Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa mahdollisesti tuleva sota. Jostain syystä täältäkin aloituksia poistuu. Missä voi jutella?

Vierailija
29.02.2024 |

Aivan selviä vihjeitä on siitä, että Suomen päättäjätkin ovat tajunneet, että parin kolmen vuoden päästä tänne hyökätään, mikäli naapurimme saa Ukrainasta yhtään maata, eli voittaa. 

Halusin vähentää ahdistustani keskustelemalla nimettömästi täällä. 

Asia on niin, että emme voi millään tietää mahdollisen sodan lopputulosta etukäteen. Eli miten käyttäytyy Nato ja USA. Luotan toki tukeen, mutta ei muilla ole loputtomia määriä esim miehiä antaa tänne. 

Kommentit (259)

Vierailija
41/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media sitä pelkoa lietsoo.

"Näin venäjä voisi hyökätä" uutisia on jokapäivä.

Venäjän lentokoneet lentää kansainvälisessä ilmatilassa. Hirveää !

Venäjän sotalaiva nähty merellä. Apua!

Vierailija
42/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille Venäjää puolustaville. Jokaisella maalla on oikeus liittyä Natoon. Venäjä ei hallitse muita maita ja sitä, kenen kanssa he tekevät puolustussopimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin näin 22-vuotiaana nuorena miehenä nykyaika jännittää välillä todella paljon.

Jatkan tästä sen verran, että itse en ole käynyt armeijaa, koska sain sieltä muutama vuosi sitten vapautuksen Aspergerin ja OCD:n ansiosta. En olisi jaksanut olla siellä. Nyt kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, tunnen miten asenteet ovat alkaneet kovettua tässä maassa. Uutisissa korostetaan armeijaa ja maanpuolustusta joka viikko, ja baareissa vanhat miehet tulevat kysymään minulta, onhan poika käynyt armeijan Venäjän varalta. Tämä ilmapiiri ahdistaa minua todella paljon. Tiedän ettei kukaan muukaan kaipaa sotaa sen enempää kuin minäkään, mutta koen olevani väärässä paikassa väärään aikaan. Olen rockmuusikko ja miettinyt muuttoa ulkomaille. En millään löydä paikkaani täältä Suomesta, ja nyt kun kansa vaikuttaa henkisesti varautuvan oikeaan sotaan, mietin ulkomaita joka viikko. Välillä tunnen itseni huonommaksi ihmiseksi, koska en ole käynyt armeijaa, ja sekin ahdistaa minua paljon.

Vaikeaa on, mutta olkoot kai sitten.

Vierailija
44/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteet on hyvin huonot itään, kun huomenna aloittava pressa ei aio vastata idän presidentin puheluun eikä suomen ulkoministeri kätellyt idä  ulkoministeriä (kuten ei moni muukaan).

Iigori vastasi itselleen heti ekassa vastauksessa. 

Joka päivä yhtä ja samaa pelottelua Kremlin ohjeiden mukaan. 

Vierailija
45/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon Ap:n tarina

Vierailija
46/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee ydinsota niin voidaan kaikki sanoa terve ja näkemiin. 

Vierailija
47/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka huolehditte, oletteko nähneet unia sodasta? Tuleeko siis sotahuolet uniinkiin?

Minä olen nähnyt vain yhden unen mutta sitäkin voimakkaamman ja todentuntuisemman.

Unessa olin pienessä mökissä ja tietoisena sodan alkamisesta. Näin taivaalta pudottautuvia sotilaita ja tuli hätä sammuttaa mökistä kynttilät ja mennä piiloon. Seuraavassa hetkessä olinkin jo kiinni otettuna jossakin missä oli paljon ihmisiä, useimmat puhuivat muita kieliä kuin suomea. Todella ahdistava uni enkä ole edes miettinyt sotaa aktiivisesti. 

Vierailija
48/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla häiriintynyt, jos luulee aloitusta Venäjän propagqndaksi.

Päinvastoin on Suomen edun mukaista, että me jokainen osaisimme vahvistaa resilienssiä ja jaksaisimme mahdollisimman hyvin huolestumista aiheuttavien asioiden keskellä.

Pitäisi olla kruunu-ketju etusivulla aiheesta! Varmasti auttaisi monia huolestuneita.

Siitä ketjusta on kyllä hyvä putsata pois ne ilmiselvät venäjä trollin kommentit, joita tähänkin ketjuun on jo tullut monia.

Pidetään ketju asiallisena ja sellaisena, että se luo POSITIIVISUUTTA ja HELPOTTAA HUOLEN kanssa elämistä, eikä luo pelkoa ja lisää huolta muutenkin epävakaan maailmantilanteen keskellä. 

Vierailija
49/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka huolehditte, oletteko nähneet unia sodasta? Tuleeko siis sotahuolet uniinkiin?

Minä olen nähnyt vain yhden unen mutta sitäkin voimakkaamman ja todentuntuisemman.

Unessa olin pienessä mökissä ja tietoisena sodan alkamisesta. Näin taivaalta pudottautuvia sotilaita ja tuli hätä sammuttaa mökistä kynttilät ja mennä piiloon. Seuraavassa hetkessä olinkin jo kiinni otettuna jossakin missä oli paljon ihmisiä, useimmat puhuivat muita kieliä kuin suomea. Todella ahdistava uni enkä ole edes miettinyt sotaa aktiivisesti. 

Olen nähnyt sotaunia viimeiset 40 vuotta, joten ei ne mitään enneunia ole, jos sitä mietit.

Vierailija
50/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt sotaunia viimeiset 40 vuotta, joten ei ne mitään enneunia ole, jos sitä mietit.

En usko enneuniin mutta olin yllättynyt unen voimasta ja ahdistavuudesta. 

Vierailija
51/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin näin 22-vuotiaana nuorena miehenä nykyaika jännittää välillä todella paljon.

Jatkan tästä sen verran, että itse en ole käynyt armeijaa, koska sain sieltä muutama vuosi sitten vapautuksen Aspergerin ja OCD:n ansiosta. En olisi jaksanut olla siellä. Nyt kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, tunnen miten asenteet ovat alkaneet kovettua tässä maassa. Uutisissa korostetaan armeijaa ja maanpuolustusta joka viikko, ja baareissa vanhat miehet tulevat kysymään minulta, onhan poika käynyt armeijan Venäjän varalta. Tämä ilmapiiri ahdistaa minua todella paljon. Tiedän ettei kukaan muukaan kaipaa sotaa sen enempää kuin minäkään, mutta koen olevani väärässä paikassa väärään aikaan. Olen rockmuusikko ja miettinyt muuttoa ulkomaille. En millään löydä paikkaani täältä Suomesta, ja nyt kun kansa vaikuttaa henkisesti varautuvan oikeaan sotaan, mietin ulkomaita joka viikko. Vä

Moi! Jos sinulla vain on mahdollisuus, niin suosittelen maastamuuttoa hyvissä ajoin. Olen jo nelikymppinen ja harmittelen sitä, etten muuttanut ulkomaille jo nuorena kun siihen oli hyvät mahdollisuudet (minulla oli jo opiskelupaikka hyvässä yliopistossa Euroopassa, mutta en ottanut sitä vastaan, koska en saanut läheisiltäni mitään tukea asiaan). Ala säästämään rahaa niin paljon kuin pystyt niin sinulla on pesämunaa, jonka turvin voit muuttaa. Minäkään en ole löytänyt paikkaani Suomessa ja mietin myös poismuuttoa usein ja ehkä sen vielä toteutankin. Älä tee kuten minä eli hukkaa mahdollisuuttasi kun olet vielä noin nuori!

Vierailija
52/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Ap iigori, mene Moskovan pojille juttelemaan ahdistuksestasi ehkä ne kuuntelee. 

