Mikä on parasta nelikymppisenä olemisessa?
Saa mainita parikin asiaa.
Minusta kaikkein parasta on se, ettei jaksa juuri enää välittää siitä mitä muut minusta ajattelevat. Ihan parasta on myös se, että uskaltaa sanoa asiat ihan eri tavalla suoraan (toki kuitenkaan loukkaamatta toisia) kuin parikymppisenä eli tietynlainen jämäkkyys.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietää varmemmin, mitä haluaa ja mitä ei halua tai ainakin sen mitä ei missään nimessä halua:). Ei sitä aina nelikymppisenäkään nimittäin tiedä kaikesta, mitä vielä haluaa. Itsevarmuus on kasvanut lisää. Voi olla mieleltään vielä nuori :) .
Puhutaanko nyt 40v, 45v vai 48v? Ehkä on vähän eroja. Vaihdevuodet voi kiihtyä jossain vaiheessa formulaan tai ralliin.
Tuon 'tietää varmemmin.....' kirjoitin minä 43v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä nelikymppisellä tasan 40-vuotiasta, n. 40-vuotiasta vai 40-49-vuotiasta? 49-vuotias ei kyllä ole nelikymppinen, vaan lähes viisikymppinen.
Minulle nelikymppinen on englanniksi in the forties, siis 40 - 49. Olisi hölmöä, jos meillä ei olisi vastinetta noin yleiselle käsitteelle.
Englanniksi on parempi, kun on "early" ja "late" forties. Minusta on jotenkin harhaanjohtavaa, jos 49-vuotiaasta puhutaan nelikymppisenä, koska kyllä siitä todellakin tulee ensimmäisenä mieleen neljänkymmenen paikkeilla oleva.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä nelikymppisellä tasan 40-vuotiasta, n. 40-vuotiasta vai 40-49-vuotiasta? 49-vuotias ei kyllä ole nelikymppinen, vaan lähes viisikymppinen.
Mitä väliä sillä on? Päivälleen samanikäisetkin voivat olla hyvin erilaisisa elämäntilanteissa. Nyt kysytään henkilökohtaista mielipidettä.
Minun mielestä nelikymppinen voi olla 40-49v. koska ikä alkaa nelosella. Viisikymppisten ikä alkaa 5:lla. Simppeliä.
On vielä suhteellisen nuori niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta ei ole enää tarvetta hölmöillä niin kuin parikymppisenä. Tasapaino monella elämän osa-alueella tuo turvaa.
Se että ei tiedä mitä viiskymppisenä.on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä nelikymppinen voi olla 40-49v. koska ikä alkaa nelosella. Viisikymppisten ikä alkaa 5:lla. Simppeliä.
45-49 on kyllä ennemminkin "nelivitonen" tai "lähemmäs viisikymppinen".
Mulle eläminen 40:senä on samanlaista kuin 30:senä, siis henkisesti. Ihan samalta tuntui kolmekymppisenä. Ei mitään eroa. Vuosia vaan välissä. Ero 20:seen on sitten tietenkin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi pelätä, että kukaan ahdistelisi tai yrittäisi iskeä.
On tosi vapauttavaa tulla nähdyksi kokonaisena ihmisenä eikä sukupuolensa edustajana tai tissiparina.
Joo. Tosin oikeasti heitin tämän tähän vähän toisella mielellä. Ei tämä oikeasti ole kivaa. En tunnista itseäni peilistä. Kaipaan sitä, miltä näytin ennen.
Ymmärrän. Mulla on ollut sama mies rinnalla jo 20 v, jalat maassa, järki päässä ja sydän paikallaan. Muiden suhtautuminen on nyt paljon normaalimpaa ja sellaisena tervetulleempaa kuin hormonihuuruisempina vuosina. Mä (45) olen ok peilikuvani kanssa, koska sitä harvoin ehtii katsella. Silmäpussit ja poskilommot tulevat tosi helpolla ja tekevät kärsineen näköiseksi. Muuten, kunhan toimii niin taas mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat täysin epäolennaista asiaa etkä vastaa ap:n kysymykseen?
Muistan, kuinka 2-kymppisenä tuskailin meikkien ja ripsiväripaakkujen kanssa.
4-kybäsenä en viitsi enää meikata, hyväksyn itseni tämmöisenä kuin olen. Otan rennommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan 47-vuotiaana ole nelivitonen, vaan neliseiska. Nelikymppinen on paljon laajempi käsite kuin sinä sen ymmärrät.
Katsotaan. Olen juuri täyttänyt 40, ottanut 1. asuntolainani hiljattain ja odotan esikoistani. Uuden alan opinnot vielä vähän kesken. Taitaapi tulla ruuhkavuodet 😄
Enää ei udella milloinka on tulossa perheenlisäystä. Ihanaa kun ei tarvitse vakuuttaa tutuille ja tuntemattomille ettei lapsia ole tulossa.
Vaikka olen parisuhteessa, niin en joudu puntaroimaan mielessäni, että olisiko mies hyvä isä ja blaa blaa blaa. Voi elää tässä hetkessä.
En vertaile enää itseäni muihin. Enkä oikeastaan enää edes välitä muista ihmisistä. Elän todella hedonistista elämää.
Minulla ollut muutoksia ja uusia asioita. Vielä 41-vuotiaana ajattelin jääväni perheettömäksi ja olevani urani huipulla. Nyt 43-vuotiaana olen naimisissa ja yhden lapsen, toinen tulossa. Haen keväällä jatkoopiskelemaan. Hyvää aikaa ollut tähän mennessä :)
Seksi ehdottomasti. En edes tiennyt, että se voisi tuntua tällaiselta. Ja siis mikään ei ole oikeasti muuttunut, ihan saman vanhan kumppanin kanssa samalla tavalla kuin viimeiset 20v.
Vierailija kirjoitti:
44 on masentavin ikä! Tutkitusti. Hah HAHA -80 syntyneet
Täytän 44v. ja omalla kohdalla kamalat vuodet oli 30-35. Nyt on nousujohteista joka saralla. Kyllä, myös ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
44 on masentavin ikä! Tutkitusti. Hah HAHA -80 syntyneet
Linkki tähän tutkimukseen? Hankala laittaa, kun sellaista ei ole. Nettikeskustelujen vakuuttavin sana kautta aikojen täytyy olla tuo tutkitusti.
Omalla kohdallani se, että sain lapset aikuisiksi 4-kymppisenä ja alkoi uusi kypsemmän iän nuoruus.