Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....

Vierailija
29.02.2024 |

Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.

Kommentit (365)

Vierailija
321/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökiin menee jo 600€ kuussa. Ei jää ruokaan mitään.

Vierailija
322/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömät ole mikään yksi homogeeninen ryhmä. Joka näin luulee, on liian tyhmä mihinkään työhön itse. Työttömyys ei statuksena oikeuta toimeentulotukeen ja tämä pitäisi jokaisen tietää. 

Ei tietenkään oikeuta. Työttömillä on ihan muut tuet, ja nehän ovat paremmat kuin toimeentulotuen perusosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästikään osaa hoitaa talouttaan. Taitaa olla elämänhallinta päin berberiä, jos palkasta jää vuokran jälkeen noin vähän rahaa. Minullakaan ei bruttopalkka päätä huimaa, mutta käteen jää vuokran jälkeen yli tonni, vau. Onko alkuperäisellä postaajapellellä niin iso asuntolaina, että hädin tuskin pystyy sitä maksamaan?

Vierailija
324/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömät ole mikään yksi homogeeninen ryhmä. Joka näin luulee, on liian tyhmä mihinkään työhön itse. Työttömyys ei statuksena oikeuta toimeentulotukeen ja tämä pitäisi jokaisen tietää. 

Ei tietenkään oikeuta. Työttömillä on ihan muut tuet, ja nehän ovat paremmat kuin toimeentulotuen perusosa.

Mitkä tuet? Itse saan pelkän työmarkkinatuen.

Vierailija
325/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa työttömyyden perusteella maksettavat tuet ovat työttömyyspäiväraha tai työmarkkinatuki. Joka muuta luulee, on tyhmä. Muihin tukiin vaikuttaa ruokakunnan yhteiset tulot ja osittain myös omaisuus riippumatta siitä onko työtön vai e. iEsim. tavallisen keskituloisen duunarin pitkäaikaistyötön puoliso ei voi saada kuin työmarkkinatuen ja näitä on paljon. Kun taas kahden pienituloisen ruokakunta voi saada asumistukea. 

Vierailija
326/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikastyöttömillä jää kuule käteen noin 250-300.

Silka ei juhlita eikä herkutella. 

Vierailija
327/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus, ikää 45 v, 3 lasta, pk-seutu. Työssä käyn. Toisella asteella 2 lasta, alakoulussa 1 lapsi. Täyttä työpv tekemällä jää käteen 2500 euroa. Siitä voi kans miettiä miten paljon jää asumisen, veden, sähkön jne jälkeen per nokka rahaa. Kerrostalossa asutaan. Tuskin monella työssä käyvälläkään on siis varaa ns pakollisten menojen jälkeen yli 400 e kk per nenä yhtään mihinkään. Kuitenkin pitää naksaa myös puhelinlasku, vakuutukset, bussiliput töihin jne jotka ns pakko olla. 

Vierailija
328/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli, joka ei tiedä työttömyydestä mitään

Vierailija
329/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa suurimmalla osalla työssäkäyvistä jää kyllä huomattavasti enemmän kuin tuo. Valtaosalla työssäkäyvistä on ihan hyvä elintaso - mitä 590 euron käyttörraha /kk ei siis todellakaan ole.

Juuri näin. Ei todellakaan käy kateeksi työttömän 590 €/kk.

Vierailija
330/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön saisin vain työmarkkinatuen koska puolisolla on töitä. Nyt saan kuukaudessa nettona 2600, tosin kahdesta työstä mutta molemmat on helppoja.  En haluaisi olla työtön. 

Vierailija
331/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut hyvä palkka paras taisi olla 3000 bruttona. Ja kyllä  mulla on jäänyt töistä laskujen jälkeen vielä hyvin yli tonnin käyttörahaa.

Työttömänä jäi aikoinaan 300 ja nyt kun menee lainalyhennykset, jäisi ehkä 100 tai alle. Itse pitää kuitenkin maksaa netti kännykkä yms asiat.

Vierailija
332/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt tuki on korkeampi kuin työmarkkinatuki 

Vierailija
333/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet toimeentulotuella eikä sinulla ole tuloja ja vuokra on kohtuuhintainen niin silloin jää käteen 590€/kk

Ap

Ei kaikilla jää. Kaikilla ei ole samanlaiset menot kuin sinulla. Turhaan jankkaat kun et tiedä tästä aiheesta paskaakaan. 

No totta helkutissa jää, jos siitä perusosasta ei joudu maksamaan vuokraa!  Miten jotkut jaksavat inttää vastaan? Toki pitkäaikaistyöttömällä vaikuttaa se 21,5-kerroin, mutta pidemmällä aikavälillä sekin tasaantuu, eli kyllä se perusosa jää silloin käteen - niin kuin on tarkoituskin ollut alun perin.Eihän siitä kuuluisi mitään vuokria maksella.

-ei ap

Perusosasta pitää maksaa osa laskuista esim puhelin ja netti. Lisäksi lainalyhennyksiä ei oteta huomioon tt tuessa joten nekin pitää maksaa perusosasta. Ruoat, pesuaineet, yms. Ei se perusosa mitään kaljarahaa ole vaikka niin fantasioitkin. 

Kokeilepa joskus elää itse tt tuella ja katso kuinka käy.

Vierailija
334/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt tuki on korkeampi kuin työmarkkinatuki 

Sama määrä, työmarkkinatukea tulee veronpalautuksina takasin. 

Vierailija
335/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen irtisanoutumaan välittömästi, jos kokopäivätyöstä jää käteen 590€/kk. 

Sittenhän sinä maksat sen. Ai niin, ethän säkään ole töissä.

Vierailija
336/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä jää noin paljon? Itse saan työmarkkinatuen, n. 590 € ja nollatuntisopparin satunnaiset tulot. Ja ne tulot vähentää tuota tukea. Ja ensi kuussa hallitus nappaa vielä 300 € pois. Noin 500 € menee miinukselle joka kk. Varastamaan on alettava. Nytkään ei ole varaa ostaa kaikkia määrättyjä lääkkeitä. Puolison tulot on just niin korkeat että estää toimeentulotuen. 

Vierailija
337/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas työttömien asioita vääristelevä ketju muokatakseen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan.

Työmarkkinatuesta ei edes asumistuen kanssa jää käteen 590e/kk.

Toimeentulotukea ei saa läheskään jokainen työtön, sen ehdot ovat sellaiset, että jos on tilillä yhtään säästöjä tai esim. auto työssäkäyntimahdollisuuksien ja työllistymisen parantamiseksi, toimeentulotukea ei saa.

Vierailija
338/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan kaikkia irtisanoutumaan töistään ja jäämään toimeentulotuelle!! On ihanaa täyttää Kelan lomakkeita ja toimittaa tiliotteita Kelalle. Se on mahtavaa! Saat olla myös loppuikäsi sinkku ja asua yksin, koska kaikkien perheenjäsenten tulot otetaan huomioon toimeentulotukilaskelmissa. 

Vierailija
339/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita, mutta todellisuudessa käteen ei tuollaista summaa jää jokaiselle työttömälle. Työmarkkinatuen, asumistuen ja perustoimeentulotuen tultua tänään tilille, maksoin vuokran, kotivakuutuksen ja 2 terveyskeskuslaskua. Tilille jäi 87,38 euroa loppukuuksi. Minulla ei ole velkoja, ei osamaksuja, ei mitään ylimääräistä kuluttamista. Asun edullisimmassa mahdollisessa kaupungin kämpässä. 

Perustoimeentulotuen laskelmaan vaikuttaa muut perheenjäsenet, esimerkiksi alaikäinen lapsi, jolla on omia tuloja. 

En kadehtisi työtöntä. Kyllä työssä ollessani jäi enemmän käteen, vaikka alani onkin alipalkattua. 

Vierailija
340/365 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä jää noin paljon? Itse saan työmarkkinatuen, n. 590 € ja nollatuntisopparin satunnaiset tulot. Ja ne tulot vähentää tuota tukea. Ja ensi kuussa hallitus nappaa vielä 300 € pois. Noin 500 € menee miinukselle joka kk. Varastamaan on alettava. Nytkään ei ole varaa ostaa kaikkia määrättyjä lääkkeitä. Puolison tulot on just niin korkeat että estää toimeentulotuen. 

Näitä talouksia on paljon. Meillä on kahden aikuisen, tarvittaessa kutsuttavan duunarin talous, pelkät työmarkkinatuet molemmilla. Muuta tukea ei tipu mistään. Suojaosa jollain tavalla pitänyt talouden plussalla, kunhan laskee ihan kaiken sentilleen etukäteen, veden- ja sähkönkäyttöä myöten. Kulutusvelkasuohon en aio alistua suojaosan kadottua. Vähäinen kiinteä irtaimisto lähtee ainakin ensin myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän