Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäreilut appivanhemmat! Mies ei välitä joten ei munkaan pitäisi, mut sapettaa ihan älyttömästi!

Vierailija
16.01.2007 |

Appivanhemmat suosivat aina ainutta tytärtään, pojat ei ole mitää. Appivanhemmat myivät talonsa ja muuttivat paljon pienempään ja halvempaan asuntoon. Kyllhän he tietty saavat tehdä rahoilla mitä lystäävät, ut musta tää on törkeetä!

Pojille ei anneta latiakaan vaikka osa asuntovelkaisia, pienipalkkaisia tai perheelisiä. Sen sijaan ainut tytär, joka on todella kovapalkainen sinkku yksityinen erikoislääkäri saa taloudellista avustusta, koska hänellä nyt on niin suuret menot ja paljon velkaa. Tytär on täysin holtiton raha-asioissa ja suuruudenhullu hankinnoissaan. Nyt rakennuttaa ITSELLEEN melkein 300 neliön taloa ja pitäähän häntä nyt auttaa, kun on niin paljon velkaa. Seuraavaksi ottaa lainaa varmaan veneeseen vaikkei osaa purjehtia.

Mun mies ei saanut latiakaan, vaikka bruttotulot kuussa 2100¿ ja mä hoitovapaalla, asutaan 56 neliössä vuokralla. Ainut jonka koulutksen vanhemmat kustansivat oli tietenkin tytär. Mun miehen opinnot jäi kesken, kun ei ollut varaa ottaa opintolainaa enempään ekan lapsen syntyessä.

Oon tosi katkera vaikkei pitäisi, kun mies ei välitä ja hänen on vanhempansa. En vaan tajua tota vääryyttä! Mun vanhemmat ei tekisi noin koskaan meille lapsille!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ne rahat kiinnosta vaan ihmettlen miten vanhemmat voivat kohdella lapsiaan noin. Miten jollekin lapselle mahdollistetaan kaikki ja toisille ei mitään.

Mitä tulee ennakkoperintöön, että sisko saisi nyt ja muut myöhemmin. Mistäs sitä perintöä jaettavaksi jää, kun kaikki menee nyt. Rakentamista rahoittavat menemällä mukaan esim kaapisto-ostoksille ja isipappa maksaa kaiken lyömällä riihikuivaa tiskiin. Miten tämmösen muka saa huomioitua jossain perinnönjaossa?

Ja mitä mieheeni tulee, ei ole mikään lusmu kouluttamaton luuseri kuten eivät muutkaan veljensä. Ovat iyse rahoittaneet opiskelujaan työnteolla tai lainoilla. Siskolle on maksettu kaikki opiskelut lukiosta lääkikseen ja valmennuskursseihin. Pojat ovat saaneet maksaa itse kaikki lukiokirjoista lähten...

On todella vaikeaa ymmärtää appivanhempia. Mun vanhemmat eivät koskaan toimisi noin enkä voisi kuvitella suosivani yhtä lapsistani noin ja dissaavani toista. Kyse ei minusta ole rahasta vaan periaatteesta!

Mies ei omien sanojensa mukaan jaksa enää välittää, kun homma on mennyt aina näin. Hän ei kuulemma tarvitse vanhempiaan ei henkiseksi tueksi eikä taloudellisesti, on tottunut jo ajat sitten pärjäämään ilman vanhempien minkäänlaista apua tai tukea. Välit vanhmepiin ovat kieltämättä todella etäiset, jutut lähinnä millaista keliä siellä on -tasolla.

Vierailija
2/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kun appivanhemmat kuolee ne voi laskettaa mukaan perintöön... Joten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että appivanhemmat on myyneet omaisuuttaan ja sen jälkeen tytär on sijoittanut isoja summia omaan remonttiinsa.

Vierailija
4/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeää, mutta kyllähän aikuiset ihmiset saavat rahoillaan tehdä mitä haluavat. Sisko on onnistunut pelaamaan korttinsa hyvin (mutta itse en kyllä kehtaisi hyötyä tuolla tavalla.)

Varmasti ottaa päähän ja syystäkin, mutta en tajua niitä kirjoittajia, jotka käskevät tekemään tuolle lopun. Miten ihmeessä? Parempi varmaan yrittää olla katselematta sinne päin - jos sisko ei teiltä vie rahaa, niin ei se ole teiltä pois. Ehkä vähemmän teille sitten joskus, mutta minkäs teet. Yhtä hyvin miehesi vanhemmat voisivat olla rutiköyhiä ja perisitte vain velkaa.

Vierailija
5/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt vaan yksi esimerkki neidin tempauksesta: Ei löydy pikkujouluksi kivoja kenkiä. Eipä muuta kuin viikonlopuksi Milanoon ja osti sieltä 15 paria kenkiä! Viikon kuluttu kengistä 2 paria oli jo alkanut kyllästyttää niin, että heitti roskiin, ei edes Uffin laatikkoon voinut laittaa.

Vierailija
6/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemman liiton lapset olivat saaneet ennakkoperintönä rahaa ja tavaraa. Se huomioitiin perinnönjaossa.

