Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee järki työkkärin kanssa.

Vierailija
28.02.2024 |

Ne on varmaan sitten tyytyväisiä kun työtön tappaa itsensä. Alkaa olla sama ottaa ikuinen karenssi kun ei niille voi mitään. Pykälät on laadittu niin ettei työttömällä ole mitään turvaa. 

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tarkemmin, mikä tökkii?

Suurin piirtein kaikki. Töissäkin ollessa pitää olla työnhakijana. Työttömyyspäivät lasketaan kuitenkin vasta työttömyyden alettua ja työkkärin mukaan työnhaku pitää aloittaa ennen työttömyyden alkamista. Kun sain tietää että työt loppuu ja soitin siitä työkkäriin niin minun olisi pitänyt tietää työn loppuminen jo aikaisemmin. Työttömän tai työttömäksi jäävän pitää siis olla ennakkoon näkijäkin. Meni ihan kunnolla hermot kun enhän minä voi millään tietää töiden loppuvan ennen kuin siitä kerrotaan minulle. Työkkäristä ei saa kuin stressin ja karensseja.

Miksi et käytä nettiä, sitä kautta voi aloittaa työnhaun silloin, kun haluat, olitpa töissä tai työtön. Työnhaun voi aloittaa koska tahansa, työtön olet kuitenkin vasta sitten, kun työsi loppuvat.

Vaikuttaa siltä, että et suostu ymmärtämään yksinkertaisia lauseita, joita sinulle on sanottu eli VOIT tehdä jotain, mutta ei ole PAKKO.

Vierailija
22/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä mikä on työkkärin idea. Ennen kai sieltä antoivat työpaikan minne pitää hakea, nykyään tuo tehdään itse. Osaan hakea opiskelemaan, töitä ja tiedän miten toimii kuntouttava, työkokeilu ja palkkatuki. 

Viimeksi kun oli se omasuunnitelman päivitys niin en yhtään ymmärtänyt mikä koko puhelun idea edes oli. Koko homman olisi voinut hoitaa kymmenessä minuutissa koska sama suunnitelma eikä muutoksia eli hakee töitä. Mutta ilmeisesti heillä monta asiakasta ettei tietenkään minua muista erityisemmin kun alkoi kertomaan millaista on työkokeilu ja miten palkkatuki toimii. Meinasin sanoa että tiedän kyllä, mutta ajattelin että höpöttäkööt nyt että tuntee olevansa tärkeä.

Laitoin puhelun kaiuttimelle ja aloin tekemään ruokaa kun ehti tulla nälkäkin.

Tuossa vaiheessa olisi pitänyt laittaa sinulle muutama tehtävä tyyliin Hakeudun työnhakuvalmennukseen. Niinpä olisit voinut ilahtuneena todeta, että työkkäristä löytyy sinua aktivoivia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa että kun nautinnollista luettavaa .

Kaunein laulu mitä tiedän on kelarottien ulina 😂 

Uli uli uli uli uh huh huh 🎶

Tuota iloisesti lisääntyvää laulua saan kuunnella kohta lisää kun saapuu 1.4 ja asumistuki tippuu monelta iloiselta kelan palvelun käyttäjältä. 🙂

Vierailija
24/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä ainakaan työllistymiseen apua saa. Ainakaan näin normaalina, vain työttömänä ollessa. Kohdeltiin kuin vajaaälyistä ja asenne opiskelua ja osa-aikatyötä kohtaan oli hyvin negatiivinen. Byrokratiaa, turhia kursseja ja tehtäviä, eikä mitään käytännön apua saati työllistymistä edistävää toimintaa. Suht ystävälliset työntekijät kyllä, mutta systeemi on surkea. 

Vierailija
25/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa että kun nautinnollista luettavaa .

Kaunein laulu mitä tiedän on kelarottien ulina 😂 

Uli uli uli uli uh huh huh 🎶

Tuota iloisesti lisääntyvää laulua saan kuunnella kohta lisää kun saapuu 1.4 ja asumistuki tippuu monelta iloiselta kelan palvelun käyttäjältä. 🙂

Sitten haetaan toimeentulotukea asumistuen tilalle. Se on vissiin säästöä?

Vierailija
26/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä ole saanut vastausta siihen mitä vapaaehtoistyötä työtön voi tehdä? Asia on täysi mysteeri kaikille!

Vierailija
27/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Joudun nyt täyttämään lomakkeella että olen hakenut työpaikkoja. Mitä tietoja työllisyyspalvelu vaatii? Raksi ruutuun ja työpaikan nimi ja nettiosoite? Aion ilmoittaa neljä suurta työpaikkaa ja ilmoitan laittaneeni avoimen hakemuksen.

Vierailija
28/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri paljon vaadi, niitä hakemuksia on tietysti pakko laittaa, mutta voit hakea sillä tavalla että et varmasti tuu mitään paikkaa saamaan, kirjoittaa että ei ole alan kokemusta, koulutusta, on epäsosiaalinen...

Miksi ne hakemukset pitää kirjoittaa tietoisesti väärin tai huonosti? En kehtaisi sillä tavalla tehdä, ajattelen omaa mainettanikin. Itsehän ne paikat saa päättää kuitenkin minne sitten hakee. Ja saa hakea mitä haluaa aina muutenkin. 4 paikkaa kuukaudessa ei ole nyt niin paljon mutta joskus voi ne mielenkiintoisimmat paikat olla vähissä. Omalla toiminnalla ei saa heikentää työnsaantia joten karenssia voi tulla jos mollat itseäsi työhakemuksessasi. Rehellinen saa olla mutta kuka nyt edes kehtaa kirjoittaa työhakemukseen että olen täysi nolla tms.

Vierailija
29/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa soittelemaan näille työkkärin henkilöille niin saavat tekemistä. Minulla on työttömänä aikaa kuunnella selityksiä. Tietenkin pyydän esihenkilön nimen ja numeron koska sille on varmasti myös asiaa. Oikeastaan työttömien kannattaa soitella jatkuvasti ja juoksuttaa näitä saamarin pellejä. Tarjoillaan samaa kuin meille annetaan.

Vierailija
30/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tarkemmin, mikä tökkii?

Kun mä en saa 5000 euroa kuukaudessa tekemättä mitään ja mamutkin saa vihervasemmisto ahdistaa. 

Huono provo. Mitä saat tästä turhasta läyhäämisestäsi itsellesi?

Vierailija
31/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssi tulee AINA syystä. Ei sitä tyhjästä anneta. 

Ihan ilmaisena vinkkinä. Jos et halua käyttää työkkärin palveluja , MENE TÖIHIN!

Ei kukaan pakota sinua elämään työtatekevien rahoilla loisena.

Työttömän on ilmoitettava itsensä työttömäksi työnhakijaksi. Älä sinä valita kun työtön tekee työtä käskettyä. Itke heille ketkä rahaa antavat. Hus siitä :)

Vierailija
32/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkaa. Ei kai ne oleta, että hakisit töitä. 

Tottakai ne olettaa että työtön hakee töitä. Sehän on tarkoitus jokaisella aikuisella ihmisellä.

Vierailija
33/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.

Näihin tukitöihin sopivat he jotka muuten ovat jättäytyneet syrjään. Muut haluavat tavallista palkkatyötä jotta voivat elättää itseänsä sekä mahdollista perhettänsä.

Vierailija
34/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole liikaa vaadittu, että työttömältä edellytetään töihin menoa. Toki 9 euroa päivässä ei ole palkkana kovin iso, mutta tärkeintä onkin, että työssä oppii kantamaan kortensa yhteiseen kekoon ja välttyy syrjäytymiseltä.

Syrjäytyä voi noinkin, ei rauhassa oleminen ole syrjäytymistä vaan ikuisesti huono asema.

Vierailija
35/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä ainakaan työllistymiseen apua saa. Ainakaan näin normaalina, vain työttömänä ollessa. Kohdeltiin kuin vajaaälyistä ja asenne opiskelua ja osa-aikatyötä kohtaan oli hyvin negatiivinen. Byrokratiaa, turhia kursseja ja tehtäviä, eikä mitään käytännön apua saati työllistymistä edistävää toimintaa. Suht ystävälliset työntekijät kyllä, mutta systeemi on surkea. 

Onhan se väärin, että työkkärin henkilökunta ei hae puolestasi töitä ja käy haastattelussa.

Vierailija
36/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiin. Jäin työttömäksi 55 vuotiaana 34 työvuoden jälkeen. Voin ehkä kertoa korren kantamisesta hieman enemmän kuin sinä, en luule, vaan tiedän. On aivan stanan liikaa vaadittu, että veisin jonnekin tuona aikana kerryttämäni ammattitaidon, usein omalla kustannuksella ja vapaa-ajalla, jollain 9 e päivä.

Vierailija
37/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri paljon vaadi, niitä hakemuksia on tietysti pakko laittaa, mutta voit hakea sillä tavalla että et varmasti tuu mitään paikkaa saamaan, kirjoittaa että ei ole alan kokemusta, koulutusta, on epäsosiaalinen...

Miksi ne hakemukset pitää kirjoittaa tietoisesti väärin tai huonosti? En kehtaisi sillä tavalla tehdä, ajattelen omaa mainettanikin. Itsehän ne paikat saa päättää kuitenkin minne sitten hakee. Ja saa hakea mitä haluaa aina muutenkin. 4 paikkaa kuukaudessa ei ole nyt niin paljon mutta joskus voi ne mielenkiintoisimmat paikat olla vähissä. Omalla toiminnalla ei saa heikentää työnsaantia joten karenssia voi tulla jos mollat itseäsi työhakemuksessasi. Rehellinen saa olla mutta kuka nyt edes kehtaa kirjoittaa työhakemukseen että olen täysi nolla tms.

Hakemuksia ei teknisesti ottaen tarvitse edes lähettää, kunhan kertoo hakeneensa. Eivät he mitään tarkista. Kysytty virkailijalta ja fakta on.

Vierailija
38/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä mikä on työkkärin idea. Ennen kai sieltä antoivat työpaikan minne pitää hakea, nykyään tuo tehdään itse. Osaan hakea opiskelemaan, töitä ja tiedän miten toimii kuntouttava, työkokeilu ja palkkatuki. 

Viimeksi kun oli se omasuunnitelman päivitys niin en yhtään ymmärtänyt mikä koko puhelun idea edes oli. Koko homman olisi voinut hoitaa kymmenessä minuutissa koska sama suunnitelma eikä muutoksia eli hakee töitä. Mutta ilmeisesti heillä monta asiakasta ettei tietenkään minua muista erityisemmin kun alkoi kertomaan millaista on työkokeilu ja miten palkkatuki toimii. Meinasin sanoa että tiedän kyllä, mutta ajattelin että höpöttäkööt nyt että tuntee olevansa tärkeä.

Laitoin puhelun kaiuttimelle ja aloin tekemään ruokaa kun ehti tulla nälkäkin.

Tuossa vaiheessa olisi pitänyt laittaa sinulle muutama tehtävä tyyliin Hak

Olen käynyt ura ja työnhakuvalmennuksen, nämä kummatkin ehdotin itse työkkärille kun etsin tietoja. Oli hyvin hämmästynyt että jopas, kuulostaa hyvältä! Ei työkkäri oikein osaa ehdottaa mitään sellaista mitä en itse tietäisi tai mihin menisin. Yleensä on vaan samat jutut kuin edellisellä kerralla. Neljä vuotta työtön, välillä olen käynyt työkokeilussa ja nyt viimeksi olin palkkatuella.

Aion seuraavaksi lähteä opiskelemaan, mutta vielä en ole päättänyt aionko muuttaa samalla paikkakuntaa ja alaa mietin kahden välillä. Näistä en työkkärille sano koska pamauttaa oma suunnitelmaan aikarajan ja se on vielä tällä hetkellä epäselvä kunnes olen katsonut koulutustarjonnan.

Vierailija
39/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin voi kirjoittaa. Jos se jiostain syystä työkkärille paljastuu saa karenssin koska on itse aiheuttanut sen ettei tule valituksi.

Kyllä, justiinsa näin. Hakemus kannattaa kirjoittaa persoonallisesti mutta positiivisesti kuitenkin. Heikkouksistakin voi kertoa tukevalla tavalla jos se on tarpeen sillä on hyvä tottakai myös tiedostaa oma kykeneväisyytensä. Liiallinen kehuminenkaan ei ole hyväksi sillä kaikki paljastuu viimeistään työssä. Suosittelen realismia, rehellisyyttä sekä positiivista otetta asioihin.

Vierailija
40/163 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse valmis tekemään duuniasi 9€ korvausta vastaan pelkästään siitä ilosta että osallistut? Et taatusti. Työtä tehdään siksi että siitä saa palkkaa, joten palkka pitää myös maksaa, ei mitään seliseli tukia tai kulukorvauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi