Mies ei ymmärrä etten halua yhteenmuuttoa
Menettäisin oman kotini rauhan. Rahallisestikaan ei kannata kun saan asumistukea. Voihan sitä toista nähdä tarpeeksi muutoinkin kuin asumalla yhdessä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillään asuminen on tosi hyvä ratkaisu. Edes lapsen saanti ei ole mikään syy muuttaa yhteen. Lapsi voi yöpyä vuoroviikoin aina toisen luona. Se on itseasiassa yllättävän yleistä nykypäivän Suomessa vaikkei siitä niin hirveästi puhuta. Eiku niin, ne olikin niitä eronneita.
Höpsis. Ihan hyvin toimii asumiskuviot kahdella kämpällä vaikka lapsia onkin. Ei vanhemmuus introverttiä muuksi muuta ja lasten myötä rauhaa kaipaa ihan eri lailla. Meillä toinen asunto on pieni ja toinen suuri. Hyvin toimii ja rohkaisen kokeilemaan 👍🏼
Meidän perheessä molemmat vanhemmat ovat introverttejä ja lapsi... en tiedä mikä pertti on, aika paljon äänessä ja tykkää huomiosta, mutta toisinaan touhuilee pitkiä aikoja ihan yksikseenkin.
Jos pelkästään vanhemmista puhutaan, niin annamme toisillemme paljon tilaa, emmekä oleta, että kaikkea pitää tehdä yhdessä, vaan aina kysymme, että haluaako se toinen osapuoli lähteä mukaan sinne ja tänne tai tehdä sitä ja tätä yhdessä.
Lapsesta johtuen ei tietenkään ole mahdollista järjestää ihan todellista omaa aikaa niin paljon kuin ilman lasta, mutta aika hyvin pärjäilee näinkin.
Minä varsinkin olen varmaan aika äärimmäinen introvertti. Olen joskus haarukoinut, että minulle täydellisessä elämässä olisin vuorokaudesta noin 2h sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa ja jäljelle jäävän ajan olisin omissa oloissani. Työssäkäyvälle, vanhemmalle ja parisuhteessa olevalle tämä ei tietenkään ole oikein mahdollista.
Itsellä vähän sama tilanne. Syyt miksi minä en halua muuttaa yhteen ovat seuraavat. Olen introventti, nykyinen asuntoni riittää minulle hyvin. Meille se ei riittäisi. Eli pitäisi etsiä isompi ja todennäköisesti kalliimpi asunto. Teen töitäni kotona joten tarvitsen omaa rauhaa. Pienituloisena on pakko miettiä myös tukia. Hyvin mahdollista että muuton yhteydessä asumiskuluni nousisivat. Vielä sekin on otettava huomioon ettei yhdessä asuminen toimisikaan. Taas uusi muutto koska ei olisi varaa asua yksin siinä kalliimmassa asunnossa. Muutot myös maksavat.
Mitenkään en ajattele etteikö mies osaisi hoitaa huushollia tai ruokaansa /vaatehuoltoa ym. Osaava aikuinen mies joka nytkin hoitaa kaiken.
Viimeisenä mainittakoon etten pysty hänen vieressään nukkumaan kunnolla koska kuorsaa ja muutenkin nukkuu levottomasti. Itse sitten heräilen tähän. Toimiva ratkaisu olisi omat makuuhuoneet. Tähän kaatui edellinen yhdessä asuminen. Mies ei tätä hyväksynyt joten erosimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamminhan se kai on niinpäin, että mies haluaa rentoa tapailua, ja nainen taas koko paketin-talon, kakarat, mökin, auton (paremman kuin naapurilla) jne.
Juuri tämä,mies haluaisi seksisuhteen jossa ei tarvitse esittää että naisen ajatukset kiinnostavat.Nainen haluaa perheen.
No, tottahan se on, mutta totuutta ei saa sanoa ääneen.
Miehellä on kova kodinkoneen tarve, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamminhan se kai on niinpäin, että mies haluaa rentoa tapailua, ja nainen taas koko paketin-talon, kakarat, mökin, auton (paremman kuin naapurilla) jne.
Juuri tämä,mies haluaisi seksisuhteen jossa ei tarvitse esittää että naisen ajatukset kiinnostavat.Nainen haluaa perheen.
No, tottahan se on, mutta totuutta ei saa sanoa ääneen.
Uuu, pikkumiestä ihan pelottaa, että pimpan saantiin tulee häiriötä. Siksi pikkumies on ihan hiljaa ja teeskentelee peloissaan muuta.
Miksi ette valitse itsellenne sopivaa miestä ?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vähän sama tilanne. Syyt miksi minä en halua muuttaa yhteen ovat seuraavat. Olen introventti, nykyinen asuntoni riittää minulle hyvin. Meille se ei riittäisi. Eli pitäisi etsiä isompi ja todennäköisesti kalliimpi asunto. Teen töitäni kotona joten tarvitsen omaa rauhaa. Pienituloisena on pakko miettiä myös tukia. Hyvin mahdollista että muuton yhteydessä asumiskuluni nousisivat. Vielä sekin on otettava huomioon ettei yhdessä asuminen toimisikaan. Taas uusi muutto koska ei olisi varaa asua yksin siinä kalliimmassa asunnossa. Muutot myös maksavat.
Mitenkään en ajattele etteikö mies osaisi hoitaa huushollia tai ruokaansa /vaatehuoltoa ym. Osaava aikuinen mies joka nytkin hoitaa kaiken.
