Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaetaan asumiskulut jos muuttaa toisen omistamaan taloon?

Vierailija
02.03.2024 |

Asutko toisen omistamassa asunnossa tai hän sinun omistamassa?

Kommentit (284)

Vierailija
281/284 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin saman mitä nyt maksan vuokraa eli 700€. En todellakaan ymmärrä miksi mun pitäisi hyötyä siitä taloudellisesti että mä pääsen asumaan jonkun luokse. Varsinkin jos asunto on hienompi kuin minun.

Tämä on oikea suunta. Mutta kyllä molempien pitäisi päästä hyötymään yhteisestä asumisesta. Eli maksaisin vähän pienempää vuokraa. 700 kuulostaa, että vain se toinen osapuoli hyötyy. 

Vierailija
282/284 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vuokralta avovaimon asuntoon. Vuokraa maksoin aiemmin 900 euroa ja nyt maksan asumisestani 700 euroa. Lopputuloksena asun huomattavasti suuremmassa ja uudemmassa asunnossa ja sen lisäksi me molemmat maksamme elämisestämme vähemmän kuin ennen eli säästöön jää. Minulle ei merkitystä laskea kumpi hyötyy nykytilanteesta enemmän vaan se että on aiempaa parempi molemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/284 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet juoksevista kuluista ja siihen pari sataa euroa päälle kulukorvauksia. Mihinkään remontteihin ei sitten tarvitse osallistua. 

Vierailija
284/284 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksevat kulut ja lainan korot puoliksi/tulojen suhteessa, lainan lyhennyksen maksaa se joka omistaa. Rempat ym. sitten vähän sopimuksen mukaan. 

En ikinä osallistuisi toisen lainan korkoihin. Tuo kuuluu ehdottomasti lainanottajan riskeihin.