Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhyys estäisi liikunnan?

Vierailija
01.03.2024 |

Itsekin käyn tällä hetkellä ulkojäällä luistelemassa 30e luistimilla ja lenkeillä koiran kanssa. Ilmaista.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku väittänyt että köyhyys estää?

En oo ikinä moista kuullut kyllä.

Kodittomatkinhan joutuvat usein kävelemään koko yön ympäriinsä, on siinä jo liikunnaksi asti!

Vierailija
142/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomatkinhan joutuvat usein kävelemään koko yön ympäriinsä, on siinä jo liikunnaksi asti!

No tässäkin ketjussa moni vässykkä yrittää selitellä asiaa. Ja kun kyse on oikeasti vain ja ainoastaan laiskuudesta. Ei mistään muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska köyhät ovat laiskoja ja tyhmiä. Eiväthän he muuten olisi köyhiä.

Mulla on enemmän rahaa säästössä näin kun olen "työtön" tai tällä hetkellä "kuntoutusrahalla". Eipä jäänyt puskuria näin paljoa kun olin töissä. Että ei aina tyhmiä olla vaikka köyhiä, eikä todellakaan laiskoja..... mut taisit vaa provota

Vierailija
144/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä köyhä olen tarvinnut tässä ihan lähipäivinä jo ihan  perusliikkumiseeni nastakengät tai talvikumpparit tai lumikengät. Kaduilla on liukasta, metsässä on valtavasti lunta ja jäälle on noussut vettä. Ymmärrän hyvin jos esim. joku lapsellinen samantuloinen ei voi panostaa itseensä tämän vertaa. 

Aini, lisäksi tarvitsen pronaatiopohjalliset. Mutta olen tinkinyt muusta että kaiken tarvittavan turvalliseen perusliikkumiseen saa hankittua. Ei tupakkaa, alkoa, herkkuja, kampaajaa, autoa.. 

Minä olen työssä käyvä ja ihan itsestään selvää on, että ei kampaajaa, alkoholia, tupakkaa, "herkkuja", autoa tai mitään. Joo ja minullakin on omat pakolliset terveysmenoni. En silti vaadi niitä hallitukselta tms.

Vierailija
145/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

T. Sairauden takia työttömäksi joutunut

Vierailija
146/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässäkin ketjussa moni vässykkä yrittää selitellä asiaa. Ja kun kyse on oikeasti vain ja ainoastaan laiskuudesta. Ei mistään muusta.

Kyllä se on rahastakin kiinni. Jos sulla ei ole niitä kenkiä niin sillon ei ole.

Vierailija
147/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen joka päivä, säällä ku säällä, no yli - 25 en kun käy henkeen, Mökillä n 3-4h päivässä, metsässä polkuja pitkin, eväät on mukana.  Kävelysauvat ostin vuosi sitten, 14e tokmannilta. Netin roskalavalta sain kuntopyörän, hyvin kulkee. 

Vierailija
148/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Turussa työtön/opiskelija jne. saa liikuntarannekkeen varsin edukkaasti? Sillä pääsee rajattomasti uimaan, salille ja minne lie. Ite ostan urheiluvaatteita myös kirpparilta - löytyy muutakin, kuin puhkihikoiltuja ja k**senpolttamia rättejä. Kengät oltava kunnolliset.

Kenkiäkin saa tosi edullisesti kirppareilta. Kukaan järkevä ei osta uusina.

Kirpparin kengät on muotoutuneet edellisen omistajan jalkoihin sopiviksi. Niistä ei saa itselleen kuin erilaisia jalka- ja selkävaivoja ja jalkasienitartuntoja.

Kukaan järkevä ei osta käytettyinä.

Vierailija
149/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys masentaa, siksi!

Liikkuessa kuluu energiaa, eikä vara ruokaan. Lisäksi tulee pyykkiä ja pesuainetta kuluu liikaa. Kaikessa on säästettävä. 

Vierailija
150/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tän kuun rahat meni röökiin. Ulos en voi mennä ku siellä on kylmä. Sisällä ei voi jumpata ku lattia on täynnä tumppeja. 

Sullon oikee meininki. Tätähän ne haluaa ne ylimitoitetut valtion virkailijat. Ei ne elä jos osa ei kärsi. Tiedät paikkasi. 

Vierailija
151/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi jumpata ja käyttää käsipainoja. Ulkona kävely tekee hyvää.

Vierailija
152/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelpoiset kävelylenkkarit saa tyyliin 30 eurolla. Hyvät lenkkarit saa 200 eurolla, ja alesta puoleen hintaan. Ei ole rahasta kiinni liikkuminen.

Paitsi jos ei ole kolmeakymmentä, sataa tai kahtasataa euroa. 

Sitten kannattaa hieman priorisoida sitä rahankäyttöä. Jostain syystä monella sellaisella, jolla ei ole varaa liikkua tai ostaa kasviksia, on varaa vetää röökiä, viinaa ja lotota.

Työmarkkinatuella ei osteta monen sadan lenkkareita.

Oletko siis koko ikäsi ollut työmarkkinatuella?  Eikö yksikään köyhä ole koko elämänsä aikana tehnyt töitä? itsekin ollut nuorena pienituloinen, mutta kyllä siitä aina jotakin pystyi hankkimaan . Ja lenkkareihin ei kannata 200e tuhlata. Vaikka minulla on nykyään varaa, ostan lankkarit alennusmyynneitä, en ikinä laittaisi kenkiin noin paljon. 