Viimeisenä mainittakoon etten pysty hänen vieressään nukkumaan kunnolla koska kuorsaa ja muutenkin nukkuu levottomasti. Itse sitten heräilen tähän. Toimiva ratkaisu olisi omat makuuhuoneet. Tähän kaatui edellinen yhdessä asuminen. Mies ei tätä
Miehet hoitaa taloutensa erinomaisesti yksin asuessa, mutta se ei tarkoita sitä etteikö ne etsisi siihen hommaan naista. Muistan exienkin kämpät. Sen siistimpiä asuntoja en ole nähnyt, ei edes omani ollut yhtä siisti. Kun yhteen muutettiin ne ei tehneet enää yhtään mitään kotona. Ei edes tiskit hoituneet. Nalkuttaa kyllä osasivat jos joku ei hoitunut heidän mieleisesti, mutta itse ei toimeentuneet mihinkään enää ikinä muuton jälkeen.
Sitten et rakasta häntä oikeasti. Onko asumistuki niin tärkeä että se piti tässä syyksi mainita. Raha on tärkeää toki, mutta jos muutat yhteen, niin sinun asumiskuluthan todennäköisesti pienenee. Monet muuttaa yhteen juuri sen takia että se on edullisempaa kuin yksin asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina näinkään. Mies tekee enemmän ruokaa kuin minä, käy kaupassa, siivoaa ja pesee vaatteensakin. Me emme ole yhdessä hyötyäksemme toisesta vaan koska viihdymme toistemme seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että teille tulee ero. Mies ei tule tuota hyväksymään.
Miksi miehillä on aina kiire saman katon alle?
Koska se kannattaa heille rahallisesti. AP saa asumistukea nyt, jatkossa ei saisi, vaan todennäköisesti maksaisi puolet miehen nykyisestä vuokrasta. Miehen asumiskulut pienenisivät, AP:n kasvaisivat. AP voi testata tätä kysymällä mieheltä, että onhan tälle ok, että AP:n asumiskulut - siis nykyiset, asumistuki mukaan luettuna - eivät yhteenmuutosta kasvaisi. Jos olisi ok, jäisivät jäljelle AP:n oma rauha -argumentit. Mutta voi olla, että AP:n nykytilanteeseen verrattuna neutraali kulujen jako ei olisikaan ok.
Ootte te kelatukivuokraihmiset kyllä huvittavia. Koko ajan pieni mieli raksuttaa millä yhdistelmällä saadaan
Ei vaan miten pysyy hengissä, onko se niin vaikea tajuta että kun rahaa on erittäin vähän niin jokainen sentti pitää laskea ja se oma turva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina näinkään. Mies tekee enemmän ruokaa kuin minä, käy kaupassa, siivoaa ja pesee vaatteensakin. Me emme ole yhdessä hyötyäksemme toisesta vaan koska viihdymme toistemme seurassa.
Niin vielä, koska sen on pakko. Usko pois se loppuu kun hommaan löytyy nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vielä, koska sen on pakko. Usko pois se loppuu kun hommaan löytyy nainen.
Miten niin pakko? Ei hänen ole pakko olla kanssani.
Ette vaan ole sopivia toisillenne. Ymmärrän miestä yhtä paljon kuin sinuakin. Jotkut meistä ovat sellaisia että haluavat jakaa katon ja arjen rakastamansa ihmisen kanssa. Ok, mulla ei ole kokemusta sellaisista miehistä, jotka etsivät naista vain kodinkoneeksi tai patjaksi, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Muuta kuin että itse en varmaan olisi rakastunut sellaiseen mieheen tai rakkaus olisi kuollut jos olisin sellaista kohtelua kokenut.
Itse rakastuin ihanaan, aktiiviseen ja aidosti tasavertaiseen mieheen. Elettiin kuusi vuotta vuoroviikkoelämää ja koko ajan haaveiltiin ajasta jolloin lapset lähtee ja me voidaan muuttaa yhteen. Eikä tämä nyt tarkoita sitä etteikö oltaisi tykätty viettää aikaa lastemme kanssa mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
Niin että jos haaveet tulevaisuudesta eroavat noin radikaalisti niin minä eroaisin. Elämä on liian lyhyt noin isoihin kompromisseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että teille tulee ero. Mies ei tule tuota hyväksymään.
Miksi miehillä on aina kiire saman katon alle?
Koska se kannattaa heille rahallisesti. AP saa asumistukea nyt, jatkossa ei saisi, vaan todennäköisesti maksaisi puolet miehen nykyisestä vuokrasta. Miehen asumiskulut pienenisivät, AP:n kasvaisivat. AP voi testata tätä kysymällä mieheltä, että onhan tälle ok, että AP:n asumiskulut - siis nykyiset, asumistuki mukaan luettuna - eivät yhteenmuutosta kasvaisi. Jos olisi ok, jäisivät jäljelle AP:n oma rauha -argumentit. Mutta voi olla, että AP:n nykytilanteeseen verrattuna neutraali kulujen jako ei olisikaan ok.
Valitettavasti mies voi hakea lopputulosta, jossa hän maksaa isomman osan vuokrasta AP:n tehdessä kaikki kotityöt. Vaikka AP on ollut se, joka "maksaa" tai ainakin menettäisi tulonsa yhteisasumisessa. Ja vaikka mies on se, joka saa enemmän rahaa säästöön jos vuokralaskulle tulee jakaja.
Arkea voi jakaa, vaikkei asuisi yhdessä.
Me miehen kanssa vietetään lähes kaikki aika yhdessä, mutta meillä on silti omat (edulliset) asunnot. Ollaan molemmat tyytyväisiä tähän.
Oisko helppo vaan sanoa, ettet halua muuttaa yhteen ja jos tämä ei sovi, mies saa jatkaa elämäänsä ja sinä asua kopissasi?