Ihastukseni on paikalla whatsappissa, muttei lue viestejäni
Toisinaan lukee viestit välittömästi, mutta joskus menee seuraavaan aamuun tai jopa vuorokauden päähän. Hämäävää tässä on se, että hän saattaa olla kuitenkin paikalla. Loukkaantuneena olen sitten viivytellyt hänelle vastaamistani. Hän ei huomaa pahaa mieltäni, vaan suhtautuu minuun edelleen yhtä iloisen ystävällisesti. Toivoisin, että hän tuntisi samaa harmia vastaamattomuuteni takia. Kertokaahan naiset, mikä on syy edellisen kaltaiseen vastaamattomuuteen.
M48
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia viestejä laitat hänelle? Olisi mielenkiintoista tietää niin olisi helpompi hahmottaa tilanteesi. Jos olette vain tuttuja ja sattumoisin tavatessa juttelette niin mitä juttuja laitat niihin viesteihisi? En itse osaa kuvitella, että joku satunnainen juttukumppani alkaisi viestitellä. Ellemme olisi niin sopineet. Ja miksi olisimme jos olemme satunnaisia tuttavia. Jospa nainen ei osaa tai halua vastata oikein mitään (tikusta asiaa-viesteihisi?) ja siksi viivyttelee.
Töiden kautta tutustuimme ja siitä se sitten lähti. Hän on kyllä välillä oma-aloitteinen suuntaani. Kieltää esimerkiksi liikuntaharrastukseni, jos olen sairaana, kyselee vointia, tms. Sitten, kun olen onneni aallonharjalla, tapahtuu tuommoista, ettei huomioi ollenkaan:(
Ap
Säälittävää keski-ikäiseltä ukonrohjakkeelta.
muuta vanhainkotiin tosin et sielläkään saa muita terrorisoida
Ahdistaa naisparan puolesta. Olet vaativa ja painostava. Käyttäydyt kuin olisit suhteessa häneen ja elättelet mielikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuotahan teen itsekin sille viestipommittajalle joka ei voisi vähempää kiinnostaa. En vaan viitsi sanoa että painu helvettiin. 20 vuotta jo kysellyt "mitä kuuluu ja mitäs hommaat".
Olisiko vaan helpompi sanoa niin saattaisi loppua :D Taidat kumminkin haluta niitä viestejä.
No en halua. Hänellä oli tilaisuutensa 20 vuotta sitten, ei älynnyt toimia silloin oikein. Se tilaisuus meni sitten.
Ehkä se on se kasvatus, periaatteessa täytyy vastata kun viestitellään tai puhutellaan. Ei vain voi sanoa ilkeästi ihmiselle joka ei ole ilkeä itse. Ei saisi jättää vastaamatta, niin silti välillä teen, ja huono omatunto siitäkin vähän seuraa.
Oma miesystäväni on sosiaalisempi kuin minä ja kaipaa paljon viestittelyä. Kuormitun itse helpommin tällaisesta, sillä tarvitsen omaa aikaa ja tilaa. En silti jätä vastaamatta, mutta aina en vastaa heti. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, ettenkö olisi hänestä kiinnostunut, vaan enemmänkin erilaisista kommunikaatiotyyleistä.
Ensinnäkin mun mielestäni on aika selvää, että hän ei ole kiinnostunut.
Mutta noin yleisesti mua itseäni ainakin ahdistaa joidenkin ihmisten oletus, että kaikkien pitäisi olla tavoitettavissa 24/7. Olen sitä sukupolvea, että mun nuoruudessa yhteydenpito onnistui kirjeitse, lankapuhelimella tai ihan vaan näkemällä. Ei ollut oletusta, että toisen osapuolen saa kiinni välittömästi.
Nykyään jos sulla on älypuhelin ja siihen ladattuna whatsapp, niin kaikki hyvänpäiväntututkin laittavat matalalla kynnyksellä täysin turhanpäiväisiä viestejä ja luonnollisesti odottavat välitöntä vastausta riippumatta siitä oletko töissä tai ajatko autoa.
Mun mielestäni sä olet todella itsekäs jos vilpittömästi ajattelet, että kun sä laitat viestiä, niin vastaanottajan pitäisi välittömästi pistää sivuun kaikki mitä hän sillä hetkellä tekee vain vastatakseen sulle.
Yllätyin, kun luin ikäsi, koska vaikutat todella lapselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aivan, itselläni on viimeisimpänä vielä sellainen kokemus, että luotan mieheen todella paljon, mikä on minulle todella iso asia.
Joten tavallaan voin olla vastaamatta ihan heti, koska tiedän että hän on siellä kyllä. Jotenkin kaikella viestimisellä on aika suuri arvo. Joten usein mietin hieman ennenkun vastaan ja haluankin venyttää kommunikointia. Hän on silti mielessäni kyllä."
Voisikohan kyse olla tämmöisestä? Hänen kaikki viestinsä ovat viimeisen päälle, noh, sanotaanko että tietyllä tavalla erittäin taidokkaita. Sellaisia, että niihin on ilmiselvästi paneuduttu.
Ap
Ja niihin sinä sitten reagoit pitämällä mykkäkoulua aikasi ja toivot aiheuttavasi naiselle pahan mielen. Oot kyllä sekaisin.
