Menee järki työkkärin kanssa.
Ne on varmaan sitten tyytyväisiä kun työtön tappaa itsensä. Alkaa olla sama ottaa ikuinen karenssi kun ei niille voi mitään. Pykälät on laadittu niin ettei työttömällä ole mitään turvaa.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa soittelemaan näille työkkärin henkilöille niin saavat tekemistä. Minulla on työttömänä aikaa kuunnella selityksiä. Tietenkin pyydän esihenkilön nimen ja numeron koska sille on varmasti myös asiaa. Oikeastaan työttömien kannattaa soitella jatkuvasti ja juoksuttaa näitä saamarin pellejä. Tarjoillaan samaa kuin meille annetaan.
Muistathan, että soittosi kirjataan aina tietoihisi ja soitot myös nauhoitetaan. Jos soitat päivittäin, saat aika ripeästi kutsun keskusteluun ja sitten saat suunnitelman, jossa on sinulle riittävästi tehtäviä. Esihenkilön nimen ja numeron kertominen ei ole pakollista, ohjeena on antaa kirjaamon meiliosoite, jolloin voit kirjoittaa valituksesi.
Nauhoitetaanko puhelut te-toimiston kanssa? En ole ollut tästä tietoinen, se olisi kyllä hyvä asia koska saattavat kirjoittaa valheita kuten kaikkialla muuallakin tekevät. Siksi suosivat puhelinsoittoja monissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut hyvää ja ystävällistä palvelua Turussa. Tunne että yrittävät parhaansa. Ei ole helppoa heilläkään. Nyt on vaikeat ajat työllistyä ja työttyömät ahdistuneita. Itse putoan päivärahalle, on ikää ja velkaa. Ei paljoa naurata.
Mulla oli Turussa todella hyvä virkailija, mutta se muutti ja sain aivan kauhean riivinraudan tilalle.
Mulla on työkyvyn rajoite. Se ei tajunnut ollenkaan, vaan jutteli kaikenlaista hommista mulle. Sitten lähetin sairaalan todistuksen. Se tyyppi soitti ja lähinnä raivoisia, että MITEN SULLA VOI OLLA TÄLLAISET RAJOITTEET.
Onneks lopulta itse löysin sopivaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.
Oletko itse valmis tekemään duuniasi 9€ korvausta vastaan pelkästään siitä ilosta että osallistut? Et taatusti. Työtä tehdään siksi että siitä saa palkkaa, joten palkka pitää myös maksaa, ei mitään seliseli tukia tai kulukorvauksia.
Työkokeilussa ei olla töissä, töitä ei tarvitse todellakaan tarvitse tehdä, ainoastaan kokeilla ohjaajan valvonnassa.
Tässä on varmasti monta tekijää, työkokeilussa voi olla myös töitä joita ei edes saa tehdä kun on työkokeilussa koska ei ole virallinen työntekijä eikä välttämättä lupia kaikkiin työpaikan töihin. Sellaiset työt on tehtävä jotka pystyy tekemään ja osoitetaan tehtäväksi. Sairaudet saattavat rajoittaa kykeneväisyyttä, olettaisin näin. Toivottavasti jokaisessa työkokeilupaikassa otetaan huomioon vakavasti terveydelliset asiat ettei satu kenellekään mitään ikävää josta voisi seurata jopa enemmän haittaa työkokeilijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä mikä on työkkärin idea. Ennen kai sieltä antoivat työpaikan minne pitää hakea, nykyään tuo tehdään itse. Osaan hakea opiskelemaan, töitä ja tiedän miten toimii kuntouttava, työkokeilu ja palkkatuki.
Viimeksi kun oli se omasuunnitelman päivitys niin en yhtään ymmärtänyt mikä koko puhelun idea edes oli. Koko homman olisi voinut hoitaa kymmenessä minuutissa koska sama suunnitelma eikä muutoksia eli hakee töitä. Mutta ilmeisesti heillä monta asiakasta ettei tietenkään minua muista erityisemmin kun alkoi kertomaan millaista on työkokeilu ja miten palkkatuki toimii. Meinasin sanoa että tiedän kyllä, mutta ajattelin että höpöttäkööt nyt että tuntee olevansa tärkeä.
Laitoin puhelun kaiuttimelle ja aloin tekemään ruokaa kun ehti tulla nälkäkin
Meistä jokainen on erilainen ihminen ja se tulisi ottaa huomioon kaikessa. Hyvä että ajattelet positiivisesti kuitenkin! Ihan hirvittävää tämä nykyajan arvostelu. Psyykeongelmaisia istuu toimistoissa arvostelemassa tavallisia ihmisiä ja kuvittelevat löytävänsä kaikista virheitä. Ole vain rauhassa omanlainen nornaali ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.
Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun
Eivät he voi ketään pakottaakaan opiskelemaankaan ainakaan jos on yli 25 vuotias aikuinen. Eikä se opiskelu takaa työpaikkkaa. Ennenkin on töitä saatu hakemalla joten eiköhän niitä nytkin saa kun työnantajatkin alkavat ymmärtämään kuinka paljon hyvää on normaaleissa ihmisissä esittäjien sekä valehtelijoiden sijasta. Jokaisella on oikeus hakea työtä. Sehän on vain hyvä asia. Toivottavasti sinullekin löytyy pian työpaikka.
Herran jumala onko sinut pakotettu hakemaan töitä ottamaan vastuu omasta elämästä? Kyllä nyt täytyy korjata tämä huutava vääryys ettei sinun tarvi vahingossakaan itseäsi elättää eikä sinun tarvi ottaa vastuuta omasta elämästäsi!!!!!
Tiesittekö tätä pöhköyttä: tapaamisesta voi olla vain kerran pois lääkärintodistuksella sairaana. Seuraavasta kerrasta tulee tuen katkaisu, vaikka olisi lääkärintodistus. Hullua.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja palstan incel? Ei kai siellä kukaan muu saa asioita solmuun.
Ei ole aina asiakkaan vika. Ehkä kohtaat omat haasteesi tässä nyky-yhteiskunnassa kun on sen aika niin ymmärrät. Kuuntele muiden tarinoita ja ole hereillä jatkossa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ikinä ongelmia työkkärin kanssa.
Ei minullakaan ennen ollut mutta nykyisin on koska ovat kiusanneet aika paljon mutta kiusaavat muuallakin. Tosin eivät kaikkia näin paljon kiusaa mutta olkaa siltikin kaikki tarkkoina. Hoitakaa oma osuutenne vaikka välillä hatuttaisikin ne hommat ja se ainakin auttaa niin ettei jää omista toimista kiinni ongelmat. Säästäkää lähettämiänne hakemuksia jonkun aikaa, saattavat kysellä niitä myös työnantajilta. Jos työnantaja onkin hukannut tai poistanut niin itse voi todentaa näyttämällä hakemuksensa. Nykyisin on paljon epäluottamusta. Ymmärrän senkin mutta joskus ihmettelen miksi mikään rehellinen puhe ei mene ymmärrykseen kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika hakee palkkatukea.
Virkailija1 sanoo, että pojan pitää hakea ensin ja sitten työnantaja.
Virkailija2 sanoo, että työnantajan pitää hakea ensin ja sitten pojan.
Eikö niillä ole missään ohjetta itselle miten toimia vai onko ohjeet niin monimutkaiset etteivät osaa tulkita sitä? No, homma seisoo nyt, kun työkkäri sössii...näin saadaan ihmisiä nopeasti töihin...eiku...
Miksi pojallasi on kaksi virkailijaa?
Palkkatuesta on turha kysellä työkkärin henkilöiltä, ei ne osaa. Kokemukseni mukaan työnantajat tietää paremmin. Eli jos pojallasi on palkkatukioikeus niin hakee töitä normaalisti ja kertoo että oikeutettu palkkatukeen. Jos tulee valituksi niin työnantaja hoitaa tästä eteenpäin.
Palkkatukea mainostettaessa muistakaa kertoa että työnantajan tulee hakea sitä mutta sitä ei kuitenkaan saa aina vaikka siihen työnhakija olisikin oikeutettu. Se riski täytyy hyväksyä. Palkkatukea voi hakea vasta kun työhakemus on tehty, ei ennen ja työnantajan tehtävä on hakea se tuki itsellensä. Virkailijat voivat vaihtua eivätkä kaikki osaa kertoa oikein asioita tai saattavat kiusata monellakin tavalla. Suosittelen rehellistä suoraa puhetta kun asioitte virkailijoiden kanssa ja kysykää niin kauan selventäviä kysymyksiä että olette varmoja siitä että olette ymmärtäneet oikein. Näin olen tehnyt itse aina elämässäni kun hoidan asioita ja samalla huomaan miten muut käyttäytyvät. Valehtelijat pakenevat eivätkä pysty vastaamaan selkeästi selkeään kysymykseen. Näin he tulevat esiin. Jaksamista kaikille!
Lisään vielä siitä palkkatuesta sen verran että jos haluatte palkkatukioikeuden itsellenne niin olkaa yhteydessä te-toimistoon ja keskustelkaa virkailijan kanssa onko teidän mahdollista saada te-toimistosta oikeus palkkatukeen työllistyäksenne. Se pitää sopia yhdessä virkailijan kanssa ja se oikeus tulee kirjata teidän omiin tietoihinne ensin. Pyytäkää ohjeita palkkatukeen liittyen. Sen jälkeen voitte työhakemuksiinne liittää tiedon siitä että teillä on mahdollisuus palkkatukeen tietyin ehdoin. Työnantaja voi olla itsekin yhteydessä te-toimistoon ja tiedustella palkkatukeen liittyviä asioita. Olkaa avoimia sekä rehellisiä toimissanne. Olkaa hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.
Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun
En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta tutkintoa niin pystyy opiskelemaan korotetulla työttömyysetuudella.
Tekee vaan hallaa itselleen jos ei opiskele. Mitä siinä menettää jos vaihtoehtona on olla työtön? Ei niin mitään kun voi vielä ilmaiseksi opiskella plus korotukset päälle. Joskus on vaan vähän noustava sieltä sohvalta eikä odottaa että maailma taantuisi siihen aikaan milloin suoraan peruskoulusta pääsi töihin tai myöhemminkään jos ei ole peruskoulun jälkeen tehnyt mitään
Tilastoissa olen työtön, vaikka teen viikottain täyttä keikkatuntia. Tienaan paremmin, kun talon vakkarit, kun teen vain lisällisiä vuoroja, arkiaamuja en ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilastoissa olen työtön, vaikka teen viikottain täyttä keikkatuntia. Tienaan paremmin, kun talon vakkarit, kun teen vain lisällisiä vuoroja, arkiaamuja en ollenkaan.
Niin, jos on työkkärin asiakas niin onhan silloin työtön. Miksi olet heidän kirjoillaan jos olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Herran jumala onko sinut pakotettu hakemaan töitä ottamaan vastuu omasta elämästä? Kyllä nyt täytyy korjata tämä huutava vääryys ettei sinun tarvi vahingossakaan itseäsi elättää eikä sinun tarvi ottaa vastuuta omasta elämästäsi!!!!!
No tämäpä juuri. Olen kuitenkin pettynyt siihen että on olettamus kaikista työttömistä tämä sama. Antaisin mitä tahansa että olisin kivassa työssä josta saan palkkaa ja laskuni maksettua. En ole koskaan elämässäni ollut näin stressaantunut sekä ahdistunut vain siksi että joudun asioimaan kaupungin virastoissa. Aivan järkyttävää ihmisten kaltoinkohtelua. Olen olettanut että rehellisyydellä ja avoimuudella pärjää Suomessa. Ei enää nykyisin. Valehtelijaa tai kieroilijaa minusta ei saa joten hallelujah vaan kaikille tähän elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö tätä pöhköyttä: tapaamisesta voi olla vain kerran pois lääkärintodistuksella sairaana. Seuraavasta kerrasta tulee tuen katkaisu, vaikka olisi lääkärintodistus. Hullua.
En usko. Eihän se voi pitää paikkaansa. Oletko varmasti toiminut oikein sekä rehellisesti? Sairastuminen on ikävää varsinkin jos olisi juuri tapaaminen. Tekevät kyllä manipulaatiota paljon että toisaalta voihan noinkin käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä. Jos et kerta työllisty niin tietenkin kannattaa hankkia tutkinto, on TODELLA vaikeaa saada töitä enää peruskoulupohjalla. Sitäpaitsi jos ei ole muuta tutkintoa niin pystyy opiskelemaan korotetulla työttömyysetuudella.
Tekee vaan hallaa itselleen jos ei opiskele. Mitä siinä menettää jos vaihtoehtona on olla työtön? Ei niin mitään kun vo
Opiskelu on minunkin mielestäni hyvä asia mutta on myös töitä joihin pääsee ilman opiskeluakin. Työkkärin kautta pääsee opiskelemaan tutkintoja mutta valitettavasti kaikki hakijat eivät pääse edes useammallakaan kerralla joten sekin on todellisuutta. Kannattaa kuitenkin kokeilla jos yhtään kiinnostaa, väkisin ei se opiskelujaan suju kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.
Jos olet ollut työelämässä lähes 40 vuotta ja jäänyt työttömäksi yli 60v niin siinä on tullut kannttua korsia kekoon yhden ihmisen puolesta eikä syrjäytymisen vaaraa ole, kun olet jo sen ikäinen, että aikaisemmin tän ikäiset oli jo eläkkeellä. Täytän täna vuonna 64v ja sairastanut aivoverenvuodon jonka takia oikeastaan työtön olenkin, kun ei pystynyt enää entiseen työhön. Tänään soitettiin työkkäristä, että mites olen nyt ajatellut työllistyö ja että olisko aika mennä työkokeiluun. No sanoin, että en oikein 9e takia halua menettää loppukin terveyttä, mutta oikeisiin töihin menen jos joku huolii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos on työkkärin asiakas niin onhan silloin työtön. Miksi olet heidän kirjoillaan jos olet töissä?
Ei pidä paikkaansa, vain kokoaikaiseen työhön työllistyminen päättää asiakkuuden. Osa-aikaisena työskennellessä täytyy hakea kokoaikaista työtä samalla. Näin on kerrottu.
Olen samaa mieltä, jokaisella on oikeus hakea työtä jos ei ole mitään työkykyä alentavia tekijöitä joista täytyy kyllä olla lääkärintodistus olemassa.