Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin te-toimistossa että työnhakuvelvoite ei olekaan poistumassa syksyllä

Vierailija
27.02.2024 |

Eli jatkossakin useimmat työttömät joutuu hakemaan kuukausittain työpaikkoja, täten aktivoidaan seuraamaan aktiivisemmin työmarkkinoita

Kommentit (258)

Vierailija
241/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelujen siirto kunnille lähestyy, kukaan ei tiedä mitään ja systeemi on sekaisin. Maksavatko pahasti pakkasella olevat kunnat muka sakkoja työttömistä kun kokeilut ja kuntouttavat eivät enää ilmeisesti riitä sakkomaksujen kiertämiseen?

Resursseja ei tällä hetkellä taida olla edes työnhakuvelvoitteen hoitamisen vahtimiseen tai kaikille asiakkaille soittamiseen, entä sitten kun palvelut siirtyvät kunnille :D

Olen miettinyt samaa. Katsoin työministeriön sivuilta ja noita työkokeiluita ja kuntouttavia ei enää voi käyttää pitkäaikaistyöttömien sakkomaksujen kiertämiseen. Saattaa siis olla, että kunnat keksii jonkun muun tavan kiusata/kyykyttää työttömiä päästäkseen noista sakoista. Tai sitten kiltisti maksavat ne ja antavat vaikeasti työllistettävien työttömien vain notkua työkkiksellä.

En usko, että tuo siirtyminen kunnille sujuu mitenkään sukelasti. Koneet tilttaa, virkailijat on kuutamolla jne.

Vierailija
242/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menen ravintolaan töihin palkkatuella, jos työkkäri käskee. 

Siivotkaa jääkaappi, uuni ja rasvakeitin, ennen kuin tulen tai soitan terveystarkastajan paikalle. 

Ja osaan myös soittaa aviin ja verohallintoon. 

Aina kuitit asiakkaille, työvuorot ajoissa eikä niitä peruta tai soitan aviin. Ja palkkaa ei käteisenä koskaan kenellekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolan omistaja luulee, että työttömänä minut voi laittaa pesemään jääkaapin, uunin ja rasvakeittimen. Soitan terveystarkastajan paikalle.

En ole vakituinen, minua ei kiinnosta, jos yritys loppuu. 

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. 

Vierailija
244/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri sanoo sanan karenssi ja minä terveystarkastaja, avi ja Verohallinto. 

Jos menen pizzeriaan töihin niin pidän kirjaa työajoista jotta Verohallinto saa tiedot eikä palkkoja ole maksettu käteisellä kenellekään. 

Vierailija
245/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolan omistaja luulee, että työttömänä minut voi laittaa pesemään jääkaapin, uunin ja rasvakeittimen. Soitan terveystarkastajan paikalle.

En ole vakituinen, minua ei kiinnosta, jos yritys loppuu. 

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. 

Työttömiltä leikattiin lapsikorotukset. 

Minua ei tippaakaan kiinnosta jos joku yritys loppuu ja yrittäjä menettää perheineen omistusasuntonsa. 

Avi, terveystarkastaja ja verohallinto on ne johon teen ilmoituksen heti, jos tulee tilaisuus. 

Anna ne kuitit asiakkaalle. 

Vierailija
246/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellaisia on luvannut että työnhakuvelvoite loppuisi? Että saisi muka vaan makoilla ja nostaa työttömyysrahaa? Taisi olla vaalilupauksia nämäkin?

Vierailija
247/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sellaisia on luvannut että työnhakuvelvoite loppuisi? Että saisi muka vaan makoilla ja nostaa työttömyysrahaa? Taisi olla vaalilupauksia nämäkin?

Potkulaki tulee keväällä eikä kellään ole enää vakituisia työpaikkoja. 

Sulla on 200 000 asuntovelkaa ja sun työt voi loppua huhtikuussa. 

Vierailija
248/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuosta ollut juttua mediassa ja työnantajat alkavat olla aika lailla kypsiä siihen että oikeat hakemukset hukkuvat läpällä tehtyjen pakkohakujen joukkoon.

Vierailija
249/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelujen siirto kunnille lähestyy, kukaan ei tiedä mitään ja systeemi on sekaisin. Maksavatko pahasti pakkasella olevat kunnat muka sakkoja työttömistä kun kokeilut ja kuntouttavat eivät enää ilmeisesti riitä sakkomaksujen kiertämiseen?

Resursseja ei tällä hetkellä taida olla edes työnhakuvelvoitteen hoitamisen vahtimiseen tai kaikille asiakkaille soittamiseen, entä sitten kun palvelut siirtyvät kunnille :D

Olen miettinyt samaa. Katsoin työministeriön sivuilta ja noita työkokeiluita ja kuntouttavia ei enää voi käyttää pitkäaikaistyöttömien sakkomaksujen kiertämiseen. Saattaa siis olla, että kunnat keksii jonkun muun tavan kiusata/kyykyttää työttömiä päästäkseen noista sakoista. Tai sitten kiltisti maksavat ne ja antavat vaikeasti työllistettävien työttömien vain notkua työkkiksellä.

En usko, että tuo siirtyminen kunnille sujuu mitenkään s

Nuo nettisivut ja palvelut ovat todella bugisia jo nyt. Ei tämä hyvin mene😂

Vierailija
250/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivotkaa jääkaappi, uuni ja rasvakeitin, ennen kuin tulen tai soitan terveystarkastajan paikalle. 

Aina kuitit asiakkaille, työvuorot ajoissa eikä niitä peruta tai soitan aviin. Ja palkkaa ei käteisenä koskaan kenellekään. 

Sä kuuraat siellä kusiläikkiä ja jarrujälkiä miesten vessoista aamusta iltaan. Ei tuollaisella ole mitään asiaa keittiöön tai kassalle :D

Vierailija
251/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä kuuraat siellä kusiläikkiä ja jarrujälkiä miesten vessoista aamusta iltaan. Ei tuollaisella ole mitään asiaa keittiöön tai kassalle :D

Soitan terveystarkastajan ja sun ravintola loppuu ja perheesi on ulosotossa loppu elämänsä. 

Vierailija
252/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me päästään yrityksiin palkkatuella ja tekemään ilmoituksia terveystarkastajalle, aviin ja verohallintoon? 

Vierailija
253/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menen pizzeriaan töihin niin pidän kirjaa työajoista jotta Verohallinto saa tiedot eikä palkkoja ole maksettu käteisellä kenellekään. 

Sen jälkeen kannattaa vältellä yksin pimeällä liikkumista. t. Ahmed

Vierailija
254/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kannattaa vältellä yksin pimeällä liikkumista. t. Ahmed

😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
255/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitan terveystarkastajan ja sun ravintola loppuu ja perheesi on ulosotossa loppu elämänsä. 

Kai sä ymmärrät, että sun naama ja osoite ovat sen yrittäjän tiedossa, kulta?

Vierailija
256/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sain olla työtön vanhoina hyvinä aikoina. Rauhassa sain lusmuilla ja nostaa päivärahoja. Lopullisesti pääsin karkuun siinä vaiheessa, kun tuli nämä uudistukset voimaan, mutta itse pääsin eläkkeelle!

Vierailija
257/258 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sain olla työtön vanhoina hyvinä aikoina. Rauhassa sain lusmuilla ja nostaa päivärahoja. Lopullisesti pääsin karkuun siinä vaiheessa, kun tuli nämä uudistukset voimaan, mutta itse pääsin eläkkeelle!

Sama, ei paljoa hätyytelty ja riitti että tyyliin kerran vuodessa kävi uusimassa "työnhaun". Sitten taas vain lappuun työtön, työtön, työtön....

Vierailija
258/258 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noita hakuja kukaan tarkista. Luuletteko että työkkärin virkailijat soittelevat jokaiseen firmaan jonne olette kertoneet tehneenne hakemuksen? Ja luuletteko että firmoilla olisi aikaa ja halua vastailla näille?

Kyllä tekevät pistokokeita. Eivät tietysti jokaiseen paikkaan joka kerta soittele. 

Eivät tee :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi