Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym
Minä asun. Asun Espoossa ja vuokrani on 580/kk.
1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?
Ei ja ei. Eikä sillä edes ole merkitystä, millaisessa asunnossa asun. Nyt puhuttiin vain siitä, voiko pk-seudulla asua 600€/kk hintaan. Oikea vastaus on: kyllä voi.
Just joo, laatu on merkityksetöntä. Esim tuollainen on ihana:
Ei minulle ole merkit
Onko se 600 e asunto jonkun tutun, sukulaisen
mahdollisesti ja pääsit asumaan halvempaan kuin muut. Älä esitä että tuollaisia esim. pääkaupunkiseudulta mistään saisi. On kyllä sen verta edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä työttömiä asutetaan suuriin kaupunkeihin? Tilaa olisi myös Kainuun korvessa. Asunnot halpoja.
"Tavallisia" työttömiä ei todellakaan asuteta kaupunkeihin. Sinne laitetaan päihdeongelmaisia sekä rajojen yli tulleita. Työttömän voi lisäksi olla rahallisesti käytännössä mahdotonta muuttaa toiselle paikkakunnalle, sillä silloin Kela ei avusta millään lailla paitsi silloin, jos toisella paikkakunnalla on työ alkamassa.
Työttömät ja pienipalkkaiset työssä käyvät, ovat myös köyhiä. Seuraava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain poikkeuksia lukuun ottamatta JOKAISELLE ihmiselle pitää jäädä HYVÄKSYTTYJEN MENOJEN jälkeen vähintään perusosan verran rahaa (eli tällä hetkellä hiukan vajaa 590 euroa), oli sitten töissä tai ei. moni työssä käyväkin olisi oikeutettu tukiin.
Moni ei saa tukia kun puolison pienet tulot tai pieni eläke lasketaan työttömän puolison elättämiseen.
Kirjoitinkin heti alussa "joitain poikkeuksia lukuun ottamatta". En tietenkään ala jokaista poikkeusta luettelemaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa itseäsi niskasta kiinni ja luo ura, niin saat tietää, miltä niistä toisista tuntuu...
Ura, ura ja ura. Eikö sinunkaan päässäsi oikeasti pyöri mikään muuta kuin orajana pyöriminen vuodesta toiseen? Onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi stressaajia.
Minulle on kunnia-asia elättää itseni ja perheeni. Mahdollisimman suurta työmäärää en kuitenkaan haali, vaan löysään tarvittaessa... kunhan ei tukiaisilla elelemiseksi mene homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa maksaa kotona makaamisesta mitään. Sitten ihmetellään, kun työllisten määrä on matala...
Mulle kyllä maksetaan siitä että haen töitä, ei kotona makaamisesta:)
Istualtaan töitä haetaan, eikä maaten.
Kyllä istuminen TYÖSTÄ käy. Kokeilkaa vaikka!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä työttömiä asutetaan suuriin kaupunkeihin? Tilaa olisi myös Kainuun korvessa. Asunnot halpoja.
En ajatellut olla koko ikääni työtön, joten asun kaupungissa, jossa on mahdollisuus työllistyä. Enkä myöskään saisi edes tämän vertaa tukia, jos Kainuuseen muutaisin. Niin, eikä se muuttaminen ole ilmaista, jos niin luulit. Oliko muuta kysyttävää?
Käyn töissä ja saan noin 200e enemmän kuin työttömänä. En ikinä halua takaisin työttömäksi, ei ole yhtään sen arvoista. Töihinkin pääsin suhteilla koska olen suoraan sanottuna p*skaa avoimilla työmarkkinoilla. Kävi tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa itseäsi niskasta kiinni ja luo ura, niin saat tietää, miltä niistä toisista tuntuu...
Ura, ura ja ura. Eikö sinunkaan päässäsi oikeasti pyöri mikään muuta kuin orajana pyöriminen vuodesta toiseen? Onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi stressaajia.
Minulle on kunnia-asia elättää itseni ja perheeni. Mahdollisimman suurta työmäärää en kuitenkaan haali, vaan löysään tarvittaessa... kunhan ei tukiaisilla elelemiseksi mene homma.
Maksaako Petteri sulle kovaakin palkkaa tästä trollaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
"Tavallisia" työttömiä ei todellakaan asuteta kaupunkeihin. Sinne laitetaan päihdeongelmaisia sekä rajojen yli tulleita. Työttömän voi lisäksi olla rahallisesti käytännössä mahdotonta muuttaa toiselle paikkakunnalle, sillä silloin Kela ei avusta millään lailla paitsi silloin, jos toisella paikkakunnalla on työ alkamassa.
Kainuuseen polkee vaikka pyörällä. Mukavinta kesä-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainuuseen polkee vaikka pyörällä. Mukavinta kesä-aikaan.
Sen kus poljet sitten vaan. Ei tule ikävä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, häntä kiihottaa asia. Varmaan nytkin on käsi housuissa ja vaimo jää ilman koska mieluummin runkkaa trollaamiselle 🤭
Vierailija kirjoitti:
Siis mä sain aina työttömänä
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös.
Missäs asuit kun noin edullisen asunnon saanut?? Ja mikä oli vuosi? Asumismenot ovat kallistuneet viimeisen parinkymmenen vuoden aikana järkyttävästi koska asuntosijoitusbisnes nostaa hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan yhtä hyvin, niin voit ottaa selville. Hakemusta menemään vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taasen on kunnia-asia elättää itseni sinun rahoillasi. Saan suurta tyydytystä siitä, että sinä itket joka päivä siitä, miten raadat niska limassa minun vuokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa maksaa kotona makaamisesta mitään. Sitten ihmetellään, kun työllisten määrä on matala...
Mulle kyllä maksetaan siitä että haen töitä, ei kotona makaamisesta:)
Istualtaan töitä haetaan, eikä maaten.
Kyllä istuminen TYÖSTÄ käy. Kokeilkaa vaikka!
Minä haen töitä maaten. Ja myös teen niitä maaten.
t. maailman vanhimman ammatin harjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan yhtä hyvin, niin voit ottaa selville. Hakemusta menemään vain!
Ei ole tuo kokkareiden perseennuolenta minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Katsos ap kun vuokra on kalliimpi kuin mitä siitä hyväksytään niin osa siitä on kustannettava siitä perustoimeentulon osasta. Näin on usein esim pk-seudulla. Silloin elämiseen saattaa jäädä vain se 200€ ei 590€. Asuminen on monelle kuitenkin aika välttämätöntä eikä niitä halpoja asuntoja ole kovin helppo löytää.
Se on sitten valinta asua pk-seudulla köyhempänä, tai muuttaa halvempaan paikkaan. Kun ei kerran käy töissä, ei ole estettä muuttaa halvemmalle seudulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Jääkö muka? Todista väitteesi.
Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). Jokaiselle perheenjäsenelle huomioidaan laskelmassa menoeränä oma perusosansa. Vuonna 2024 perusosan määrä yksin asuvalle on 587,71 e/kk.
Ap
Toteutuuko käytännössä? Epäilen, että harva pystyy asumaan asunnossa jonka vuokra ei ylittäisi korvattavaa summaa?
Helsingissä esim tuo raja on n
No senpä minäkin haluaisin nähdä eli laitappa linkkejä niistä asunnoista.
Mitä höpiset? Suomessa ihmiset saavat ihan itse valita, missä asuvat. Ketään ei asuteta yhtään minnekään.