Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....

Vierailija
29.02.2024 |

Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.

Kommentit (365)

Vierailija
241/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 1500 netto, brutto vähän vähemmän. Vuokran jälkeen käteen jää 830 €.  Hyvin pärjää tällä äiti ja teini. Lapsilisän ja elatustuki yhteensä n. 330 €, joten meille jää yhteensä n. 1160 €/kk. Hyvin pärjätään.

Vierailija
242/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä työttömiä asutetaan suuriin kaupunkeihin? Tilaa olisi myös Kainuun korvessa. Asunnot halpoja.

En ajatellut olla koko ikääni työtön, joten asun kaupungissa, jossa on mahdollisuus työllistyä. Enkä myöskään saisi edes tämän vertaa tukia, jos Kainuuseen muutaisin. Niin, eikä se muuttaminen ole ilmaista, jos niin luulit. Oliko muuta kysyttävää? 

Liftaaminen ja kävely ovat ilmaisia. Kokoomuslainen voittaja voi investoida jopa polkupyörään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mä sain aina työttömänä 

-Työmarkkinatuki 595e

-Toimeentulotuki 80e

-Asumistuki 357

Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös. 

Missäs asuit kun noin edullisen asunnon saanut?? Ja mikä oli vuosi? Asumismenot ovat kallistuneet viimeisen parinkymmenen vuoden aikana järkyttävästi koska asuntosijoitusbisnes nostaa hintoja.

Häh. Itekin asun 350e kämpässä, neliöitä 40, kaikki lähellä. Onhan noita edullisia kämppiä. 

Vierailija
244/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto tietenkin vähän enemmän. Veroprosentti 7.5.

Vierailija
245/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja pienipalkkaiset työssä käyvät, ovat myös köyhiä.  Seuraava kysymys.

Työssäkäyvä köyhä on (korkean elintason maassa elävä) henkilö, jonka tulot jäävät köyhyysrajan alle.

Suomessa elää noin 200 000 henkilöä (2021), joiden pelkät työtulot eivät riitä köyhyysrajan ylittämiseen.

Vierailija
246/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos ap kun vuokra on kalliimpi kuin mitä siitä hyväksytään niin osa siitä on kustannettava siitä perustoimeentulon osasta. Näin on usein esim pk-seudulla. Silloin elämiseen saattaa jäädä vain se 200€ ei 590€. Asuminen on monelle kuitenkin aika välttämätöntä eikä niitä halpoja asuntoja ole kovin helppo löytää.

Se on sitten valinta asua pk-seudulla köyhempänä, tai muuttaa halvempaan paikkaan. Kun ei kerran käy töissä, ei ole estettä muuttaa halvemmalle seudulle. 

Ei tarvitse asua lähelläkään pk-seutua, että joutuu maksamaan osan vuokrasta perusosasta. Kelan rajat eivät ole missään suhteessa todellisuuden kanssa. Ei edes pienemmillä paikkakunnilla. 

Vierailija
247/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä työttömiä asutetaan suuriin kaupunkeihin? Tilaa olisi myös Kainuun korvessa. Asunnot halpoja.

En ajatellut olla koko ikääni työtön, joten asun kaupungissa, jossa on mahdollisuus työllistyä. Enkä myöskään saisi edes tämän vertaa tukia, jos Kainuuseen muutaisin. Niin, eikä se muuttaminen ole ilmaista, jos niin luulit. Oliko muuta kysyttävää? 

Liftaaminen ja kävely ovat ilmaisia. Kokoomuslainen voittaja voi investoida jopa polkupyörään. 

Luuletko olevasi kovinkin hauska? 

Vierailija
248/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan yhtä hyvin, niin voit ottaa selville. Hakemusta menemään vain!

Ei ole tuo kokkareiden perseennuolenta minun juttuni. 

Mikään työ ei taida olla "sinun juttusi". Hyvin yleistä Suomi-työttömien parissa.

Vierailija
249/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka ei ole ap:n vahvin puoli. Tai sitten hän kuvittelee, että kaikki työttömät saavat toimeentulotukea.

Huomautan vaan, että toimeentulotuessa ei huomioida velkoja välttämättömänä menona, ei edes asuntolainaa.

Juu Ap ei taida olla se penaalin terävin kynä 🤣 hän ihan oikeesti kuvittelee että kaikille maksetaan tuo sama summa tr-tukea. Voi voi sentään.

Vierailija
250/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan yhtä hyvin, niin voit ottaa selville. Hakemusta menemään vain!

Ei ole tuo kokkareiden perseennuolenta minun juttuni. 

Mikään työ ei taida olla "sinun juttusi". Hyvin yleistä Suomi-työttömien parissa.

Kyllä minä huomenna ajattelin mennä töihin. Koskas sinä ajattelit lopettaa trollaamisen ja mennä oikeisiin töihin? 

Vierailija
251/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii mihinkään Kainuun korpeen mennä. Suomessa on paljon ihan kivoja pikku kaupunkeja, joissa on erittäin edulliset vuokrat. 

Lisäksi paljon turvallisemmat olot lapsille ja nuorille. Pk-seudulla hirveästi ryöstöjä ym. väkivallan tekoja. Pahaa ja kallista seutua.

Vierailija
252/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa maksaa kotona makaamisesta mitään. Sitten ihmetellään, kun työllisten määrä on matala...

Mulle kyllä maksetaan siitä että haen töitä, ei kotona makaamisesta:)

Istualtaan töitä haetaan, eikä maaten.

Kyllä istuminen TYÖSTÄ käy. Kokeilkaa vaikka!

Minä haen töitä maaten. Ja myös teen niitä maaten.

t. maailman vanhimman ammatin harjoittaja

Miten riittää asiakkaita jos vaan makaa, olen kuullut että tarvitaan kyseiseen työhön muutakin. Asiakkaat alkaa olla aika vaativia kun kilpailu lisääntyy 

Vierailija
253/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taasen on kunnia-asia elättää itseni sinun rahoillasi. Saan suurta tyydytystä siitä, että sinä itket joka päivä siitä, miten raadat niska limassa minun vuokseni. 

Tiedän sinut ja kaltaisesi. Siksi äänestän Perussuomalaisia.

Vierailija
254/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii mihinkään Kainuun korpeen mennä. Suomessa on paljon ihan kivoja pikku kaupunkeja, joissa on erittäin edulliset vuokrat. 

Lisäksi paljon turvallisemmat olot lapsille ja nuorille. Pk-seudulla hirveästi ryöstöjä ym. väkivallan tekoja. Pahaa ja kallista seutua.

Sinäkö järjestät työpaikkoja sinne kivoihin pikkukaupunkeihin? 

Vierailija
255/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos ap kun vuokra on kalliimpi kuin mitä siitä hyväksytään niin osa siitä on kustannettava siitä perustoimeentulon osasta. Näin on usein esim pk-seudulla. Silloin elämiseen saattaa jäädä vain se 200€ ei 590€. Asuminen on monelle kuitenkin aika välttämätöntä eikä niitä halpoja asuntoja ole kovin helppo löytää.

Se on sitten valinta asua pk-seudulla köyhempänä, tai muuttaa halvempaan paikkaan. Kun ei kerran käy töissä, ei ole estettä muuttaa halvemmalle seudulle. 

Ei tarvitse asua lähelläkään pk-seutua, että joutuu maksamaan osan vuokrasta perusosasta. Kelan rajat eivät ole missään suhteessa todellisuuden kanssa. Ei edes pienemmillä paikkakunnilla. 

No todellakin löytyy ihan hyvin sallittuihin rajoihin sopivia asuntoja ympäri Suomea.  Olen itse asunut kahdella eri paikkakunnalla alle 400€ vuokralla ihan viime vuosina.

Vierailija
256/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taasen on kunnia-asia elättää itseni sinun rahoillasi. Saan suurta tyydytystä siitä, että sinä itket joka päivä siitä, miten raadat niska limassa minun vuokseni. 

Tiedän sinut ja kaltaisesi. Siksi äänestän Perussuomalaisia.

Tiedän sinut ja kaltaisesi. Siksi Suomi onkin isosti kusessa tulevaisuudessa. 

Vierailija
257/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa maksaa kotona makaamisesta mitään. Sitten ihmetellään, kun työllisten määrä on matala...

Mulle kyllä maksetaan siitä että haen töitä, ei kotona makaamisesta:)

Istualtaan töitä haetaan, eikä maaten.

Kyllä istuminen TYÖSTÄ käy. Kokeilkaa vaikka! 

Totta! Mulla on selkä paskana täällä Vauvassa istumisesta.

Vierailija
258/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä huomenna ajattelin mennä töihin. Koskas sinä ajattelit lopettaa trollaamisen ja mennä oikeisiin töihin? 

Trollaamisen lopetan klo 23. Töihin menen aamulla. (Tai tarkasti ottaen työskentelen huomenna etänä, joten en mene minnekään.)

Vierailija
259/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin löytyy ihan hyvin sallittuihin rajoihin s

No ei todellakaan löydy. Katsos kun se sallittu raja on kuntakohtainen. Ei mene niin, että koko Suomessa on samat rajat, vaikka sinä ilmeisesti niin kuvittelet. Halvempaan kuntaan muuttaminen voi siis tarkoitttaa sitä, että rahaa jää käteen entistä vähemmän. Mietipä sitä. 

Vierailija
260/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se noissa AP:n tyypillisissä ihmettelyissä työttömien lokoisten 595€ per kk mättää että jos olet työssä käyvä niin irtisanoudu ja kokeile samaa.

T. Satonen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi