Mitä olette tehneet sormuksille eron jälkeen? Ja millaisia sormuksia käytätte nykyään?
Kaipaan eron jälkeen sormuksia sormiini, mutta en oikein tiedä millaisia. Suurin osa sormuksista on vihki- ja kihlasormusten näköisiä.
Mietin myös että pitäisikö myydä vihki- ja kihlasormukset, vai säästäisikö ne vaikka lapsille. Ei niistä taideta paljon maksaa? Omani on valkokultainen timanttisormus kolmella timantilla ja se maksoi uutena vuonna 2007 800€. Varmaan siitä saisi pari sataa nyt? Kihlasormus tavallinen sileä keltakultasormus, mikä ei ollut kallis uutenakaan.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Olen sulattanut, melkoinen harkko jo tullut. Saisin jo muutaman tonnin myydessä, mutta kasvatan vielä.
Kuinka monta kertaa olet ollut naimisissa?
Heitin sormuksen pois viking linen kannelta mereen. Olin saanut tietää että mies pettää.
Lahjoitin kihla ja vihkisormukset tyttärilleni kun täyttivät 18v.
Yhden sormuksen timantin siirsin toiseen sormukseen ja vanhan annoin osamaksuna työstä
Myin. Eipä niistä täyttä hintaa saa takaisin, mutta kyllä erossa tuli muutto ja muuta rahanmenoa, niin ihan hyödyksi meni.
Myin kultasepänliikkeeseen, romukultana.
Mulla on monenlaisia erikoisiakin sormuksia, joista useimmat oon ostanut ulkomailla asuessani. Yksikään ei ole kihla- eikä vihkisormuksen näköinen.
Nykyinen kihlasormukseni on yksikivinen titaanisormus.
Nyt kun kysyit; en kyllä muista enkä tiedä missä ne on!
Tykkään näyttävistä kultasormuksista, olen siinä suhteessa harakka. Niitä on tullut hommattua, yhden olen saanut lahjaksi.
Prässäsin pihdeillä sen niin pieneksi kuin sain. Ei muistuta sormusta enää, mutta materiaalin arvo sillä on.
En ole eronnut ja nykyään käytössä kaksi rivitimanttisormusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan noita käytettyjä vihkisormuksia ostaa? Ne on kuitenkin niin selkeästi vihjisormuksia, enkä ole kuullut että kukaan olisi naimisiin mennessä ostanut käytetyn sarmuksen, ellei nyt jotain antiikkia sitten.
Romukullaksi menevät, sulatus ja uuden muotin läpi uusia rakkauksia kohden.. 🥰
Ei mene vaikka kultaseppä niin väittää. Oikeasti kaiverrukset täytetään ja sormukset kiillotetaan ja uudelleen myyntiin. Koitappa viedä sormus "romukullaksi" ja kun hinta on sovittu niin sano että pilkoppa se sormus viiteen osaan tässä nyt...ei tapahdu ;)
Lasten isän kanssa sormus tallessa, toisen liiton sormukset heitin roskiin.
Minä sain äidin perintönä 2 sormusta jotka vein lähimpään kultasepänliikkeeseen ja sain 175 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan noita käytettyjä vihkisormuksia ostaa? Ne on kuitenkin niin selkeästi vihjisormuksia, enkä ole kuullut että kukaan olisi naimisiin mennessä ostanut käytetyn sarmuksen, ellei nyt jotain antiikkia sitten.
Romukullaksi menevät, sulatus ja uuden muotin läpi uusia rakkauksia kohden.. 🥰
Ei mene vaikka kultaseppä niin väittää. Oikeasti kaiverrukset täytetään ja sormukset kiillotetaan ja uudelleen myyntiin. Koitappa viedä sormus "romukullaksi" ja kun hinta on sovittu niin sano että pilkoppa se sormus viiteen osaan tässä nyt...ei tapahdu ;)
Että semmosia.
Tuolla ne on. Siinä on viisi timanttia ja olen miettinyt, voisiko niitä hyväksikäyttäö ja teettää uuden sormuksen.
Nykyään minulla on uudet vihkisormukset. Erilaiser tietty. Ei muita sormuksia.
Heitin omani Lahti-Tampere väliselle valtatielle poistuessani exäni kämpältä.
Mielenkiintoinen tapahtuma oli se, että Lahdesta lähtiessä satoi vielä lunta rankasti, mutta matkan jatkuessa lumisaden lakkasi ja saavuin Tampereelle mukavassa auringonpaisteessa.
Otin tämän symbolisena tapahtumana ja olin helpottunut kahdeksan kuukautta jatkuneen avioliittoni päättymisestä.
Säästäisin lapsille. Minulla on itselläni käytössä äitipuolen vanha vihkisormus muistona edesmenneestä isästäni.
Vierailija kirjoitti:
Ukolle annoin takaisin. Ehkä vie sen panttiin kun on niin rahan tarpeessa, että piti varastaa ja myydä minun tavaroitani avioliiton aikana. Hänellä ansiot tuplasti enemmän kuin minulla. Silti mikään ei koskaan riittänyt.
Mistä näitä ihanuuksia riittää. Mäkin hoidin kotona kaiken,kun ukko tienas ulkomailla. Sit vielä upotti munaa katuhuorassa ja toi taudit tarkoituksella. Nyt ihmettelee miten ihmeessä voisin olla ansainnut puolet hänen tuloistaan
Kihlasormus lojuu Tammerkosken pohjassa, ellei sitten joku löytänyt? Löytäjä saa pitää!!
Vierailija kirjoitti:
Lasten isän kanssa sormus tallessa, toisen liiton sormukset heitin roskiin.
Näin se usein menee. Eroaa kerran, niin eroaa toisenkin kerran.
Romukultana möin ja muita koruja myös. Sain jotain 4000 euroa kaikista koruista mitä vein. Oli 14 karaatin ja 18 karaatin koruja.