Ken ei työtä tee ei hänen syömänkään pidä.
Ken ei työtä tee ei hänen syömänkään pidä.
Näin sanoo ihan raamattu ja pitää paikkansa nykypäivänäkin.
Kommentit (53)
Tein tänään lasagnee ja lihapullia tavis jauhelihasta ja peuran jauhelihasta joka maksaa 18 euroa kilo. Oon työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa minulle työtä. Juuri tipahdin työelämästä, kun yt-neuvottelut söivät työpaikan. Töihin haluaisin, mutta ottaa aikansa
Perskokkareiden näkökulmasta olet itse syypää tilanteeseesi: jokainen työtön on syyllinen rikokseen yhteiskuntaa vastaan.
Höpsistä. Ei työttömyys mikään rikos ole. On aivan ok olla työtön vaikka vuosikaudet, kunhan ei ole vailla tukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ken istumatyötä tekee, syököön enintään 1500 kaloria päivässä.
1200-1300 kaloria riittää, rahat säästyy ja kauppias köyhtyy.
Oikeassahan Raamattu on tässä.
Jos joku työkykyinen ei tee työtä, niin hän silloin elää ja loisii jonkun toisen työstä ja hiestä. Tämän pitäisi nyt olla ihan itsestään selvästi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä oon työtön ja viimeks eilen tilasin herkkusafkat hesestä kotiin 😛
Eli hallitus on täysin oikeassa, kun sanovat että työttömyyskorvausta ja muita sos.etuuksia pitää leikata 👍
On varaa olla tekemättä. Tiedän olevani vanhanaikainen.
Kauppa ei kannata jos jokainen ostaa vain sipsipussin ja saa siitä koko päivän 2000-2500 kalorit kolmella eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku työkykyinen ei tee työtä, niin hän silloin elää ja loisii jonkun toisen työstä ja hiestä. Tämän pitäisi nyt olla ihan itsestään selvästi väärin.
Sosialismissa kaikki pistetään töihin. Vain kapitalismi kilpailuttaa ihmiset niin että se on oma vika jos et "löydä" töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hallitus on täysin oikeassa, kun sanovat että työttömyyskorvausta ja muita sos.etuuksia pitää leikata 👍
Miksi pitäisi leikata? Kyllä minullakin on oikeus tilata ruokaa. En ole työkykyinen. Tilaaminen helpottaa arkeani.
Työhaluinen ei voi olla ilman työtä maassa, jossa on elinkeinonvapaus. Voi ryhtyä koska vain vaikkapa porrassiivoojaksi. Kun ei ole pomoa, ei se porvarikaan sorra.
Työttömät pelkälle vedelle ja laihalle kaurapuurolle.
Joko on kysytty Barbilta, mitkä on tunnelmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi leikata? Kyllä minullakin on oikeus tilata ruokaa. En ole työkykyinen. Tilaaminen helpottaa arkeani.
Tekee sun läskiperseelle hyvää nousta sohvasta ja käydä itse kaupassa. Ehkä sä jopa laihtuisit ja pääsisit töihinkin 👍
Puhutaan sunnuntailisistä,raamattu kieltää pyhäpäivänä työnteon.No sen karitsan saat noukkia kaivosta sunnuntaina,mutta sen jälkeen peli seis.
Raamatun tulkinnassa pitää aina huomioida jakeen konteksti ja kirjoitetun tekstin historiallinen ja kulttuurinen ympäristö. Työn tekemisen tärkeyttä korostavissa Uuden testamentin kohdissa on kyse siitä, että joissain seurakunnissa oli silloin sellaista ajattelua, että on hienompaa ja kristillisempää omistautua kokonaan hengellisille asioille. Käytännössä tällaisen valinnan tekevä ihminen kuitenkin tekee sen jonkun toisen kustannuksella, ja siksi sellainen kiellettiin. Seurakunnalla voi toki olla työntekijöitä, jotka seurakunta elättää, mutta sellaiseksi ei ryhdytä itse omalla päätöksellä, vaan seurakunnan. Ja työkyvyttömät yms. ovat luonnollisesti eri asia. Tällaista massatyöttömyyttä kuin nykyään, ei liene kyseisenä aikakautena ollut. Toki on varmasti aiheellista pohtia, milloin työttömyys johtuu omasta nirsoilusta ja kuinka valikoiva työnhaku on kristitylle oikein, mutta vastaukset tähän ovat aina yksilöllisiä. T. uskossa ja vasemmistolainen :)
Se on juuri näin! Ja demaripaskojenkin on korka aika oppia tietämään se.
Ok. Eipä tosin ole minua työttömyys ikinä estänyt syömästä. Sori siitä, pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
No eipä muuta kuin palkkaat näitä "väärintekijöitä" töihin ja lopetat tuon tekopyhän jeesustelun. Ei työpaikkoja itsestään synny.
Ken oikeaa palkkatyötä tarjoaa, otamme sen vastaan.