Oikestaan kaikki jotka koko ajan valittaa rahapulaa ja sitä miten ei ole varaa mihinkään, on sitten kuitenkin niitä, jotka polttaa tupakka ja käyttävät rahaa alkoholiin. Jos alkaa laskemaan noihin menerviä rahoja, niin summat on valtavia, varsinkin nykyään, kun se aski tupakkaa maksaa maltaita. Ei ole köyhällä varaa tuollaisiin nautintoaineisiin. 

Jotenkin naurettavaa, että ihminen joka polttaa sitten narisee, ettei ole vara lenkkareihin :D

Vierailija
153/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kävelyharrastuksen huonoilla kengillä ja farkut jalassa. Seuraus: jalat kipeytyivät ja tuli hiertymiä. Piti säästää että oli vara verkkareihin ja kunnon lenkkareihin.

Mulla ei koskaan ole ollut urheiluvarusteita, eikä nytkään ole varaa mihinkään maksulliseen liikuntaan. Siksi kävelen ja käyn välillä avannossa, tosin sekin maksaa vitosen.

On oikeasti meitä, jotka joudumme säästämään, että on vara johonkin muuhun kuin pakollisiin. Meitä tulee tänä vuonna yli satatuhatta lisää.

Vierailija
154/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää onkin näitä kokoomuksen "vihaa köyhiä"-juttuja

Vierailija
155/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä köyhä olen tarvinnut tässä ihan lähipäivinä jo ihan  perusliikkumiseeni nastakengät tai talvikumpparit tai lumikengät. Kaduilla on liukasta, metsässä on valtavasti lunta ja jäälle on noussut vettä. Ymmärrän hyvin jos esim. joku lapsellinen samantuloinen ei voi panostaa itseensä tämän vertaa. 

Aini, lisäksi tarvitsen pronaatiopohjalliset. Mutta olen tinkinyt muusta että kaiken tarvittavan turvalliseen perusliikkumiseen saa hankittua. Ei tupakkaa, alkoa, herkkuja, kampaajaa, autoa.. 

Minä olen työssä käyvä ja ihan itsestään selvää on, että ei kampaajaa, alkoholia, tupakkaa, "herkkuja", autoa tai mitään. Joo ja minullakin on omat pakolliset terveysmenoni. En silti vaadi niitä hallitukselta tms.

Mitä sinä lesoilet kampaamokäynneillä ja herkuilla, kun on kyse liikuntaharrastuksesta ja siitä, ettei mikään liikunta ole ilmaista? Täällä muut säästää ruuasta että on vara lenkkareihin. Hiukset leikkautetaan viiden vuoden välein seurakunnan hyväntekeväisyyskampaajalla.

On hyvin vaikea liikkua, jos se sattuu ja aiheuttaa esim. nivelrikkokivun pahenemista. Taidat olla niin nuori ja typerä, ettet tajua fysiikan pettävän itseltäsikin ennenkuin uskotkaan.

Vierailija
156/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on enemmän rahaa säästössä näin kun olen "työtön" tai tällä hetkellä "kuntoutusrahalla". Eipä jäänyt puskuria näin paljoa kun olin töissä. Että ei aina tyhmiä olla vaikka köyhiä, eikä todellakaan laiskoja..... mut taisit vaa provota

Eihän rahan säästäminen ole urheili/liikunta laji. Kyse on liikkumisesta, lenkkeilystä, uimisesta, polkujuoksemisesta, pyöräilystä ym. Eli liikutko sinä, vai estääkö laiskuus liikkumisen? Ja eihän köyhyys sinällään ole tyhmyyden synonyymi, koska kyllähän suurin osa opiskelijoista on köyhiä, varsinkin jos ei onnistu saamaan töitä opikelun aikana, mutta jos ihminen ei koskaan elämänsä aikana nouse köyhyysloukosta voi tietenkin miettiä, miksi näin on. 

Vierailija
157/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäkin löytää varmasti kengät. Muutamalla kympillä saa alennuksista. Sukulaisetkin voivat mahdollisesti auttaa. Sossu, kierrätys....tunnen muutaman todella köyhän, kyllä kaikilla heillä on jonkinlaiset jalkineet.

Vierailija
158/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä keskituloisena en kykene ostamaan satasen lenkkareita, saati kahdensadan. Muutamalla kympillä saa lenkkarit, ja ne pari kymppiä voi säästää köyhäkin suht helposti. Pari viikkoa 1 euro syrjään/päivä.

Vierailija
159/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on osa-maksulla hankittu kävelymatto, Lidlin kahvakuula ja ilmaiset käsipainot. Lisäksi lenkkeilen.

Tulot päälle tonnin kuussa. 

Vierailija
160/163 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelpoiset kävelylenkkarit saa tyyliin 30 eurolla. Hyvät lenkkarit saa 200 eurolla, ja alesta puoleen hintaan. Ei ole rahasta kiinni liikkuminen.

Paitsi jos ei ole kolmeakymmentä, sataa tai kahtasataa euroa. 

Sitten kannattaa hieman priorisoida sitä rahankäyttöä. Jostain syystä monella sellaisella, jolla ei ole varaa liikkua tai ostaa kasviksia, on varaa vetää röökiä, viinaa ja lotota.

Työmarkkinatuella ei osteta monen sadan lenkkareita.

Oletko siis koko ikäsi ollut työmarkkinatuella?  Eikö yksikään köyhä ole koko elämänsä aikana tehnyt töitä? itsekin ollut nuorena pienituloinen, mutta ky

En ole ikinä polttanut. Olen sairauden takia pitkäaikaistyötön ja säästöt on menneet sen takia. Ainoa kun ajattelen että nyt ostan itselle vaikkapa ne kengät niin tulee jotain muuta, nytkin meni 100e lääkäriin ja lääkkeisiin. Myön lasten tarpeet menevät itseni ohi.