Moni nainen luulee, että maanpuolustusvelvollisuus ei koske heitä, etenkään jos heillä on lapsia
Moni nainen sanoo, että sodan tai kriisin lähestyessä tai ollessa jo käynnissä, menevät vaan ulkomaille joko itsekseen tai lastensa kanssa. Onko näistä kukaan kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta?
Suomi ei sodassa pyöri pelkästään sillä et miehet on rintamalla ja kotirintamalla on muutama sivarimies.
Joo, lapset saatetaan ottaa turvaan mutta nainen käännytetään rajalta jo pitkän aikaa ennen kuin sota on alkamassa.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Miehet sotii, me naiset lähdetään paremmille apajille...
Sitten kannattaa lähteä jo nyt, koska rajat sulkeutuu hyvissä ajoin ennen kriisiä.
Kyllä pois pääsee. Venäjäkin sotaa käyvä maa, mutta kyllä vaan rajojen yli turvallisiin maihin katosi tuhansia nuoria miehiä kuin taikaiskusta kun lkp alkoi. Pari taisi jopa veneellä karata Kanadaan Siperiasta.
Olet harhainen jos luulet että missään sodassa ikinä historiassakaan naiset olisivat olleet passiivisia. Jotkin maat pyöri naisten voimin kun miehet oli sodassa ja hoitajat olivat naisia kun haavoittuneet tarvitsi apua. Ja nykyään osallistumme myös itse sotaan. Tajua että sitten kun sota on ohi niin naiset synnyttävät kansalaiset uudestaan tähän maahan. Vaikka ilman miehiä koska se teknologia on jo. Se teknologia että miehet lisääntyisivät ilman naisia on vuosisatojen päässä
Löytyy oma kivääri vaimentimella, ja kiikarilla, koska mennään
Se on väärin. Kuka sen lain on tehnyt? Ihan sairas laki, joka kaipaa muutosta. Ihmisiä ei voi pitää vankina ja ahdistella. Suomi ei saa olla P-Korea. Hyvin vanhakantainen lakipykälä. On naisia joille sopii joku työ ja auttaminen, mutta osalle ei sovi ja tulee helposti kipeäksi. Tai ahdistuneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin. Kuka sen lain on tehnyt? Ihan sairas laki, joka kaipaa muutosta. Ihmisiä ei voi pitää vankina ja ahdistella. Suomi ei saa olla P-Korea. Hyvin vanhakantainen lakipykälä. On naisia joille sopii joku työ ja auttaminen, mutta osalle ei sovi ja tulee helposti kipeäksi. Tai ahdistuneeksi.
Venäläinen sanonta on, että jos sinulla ei ole varaa ruokkia armeijaansa, vihollinen ruokkii armeijaasi, mutta omiin tarkoituksiinsa.
Siellä ne ukrainalaiset naisetkin lapsineen lomailee jossain Kreikassa ja osa täällä Suomessakin. Ei kukaan jäänyt puolustamaan maataan, jätti miehet kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ok, Jarmo.
EI nykyään ihmisellä ole kuin oikeuksia. Ei ne mistään velvollisuuksista välitä,
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä
Kyllä lasten kanssa lähdetään turvaan. Mihin turvaan he mielestäsi keskenään menisivät?
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne ukrainalaiset naisetkin lapsineen lomailee jossain Kreikassa ja osa täällä Suomessakin. Ei kukaan jäänyt puolustamaan maataan, jätti miehet kuolemaan.
Sinua harmittaa että ne lapset ja äidit pelastuivat?
Vierailija kirjoitti:
EI nykyään ihmisellä ole kuin oikeuksia. Ei ne mistään velvollisuuksista välitä,
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä
Ei kiinnosta. Mene sinä pommien alle jos kiinnostelee. Muilla on parempaakin tekemistä kuin itsensä kiduttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole noin yksinkertaista. Luuletko että naiset kropallaan voivat estää aseiden iskun? Tuskin kukaan voi. Ja idästä tulee aina lisää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole noin yksinkertaista. Luuletko että naiset kropallaan voivat estää aseiden iskun? Tuskin kukaan voi. Ja idästä tulee aina lisää miehiä.
Pyssyt käteen kuten muillakin. Kyllä ne naiset jaksaa sitä liipaisinta painaa.
Missä näin lukee?
t. Rva res. vänrikki
Täh, jos maa on täynnä komeita amerikkalaissotilaita ja Naton miehiä niin minähän en lähde minnekään. Huhhuh ja vau!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyssyt käteen kuten muillakin. Kyllä ne naiset jaksaa sitä liipaisinta painaa.
Ajattelin hoitaa lapseni, vanhukseni ja muut avun tarvitsijat ja jatkaa työssäni jos mahdollista. Toki voin pyssyä käyttää tarvittaessa.
No, eipä tarvii synnyttää niin kauan kun on rynkky selässä. Ei kaikkee ehdi tehdä yhtäaikaa.
Miehet sotii, me naiset lähdetään paremmille apajille...