Uskotko pääseväsi kuoleman jälkeen taivaaseen?
Kommentit (92)
Rukoilen Jeesukselta anteeksiantoa ja pelastusta. Toivoa siis on.
Toivottavasti, en kyllä ansaitsisi päästä kun syntiä on tullut tehtyä paljonkin tässä elämässä.
Taivas ja muut hömpötykset ovat ihmisten keksimiä satuja. Elän nyt tätä elämää mikä on annettu enkä jaksa pohdiskella liikaa tuollaisia. Jos jotain on niin hyvä, jos ei niin ei. Tuskin sitä itse enää tiedostan mitä on.
En mene enkä joudu minnekään. Elämäni päättyy biologisesti. Lopulta maannun ja kehossani olevat atomit jatkavat kiertokulkua
Mä en usko siihen että on olemassa mitään taivasta ja helvettiä. Ne on vertauskuvia jostain aivan muusta. Jokainen kuka tietää minkälainen on kun kokee henkisen heräämisen voi samaistua tähän:
Mä olen jo kokenut "helvetin" ja tullu sieltä takaisin, se "helvetti" oli mun egon kuolettamisen vaihe omassa henkisessä herääämisessä, kaikki se työ mitä mä kävin läpi, tää "pimeä yö" kesti mulla kirjaimellisesti pari vuotta.
Kyllä olen miettinyt ja uskon että jokainen pääsemme nk. taivaaseen. Se on kaikkialla ja luovuus on rajana sen suhteen miten me haluamme ajatella kyseisen paikan. Tietoisuutemme siis jatkaa elämää, se on yhtä kaikkeuden kanssa, se on myös sitä energiaa. En osaa käsitellä ajatusta siitä kuinka katsonkaan maailmaa kuolemani jälkeen ja miltä tuntuu katsoa kaikkia jälkeni vielä jääneitä elämänkoululaisia. Silti yritän ajatella sitä sillä se on mielenkiintoinen ajatus. Rakkautta jokaiselle.
Termi on vanhahtava. Mut joo, uskon pääseväni johonkin tilaan. Rauhaan. Myöhemmin synnyn uudelleen, kunnes olen sieluna niin kehittynyt, että kiertokulku päättyy nirvanaan. Paatuneet, kehittymättömät sielut kadotetaan.
Ihminen vaan lakkaa olemasta, ei ole mitään taivasta tai helvettiä, kuoleman jälkeen ei ole mitään ei tuskaa ei euforiaa se vapauttaa kaikesta. ja se on ihanaa.
Raamatun mukaan taivaaseen pyritään jo eläessä, eivätkä kuolleet pääse taivaaseen.
Kyllä,tikapuita pitkin taivaaseen,pitää toivoa vaan että niiden pituus riittää
Uskon ja rukoilen että eräs nainen ja perhekuntansa pääsisivät myös.
Vierailija kirjoitti:
Termi on vanhahtava. Mut joo, uskon pääseväni johonkin tilaan. Rauhaan. Myöhemmin synnyn uudelleen, kunnes olen sieluna niin kehittynyt, että kiertokulku päättyy nirvanaan. Paatuneet, kehittymättömät sielut kadotetaan.
En itse usko jälleensyntymiseen kuoleman jälkeen mutta uskon myös että kuoltua saa rauhan. Voisin kuvitella sellaisen rauhan tilan. Olen kyllä jo eläessäni kokenut sellaisia rauhan tiloja, se on kuin jokin välitila jossa vain on. Erilaiset kokemukset elämässä ovat suurinta nautintoani ja janoan hyvää oloa. Muunkinlaisista tiloista on kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen vaan lakkaa olemasta, ei ole mitään taivasta tai helvettiä, kuoleman jälkeen ei ole mitään ei tuskaa ei euforiaa se vapauttaa kaikesta. ja se on ihanaa.
Tavallaan voisin kuvitella. Lakkaat olemasta ja vain olet.
En, en usko, että kukaan pääsee.
Valot sammuvat ja se on siinä.