Olimme liian tylsää lomaseuraa
Lasten kanssa. Tai tietenkin kun mies puhunut siskonsa kanssa niin asia kääntyy niin, että minä olin tylsää seuraa, koska en kuulemma halunnut muuta kun nopeasti käydä pizzalla ja siinä kaikki.
Voi kuules nyt miehen sisko ja muut. Tuo mieshän muistaa asiat juuri niin kuin halutaan hänen muistavan eli vähän omia ajatelmia sinne sekaan niin asiat eivät ole miten ne oli vaan miten halutaan hänen sanovan että oli.
Tosiasiassa asiat meni näin:
Vietimme päivät huvilalla ja koska illemmalla viileämpi, menimme ulos silloin. Varsinkin yksi lapsista ei kestä oikein kuumuutta hyvin.
Kun menimme ulos oli aika syödä ja koska nälkäisenä ikävä tunnelma voi nousta pintaan lapsilla herkemmin mielestäni järkevää siis ensin löytää ruokapaikkaa. Usein siinäkin tuli jo ainakin puoli tuntia käyskenneltyä ja käveltyä.
Rauhassa ruokailimme jonka jälkeen vielä jonkin verran kävelyä kaupungilta ja usein autokin oli jo kauempana joten käveltyä tuli sinnekin.
Joskus jatkoimme toiseen paikkaan, vaikka jäätelölle. Tämän jälkeen lapset halusivat takaisiin kotiin, joten emme jääneet käyskentelemään enempää kaupungille. Itselleni olisi toki ollut ok istuskella ravimtolassa vaikka tuntikausia tai kävelläkin enemmän, mutta en nähnyt syytä olla kuuntelematta lasten toiveita. Totta kai ensin suostutttelin myös heitä olemaan kauemmin. Olimme olleet varmaan n. 2h kuitenkin jo liikenteessä.
Kotona sitten hirveät haukut kuinka tylsä olin ollut ja kun mainitsin, että lapset ne halusivat kotiin sekin oli äitin vika tietenkin. Emme olleet alunperin sopineet, että liehuisimme ympäriinsä tuntikausia ja aikaisemmin on lomilla ollut ok enimmäkseen oleskella huvilalla ja käväistä vaan kaupungilla illemmalla.
Nyt oli kuulemma sosiaalisuuden, aktiivisuuden ja ilousuuden puutetta tuo, että ei käyskenneltykään 5h kaupungilla. Tai oliko se niin että kävelytavoite ei vain täyttynyt jos jollain sellaisia oli? En tiedä sitten kuinka pitkä kävely per ilta olisi ollut suotavaa...
On se vaikea olla tarpeeksi aktiivinen ja sosiaalinen lomallakin lasten kanssa.
Itseasiassa itseäni kiinkostaa nähtävyydet enemmän kun miestä, mutta olimme llompaikassa missä niitä ei pahemmin ollut. Kävimme kyllä yhdessä.
MMielestni taas mies ei oikein ymmärrä että on naurettavaa syyttää varsinkin lapsia tylsyydestä. Aika normaalia mielestä että päätön haahuilu ei niin ehkä kiinnosta heitä tai eivät jaksa samalla tavalla. Ja patikointilomaa emme olleet sopineet. Eipä hön itsekään ehdottanut mitään kävelyteissuja. Niitähän olisi voinut toteuttaa muulloin kun illalla syömisreissuilla sitten.
Kommentit (53)
Kyllä ne parhaat lomat vietetään aikuisten kesken.
Juuri samaa mieltä. Mies olisi voinut esittää ohjelmaa mutta ei. Tai siis häneen mukaansa se hänen aktiivisuutensa oli oli sitä, että olisi halunnut olla kauemmin kaupungilla syömisen jälkeen kävelemässä ja lapset eivät halunneet, joten jäi aivan liian tylsäksi ilta.
Ja hei olimme lomakohteessa mihin mennään yleensä viettämään lomaa missä pääpaino on Auringon otto, uiminen , kaupungilla käväiseminen. Nähtävyyksiä ei niinkään ole edes tuolla. Aktiviteetteja oli, mutta ei hän niistä olisi halunnut maksaa.
Ja meillä sentään huvila eikä mikään kämänen hotellihuone. Niinkun sanoin tuo on aina ollutkin se idea olla pääasiassa huvilalla kun lapset vielä sen ikäisiä,että eivät jaksa niin nähtävyyksiä tai haahuilu. Joku voi olla eri mieltä, mutta vaikka ei huisin hauskaa koko ajan ollut niin on tuo nyt vähän eri, kun olla kotona ja käväistä ravintolassa ja kotiin.
Kävely aktiviteettina syömisen jälkeen ei mielestäni niin hieno asia, että jos ei toteudu niin loma on huono.
Niin lisätään vielä että kyllähän sen tietää, mistä pettymys johtuu miehellä. Olin kännyllä kuulemma hönen mielestään väärään aikaan ja heitti mun kännyn meteen. On se niin kamala kun on ilkeä vaimo, joka hermostuttaa miehensä noin!
Minustakin on tylsää jos lomamatkalla ei tehdä mitään. En jaksa pelkkää hotellilla loikoilua. Lasten kanssa mennään lasten paikkoihin tai sellaisiin paikkoihin, missä lapsillekin on jotain. Kun lapset viihtyvät niin vanhemmillakin on mukavaa.
Kyllä minustakin lomalla olisi tylsää, jos eksoottisin kokemani asia olisi pikaisesti pitsalla käyminen.
Ja niin saatiin onnellinen loppu tälle provolle. Kännykkä meressä.
Niinno loma lasten ehdoilla on aina tylsä. Kyllä se kaikkien aikuisten pitäis ymmärtää, jotka reissuun lähtee. Nyt aikuisena itekkin tajuan, miksi vanhempani heivasivat meidät lapset aina hoitoon mummolaan kun itse lähtivät lomamatkalle. Lasten kanssa lomailu on vain lasten hoitamista ja perään katsomista vieraassa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleen kertoa piiiiiiiitkää tarinaasi miehen siskoille ja jne?
No kyllä he täältä sen lukevat.
Eri elämänvaiheissa on erilaisia lomia. Mutta tässä kärjistyi että mies on huono, kiukutteleva pikkukakara. Mies voi yhtä hyvin järjestää ohjelmaa. Jos lapset on yhteisiä, ei ole isäihmiseksi tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te lähditte lomalle kun kotonakin voisi haahuilla pari tuntia kylillä ja loppuajan kököttää sisällä.
Ymmärrän hyvin ap:ta, en itsekään jaksaisi kuumassa haahuilla. Vaikkei lapsia.
No älä mene kuumaan maahan lomamatkalle, jos et voi olla kuumassa, wtf. Miehen siskona olisin kyllä närkästynyt tuollaisesta lomasta, ihan naurettavaa maksaa itsensä kipeäksi siitä, että makaa sisällä joka päivä koko päivän. Ainakin itse olettaisin, että matkalla käydään aktiviteeteissa, nähtävyyksissä, shoppaillaan yms. Jos molemmat vanhemmat mukana niin voi vuorotella sen lapsen kanssa hotellilla, jos tulee oikeasti yllätyksenä se, että lapsi ei pysy kohdemaassa elossa.
Öö siis miehen sisko ei mukana,mutta oli ottanut kantaa asioihin ilmeisesti niinkuin aina sen perusteella, mitä veljensä kertoo. Ja jos mennään luumasn maahan niin yleensä siellä kannattaa toimia kuten toimittiin eli vasta illalla kaupungilla. Ei siellä paikallisetkin päivisin hashyilw.
Mutta illallakin jos lämmin ja nälkä on ymmärrettää hos lapsi ei halua kävellä esim. 2km ennen ruokapaikan löytymistä. Tai en minä ainakaan odottaisi tuollaista. Ei välttämättä edes ruokailun jälkeenkään, jos myöhä. Mielestäni hassua mieheltä ajatella,että tylsää ilta, jos huvilalla ollaan takaisin ennen klo 24.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteyttä miehen siskoon. Kuulen näitä mieheltä. Itselleni loma oli ihan ok ja lapsillekin, mutta miehelle ei. Tietenkin aina olisi kiva jos lapset ei mihinkään sano ei ja haluavat tehdä aina niin kuin vanhemmat, mutta pitää lapsiakin ymmärtää ja kuunnella. Onko se niin loman pilaamista että ei hengailtu kaupungilla tarpeeksi kauan?
Ei kävelty vissiin tarpeeksi. Ja oliko tuo ihan tosissaan tuo, joka sanoi,että ihan sama olisi ollut käyskennellä kotimaassa?
Oh, ei omasta mielestäni ainakaan, nimittäin loman ideahan on maiseman vaihdos ja monesti juuri lomilla ei tehdä mitään erityistä, jos ei nähtävyys paikka varsinaisesti.
Niinkuin sanoin ei miehellä ole ollut mitään sitä vastaan, että varsinkin lapset halusivat viettää pari päivää pelkästään huvilalla aurinkoa ottaen ja uiden. Eikä ennenkään ole harrastettu tuntikausien kävelyä kaupungilla lomilla.
Mutta varsinkin tällä lomalla nähtävästi ei k
Maisemanvaihdos? No, oli sieltä kämpän klasista varmaan vähän erilainen maisema kattella takapihaa :D
Kyllä, kuulostaa suoraan sanottuna tylsälle lomalle, mutta kai se mies olisi voinut jotain sanoa jo siellä? Vai yrittikö, mutta kieltäydyit kaikesta lapsiin vedoten? Lapset ei tosiaan niin jaksa käveleskellä, mutta kyllä itse olen opettanut omani siihen että myös aikuisten toiveiden mukaisia juttuja tehdään.
Eikö miehen sisko tiennyt. että teillä on lapset mukana?
Lapsia ei kannata pitää ylinälkäisiksi, vaan heillä kuuluu olla ruoka-aika 4-5 kertaa päivässä. Aterioiden ei tietenkään kuulu olla tyyliin 5 mättöannos.
Itse me myöskin lomailemme siskon perheen kanssa, mutta emme ole kuin paita ja peppu. He ovat huoneessa tai altaalla suurimman osan aikaa ja me kävelemme 3-4 kertaa päivässä ympäri kaupunkia, käymme retkillä yms. Emme viihdy huoneessa tai altaalla. Tästä ei ole syntynyt mitään ongelmaa. Iltaisin vietääme aikaa yhdessä, käymällä syömässä.
Kyllä olis tylsä loma tollanen. Kiitos ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te lähditte lomalle kun kotonakin voisi haahuilla pari tuntia kylillä ja loppuajan kököttää sisällä.
Ymmärrän hyvin ap:ta, en itsekään jaksaisi kuumassa haahuilla. Vaikkei lapsia.
No älä mene kuumaan maahan lomamatkalle, jos et voi olla kuumassa, wtf. Miehen siskona olisin kyllä närkästynyt tuollaisesta lomasta, ihan naurettavaa maksaa itsensä kipeäksi siitä, että makaa sisällä joka päivä koko päivän. Ainakin itse olettaisin, että matkalla käydään aktiviteeteissa, nähtävyyksissä, shoppaillaan yms. Jos molemmat vanhemmat mukana niin voi vuorotella sen lapsen kanssa hotellilla, jos tulee oikeasti yllätyksenä se, että lapsi ei pysy kohdemaassa elossa.
Öö siis miehen sisko ei mukana,mutta oli ottanut
Ai perhe oli lomalla keskenään ilman ulkopuolisia? Sain aloituksesta sen käsityksen, että sisko oli lomalla mukana. Siinä tapauksessa mies luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri samaa mieltä. Mies olisi voinut esittää ohjelmaa mutta ei. Tai siis häneen mukaansa se hänen aktiivisuutensa oli oli sitä, että olisi halunnut olla kauemmin kaupungilla syömisen jälkeen kävelemässä ja lapset eivät halunneet, joten jäi aivan liian tylsäksi ilta.
Ja hei olimme lomakohteessa mihin mennään yleensä viettämään lomaa missä pääpaino on Auringon otto, uiminen , kaupungilla käväiseminen. Nähtävyyksiä ei niinkään ole edes tuolla. Aktiviteetteja oli, mutta ei hän niistä olisi halunnut maksaa.
Ja meillä sentään huvila eikä mikään kämänen hotellihuone. Niinkun sanoin tuo on aina ollutkin se idea olla pääasiassa huvilalla kun lapset vielä sen ikäisiä,että eivät jaksa niin nähtävyyksiä tai haahuilu. Joku voi olla eri mieltä, mutta vaikka ei huisin hauskaa koko ajan ollut niin on tuo nyt vähän eri, kun olla kotona ja käväistä ravintolassa ja kotiin.
Kävely aktiviteettina syömis
Mulle olisi iso red flag jos mies raivoissaan heittäisi puhelimeni mereen.
Eikö muut voinu mennä uimaan, shoppailemaan tms ilman sua ja lapsia. Miksi kaikki käkki sisällä koko päivän? I*iootteja koko porukka. Eikä mistään osata puhua.
En tiedä miltä muista kuulostaa, mutta minusta kuulostaa siltä, että mies on kyllästynyt perheeseensä ja lapsiperhe-elämään.
Ihan sama mitä lomalla olisi tehty.
Miksi mies ei voinut käydä yksin kävelemässä?
Mun mielestä lomamatkoille lähdettäessä pitää ehdottomasti selvittää mitä kukakin matkalta odottaa ja mitä haluaa siellä tehdä.
On ihan ok, että jotkut haluavat vain rentoutua ja tehdä "ei mitään" ja toiset haluavat nähdä ja kokea. Tällainen on ihan ok kun kaikki tietävät sen etukäteen ja voivat omia haluamisiaan suunnitella sen mukaan. Tai olla vaikka lähtemättä kokonaan.
Miksi kaikkien piti kököttää koko ajan siellä huviulalla siksi että sinä ja lapset halusitte?