Vierailija
53/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä pitäisi sallia vertaistukiketju tästä aiheesta huolestuneille, mutta aina joku ääliö poistattaa sen.

Eli keskustelu voi koskea HUOLTA sodasta, eikä siitä, miten todennäköinen sota on ja hyökkääkö kukaan tänne vai ei. HUOLTA voi tuntea kuka vain ja siitä pitää voida puhua.

En tiedä vastausta ap:n kysymykseen, että miten huolen saa pois, sillä olen itsekin huolehtija ja stressaaja. Joillekin toimii se, että ei lue uutisia yhtään. Minulle taas auttaa päinvastoin kaiken tiedon hankkiminen. Joillekin auttaa se, että mielessään sulkee koko sodan mahdollisuuden pois ja keskittyy muuhun. Minulla auttaa konkreettinen varautuminen ja kotivaran keräys jne.

Eli varmaan on hyvin yksilöllistä, miten huolen kanssa tulee toimeen.

Tätä tarkoitan. Haluan purkaa huolta vertaistukikeskustelussa.

Ap

Vierailija
54/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin enne unen, Moskova ja Pietari paloivat tulimerenä

Vierailija
55/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itä hävinnyt sotia koskaan. 

Talvisota? Etkö muista?

Vierailija
56/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit Ilman Rajoja järjestö tienaa hyvin sodilla ja sodasta. Heikäläiset yhdessä Punaisen Ristin kanssa aloittavat laittoman ja pimeän sisäelinkaupan ja tekevät hyvää tiliä.

Repivät kaikilta kynsiinsä saamilta soltuilta ja siviileiltä sisuskalut ulos. Haavoittuneita solttuja ei hoideta, sisuskalut revitään ulos.

Tämä projekti alkoi suurimittaisesti jo Jugoslavian ja Kosovon sodissa ja jatkuu nyt Ukrainassa.

Arabimaissa Irakissa, Libyassa ja Syyriassa tämä on myös ollut "normaali" käytäntö. Samoin Afrikan konflikteissa.

Vierailija
57/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit Ilman Rajoja järjestö tienaa hyvin sodilla ja sodasta. Heikäläiset yhdessä Punaisen Ristin kanssa aloittavat laittoman ja pimeän sisäelinkaupan ja tekevät hyvää tiliä.

Repivät kaikilta kynsiinsä saamilta soltuilta ja siviileiltä sisuskalut ulos. Haavoittuneita solttuja ei hoideta, sisuskalut revitään ulos.

Tämä projekti alkoi suurimittaisesti jo Jugoslavian ja Kosovon sodissa ja jatkuu nyt Ukrainassa.

Arabimaissa Irakissa, Libyassa ja Syyriassa tämä on myös ollut "normaali" käytäntö. Samoin Afrikan konflikteissa.

Höpö höpö foliohatulle. 

Vierailija
58/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertailee Natoa ja puttea, niin ilman jenkkejäkin Nato on melko ylivoimainen. Ilma-aseen vahvuus on moninkertainen. 

Tykistöllä ei itänaapuri tee mitään jos ei ole ilmaherruutta. 

Vierailija
59/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti silloin kaksi vuotta sitten venäjän hyökättyä paljonkin, mutta sitten tajusin että taustalla on kuolemanpelko. Aloin sitä työstää ja kun pääsin siihen vaiheeseen, että oikeasti ymmärsin ja hyväksyin kuoleman osana elämää niin lakkasin pelkäämästä. 

Vierailija
60/259 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän odotti aikaa parempaa ja sota syttyikin. Mutta ei pidä alkaa pelkäämään ennen kuin pelättävää ilmaantuu. Eikös se ollut jostain elokuvista tuo lause ja aika hyvä sellainen. Eli ollaan tässä hetkessä ja jos sota sittenkin tulee niin ainakin elettiin rauhan aika sitä kunnioittaen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan