Gynekologille ei pääse julkiselle ja sitten vielä gynekoligisille lääkkeille ei ole kelakorvausta!?
Mieheillekin niin että urologille jos haluaa täytyy maksaa 150e omasta pussista, eikä lääkkeille ole kelakorvausta!
Kommentit (160)
No ei ole silmälaseillekaan. Moniin elintasosairauksiin saa kelakorvauksia. Pitäisköhän tämä tosiaan muuttaa.
Kyllä julkiselle gynekologille ja urologille saa lähetteen, jos on vaivaa. Muuten käydään yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä julkiselle gynekologille ja urologille saa lähetteen, jos on vaivaa. Muuten käydään yksityisellä.
Niin koskahan sen lähetteen saa ja minne asti menee hoito?? Joka yleensä vaatii akuuttia reagointia.
Itselläni on eräs gynekologinen sairaus johon käypähoidon mukaan täytyy saada seurantaa.
Olen tehnyt terveydenhuollon kantelun asiasta, mutta ylilääkäri kielsi minulta ko sairauden hoidon.
Ei sitä hoitoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koskahan sen lähetteen saa ja minne asti menee hoito?? Joka yleensä vaatii akuuttia reagointia.
Itselläni on eräs gynekologinen sairaus johon käypähoidon mukaan täytyy saada seurantaa.
Olen tehnyt terveydenhuollon kantelun asiasta, mutta ylilääkäri kielsi minulta ko sairauden hoidon.
Ei sitä hoitoa saa.
Kyllä saa hoitoa. Lähete lähtee heti ja parin päivän päästä soittavat jo ajan.
Kiitos kommenteista, kirjoitan tästä sos ja terveysministerille.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole silmälaseillekaan. Moniin elintasosairauksiin saa kelakorvauksia. Pitäisköhän tämä tosiaan muuttaa.
Ei gynekologinen vaiva ole mikään elintasosairaus!! Vaan ihan normaali lääkäriä vaativa vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä hoitoa saa.
Jos minulla on bakteerivaginoosi, joka on leviämässä kohtutulehduksekeksi??
Luuletko että siinä on aikaa odotella päiviä!
Miksi et haluaisi maksaa omasta pussistasi lääkärissä käyntiäsi? Onko se jotenkin yhteiskunnan velvollisuus maksaa toosasi tutkimuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä hoitoa saa.
Luuletko että siinä
En minä luule mitään mutta tuossa tilanteessa pääsee heti lääkäriin. Ainakin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä hoitoa saa.
Luuletko että siinä
Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..Etkö sä pese sitä koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Just mietin tuota silmälasi-asiaa, että hyvä näköaisti on niin tärkeä perusjuttu että sen takaaminen jokaiselle veronmaksajalle pitäisi olla hyvinvointivaltion asia.
Ei tietenkään mitään tonnien merkkikehyksiä ja kaikkia hienouksia linsseihin, mutta siis ihan ne perustasoiset pokat linsseineen olisi ilmaiset ainakin ekalla kerralla ja senkin jälkeen vaikka kerran kolmeen vuoteen jos silmälääkäri (kohtuuhintainen ja/tai kelakorvattava) lasien uusinnan tarpeelliseksi katsoo.
Ja todellakin gynen palvelut ihan lähiterkkarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä hoitoa saa.
Jos minulla on bakteerivaginoosi, joka on leviämässä kohtutulehduksekeks
Jospa perehtyisit asiaan hieman ennenkuin tulet jakamaan typeriä tietämättömiä kommmenttejasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et haluaisi maksaa omasta pussistasi lääkärissä käyntiäsi? Onko se jotenkin yhteiskunnan velvollisuus maksaa toosasi tutkimuksesta?
Tämä on tasa-arvoinen maa!! miksi miesten urologi on yhteiskunnan maksama lääkärikäynti mutta gynekologia ei ole??????
Jo on taas vantaalaisella murheet.
Yleislääkäri pystyy kyllä hoitamaan bakteerivaginoosin.
Ihmetyttää, miten hyvin gynekologit ovat onnistuneet brändäämään oman erikoisalansa niin, että jokaikisen naisen pitäisi käydä vähintään kerran vuodessa tarkistuttamassa alapäänsä. Siis miksi? Eihän muillakaan erikoislääkäreillä käydä kerran vuodessa "tarkistuttamassa" yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Noin 43% yksinhuoltajista sairastaa bakteerivaginoosaa ja noin kolmasosalla heistä on c hepatiitti tai herpes.
Lääkäriliitto suosittelee välttämään seksuaalista kontaktia heidän kanssaan tai vaihtoehtoisesti käyttämään kolmea kondomia päällekkäin.
BAKTEERIVAGINOOSI ON IHAN TAVALLINEN BAKTEERITASAPAINON HÄIRIÖ. EI MITÄÄN SEN IHMEELLISEMPÄÄ.
SE ON TODELLA YLEINEN.
Jostain kumman syystä siniset pillerit on kelakorvattavia..
Vierailija kirjoitti:
Yleislääkäri pystyy kyllä hoitamaan bakteerivaginoosin.
Ihmetyttää, miten hyvin gynekologit ovat onnistuneet brändäämään oman erikoisalansa niin, että jokaikisen naisen pitäisi käydä vähintään kerran vuodessa tarkistuttamassa alapäänsä. Siis miksi? Eihän muillakaan erikoislääkäreillä käydä kerran vuodessa "tarkistuttamassa" yhtään mitään.
Minä itse käyn kerran vuodessa yksityisellä gynekologilla tarkastuksessa koska haluan, että papa-näyte otetaan samalla ja varmuuden siitä, että kaikki on ok. Joukkotarkastuksiin en ole koskaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Noin 43% yksinhuoltajista sairastaa bakteerivaginoosaa ja noin kolmasosalla heistä on c hepatiitti tai herpes.
Lääkäriliitto suosittelee välttämään seksuaalista kontaktia heidän kanssaan tai vaihtoehtoisesti käyttämään kolmea kondomia päällekkäin.
Ei näköjään ole lapsena opetettu, ettei saa valehdella.
Ylös!