21

Vierailija
7/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tos kurjalle miehen puolesta, kun sisko ökyilee rahoillaan ja sitten kitisee vanhemmille miten tiukkaa on ja vanhemmat auttaa.

Vierailija
8/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä noista kengistä? Kuulostaa tutulta tarinalta, nimittäin, koko asetelma.

Vierailija
9/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei tee mitään, niin mitäpä sinäkään voit. Eikö sulla ole omia vanhempia vai miksi noin heistä piittaat?

Vierailija
10/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aikaasi heihin haaskaat! Nauti omasta fiksummasta suvustasi ja anna miehesikin nauttia.

29

Vierailija
11/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiivisi on vähintäänkin kyseenalainen. JA on ollut teidän perheen valinta tehdä lapsia ennen opiskelujen päättämistä JA on teidän perheen valinta se että sinä olet hoitovapaalla ja joudutte " kituuttamaan.

Mitäpä jos sinun mahd tuleva miniäsi/vävypoikasi alkaisi joku päivä ohjailla teidän rahan käyttöänne? Sietää miettiä sitä ennen kuin alat mitään typeriä nimettömiä kirjeitä tai muita yhteydenottoja asian timoilta tekemään.

Vierailija
12/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap on vakavia ongelmia...

Vierailija
13/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen siskon tuloista ja kuluista? Siis jos selvästi kuluttaa enemmän kuin tienaa, eikös verottaja voi tehdä siinä tapauksessa jonkunlaisen kyselyn ja pyytää selvitystä tuloista ja menoista?

Nimittäin veronkierrolta vaikuttaa, jos isukki ostelee huonekaluja, matkoja jne!

Vierailija
14/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin esimerkkiä siitä että yksi lapsi asetetaan muiden edelle, ja tottakai vaimosta se tuntuu pahalle kun miestään näin kohdellaan. Koska varmasti se loukkaa vaikka sitä ei myöntäisikään. Vanhempien pitäisi aina muistaa kohdella aikuisiakin lapsiaan tasapuolisesti, koska kaikki vanhempien antama rinnastuu aina rakkauteen.

Vierailija
15/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukon biologinen lapsi?

Vierailija
16/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herraisä, tehdä oman isän ja oman sisaren keskinäisistä asioista tutkintapyyntö verottajalle? :D Hei come on. Kyllä nyt aika monenkin vanhemmat ovat avustaneet esim. huonekalujen ostossa.. Pitäisikö minun laskea yhteen vanhempieni tarjoamat ruuat, juomat ja tuliaiset vuoden ajalta, ja katsoa, että oiskos se lahjaveron paikka :D

Vierailija
17/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmönen, en suosittelis. ja kyllä pääsevät jäljille.:) Tyhmäkin tajuaa ettei kukaan omalta paikkakunnalta lähetä tommosia kirjeitä. Tätä kirjoittelua harrastaa anoppini, eri tahoille siis. Ja on aika sairas muutenkin. Että mielestäni terve aikuinen ihminen ei näin toimi!! Asiallisesti voisit jutella appivanhempiesi kanssa. Ja oikeassa olet ap, on heidän asia mihin he rahansa laittavat. Luulis ettei ole sinun murhe.

Vierailija:

Ymmärsin että näitä veljeksiä on useampi niin jäljille eivät pääse.

Kirjeessä ei liian yksityiskohtaista tietoa.

Laita siinä muodossa että olet sivusta seurannut tai olet kuullut puheita.

Kirje postiin eri paikkunnalta missä asutte.

Vierailija
18/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies ei omien sanojensa mukaan jaksa enää välittää, kun homma on mennyt aina näin. Hän ei kuulemma tarvitse vanhempiaan ei henkiseksi tueksi eikä taloudellisesti, on tottunut jo ajat sitten pärjäämään ilman vanhempien minkäänlaista apua tai tukea. Välit vanhmepiin ovat kieltämättä todella etäiset, jutut lähinnä millaista keliä siellä on -tasolla.

Niinhän se on ja niinhän se tulee aina olemaan, että ruikuttajat saavat huomiota osakseen ja kiltit, kuten nähtävästi miehesi, jäävät huomiotta.

Vierailija
19/34 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta sinä vaan pilaat omaa elämääsi jos katkeroidut tästä. Rahan takia ei kannata pilata elämäänsä ja suhteita muihin. Ole ylpeä siitä että te tulette toimeen omillanne. Ei ainakaan tarvitse nöyristellä appivanhempia. Ja kyllä se siskokin sieltä maan tasalle tulee, kun vanhemmista aika jättää eikä ole ketään laskuja maksamassa...

Vierailija
20/34 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut myös samanlaista. Perheen nuorimmainen on saanut kaikki kultatarjottimella ja minä tavattoman tunnollisena olen ollut se, joka on saanut vähiten mitään.

Yritan itse muistaa, etta kohtelen lapsiani tasapuolisesti.

Yritä jaksaa. Jos miehesi ei jaksa asiasta murehtia, niin älä murehdi sinäkään. Pistät vain kuivaa känttyä appivanhemmille pöytään ja sanot, jos ihmettelevät, että parasta on tarjolla mitä meidan varoilla irti saadaan.