Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50-vuotislahja äidille?

Vierailija
28.02.2024 |

Mitä ostaisin 50-vuotislahjaksi äidille? Olen itse melkein 30 vuotias poikansa, rahat tiukilla ja pitäisi jotain keksiä... Osamaksua, laskulla, mutta mistä ja mitä Vantaalta? Neuvokaa... 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhteeni päättyi jo 5kk sitten odottamattomasti, koska kesän helle ja huono työpaikan ilmapiiri saivat ulos.

T.ap

Kesähelteitä 5 kk sitten? Syys-lokakuun vaihteessa? 

Vierailija
22/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti sai italialaisen lampun luomaan valoa hänen tulevaisuudelle. Oli arvostettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjakortteja. Ne voi jäädä kättämättä tai vanhentua. Lisäksi ne ovat usein jonkin "arvoisia", jolloin lahjan saanut voi joutua maksamaan itse lisää, jotta saa lahjakortin hyödynnettyä. Voi käydä myös niin, että niillä ei saa "tarjoustuotetta" vaan pitää maksaa tuotteen tai palvelun normaalihinta. Toisinaan yrittäjä hyödyntää törkeästi lahjakortin mahdollistaman pakko-oston, koska tavallaan voi luottaa ettei lahjan saaja siitä kohteliaisuuttaan puhua pukahda.

Vierailija
24/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 5v nuorempi. En haluaisi mitään hierontaa, kylpylää tai kosmetologia. En edes laivamatkaa. Joku Adlibriksen (kirjakauppa verkossa) lahjakortti kävisi 32e vaikka. Hopeariipuksia saa liikkeestä edullisestikin samalla summalla, joissa on joku kuvio, josta voi etsiä merkitystä. Luultavasti äitisi ei halua suuria lahjoja, koska ei halua sinulle velkaa ainakaan, vaan sitten kun on rahaa. Entä kortti? Joskus ostin omalle äidille paksun muistikirjan ja kyniä ym.

Vierailija
25/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pojaltani television. En tosin olisi pahoittanut mieltäni vaikka en olisi saanut mitään.

Vierailija
26/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras lahja oli se kun lapset vei mut kävelyretkelle metsään jossa laavu, nuotio, nuotiolla nokipannukahvit ja muurinpohjalettuja. Syötiin, juteltiin, vietettiin yhteistä aikaa ja pienestä taskumatista otettiin hömpsyt.  Tämän jälkeen pääsin vielä saunomaan ja melkein uskalsin pulahtaa kylmään veteen. 

Tuollainen olisi minullekin paras lahja.

Vierailija
27/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ käteistä.

Vierailija
28/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hyvä lahja olisi puhelinsoitto tai vaikka onnitteluviesti. Ei nuo minun pojat muista mitään syntymäpäiviä, mutta en minä siitä loukkaannu.

Vierailija
29/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jokin kukka ruukussa. Nyt saa muutamalla eurolla kauniita tete narsisseja esim Lidlistä. Siihen vaikka kortti mukaan. :) Minä tykkäsin.

Vierailija
30/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää kuvia äitisi elämän varrelta ja tee niistä kirja, kysy esim sukulaisilta minkälainen äitisi oli ennen sinua tai pyydä sukulaisilta joku kuva ja kirjoittavat siihen miksi juuri se kuva, onko joku kiva muisto tai äidillesi tärkeä paikka tms. Olen äitiäsi vähän pari vuotta vanhempi.

Vierailija
31/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni vihaa minua, ei päästä kotiin. Äiti ei tavallaa tiedä työttömyydestäni, koska häpeän kertoa. En puhu raha asioista hänelle. Hän ei meikkaa, tykkää kampaamosta, kylpylästä, alkoholista tai ravintoloista. Hän on semmoinen maalaistyttö, joka kasvoi Karjalan evakon kotona... Vanhempansa olivat alkoholisteja, isänsä kuollut, siskonsa mielisairaalassa, äitini avioitui jo heti täysi-ikäsenä. Tällä hetkellä ei ole muuta lahjaa kasassa, kuin lempi suklaansa ja hajusteensa... :(

Työsuhteeni päättyi jo 5kk sitten odottamattomasti, koska kesän helle ja huono työpaikan ilmapiiri saivat ulos.

Olen itse elänyt omillani jo 16 vuotiaasta. Isäni sai lahjaksi auton veljiltä hänen 50-vuotias synttäreillää. Hävettää ettei äitiä voi samalla tavalla muistaa nykyisen kurjan talouden tilanteen vuoksi.

T.ap

No ei tarvi hävetä. Ei hyvätuloisetkaan normaalisti autoja ostele lahjaksi vanhemmilleen. :D

Hae Lidlistä parilla eurolla ruukkukukka. Siellä oli oikein nättejä kukkia. :)

Vierailija
32/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää kuvia äitisi elämän varrelta ja tee niistä kirja, kysy esim sukulaisilta minkälainen äitisi oli ennen sinua tai pyydä sukulaisilta joku kuva ja kirjoittavat siihen miksi juuri se kuva, onko joku kiva muisto tai äidillesi tärkeä paikka tms. Olen äitiäsi vähän pari vuotta vanhempi.

Ihan järkyttävä työ ja vie aikaa. En haluaisi äitinä olla moiseksi vaivaksi.

Jokin yksi lapsen lempikuva, äidistä tai äidin kanssa, kehystettynä olisi ihan riittävä ja kiva.

Vierailija
33/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä yksi 50 vuotta täyttänyt nainen. Vaikka en toivonut mitään lahjaksi, niin aikuinen lapseni oli keksinyt minusta aivan huikean lahjan, jota en osannut odottaa.

Hän oli itse tuunannut kortin ja kuoren. Kuoreen hän oli laittanut tiedot meille kahdelle varaamistaan yhteisistä tapahtumista syntymäpäiväkuukaudesta muutamalle kuukaudelle eteenpäin (tyyliin 1 tapahtuma/kuukausi).

Eli lahja oli yhteistä aikaa ja hänen suunnittelemansa tapahtuma. Nyt minulla on muistona kivat yhteiset hetket ja valokuvia, joita räpsimme yhteisistä tapahtumistamme. Ihan parasta <3

Tuon saman idean voi varmasti toteuttaa oman budjetin mukaisesti. Esim. teet/ostat kortin, johon kirjoitat jotain sellaista kaunista äidistäsi, jota hänessä arvostat tai josta haluat häntä kiittää. Kauniit sanat ovat ilmaisia ja ne koskettavat saajaansa varmasti, kun tulevat sydämestä. Sitten esim. kutsut äitisi keväiselle brunssille > teet brunssin, nautitte siitä ja vietätte aikaa yhdessä. Otatte ehkä muutaman valokuvan muistoksi.

Minusta ajatus on tärkein. Olet jo muistanut häntä valitsemillasi lahjoilla. Vaikutat tosi huomaavaiselta ja ystävälliseltä <3 Mikään tavara ei korvaa läsnäoloa ja rakkautta.

Vierailija
34/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on normaalijärkinen äiti, ei halua lapsensa laittavan viimeisiä rahojaan lahjaan, saati ostavan velaksi.

Vie nätti kukkakimppu, halaa ja kerro että arvostat ja rakastat.

Minä arvostaisin jotain viherkasvia paljon enemmän kuin kukkakimppua. Sen viherkasvin voi saada jopa kukkakimppua halvemmalla.

Vierailija
35/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakimppu ja suklaarasia kelpaisi minulle koska olen perso makealle. Tietenkin riippuu mistä äitisi pitää

Vierailija
36/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta äidille äänijänteiden poistoleikkaus. Isäsikin varmasti tykkää ja moni muu.

Sinähän voit toivoa sormien poistoleikkausta. Loppuisi se näppäimistön kautta oksentelu.

Vierailija
37/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino aamutossut. Alkavat olla kalliita mutta on sijoitus ,kun kestävät sata vuotta. 

Vierailija
38/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat,  lahjakortti edulliseen ravintolaan. 

Vierailija
39/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea sanoa sinulle ap, mutta onko äitdilläsi menoa ja meininkiä, ystäviä, vai voiko kaivata, että lupaisit soittaa hänelle usein. On kyllä viel nuori nyt, ehkä kaipaa , ehkä ei.Hanki hyvä ihminen itsellesi ainakin jokin työ.  Meidän äitien murhe on lasten murhe.

Suomi on täynnä tekemätöntä työtä, ryhdistäydy ja ala kuntoilemaan, se on paras lahja. Vaikka ei vielä  tiedäkkään lusmulustasi.

Vierailija
40/51 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitää osamaksulla tai laskulla,, tyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi