Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku on mennyt aivan uskomattomaksi pelleilyksi. Parin kuukauden kesätyöhön hakeakseen pitää kaiken muun ohella liittää mukaan video.

Vierailija
28.02.2024 |

Ja ihan tavallinen konttorirotan tehtävä kyseessä, ei mikään esiintymisduuni. 

Kommentit (309)

Vierailija
301/309 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tässä hei! Meidän HR-osasto on laittanut tuon videojutun kesätyönhakuun, en tiedä onko se pakollinen vai ei, en ole jaksanut selvittää.

Ei mulla oikeasti ole aikaa mitään videoita katsella, joten etsin sopivat hakijat perinteisesti hakemusten ja ansioluetteloiden perusteella. Sitten jos olen päättänyt jonkun kutsua haastatteluun, saatan videon vilkaista, jos sellainen on, mutta en jätä kutsumatta haastatteluun vaikka sitä ei olisi tai se olisi huono, jos haastateltava ei aivan sekopäältä vaikuta (eikä sellaista ole vielä tullut vastaan koskaan).

Eli ei kannata stressata hirveästi kaiken mahdollisen kanssa, mitä joku keksii hakemuksiin  pyytämään. Niitä oikeasti palkkaavia tyyppejä ei välttämättä edes kiinnosta.

Miksi ihmeessä pidät HR osastoa kun kommenttisi perusteella se on täysin tarpeeton? 

Vierailija
302/309 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video ihan ok. Enemmän ärsyttävät firmojen loputtomat lomakkeet, johon joutuu täyttämään kaikki CV:n tiedot. Noiden täyttämisessä menee ikä ja terveys ja ne ihan samat asiat käy ilmi siitä yhdestä liitteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/309 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Video ihan ok. Enemmän ärsyttävät firmojen loputtomat lomakkeet, johon joutuu täyttämään kaikki CV:n tiedot. Noiden täyttämisessä menee ikä ja terveys ja ne ihan samat asiat käy ilmi siitä yhdestä liitteestä.

Video olisi ok, jos sen liittäminen tarkoittaisi että jotain muita liitteitä tai vaadittuja lomaketietoja olisi sitten vähemmän. Mutta nykyään tää menee niin että laitat liitteeksi cv:n, hakemuskirjeen, kuvan ja videon ja kopioit tosiaan lomakkeelle yksittäisiin kenttiin vaivalloisesti ne samat tiedot jotka on cv:ssä ja runoilet vastauksia joihinkin ylimääräisiin kysymyksiin ("Mitkä olisivat vahvuutesi tähän tehtävään?" - No sekin selviäisi siitä cv:stä ja hakemuskirjeestä jos vaan lukisitte ne.) Lisäksi yleensä kysellään vielä linkkiä LinkedIniin. Kerran olen törmännyt rekryyn jossa jopa julkinen linkkariprofiili oli pakollinen.

Hämmästyttää että todellako rekrytoijat on sitä mieltä että tää kaikenlaisen sälän jatkuva lisääminen tekee heidän työstään mukavampaa. 

Vierailija
304/309 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi erittäin kiinnostavaa tietää että millaisella prosessilla nämä rekrytoijat on aikanaan valittu omiin työpaikkoihinsa. Eli ovatko joutuneet läpikäymään samanlaisen "stressitestin" ja prässin kaiken maailman videoineen ja erillisine haastatteluineen. Vai onko paikkaan ns. kävelty sisään suhteilla tai opiskeluun sisältyvän harjoittelun kautta. En nimittäin ole varmaan ikinä nähnyt että esim. vuokratyöfirmoihin on haettu julkisilla ilmoituksilla henkilöstöä näihin hallinto- ja rekrypuolen hommiin. Tai sitten ei vain ole osunut silmään oikealla hetkellä. 

Vierailija
305/309 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman saunaillassa katsotaan naisten työnhakuvideoita. Jokainen saa valita itselleen sihteerin 😎

Tämän takia tosielämässä yhä useampi inkkeli itkee yhä katkerammin yksinäisyyttään. Miksi kukaan edes palkkaisi tuollaisia perusperseilyerkkejä, jotka eivät osaa mitään muuta kuin korkeintaan valita itselleen (mielikuvitus)sihteeriä "tarjontakatalogista", joka ei ole todellisuudessa siihen tarkoitukseen. Miksi erkeille maksetaan uliperceilystä?

Vierailija
306/309 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tässä hei! Meidän HR-osasto on laittanut tuon videojutun kesätyönhakuun, en tiedä onko se pakollinen vai ei, en ole jaksanut selvittää.

Ei mulla oikeasti ole aikaa mitään videoita katsella, joten etsin sopivat hakijat perinteisesti hakemusten ja ansioluetteloiden perusteella. Sitten jos olen päättänyt jonkun kutsua haastatteluun, saatan videon vilkaista, jos sellainen on, mutta en jätä kutsumatta haastatteluun vaikka sitä ei olisi tai se olisi huono, jos haastateltava ei aivan sekopäältä vaikuta (eikä sellaista ole vielä tullut vastaan koskaan).

Eli ei kannata stressata hirveästi kaiken mahdollisen kanssa, mitä joku keksii hakemuksiin  pyytämään. Niitä oikeasti palkkaavia tyyppejä ei välttämättä edes kiinnosta.

Miksi ihmeessä pidät HR osastoa kun kommenttisi perusteella se on täysin tarpeeton? 

En minä pidän HR-osastoa. Olen vain isossa firmassa rivipäällikkö, eli se joka satunnaisesti kesätyöntekijöitä konkreettisesti palkkaa.

Meidän HR tekee paljon hyödyllistä ja tarpeellista. Videon pyytäminen hakemuksissa on niiden työstä ehkä 0,1 %, tuskin sitäkään. Joten ovat hyvin tarpeellisia, vaikka en aivan jokaisesta heidän tekemisensä tarpeellisuudesta olekaan samaa mieltä.

Vierailija
307/309 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pidän HR-osastoa.

Vierailija
308/309 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kiinalaiaten omistama yritys? Pakko olla vinot silmät, että kelpaa. Meikillä kyllä saa aikaan.

Vierailija
309/309 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi erittäin kiinnostavaa tietää että millaisella prosessilla nämä rekrytoijat on aikanaan valittu omiin työpaikkoihinsa. Eli ovatko joutuneet läpikäymään samanlaisen "stressitestin" ja prässin kaiken maailman videoineen ja erillisine haastatteluineen. Vai onko paikkaan ns. kävelty sisään suhteilla tai opiskeluun sisältyvän harjoittelun kautta. En nimittäin ole varmaan ikinä nähnyt että esim. vuokratyöfirmoihin on haettu julkisilla ilmoituksilla henkilöstöä näihin hallinto- ja rekrypuolen hommiin. Tai sitten ei vain ole osunut silmään oikealla hetkellä. 

Oma arvaukseni: päässeet sisään suhteilla tai kirjavilla/ liioitelluilla puheillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi