Menee järki työkkärin kanssa.
Ne on varmaan sitten tyytyväisiä kun työtön tappaa itsensä. Alkaa olla sama ottaa ikuinen karenssi kun ei niille voi mitään. Pykälät on laadittu niin ettei työttömällä ole mitään turvaa.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa soittelemaan näille työkkärin henkilöille niin saavat tekemistä. Minulla on työttömänä aikaa kuunnella selityksiä. Tietenkin pyydän esihenkilön nimen ja numeron koska sille on varmasti myös asiaa. Oikeastaan työttömien kannattaa soitella jatkuvasti ja juoksuttaa näitä saamarin pellejä. Tarjoillaan samaa kuin meille annetaan.
Muistathan, että soittosi kirjataan aina tietoihisi ja soitot myös nauhoitetaan. Jos soitat päivittäin, saat aika ripeästi kutsun keskusteluun ja sitten saat suunnitelman, jossa on sinulle riittävästi tehtäviä. Esihenkilön nimen ja numeron kertominen ei ole pakollista, ohjeena on antaa kirjaamon meiliosoite, jolloin voit kirjoittaa valituksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.
Kuinka heikkoja te työssä tai eläkkeellä olevat ihmiset oikein olette kun kuvittelette että työtön heti syrjäytyy tai ratkeaa ryyppäämään, menettää arkirutiinit ja työtaitonsa? Niinkö teille kävisi jos työpaikka menisi alta? Miten ihmeessä olette töihin päässeet? Valtaosa työttömistä on ihan täysijärkisiä terveillä elämäntavoilla, sosiaalisia ja työtä etsiviä kunnon kansalaisia. Työn tekeminen ja töihin paluu on ihan helppoa kun vain joku palkkaisi.
Ihan totta tämäkin. Olen itsekin täysin normaali työnhakija. Ehkä on hieman kiusaamista työttömiä kohtaan nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.
Oletko itse valmis tekemään duuniasi 9€ korvausta vastaan pelkästään siitä ilosta että osallistut? Et taatusti. Työtä tehdään siksi että siitä saa palkkaa, joten palkka pitää myös maksaa, ei mitään seliseli tukia tai kulukorvauksia.
Työkokeilussa ei olla töissä, töitä ei tarvitse todellakaan tarvitse tehdä, ainoastaan kokeilla ohjaajan valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä mikä on työkkärin idea. Ennen kai sieltä antoivat työpaikan minne pitää hakea, nykyään tuo tehdään itse. Osaan hakea opiskelemaan, töitä ja tiedän miten toimii kuntouttava, työkokeilu ja palkkatuki.
Viimeksi kun oli se omasuunnitelman päivitys niin en yhtään ymmärtänyt mikä koko puhelun idea edes oli. Koko homman olisi voinut hoitaa kymmenessä minuutissa koska sama suunnitelma eikä muutoksia eli hakee töitä. Mutta ilmeisesti heillä monta asiakasta ettei tietenkään minua muista erityisemmin kun alkoi kertomaan millaista on työkokeilu ja miten palkkatuki toimii. Meinasin sanoa että tiedän kyllä, mutta ajattelin että höpöttäkööt nyt että tuntee olevansa tärkeä.
Laitoin puhelun kaiuttimelle ja aloin tekemään ruokaa kun ehti tulla nälkäkin.
Tuossa vaiheessa olisi pi
Työkkäri pitää minusta asiakkaana eikä käytä mitään ns pakkoja koska itse teen mielelläni edes JOTAIN jos en saa töitä ja vaikka työttömyys kestänyt vuosia niin aina olen ollut kuntouttavassa tai työkokeilussa, en koskaan ole ollut vaan. Tuo uravalmennuskin kesti muutaman viikon ja vaikka siitä ei hyötyä periaatteessa ollut niin tuo opiskelu alkoi kiinnostamaan kun tuli muutama uusi näkökulma valmennuksen aikana.
Itse en ehkä lukeudu ns normaaleihin työhakijoihin koska on sellaista jännitystä sosiaalisissa tilanteissa että välillä estää normaaleja juttuja esim julkisilla kulkemista. Mutta ei minua ole diagnosoitu ja yritän pärjäillä "normaalina" työnhakijana.
Vaikka kai työkkärintätikin jos ob tarpeeksi fiksu osaa laskea yks plus kaks miksi en töitä saa ja pyörin noissa muissa jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaatko tarkemmin, mikä tökkii?
Suurin piirtein kaikki. Töissäkin ollessa pitää olla työnhakijana. Työttömyyspäivät lasketaan kuitenkin vasta työttömyyden alettua ja työkkärin mukaan työnhaku pitää aloittaa ennen työttömyyden alkamista. Kun sain tietää että työt loppuu ja soitin siitä työkkäriin niin minun olisi pitänyt tietää työn loppuminen jo aikaisemmin. Työttömän tai työttömäksi jäävän pitää siis olla ennakkoon näkijäkin. Meni ihan kunnolla hermot kun enhän minä voi millään tietää töiden loppuvan ennen kuin siitä kerrotaan minulle. Työkkäristä ei saa kuin stressin ja karensseja.
Ei multa ainakaan vaadittu mitään työnhakuja ennen työttömyyden alkua. Ja siinähän on kaikenmaailman omavastuuajat ja lomarahanjaksotukset ennen ku ees mitää rahoja saa, n
Joissakin töissä voi olla vain vähän tunteja tai jokin muu osa-aikainen työ. Silloin täytyy edelleen hakea kokoaikaista työtä, näin olen ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri vaatii hakemaan työpaikkoihin mihin ei varmasti pääse.. Ne tulostaa papereita ja sanoo hae tai tulee karenssi. Sitten ne voi väittää ettei ole hakenut kuten minulle väittivät ja ne antaa karenssin ja yrittää pilata työttömän elämää joka ei voi maksaa laskuja sitten. Olen tehnyt ainakin yhdeksän valitusta yhdestä virkailijasta ja kerran jouduttu oikeuteen saakka selvittää asioita mitä olen tehnyt ja mitä virkailija väitti etten ole hakenut töitä. Ei siinä mitään mutta tulee veronmaksajille aina 5000 euroa maksettavaa.
No huh, sinullapa on ollut tuuri. Kannattaa olla tarkkana todellakin sillä minäkin olen kohdannut paljon kiusaamista te-toimiston kohdalla kuten kaikkialla muuallakin. Tsemppiä sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Aa että kun nautinnollista luettavaa .
Kaunein laulu mitä tiedän on kelarottien ulina 😂
Uli uli uli uli uh huh huh 🎶
Tuota iloisesti lisääntyvää laulua saan kuunnella kohta lisää kun saapuu 1.4 ja asumistuki tippuu monelta iloiselta kelan palvelun käyttäjältä. 🙂
Olet aika kiva ihminen. No mutta hei ei se haittaa vaikka asumistuki loppuu koska sen korvaa toimeentulotuki. Olisin muuten todella tyytyväinen jos tapaisin kasvotusten kaltaisesi ihmisen joka todellakin sanoisi päin naamaa minua "kelarotaksi". Nimittäin kuvaisin sen ja lähdettäisiin oikeuteen yhdessä miettimään sitä kuinka paljon sinä maksat minulle tuosta. Mutta eihän sinusta ole oikeassa elämässä sanomaan mitään koska olet vähän reppana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolle.fi ja kuntarekry löytyy paljon töitä, joihin riittää periaatteessa mikä tahansa koulutus. Niistä saa helposti 4 hakemusta tehtyä, kun vielä kirjautuneena on kaikki tiedot tallessa. Ja ei ole pelkoo et työllistyisi vaikka viimeisen päälle hyvän hakemuksen tekisi 😂 tai 😭
Jos haluaa oikeastikin töitä niin kannattaa hakea muualta.
No ei ihan näin 😂 Laitoin hakemuksen valtiolle illalla, seuraavana päivänä aamupäivällä soittivat haastatteluajan seuraavalle viikolle. Haastattelusta reilu viikko töiden aloitukseen. Ja ei todellakaan ollut mikään viimeisen päälle tehty hakemus, vaikka töihin oikeasti halusinkin. On siellä varmasti myös sellaisia työpaikkoja joihin pääseminen on todella epätodennäköistä, mutta ehkä kannattaa kuitenkin hakea sellaista työtä, jota tahtoisi oikeasti tehdä.
Ohhoh. Paljon onnea sinulle! Jokaisen käy heti tuuri työnsaannin suhteen. Hienoa kuulla näitäkin asioita täällä palstalla. Suositelkaa hyviä tyyppejä omissa työpaikoissanne ja vinkatkaa muille avoimia paikkoja rohkeasti.
Minua ei kyllä työkkäri kiusaa vaatimalla hakemaan mitään työpaikkaa eikä onnistu pakottaminenkaan koska sanon että joo voin ottaa karenssin. Sama raha. Olen käynyt vain peruskoulun enkä opiskelemaan lähde joten sekin kortti viety heiltä pois.
Haen töitä minne pääsee ilman koulutusta, piste. Jonkin verran töitä tehnyt kuitenkin ja haen niin kauan töitä että pääsen vaikka johonkin linjastolle purkkien kansia irrottamaan. Muu ei kiinnosta, työkkäri tehkööt mitä tekee, minä keskityn työnhakuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein kaikki. Töissäkin ollessa pitää olla työnhakijana. Työttömyyspäivät lasketaan kuitenkin vasta työttömyyden alettua ja työkkärin mukaan työnhaku pitää aloittaa ennen työttömyyden alkamista. Kun sain tietää että työt loppuu ja soitin siitä työkkäriin niin minun olisi pitänyt tietää työn loppuminen jo aikaisemmin. Työttömän tai työttömäksi jäävän pitää siis olla ennakkoon näkijäkin. Meni ihan kunnolla hermot kun enhän minä voi millään tietää töiden loppuvan ennen kuin siitä kerrotaan minulle. Työkkäristä ei saa kuin stressin ja karensseja.
Ei multa ainakaan vaadittu mitään työnhakuja ennen työttömyyden alkua.
Ei se sosiaalinen kanssakäyminenkään terveenä pidä, kaikki on täysin henkilökohtaista. Minä en ainakaan tarvitse mitään väkinäisiä sosiaalisia kanssakäymisiä mutta sosiaalisena ihmisenä pidän työskennellä ihmisten parissa ja mukava työ tuo hyvää oloa. Älkää väännelkö niitä asioita. Joku voi stressaantua taas vastaavista asioista tai ei pidä yhtään ja sekin voi olla haitallisempaa työnantajallekin. Tarvitsemme erilaisia asioita pysyäksemme terveinä päästämme mutta jos ei pysy niin oma vika. Päävikaisetkin käyvät kyllä töissä, myös esimiesasemassa työskentelevät joten kaikki on normaalia elämää. Unohtakaa jo se lapsellinen mielenterveysvillitys ja kaikella terveydellisellä kiusaaminen. Heikennätte ihmisten asemaa monellakin tavoin.
Onko aloittaja palstan incel? Ei kai siellä kukaan muu saa asioita solmuun.
Poika hakee palkkatukea.
Virkailija1 sanoo, että pojan pitää hakea ensin ja sitten työnantaja.
Virkailija2 sanoo, että työnantajan pitää hakea ensin ja sitten pojan.
Eikö niillä ole missään ohjetta itselle miten toimia vai onko ohjeet niin monimutkaiset etteivät osaa tulkita sitä? No, homma seisoo nyt, kun työkkäri sössii...näin saadaan ihmisiä nopeasti töihin...eiku...
Vierailija kirjoitti:
Eikös olisi sitten parasta tehdä vuorottelujärjestelmä eli se normaalisti palkkatöissä oleva harjoittelisi puolet vuodesta kortensa kekoon kantamista tuolla 9 euroa /pv- palkalla ja sen aikaa työtön tekisi töitä normaalilla palkalla? Ja sitten läpsystä vaihto?
Mulla ei ole kyllä koskaan ollut ongelmaa olla saamatta työpaikkaa. Ihan sama kuinka monta kuukautta hakemusta ja CVtä on ammattilaisten kanssa hiottu, koskaan ei pääse edes haastatteluun. Ei vaikka hakijoita olisi mun lisäksi vain yksi.
Ei ole ollut ikinä ongelmia työkkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Poika hakee palkkatukea.
Eikö niillä ole missään ohjetta itselle miten toimia vai onko ohjeet niin monimutkaiset etteivät osaa tulkita sitä? No, homma seisoo nyt, kun työkkäri sössii...näin saadaan ihmisiä nopeasti töihin...eiku...
Eihän se poika mitään palkkatukea edes voi hakea! Ohjeet on hyvin selkeät, työnantaja hakee palkkatukea, ei työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Poika hakee palkkatukea.
Miksi pojallasi on kaksi virkailijaa?
Palkkatuesta on turha kysellä työkkärin henkilöiltä, ei ne osaa. Kokemukseni mukaan työnantajat tietää paremmin. Eli jos pojallasi on palkkatukioikeus niin hakee töitä normaalisti ja kertoo että oikeutettu palkkatukeen. Jos tulee valituksi niin työnantaja hoitaa tästä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei multa ainakaan vaadittu mitään työnhakuja ennen työttömyyden alkua.
Valitettavan paljon on kuitenkin työpaikkoja joissa sen mielenterveytensä menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka heikkoja te työssä tai eläkkeellä olevat ihmiset oikein olette kun kuvittelette että työtön heti syrjäytyy tai ratkeaa ryyppäämään, menettää arkirutiinit ja työtaitonsa? Niinkö teille kävisi jos työpaikka menisi alta? Miten ihmeessä olette töihin päässeet? Valtaosa työttömistä on ihan täysijärkisiä terveillä elämäntavoilla, sosiaalisia ja työtä etsiviä kunnon kansalaisia. Työn tekeminen ja töihin paluu on ihan helppoa kun vain joku palkkaisi.
Emme me ajattele niin vaan työnantajat. Olen aina ihmetellyt tätä. Minne kaikki taidot
Kyllä täällä palstallakin on monia jotka ihan tosissaan tuntuvat ajattelevan noin.
Onneksi niitä avoimiakin saa laittaa, olen muutaman kerran laittanut lisäksi vaikka tiedostan että niiden kautta voi olla suhteellisen epätodennäköistä työllistyä. Laitoin siksi koska oli hyvin huonosti työpaikkoja niillä hetkillä.