Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menee järki työkkärin kanssa.

Vierailija
28.02.2024 |

Ne on varmaan sitten tyytyväisiä kun työtön tappaa itsensä. Alkaa olla sama ottaa ikuinen karenssi kun ei niille voi mitään. Pykälät on laadittu niin ettei työttömällä ole mitään turvaa. 

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse valmis tekemään duuniasi 9€ korvausta vastaan pelkästään siitä ilosta että osallistut? Et taatusti. Työtä tehdään siksi että siitä saa palkkaa, joten palkka pitää myös maksaa, ei mitään seliseli tukia tai kulukorvauksia.

KOITTAKAA NYT JO YMMÄRTÄÄ että tuo 9e per päivä, se tulee KAIKKIEN TUKIEN PÄÄLLE, että jos tämä alla oleva tapaus menisi tällaiseen, se saisi noin 5700e/kk ja sitten sekin itkisi täällä, saan vain 9e per päivä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Vierailija
102/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkärin kanssa seurustellessa kannata järkeä tuhlata. Käytä älyäsi 95% vähemmän ja olet heidän tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on kamalaa kun ei saa rauhassa maata työtätekevien rahoilla.

Vierailija
104/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tarkemmin, mikä tökkii?

Suurin piirtein kaikki. Töissäkin ollessa pitää olla työnhakijana. Työttömyyspäivät lasketaan kuitenkin vasta työttömyyden alettua ja työkkärin mukaan työnhaku pitää aloittaa ennen työttömyyden alkamista. Kun sain tietää että työt loppuu ja soitin siitä työkkäriin niin minun olisi pitänyt tietää työn loppuminen jo aikaisemmin. Työttömän tai työttömäksi jäävän pitää siis olla ennakkoon näkijäkin. Meni ihan kunnolla hermot kun enhän minä voi millään tietää töiden loppuvan ennen kuin siitä kerrotaan minulle. Työkkäristä ei saa kuin stressin ja karensseja.

Ei tuo pidä paikkaansa. Oletko ollut osa-aikatyössä että on ollut se yksi paikka haettava aina 3kk aikana? Ja riittää kun kysyy omalta työnantajalta lisätunteja.

Muuten ei todellakaan pidä paikkaansa, koska työnhakuvelvoite alkaa vasta kun suunnitelma on tehty, ja se tehdään vasta siinä vaiheessa kun työkkärin asiakkaaksi menee.

Vierailija
105/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa asiat kuntoon, se pitää mielenkin pirteämpänä. Olen mielen asioiden ekspertti ja tiedän tasan tarkkaan että ihmiset voivat huonosti erilaisista syistä. Kannatan työntekoa ehdottomasti mutta kannatan myös kokonaisvaltaista hyvinvointia enkä siedä tai suvaitse kiusaamista missään muodossa. Olisin iloinen jos pystyisin auttamaan muita kaikissa hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. Omakohtainen kokemukseni elämässä on auttanut minua ymmärtämään miksi ihminen voi hyvin tai huonosti ja tiedän mikä auttaa milloinkin. Tietää moni muukin hyvinvoiva ihminen. Ole hyvä ja edistä hyvää. Ole itsevarma äläkä häpeä itseäsi syyttä suotta. Hyväksy kaikki persoonallisuudet äläkä arvostele koko ajan kaikesta. Sisäinen hyvinvointi näkyy ulospäin. Keho on meillä jokaisella eikä kukaan ole koskaan luojaa vahvempi joten kehosi ei ole koskaan elämää vahvempi. Älä pidä terveyttäsi itsestääns

Kiitos itsellesi, siellä toinen varmastikin! Kaikki yhteinen hyvä on mahdollisuus onnellisempaan elämään. Psyykkaan itseäni täällä kaiken kurjuuteni sekä stressini keskellä, saan turvaa välillä kun höpöttelen teille ajatuksiani. 

Vierailija
106/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Joudun nyt täyttämään lomakkeella että olen hakenut työpaikkoja. Mitä tietoja työllisyyspalvelu vaatii? Raksi ruutuun ja työpaikan nimi ja nettiosoite? Aion ilmoittaa neljä suurta työpaikkaa ja ilmoitan laittaneeni avoimen hakemuksen.

Siihen tule mitä työtä hait, kuka on työnantaja ja minä päivänä hait. 

Miksi et ole käynyt katsomassa siellä sun omilla sivuilla? Miten osaat edes hakea töitä jos et osaa siellä työkkärin sivuillakaan käydä?

Vierailija
107/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse valmis tekemään duuniasi 9€ korvausta vastaan pelkästään siitä ilosta että osallistut? Et taatusti. Työtä tehdään siksi että siitä saa palkkaa, joten palkka pitää myös maksaa, ei mitään seliseli tukia tai kulukorvauksia.

KOITTAKAA NYT JO YMMÄRTÄÄ että tuo 9e per päivä, se tulee KAIKKIEN TUKIEN PÄÄLLE, että jos tämä alla oleva tapaus menisi tällaiseen, se saisi noin 5700e/kk ja sitten sekin itkisi täällä, saan vain 9e per päivä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Joo mutta (iso) osa työttömistä ei saa kuin sen vajaa 600€/kk ja silloin se yhdeksän euroa siihen päälle on melko katkera "palkka" kun toiset samassa paikassa, samalla työajalla ja samoilla tehtävillä saavat ihan oikean palkan muine etuineen. Ja pitävät tätä töitä tekevää työtöntä alempiarvoisempana kuin itseään eikä oikeana työntekijänä. 

Vierailija
108/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoissa olen työtön, vaikka teen viikottain täyttä keikkatuntia. Tienaan paremmin, kun talon vakkarit, kun teen vain lisällisiä vuoroja, arkiaamuja en ollenkaan.

Niin, jos on työkkärin asiakas niin onhan silloin työtön. Miksi olet heidän kirjoillaan jos olet töissä?

Ei pidä paikkaansa, vain kokoaikaiseen työhön työllistyminen päättää asiakkuuden. Osa-aikaisena työskennellessä täytyy hakea kokoaikaista työtä samalla. Näin on kerrottu.

Työkkärin asiakkaana voi olla kyllä työssäkäyväkin, minäkin päätin asiakkuuden vasta kun olin vuoden ollut töissä. 

Ja kyllä, osa-aikatyötä tekevänä kun saa soviteltua päivärahaa, niin siitä hyvästä pitää kerran 3kk aikana hakea työtä tai pyytää omalta työnantajalta lisätunteja.

Vierailija
109/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyokkärin touhu on kyllä outoa. Minun äiti pääsee vuoden päästä eläkkeelle mutta työkkäri vielä pommittaa ja yrittää saada häntä kuntouttavaan!

Heidän työhönsä kuuluu myös ottaa välillä yhteyksiä, joku saattaa olla työkykyinen ja ilahtua ajatuksesta vielä kokeilla vaikkapa jotakin. Ihan mukava ajatus muutenkin mielestäni ottaa yhteyttä ihmisiin sillä sekin voi tuoda joskus jopa lohtua elämään. On paljon yksinäisiäkin ihmisiä ja nykyisin kaikki on kylmää sekä etäistä. Työtähän me teemme niin pitkään että jäämme sitten eläkkeelle, sekin on todellinen tieto.

Vierailija
110/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkärin kanssa seurustellessa kannata järkeä tuhlata. Käytä älyäsi 95% vähemmän ja olet heidän tasolla.

Älykästä on osata käyttäytyä ja asioida yhteiskunnassa asiallisesti. Toki kyllä itsekin osaan arvostaa itseäni ja kyseenalaistaa mutta tyylinsä kullakin, intentioni ei ole häpäistä asiakaspalvelijaa kuitenkaan vaikka suutani soittelenkin siellä täällä välillä. Rehellisyyteni hämmentää selkeästi ajoittain. Kyllä kyllä.

Vierailija
111/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jo on kamalaa kun ei saa rauhassa maata työtätekevien rahoilla.

Kaikenlaisia ihmisiä on aina ja tulee aina olemaankin. Ehkä meillä jokaisella on erilainen elämänpolku. Työnteon määrä ei mielestäni siltikään ole mittari hyvälle ihmiselle vaikka olen työnteon kannalla. Ymmärrän myös mikä on työnantajalle parasta ja he ymmärtävät sen itsekin eivätkä siksikään palkkaa ketä tahansa mutta esimerkiksi taas te-virkailijakin tekee oman työnsä joten ymmärtäkäämme eri osapuolia.

Vierailija
112/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.

Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun

En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta tutkintoa niin pystyy opiskelemaan korotetulla työ

Ei pidä paikkaansa että oppisopimus olisi harvinainen. Päinvastoin, lakimuutoksen myötä parissa vuodessa se on tuplaantunut. Eikä se ennen sitäkään mitenkään harvinainen ollut. Itse opiskelin oppisopimuksella 2016-2017 ja olin samaan aikaan parille kolmelle työpaikkaohjaajana. Ja senkin jälkeen työpaikoissa joissa olen ollut, on ollut oppisopimusopiskelijoita useita, ja nykyiseenkin on tulossa yksi tai kaksi vielä tänä keväänä.

Vierailija
113/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ainakin ajaa rekan alle.      Kuolleena elämä tulee tosi halvaksi.

Vierailija
114/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri noudattaa annettuja lakeja. Syytä lainsäätäjiä. 

Vierailija
115/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.

Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun

En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta

Okei, todellakin hienoa kuulla. Ehkä minulla on asiassa ollut hienoinen katvealue. Kiitos että toit tietoutta oppisopimusasiaan!

Vierailija
116/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi lukutaidottomia taas täällä.  Teettekö työtkin olettamalla ja arvaamalla,? Sinä joka nyt luulit minun olevan työtön. Väärin luultua sekin. 

Vierailija
117/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä ei auteta löytämään töitä vaan keskittyvät vain karensseja jakamaan. Henkilöstöfirmojen kautta voi päästä töihin 

Vierailija
118/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoissa olen työtön, vaikka teen viikottain täyttä keikkatuntia. Tienaan paremmin, kun talon vakkarit, kun teen vain lisällisiä vuoroja, arkiaamuja en ollenkaan.

Niin, jos on työkkärin asiakas niin onhan silloin työtön. Miksi olet heidän kirjoillaan jos olet töissä?

Ei pidä paikkaansa, vain kokoaikaiseen työhön työllistyminen päättää asiakkuuden. Osa-aikaisena työskennellessä täytyy hakea kokoaikaista työtä samalla. Näin on kerrottu.

Työkkärin asiakkaana voi olla kyllä työssäkäyväkin, minäkin päätin asiakkuuden vasta kun olin vuoden ollut töissä. 

Ja kyllä, osa-aikatyötä tekevänä kun saa soviteltua päivärahaa, niin siitä hyvästä pitää kerran 3kk aikana hakea työtä tai pyytää omalta t

Mun piti olla työkkärin asiakkaana vaikka en mitään soviteltua olisi saanut kun oli ihan ok palkka, osa-aikatyö, 85% työaika oli, näin mulle virkailija sanoi, vähän ihmettelin, mutta kielsi ihan, että en saa päättää asiakkuutta. Työnhakuvelvoite tuli myös 1 paikkaa haettava 3kk aikana. Hullua touhua.

Vierailija
119/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyokkärin touhu on kyllä outoa. Minun äiti pääsee vuoden päästä eläkkeelle mutta työkkäri vielä pommittaa ja yrittää saada häntä kuntouttavaan!

Jos äitisi ei suostu katkaisemaan työnhakua, niin työkkäri ei oikein muuta voi. On asiakkaan vastuulla ilmoittaa, että työnhaku on päättynyt.

Vierailija
120/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, osa-aikatyötä tekevänä kun saa soviteltua päivärahaa, niin siitä hyvästä pitää k

No haitko soviteltua päivärahaa?