaan kiinnosta tuijotella vastaantulijoita silmiin. Mitä järkeä siinä on kiinnittää mitään huomiota satoihin vastaanteleviin päivän aikana?

Vierailija
28/28 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa ihmisvilinässä en katso ketään erityisesti. Omakotialueella kävelylenkillä noteeraan ne harvat vastaantulijat katsekontaktilla. Aika usein se toinen kävelijä noteeraa myös ja tulee ehkä nyökättyä ja hymyiltyä hieman. Näistä kohtaamisista tulee yllättävän mukava tunne, en tiedä miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan