Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa shampoista aiheuttaa kutinaa päänahassa. Se ainoa joka ei näin tee kuivattaa hiuksia jos kauan käyttää

Vierailija
25.11.2023 |

Suolaa sisältävä shampoo ei kutita päänahkaa mutta on aika kuivattava hoitoaineesta huolimatta. Mikä tuossa suolassa on sellaista että se rauhoittaa päänahkaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se desinfioi. Jos päänahassa on esim. jokin kutiava sieni, bakteeritulehdus, hilsettä tms., suola helpottaa oloa. Samoin esim. teepuuöljy, suosittelen. 

Sodium laureth sulfate on myös kuivattava sulfaatti, olen itse välttänyt sitä vuosia.  Etsi ns. "sulfaatiton" shampoo, saattaa helpottaa oloa. 

Vierailija
2/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole löytänyt sopivaa shampoota talviin. Päänahka on koko ajan herkkä ja kipeä ja kutiseva, ja heti pesun jälkeen todella kuiva, mutta sitten rasvoittuu mielettömän nopeasti. Mitään sairautta ei pitäisi olla. Ei toimi rasvaisten hiuksien shampoot (pahentaa kuivuutta ja kipua), ei hellävaraiset, sulfaatittomat yms shampoot (pahentaa rasvaisuutta ja kipua), ei normaalien hiusten shampoot, erikoislääkeshampoot, tai mikään.

Kesää odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa louis widmer remederm. Rauhoitti mun päänahan.

Vierailija
4/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatiton shampoo on ratkaisu. Minun päänahkaan käy Bridgeon scalp revival. Sun pitää kokeilla erilaisia, mikä käy sulle parhaiten. Sim Sensitive sarjan oil cure - hoitoaine rauhoittaa päänahkaa, ehkä sen sarjan muutkin tuotteet kävisi? Markettien Garnier fructis sarjan shampoot on sulfaatittomio ja hoitoaineet on ok myös.

Vierailija
5/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii Xz xylitol shampoo kosteuttava jokapäiväiseen käyttöön. Kokeile on edullinen.

Vierailija
6/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulfaatiton shampoo on ratkaisu. Minun päänahkaan käy Bridgeon scalp revival. Sun pitää kokeilla erilaisia, mikä käy sulle parhaiten. Sim Sensitive sarjan oil cure - hoitoaine rauhoittaa päänahkaa, ehkä sen sarjan muutkin tuotteet kävisi? Markettien Garnier fructis sarjan shampoot on sulfaatittomio ja hoitoaineet on ok myös.

Ostin nyt tuota Garnier fructis-shampoota ja toivon sen auttavan.

- eri-

Vierailija
7/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ toimii itsellä.

Vierailija
8/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kemikaalien työntäminen päänahkaani, pesen pelkällä vedellä.

Pari viikkoa meni kipuillessa, nyt hiukset ja päänahka voivat paremmin kuin koskaan.

Vierailija
9/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri-

Hirveä haju, ei niitä voi käyttää!

Vierailija
10/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus shampoottomuus voi olla vaihtoehto, jos uskaltaa kokeilla. Aluksi saattaa joutua pesemään useammin ja jos käyttää hoitoainetta niin sitäkin voi tarvia vähentää. Mutta siitä saattaa löytyä ratkaisu, jos monenlaiset shampoovaihtoehdot todettu toimimattomiksi

Vierailija
11/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika peseminen talvella saa nahan kun nahan kutiamaan. Pelkkä vesikin jo kuivattaa jos ei kemikaaleja käytä. Mitä vanhempi nahka niin sitä enemmän kuivuu mutta voi voi kuivua jo nuoremmallakin.

Vierailija
12/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eri-

Tuo on kyllä huonointa shampoota.

Vierailija
13/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa meni kipuillessa, nyt hiukset ja päänahka voivat paremmin kuin koskaan.

Mä yritin harventaa pesuväliä kun hiukset rasvoittuu niin että joka päivä pitää pestä. Aloin pesemään joka 3. tai 4.päivä. Siinä välissä pelkällä vedellä. Parin viikon sisään päänahkaan alkoi tulla isoja kipeitä finnejä, hiuspohja kutisi ja hiuksia alkoi tippumaan pelottavan paljon. Jatkoin kokeilua pari kuukautta. Rasvoittuminen ei vähentynyt yhtään. Palasin päivittäiseen hiusten shampoopesuun, päänahan iho rauhoittui muutamassa päivässä ja hiustenlähtö loppui. 

Vierailija
14/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii ainoastaan Frantsilan luomushampoo.

Vierailija
15/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ilman pesuainetta käy muuhunkaan. Astiat ,pyykit , siivous.

Vierailija
16/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus shampoottomuus voi olla vaihtoehto, jos uskaltaa kokeilla. Aluksi saattaa joutua pesemään useammin ja jos käyttää hoitoainetta niin sitäkin voi tarvia vähentää. Mutta siitä saattaa löytyä ratkaisu, jos monenlaiset shampoovaihtoehdot todettu toimimattomiksi

Ja siis, kun tekee käsin suihkun alla liikettä niin kuin shampoota hieroessa, niin silleen kyllä saa puhdistettua. Ja silleen luontainen rasva leviää hiusta pitkin, niin hoitoaineen tarve voi muuttua 

Vierailija
17/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio+ Originals aktiivishampoo, se punainen ja nimenomaan "Originals" 200ml pullossa. Itse käyttänyt sitä vuosikymmeniä ja pitää kutinan ja hilseen poois. Uuden reseptin saman valmistajan tuote jossa teksti NEW ja 250ml pullo tuo kutinan takaisin päänahkaan.

Vierailija
18/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä yrttishampoo rauhoitti rasvaiset hiukset.

Vierailija
19/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin päänahka tykkää hoitoaineiden silikonistakaan. Silikonihan on muovia. Myös hajusteaineet ärsyttävät monia sulfiittien lisäksi.

Vierailija
20/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ei lähde päästä pelkällä vesipesulla. Käy kuten joku kirjoitti: pää alkaa kutista ja tulla kipeitä näppylöitä. Seborrea pahenee ainakin noin hirveäksi.

Ap: kokeile pesua soodalla ja huuhtelua omenaviinietikalla. Soodaa ruokalusikallinen pariin desiin lämmintä vettä, hiero kuten samppoo. Huuhtele. Perään hiuksiin samassa suhteessa omenaviinietikka ja vesi. Tepsii monella kutinaan ja päänahka rauhoittuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi