Menee järki työkkärin kanssa.
Ne on varmaan sitten tyytyväisiä kun työtön tappaa itsensä. Alkaa olla sama ottaa ikuinen karenssi kun ei niille voi mitään. Pykälät on laadittu niin ettei työttömällä ole mitään turvaa.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.
Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun
En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta tutkintoa niin pystyy opiskelemaan korotetulla työttömyysetuudella.
Tekee vaan hallaa itselleen jos ei opiskele. Mitä siinä menettää jos vaihtoehtona on olla työtön? Ei niin mitään kun vo
Ei kiinnosta opiskelu, mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastoissa olen työtön, vaikka teen viikottain täyttä keikkatuntia. Tienaan paremmin, kun talon vakkarit, kun teen vain lisällisiä vuoroja, arkiaamuja en ollenkaan.
Niin, jos on työkkärin asiakas niin onhan silloin työtön. Miksi olet heidän kirjoillaan jos olet töissä?
Minäkin olen ollut työnhakija vuodesta 2016 , kun vakkari työpaikka meni alta, vaikka olen ollut sen jälkeenkin töissä vuosikausia, mutta silti olen ollut myös koko ajan työnhakija. Kaikki työnhakijat ei ole työttömiä työnhakijoita ja siksi puhutaankin erikseen työttömistä työnhakijoista. Voi olla töissä ja silti työnhakija, mutta ei silloin tietenkään mitään korvauksia makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.
Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun
En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta tutkintoa niin pystyy opiskelemaan korotetulla työttömyysetuudella.
Tekee vaan hallaa itselleen jos ei opiskele. Mitä siinä menettää jos va
No on se vähän outoa, ettei halua opiskella sen vertaa, että pääsisi töihin. Ei se opiskelu aina muillekaan mitään herkkua ole, mutta se täytty tehdä, jos aikoo tässä maailmassa pärjätä. Ja onhan niitä oppisopimustyöpaikkoja. Mene sellaiseen. Ihme kun ei jaksa ihminen itse nähdä mitään vaivaa elämänsä eteen vaan odottaa, että muut maksaa hänenkin elättämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee vaan hallaa itsel
Itse en ole opiskellut sen vuoksi koska mikään ala ei kiinnosta sen vertaa että siihen mitenkään syventyisi sen kummemmin. No, töihin pääsin silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee vaan hallaa itselleen jos ei opiskele. Mitä siinä menettää jos va
Kyllä täytyy ymmärtää että kaikki eivät halua opiskella mutta ymmärtäkää nyt että kaikki eivät hakemisesta huolimatta saa heti työtä vaikka olisi ammatti tai useampikin taskussa. Suositelkaa kaikkia hyviä tyyppejä myös siellä työkkärissä oikeasti niihin työpaikkoihin jotka sitä hakijaa kiinnostavat. Valitettavasti pelkään itse että omalla kohdalla ulkonäköni on vaikeuttava tekijä tai sitten se että en ole mikään hieno ihminen vaan tavallinen työnhakija. Olen itsevarma mutta en lupaa koskaan liikoja, se hävettäisi minua. Olen jopa itse hämmentynyt siitä miksi en saa työtä. Tiedostan omat vahvuuteni sekä heikkouteni ja olen järkevä kaikin puolin mutta eivätkö työnantajat ymmärrä minua kun katsovat tietojani? Harmittaa sillä jos he ymmärtäisivät sen millainen tyyppi siellä on oikeasti niin joidenkin kohdalla saattaisi mieli muuttua. Hyväksyn myös senkin todellisuuden että osa työnantajista arvostaa papereita hyvin paljon koska se sopii heille ja sekin on kannaltani ok koska en pystyisi koskaan olemaan mitään muuta kuin juuri minä. Kertokaa muutkin vastauksia näihin polttaviin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastoissa olen työtön, vaikka teen viikottain täyttä keikkatuntia. Tienaan paremmin, kun talon vakkarit, kun teen vain lisällisiä vuoroja, arkiaamuja en ollenkaan.
Niin, jos on työkkärin asiakas niin onhan silloin työtön. Miksi olet heidän kirjoillaan jos olet töissä?
Minäkin olen ollut työnhakija vuodesta 2016 , kun vakkari työpaikka meni alta, vaikka olen ollut sen jälkeenkin töissä vuosikausia, mutta silti olen ollut myös koko ajan työnhakija. Kaikki työnhakijat ei ole työttömiä työnhakijoita ja siksi puhutaankin erikseen työttömistä työnhakijoista. Voi olla töissä ja silti työnhakija, mutta ei silloin tietenkään mitään korvauksia makseta.
Juuri näin, olen itse tällä hetkellä kokonaan työtön joten kerron että olen työtön työnhakija. Jotkut ovat ihmetelleet tätä, se vain kertoo että täysin työtön työnhakija. Yritän välttyä väärinymmärryksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee vaan hallaa itsel
Oppisopimus on nykyisin hyvin harvinainen. Ei se koskaan ollutkaan suosittu vaihtoehto. Suosittelen nykyisin aikuisille työkkärin kautta hakeutumista ammattioppilaitokseen koska voit opiskella työttömyyskorvauksella mutta tätäkin mahdollisuutta täytyy kysyä ensiksi te-virkailijalta. Muistaakseni alle 25-vuotiaille jopa suositellaan tätä mutta sen vanhemmille ei enää aina suositella joten oma-aloitteisuutta. On myös heitä jotka ovat tehneet töitä elämässä ilman ammattiopintoja joten työkokemuksellakin on iso rooli jatkossakin tietyissä töissä.
Osa-aikainen ei voi hakea soviteltua jos ei ole työkkärin kirjoilla mutta se ei ole mikään pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työsopimusta, vaan työvuorot sovitaan vuorokohtaisesti. Jos jostain syystä tulisi katko (eli pidän lomaa) niin haluan työkkärin massit ja asumistuen HETI rullaamaan enkä kuukauden-kahden käsittelyajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta tutkintoa niin pystyy opiskelemaan korotetulla työ
Ainakin laitoshuoltajaksi pääsee oppisopimuksella melkeinpä missä päin Suomea tahansa
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikainen ei voi hakea soviteltua jos ei ole työkkärin kirjoilla mutta se ei ole mikään pakko.
Ei olekaan pakko mutta joskus siitä voi olla hyötyä. Monet kyllä saavat tuntejakin lisää tai tekevät parissakin paikassa töitä. Kannattaa olla työkkärin kirjoilla jos ei ole kokoaikaisessa työssä ja jos sinulla on määräaikainen sopimus niin ole yhteydessä työkkäriin viimeistään heti kun sopimus on päättynyt. Ilmoita KAIKKI muutokset työkkäriin aina, se ei ole huono asia koskaan. Vaikka varmuuden vuoksi jos et muuten saa rauhaa ajatuksiltasi siitä kannattaako kysyä. Saman Kelan kanssa, kysykää sekä ilmoittakaa matalalla kynnyksellä kaikki asiat. Samalla opitte asioita ja opitte hoitamaan asioita sekä voitte itsevarmasti neuvoa muitakin. Muistakaa että aina kaverilla ei ole samanlainen tilanne kuin itsellänne joten keskittykää kuuntelemaan muitakin, aina oppii lisää kaikesta joka taas tuo turvaa sisäisesti sekä itsevarmuutta.
Hoitakaa asiat kuntoon, se pitää mielenkin pirteämpänä. Olen mielen asioiden ekspertti ja tiedän tasan tarkkaan että ihmiset voivat huonosti erilaisista syistä. Kannatan työntekoa ehdottomasti mutta kannatan myös kokonaisvaltaista hyvinvointia enkä siedä tai suvaitse kiusaamista missään muodossa. Olisin iloinen jos pystyisin auttamaan muita kaikissa hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. Omakohtainen kokemukseni elämässä on auttanut minua ymmärtämään miksi ihminen voi hyvin tai huonosti ja tiedän mikä auttaa milloinkin. Tietää moni muukin hyvinvoiva ihminen. Ole hyvä ja edistä hyvää. Ole itsevarma äläkä häpeä itseäsi syyttä suotta. Hyväksy kaikki persoonallisuudet äläkä arvostele koko ajan kaikesta. Sisäinen hyvinvointi näkyy ulospäin. Keho on meillä jokaisella eikä kukaan ole koskaan luojaa vahvempi joten kehosi ei ole koskaan elämää vahvempi. Älä pidä terveyttäsi itsestäänselvyytenä. Älä kiusaa sairastuneita ihmisiä. Pahoinvointi ei ole mielenterveydellinen ongelma. Mielenterveyden vakavat pahat ongelmat kulkevat työpaikoissakin mukana ja ne vaikuttavat kaikkeen tekemiseemme myös työajan ulkopuolella. Ymmärrä mistä on kysymys milloinkin. Älä häpäise ihmisiä vain siksi että et suvaitse ymmärtää heitä. Työkaluja jokaiselle. Arvosta itseäsi sillä ei sitä kukaan tee puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitakaa asiat kuntoon, se pitää mielenkin pirteämpänä. Olen mielen asioiden ekspertti ja tiedän tasan tarkkaan että ihmiset voivat huonosti erilaisista syistä. Kannatan työntekoa ehdottomasti mutta kannatan myös kokonaisvaltaista hyvinvointia enkä siedä tai suvaitse kiusaamista missään muodossa. Olisin iloinen jos pystyisin auttamaan muita kaikissa hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. Omakohtainen kokemukseni elämässä on auttanut minua ymmärtämään miksi ihminen voi hyvin tai huonosti ja tiedän mikä auttaa milloinkin. Tietää moni muukin hyvinvoiva ihminen. Ole hyvä ja edistä hyvää. Ole itsevarma äläkä häpeä itseäsi syyttä suotta. Hyväksy kaikki persoonallisuudet äläkä arvostele koko ajan kaikesta. Sisäinen hyvinvointi näkyy ulospäin. Keho on meillä jokaisella eikä kukaan ole koskaan luojaa vahvempi joten kehosi ei ole koskaan elämää vahvempi. Älä pidä terveyttäsi itsestäänselvyytenä. Älä kiusaa sairastuneita ihmisiä. Pah
Kiitos, arvon tekoäly
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.
Oletko itse valmis tekemään duuniasi 9€ korvausta vastaan pelkästään siitä ilosta että osallistut? Et taatusti. Työtä tehdään siksi että siitä saa palkkaa, joten palkka pitää myös maksaa, ei mitään seliseli tukia tai kulukorvauksia.
Työkokeilussa ei olla töissä, töitä ei tarvitse todellakaan tarvitse tehdä, ainoastaan kokeilla ohjaajan valvonnassa.
Olet oikeassa, mutta silloin on varmaa ettei työkokeilusta ole mitään hyötyä.
Yrittäjä laskee, että ilmaisen työkokeluajan ja siihen muutaman kuukauden palkkaa maksaen hän saa työntekijän kilpailukykyisellä hinnalla. Muutaman kuukauden palkkatyö myös takaa sen, että saa uuden innokkaan työkokeilijan tai voi ottaa kaksikin kilpailemaan luvatusta työpaikasta - haukkuu toisen pataluhaksi ja kiittelee toista, jolloin saa työpanokset vielä halvemmalla.
Jos väitetään työttömän hyödyntävän työllistymistä kaikin tavoin haittaavia työllisyyspalveluja, niin huomattavasti paremmin järjestelmää hyväksikäyttää työnantaja. Sanovat yleensä, että ovat veronmaksajina oikeutettuja ottamaan hieman tasinkoa - sujuvasti unohtaen, että yhteiskunnan maksamasta tasingosta huolimatta suurin kärsijä on se hyväksikäytetty työnhakija.
Lainaus:"Työkkäri pitää minusta asiakkaana eikä käytä mitään ns pakkoja koska itse teen mielelläni edes JOTAIN jos en saa töitä ja vaikka työttömyys kestänyt vuosia niin aina olen ollut kuntouttavassa tai työkokeilussa, en koskaan ole ollut vaan. Tuo uravalmennuskin kesti muutaman viikon ja vaikka siitä ei hyötyä periaatteessa ollut niin tuo opiskelu alkoi kiinnostamaan kun tuli muutama uusi näkökulma valmennuksen aikana."
Pahinta noissa työkkärin kyykytyksissä on nimenomaan se elinajan tuhlaus. Minäkin haluan hereillä ollessani koko ajan tehdä jotain, mutta hyödyllistä en vain tekemisen ilosta.
Se, työllisyyspalveluiden hyödyttömyys ja matkaan käytetyt rahat, joille olisi aina parempaakin käyttöä. Se, työllisyyskursseista saadun tiedon oppii hetkessä netistä, mutta työllisyyskurssilla siihen menee kuukausia ja kaikkein eniten aikaa kuluu odottelemiseen, joskos se luennoitsija/opastaja viitsii saapua paikalle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.
Sano yksikin syy miksei työttömälle voi maksaa oikeaa palkkaa, edes alinta. Minusta tuo on silkkaa syrjimistä että maksetaan naurettavat 9€/päivä. Sillä ei kata edes työmatkaa ja pitäähän siellä työssä syödäkkin. Syrjäydyn todellakin mieluummin kotiini kun menen kuuntelemaan veetuilua leikkityöpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työkkäri paljon vaadi, niitä hakemuksia on tietysti pakko laittaa, mutta voit hakea sillä tavalla että et varmasti tuu mitään paikkaa saamaan, kirjoittaa että ei ole alan kokemusta, koulutusta, on epäsosiaalinen...
Ei noin voi kirjoittaa. Jos se jiostain syystä työkkärille paljastuu saa karenssin koska on itse aiheuttanut sen ettei tule valituksi.
Ei saa pilata hakua tahallaan mutta eihän siellä saa valehdella, eli faktat pitää kertoa jos on vaikka röösistii tai pööödöfiili tai jotain niin kyllä se pitää rehellisesti ja avoimesti tuoda ilmi.
Tyokkärin touhu on kyllä outoa. Minun äiti pääsee vuoden päästä eläkkeelle mutta työkkäri vielä pommittaa ja yrittää saada häntä kuntouttavaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei työkkäri paljon vaadi, niitä hakemuksia on tietysti pakko laittaa, mutta voit hakea sillä tavalla että et varmasti tuu mitään paikkaa saamaan, kirjoittaa että ei ole alan kokemusta, koulutusta, on epäsosiaalinen...
tollaisten perse loisien takia niitä tukia leikataan.
tykkäätkö olla perseauki?
Jos saatte osa-aikaista työtä niin älkää päättäkö työkkärin asiakkuutta. Hakekaa samalla sitä kokoaikaista työtä ja kysykää mahdollisuutta soviteltuun päivärahaan koska kyseessä on osa-aikatyö. Silloin tulee toimeen hieman paremmin. Muistakaa aina tarkastaa myös asumistuen suuruus eli olkaa yhteydessä myös Kelaan kun saatte töitä ettei tule ongelmia. Kysykää aina mahdollisimman paljon asioita jotta osaisitte toimia oikein.