Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutunut ikäisekseen epätyypillisesti

Vierailija
01.03.2024 |

Lukeeko jollakin oikeasti omakannassa noin, vai onko se joku urbaani legenda?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään nähden erikoinen pukeutuminen ei yksinään merkitse mitään. Mutta jos kyseessä on esimerkiksi mt-ongelmat, tuo voi olla jossain määrin merkitsevä asia. Kylmä fakta nyt vain on, että osa oudoilta näyttävistä ihmisistä on outoja, koska he ovat sairaita. Naisilla voi olla älytön meikki, tullaan kesällä vastaanotolle talvitakissa, ennen huoliteltu onkin yhtäkkiä hompsuinen jne. 

Vierailija
22/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä sairaanhoitajia opetettiin ainakin ennen havainnoimaan ihmistä kokonaisvaltaisesti.t.vanha erikoissairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti normaalina pidetään kulkemista kalliissa ammattimeikeissä ja että ammattimaskeeraaja meikkaa päivittäin puolestasi ja koko ajan on korjaamassa meikkiä ja ylipäätään lääkäriin/sairaalaan tullaan täydet tällingit ja meikit päällä (mielestäni tämä on outoa, koska eikö sairaala ole sairaita varten eikä mikään näyttäytymis/bilepaikka), koska itselläni siellä lukee, että suttuinen meikki.

Vierailija
24/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos suttuinen meikki johtuu kaatosateesta ja siitä, että köyhällä ei ole varaa ostaa mitään Joe Blascoa tai pitää päivittäin jotain ammattimaskeeraajaa tai siitä, ettei vaan osaa yksi kertaisesti itse meikata niin kuin ammattimeikkaaja (osaako sairaalan henkilökuntakaan itse?)? Homssuinen olemus voi vaikka johtua kiireestä tai siitä, että sosiaaliturva on niin matala Suomessa tai vaikkapa ulkona olevasta myrskystä, lumisateesta tai kaatosateesta. Ei me tavalliset ihmiset eletä mitään Hollywood-elämää limusiineineen ja takseineen.

Vierailija
25/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä minkä näköisiä sairaalaan henkilökunta on itse vapaa-ajalla ilman työvaatteita, onko tyylikkäät, kalliit vaatteet ja ammattitasoiset meikit 24/7 itselläänkään? Ihan tosi?

Vierailija
26/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ikinä ollut kommentteja ulkoisesta olemuksesta, vain "obesiteettia". Kerran luki "asiallinen", ja kaatumisen jälkeen (löin pääni) oli "kertoo loogisesti tapahtumasta". Ikinä ei ole muuta kuin somaattinen status. Ja pukeudun todella persoonallisesti.

Miksi joillekin sitten kommentoidaan olemusta?

Voi olla niin masentunut, ettei huolehdi hygieniasta. Tai psykoosissa, vaikka talvella liian vähissä vaatteissa. Monella työpaikalla edellytetään siistiä olemusta. Sitä kaikkea tuolla ilmeisesti arvioidaan. Pahottaisin kyllä mieleni, (tai oikeastaan suuttuisin!) jos minua sanottaisiin homssuiseksi.

Vierailija
27/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä minkä näköisiä sairaalaan henkilökunta on itse vapaa-ajalla ilman työvaatteita, onko tyylikkäät, kalliit vaatteet ja ammattitasoiset meikit 24/7 itselläänkään? Ihan tosi?

Mistä kalliista vaatteista ja leikeistä puhut?

Uskotko itsekään sepustuksiisi? Aivan kuin lääkäri vaatisi kalliita vaatteita ja meikkejä...

Vierailija
28/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti normaalina pidetään kulkemista kalliissa ammattimeikeissä ja että ammattimaskeeraaja meikkaa päivittäin puolestasi ja koko ajan on korjaamassa meikkiä ja ylipäätään lääkäriin/sairaalaan tullaan täydet tällingit ja meikit päällä (mielestäni tämä on outoa, koska eikö sairaala ole sairaita varten eikä mikään näyttäytymis/bilepaikka), koska itselläni siellä lukee, että suttuinen meikki.

No suttuinen meikki on kyllä omaa typeryyttä ja antaa epäilyttävän kuvan. Miksi edes meikkasit?

Vierailija
29/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos suttuinen meikki johtuu kaatosateesta ja siitä, että köyhällä ei ole varaa ostaa mitään Joe Blascoa tai pitää päivittäin jotain ammattimaskeeraajaa tai siitä, ettei vaan osaa yksi kertaisesti itse meikata niin kuin ammattimeikkaaja (osaako sairaalan henkilökuntakaan itse?)? Homssuinen olemus voi vaikka johtua kiireestä tai siitä, että sosiaaliturva on niin matala Suomessa tai vaikkapa ulkona olevasta myrskystä, lumisateesta tai kaatosateesta. Ei me tavalliset ihmiset eletä mitään Hollywood-elämää limusiineineen ja takseineen.

Sylettävää passiivis-aggressiivisuutta.

Vierailija
30/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä sairaanhoitajia opetettiin ainakin ennen havainnoimaan ihmistä kokonaisvaltaisesti.t.vanha erikoissairaanhoitaja

On voitu käskeä tekemään noin, mutta onko annettu taitoja siihen? Sama koskee myös lääkäreitä. 

Pitäisi esim. tietää, mikä on tärkeää tietoa ja minkä voi jättää sanallistamatta. 

Vierailija
31/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään jättänyt vaatetuksen kotiin. Eipä tule asiattomia kommentteja!

Vierailija
32/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vastine. Vastineessa kuvailette tiukoin yksityiskohdin, kuinka tyhmä ja epäpätevä lääkäri on.

Rasvainen tukka niin kiireellä ponnarilla että näyttää alienilta, ja lapset pelkää.

Liian pitkä lääkäriksi.

Teki rintatutkimuksen ja leikki niin ettei kuullut asiallisia kysymyksiä.

Guuglehaun mukaan täysin eri tyyppi kuin mikä piti olla.

Öhhöhöö.

Vierailija
33/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vastine. Vastineessa kuvailette tiukoin yksityiskohdin, kuinka tyhmä ja epäpätevä lääkäri on.

Rasvainen tukka niin kiireellä ponnarilla että näyttää alienilta, ja lapset pelkää.

Liian pitkä lääkäriksi.

Teki rintatutkimuksen ja leikki niin ettei kuullut asiallisia kysymyksiä.

Guuglehaun mukaan täysin eri tyyppi kuin mikä piti olla.

Öhhöhöö.

Ne töräyttää herneenpalon nenäänsä tommosesta ja kynäilee prujuihin "Potilas haukkuu lääkäreitä epäpäteviksi."

Vierailija
34/54 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki että näytän homssuiselta vaikka olin täysin puhdas puhtaissa ja ehjissä vaatteissa. Sen jälkeen en oo omakantaa lukenu enkä lue enkä myöskään mee lääkäriin!

Minä näytän homssuiselta, kun en meikkaa enkä osaa laittaa hankalaa tukkaa. Välttelen katselemasta peiliä.

Vierailija
35/54 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ikinä ollut kommentteja ulkoisesta olemuksesta, vain "obesiteettia". Kerran luki "asiallinen", ja kaatumisen jälkeen (löin pääni) oli "kertoo loogisesti tapahtumasta". Ikinä ei ole muuta kuin somaattinen status. Ja pukeudun todella persoonallisesti.

Miksi joillekin sitten kommentoidaan olemusta?

Minullakaan ei ole ollut merkintöjä ulkoisesta olemuksesta siisteyden tai sen puuttumisen suhteen. Vaatetusta ei ole kuvattu ollenkaan.

Ulkoinen käytös löytyy kuvattuna sanoilla ilmeetön, vähäeleinen ja puheinen.

Miksi siis joiltakin kuvaukset puuttuvat? Mitä puuttuminen tarkoittaa? Merkinnät ovat siis psykiatriselta puolelta.

Vierailija
36/54 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki että asiallinen naisihminen.

Lääkärit kirjoittavat aina, että asiallinen.

Niin kauan kuin potilas on asiallinen. Itse työskentelen ikäihmisten parissa, ja asiallinen kirjataan silloin kun kyseessä on muistava ihminen, joka kykenee keskustelemaan asioistaan järkevästi ja hahmottaa tilanteen jossa ollaan. 

Vierailija
37/54 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luki omakannassa, että kävelee omin jaloin? Milläs muulla? Että ihan erikseen pitää tästä maininta olla? Ymmärtäisin, jos mainitaan, että käyttää rollaattoria tai pyörätuolia. Mutta ehkä vain tyhmä apotti-järjestelmän vaatimus kirjoittaa näin? 

Vierailija
38/54 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuu taas. Olisko että arvioidaan ulkoasua mt-ongelmien (pukeutuminen, siisteys), neurologisten ongelmien (vaikka sekavuus), ylipainon (tai alipainon!) aiheuttamien ongelmien takia. Ne kuuluvat terveyden arviointiin. Niitä ei kukaan näe tai katso niin että pitäisi alkaa poistamaan.

Vierailija
39/54 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin köyhä että on homssuinen voi lääkäri laittaa aikuissosiaalityöntekijän kanssa yhteyteen. Miksi se on paha?

Vierailija
40/54 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lukeakin, riippuu vähän mikä on käynnin aihe. Jos jalkasilsa, niin tuskin, mutta jos viisikymppinen tulee vastaanotolle teinitytön tissityrkkytopissa pohtimaan persoonallisuushäiriöproblematiikkaa tai 11-vuotias liikkuu vain jakkupuvussa ja salkun kanssa ja käynnin aihe on autismikirjon diagnostiikka, niin kyllä näillä asioilla voi olla merkitystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan