Epäreilut appivanhemmat! Mies ei välitä joten ei munkaan pitäisi, mut sapettaa ihan älyttömästi!
Appivanhemmat suosivat aina ainutta tytärtään, pojat ei ole mitää. Appivanhemmat myivät talonsa ja muuttivat paljon pienempään ja halvempaan asuntoon. Kyllhän he tietty saavat tehdä rahoilla mitä lystäävät, ut musta tää on törkeetä!
Pojille ei anneta latiakaan vaikka osa asuntovelkaisia, pienipalkkaisia tai perheelisiä. Sen sijaan ainut tytär, joka on todella kovapalkainen sinkku yksityinen erikoislääkäri saa taloudellista avustusta, koska hänellä nyt on niin suuret menot ja paljon velkaa. Tytär on täysin holtiton raha-asioissa ja suuruudenhullu hankinnoissaan. Nyt rakennuttaa ITSELLEEN melkein 300 neliön taloa ja pitäähän häntä nyt auttaa, kun on niin paljon velkaa. Seuraavaksi ottaa lainaa varmaan veneeseen vaikkei osaa purjehtia.
Mun mies ei saanut latiakaan, vaikka bruttotulot kuussa 2100¿ ja mä hoitovapaalla, asutaan 56 neliössä vuokralla. Ainut jonka koulutksen vanhemmat kustansivat oli tietenkin tytär. Mun miehen opinnot jäi kesken, kun ei ollut varaa ottaa opintolainaa enempään ekan lapsen syntyessä.
Oon tosi katkera vaikkei pitäisi, kun mies ei välitä ja hänen on vanhempansa. En vaan tajua tota vääryyttä! Mun vanhemmat ei tekisi noin koskaan meille lapsille!
Kommentit (34)
Tiesithän, että jos avustavat isoilla summilla miehesi siskoa, niin on mahdollista, että summat on kirjattu ennakkoperinnöksi (vero pienempi kuin lahjavero).
Ymmärsin että näitä veljeksiä on useampi niin jäljille eivät pääse.
Kirjeessä ei liian yksityiskohtaista tietoa.
Laita siinä muodossa että olet sivusta seurannut tai olet kuullut puheita.
Kirje postiin eri paikkunnalta missä asutte.
Mikä v***u siinä on ettei voi jakaa tasavertaisesti kaikille saman verran ja sitten ontuvin perustein selitellään miksi Kerttu saa enemmän kun Pekka ja Ville.
Pitäisikö poikien sitten maksaa taas omista osuuksistaan veroja ja se olisi oikeudenmukaista?
Terveisin: kaikille saman verran!
yritätkö saada ap. n luopumaan ajatuksesta, että heitä kohdellaan epäreilusti?
satoja tuhansia vanhoissa markoissa. Kun hänellä on ollut niin vaikeaa (ryyppäsi rahansa ja sai potkut). Vasta viime vuonna äitini maksoi pienestä eläkkeestään tälle veljelleni (50v.) kolme yhtiövastiketta kun heillä ei ollut varaa. he eivät edes kiittäneet, siitä oli äitini vähän katkera.
Itse muistan saaneeni kokonaista 40mk vuonna 1993 joululahjaksi villasukan sisällä :)
Ei haittaa. Olen ylpeä kun on itse kituttettu omillamme. Enpä ole velkaa kenellekään. Sisaruksilleni ja äidilleni olen sanonut senkin, että hänen kuoltuaan luovun perinnöstäni. Tapelkoot ne, jotka kokee ansaitsevansa eniten. Minä en välitä. Tienaan itse omat elinrahani.
Että koita elää sen kanssa, koska asialle et mitään voi.
tytär on osannut huolehtia asioistaan ennenkin, häntä kannattaa siis palkita ja tukea.
Te taas olette jättäneet kouluttautumatta ( ja sitä ennen ehkäisemättä) ja pättyneet luuseriammatteihin. Pohjattomaan kaivoon ei kannata vettä kantaa.
Vanhemmat saavat tehdä rahoillaan mitä haluavat. Jopa käyttää ne järkevästi. Mistä te sitäpaitsi tiedätte, miten vaikeaa sen siskon elämä on ollut ja kyllä se taatusti on joutunut näkemään vaivaa koulutuksensa ja uransa eteen.
kateelliset lusmut!
Suosikki jolle kaikki hopeatarjottimella.
Ihmettelen jos sinkkulääkäri ei psyty itseään elättämään. Tuolle touhulle loppu.
tyttäret on appivanhemmilleni tärkeitä, pojilla ja näiden perheillä ei väliä. Tyttäriä on avustettu opiskeluaikana ja myöhemmin, pojat tulkoot toimeen omillaan. Samaten lapsenlapset: tytärten lapset ovat spesiaalia ja avustettavia, poikien lapset ei kiinnosta.
Mutta mitäs siitä. Olkoot. Varmaan tyttäret sitten hoitaa vanhempansa jos apua alkavat tarvita ja hautaan asti. Meiltä on turha apua pyytää.
Ap:lle ei kuulu pätkän vertaa se, kenelle hänen APPIvanhempansa rahansa syytävät. Eritoten jos miehensä on ok tän asian kanssa, niin rahanahneella miniällä ei mun mielestä pitäis olla nokan koputtamista.. Eikö totta, että jokainen päättää mitä rahoillaan tekee?
Ja tiedoksi, 7: Perintöveroa maksetaan niin ennakkoperinnöstä kuin ns. tavan perinnöstäkin. Ei tässä kukaan onnistu veroja kiertämään, isot summat tutkitaan aina verottajan toimesta, joten luultavasti ap:n appivanhemmat ovat merkanneet sisaren saamat rahat ennakkoperinnöksi. Ja täten tilanne tulee aikanaan tasoittumaan, kuten varmasti ymmärrätte.
Sorry, mutta minä ainakin jaan rahojani niin kuin itse haluan. Ei auta tulla ystävän B minulle uikkamaan, että " A:lle olit tarjonnut viime viikolla lounaan, minä VAADIN että tarjoat mullekin nyt, koska tämä on epäreilua" .
t. 5
ja valittakaa että kun on taas rahat niin loppu ettei oo varaa edes kahvia ostaa eikä pullaa leipoa ;)
joka voidaan huomioida perinnönjaossa. Meillä taas on niin päin, että appivanhemmat suosivat luuserityttäriään, jotka tekevät vain lapsia, kituuttavat työttöminä tai minimipalkalla työllistämistyössä ja asuvat kunnan vuokrakaksiossa. Poika ei saanut edes häälahjaa, vaan hänen pitäisi ostaa appivanhemmille talo vanhuudenasunnoksi.
miestäsi ei vanhempien käytös hetkauta, niin valitettavasti se ei sinulle kuulu ollenkaan miten appivanhempasi rahansa jakavat. Ne eivät ole sinun rahojasi eivätkä sinun perintöäsi. Epäreilua tai ei, niin älä sinä mene marisemaan appivanhemmille, jos miehesi ei tee asiasta numeroa eikä aiheesta välitä. Eläkää vain omaa elämäänne.
Korosta heille miten tiukkaa teillä on?
Miedän suvussa pikkusen sama meininki tosin ei noin suuria eroja..mites tämä sisko, on lääkäri, missä hänen etiikka? Ottaa vaan vastaan niin paljon kun annetaan, tietääkö hän, että te ette saa samalla tavalla?
Jokuhan tuossa mättää, pelkääkö appivanhemmat omaisuuden menevän miniöiden taskuun tai kankkulankaivoon kun taas tyttären taskussa omaisuus karttuu lisää??
Kissa pöydälle, mutta hienotunteisesti.