No myönnetään, e
Ymmärrän alpottajaa osittain kun hän on ihastunut. Mutta jos toinen ei edes tiedä sitä tai tietää, muttei ole itse ihastunut niin mitään ikävän tunnetta ei silloin tule. Kurjaa sanoa, mutta jos olette kovin eri tasolla tunnepuolella niin asia vain silloin on. Toista ei voi millään viesteillä saada ihastumaan tai ikävöimään. Jos sitä ei toisella ole tai hänellä ei ole edes tarkoitus ihastua.
Olen itse nainen ja juuri tuollainen, että olen monille ystävällinen enkä halua loukata. Ellei ole varsinaista syytä olla yhteyksissä, niin saatan harvakseltaan viestitellä vaikken tunne sen kummempaa värinää tai kiinnostusta. Mutta jos huomaan, että toiselle se on jotenkin tärkeää. Osaan pitää oman rajan, että en ala sen jutun sen kummemmin lähentyä. Osaan myös naamatusten jutella eri asioista, olen ehkä hiukan erilainen suomalainen. Mutta ilmeisesti vaarana on silloin, että toinen ihastuu tai on jo ihastunut.
Muuten, kai olet ottanut selvää onko tuo nainen vapaa ihminen? Kun kerroit, että työn kautta olette tutustuneet ja hän kyselee vointiasi yms. Saattaako olla, että nainen on kohtelias ja pitää viestien tasoa neutraaleissa asioissa. Siksi silloin kun on jotain "asiaa" on aktiivisempi ja sitten taas hiljaisempi kun ei ole oikein asiaa mistä viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin mun mielestäni on aika selvää, että hän ei ole kiinnostunut.
Mutta noin yleisesti mua itseäni ainakin ahdistaa joidenkin ihmisten oletus, että kaikkien pitäisi olla tavoitettavissa 24/7. Olen sitä sukupolvea, että mun nuoruudessa yhteydenpito onnistui kirjeitse, lankapuhelimella tai ihan vaan näkemällä. Ei ollut oletusta, että toisen osapuolen saa kiinni välittömästi.
Nykyään jos sulla on älypuhelin ja siihen ladattuna whatsapp, niin kaikki hyvänpäiväntututkin laittavat matalalla kynnyksellä täysin turhanpäiväisiä viestejä ja luonnollisesti odottavat välitöntä vastausta riippumatta siitä oletko töissä tai ajatko autoa.
Mun mielestäni sä olet todella itsekäs jos vilpittömästi ajattelet, että kun sä laitat viestiä, niin vastaanottajan pitäisi välittömästi pistää sivuun kaikki mitä hän sillä hetkellä tekee vain vastatakseen sulle.
Yllätyin, kun luin ikäsi, koska vaikutat tod
Ei hän minusta sitä odota, eikä vaikuta yhteen lapselliselta. Mutta sinä vaikutat mustavalkoisen ajattelusi kanssa.
Kertokaa minulle tyhmälle miten WA toimii. Siis voiko kenelle tahansa laittaa WA-viestejä vai pitääkö kuulua johonkin tai jonkun ihmisen WA-ryhmään? Onko siis aloittaja tämän naisen WA-ryhmässä vai voiko vain laittaa viestejä kuten kenelle muullekin tahansa.
Itsellä ei ole älykännykkää lainkaan. Tabletilla tänne kirjoittelen. Sen ymmärrän, että pitää vissiin olla älykänny WA-viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia viestejä laitat hänelle? Olisi mielenkiintoista tietää niin olisi helpompi hahmottaa tilanteesi. Jos olette vain tuttuja ja sattumoisin tavatessa juttelette niin mitä juttuja laitat niihin viesteihisi? En itse osaa kuvitella, että joku satunnainen juttukumppani alkaisi viestitellä. Ellemme olisi niin sopineet. Ja miksi olisimme jos olemme satunnaisia tuttavia. Jospa nainen ei osaa tai halua vastata oikein mitään (tikusta asiaa-viesteihisi?) ja siksi viivyttelee.
Töiden kautta tutustuimme ja siitä se sitten lähti. Hän on kyllä välillä oma-aloitteinen suuntaani. Kieltää esimerkiksi liikuntaharrastukseni, jos olen sairaana, kyselee vointia, tms. Sitten, kun olen onneni aallonharjalla, tapahtuu tuommoista, ettei huomioi ollenkaan:(
Ap
Itse kun olen ihastunut ja ihastuksen kohteelta tulee viesti, se suorastaan polttelee näpeissä. En unohda viestiä, enkä varsinkaan vastaa vuorokauden päästä. Aina ei voi heti vastata, mutta tyypillisesti kuitenkin lähitunteina. Alkuun saatan selittää miksi vastaus on viipynyt. Viestini on pitkiä tai pitkähköjä ja niissä on vastakysymyksiä. Koitan koko ajan syventää keskustelua ja muistan yksityiskohtia. Lähettelen kaikkea muutakin mikä liittyy meihin. Kuvia, videoita ja vaikka kappaleita, vähän henkilöstä riippuen. Aloitan myös keskusteluja yhtä paljon kuin toinen.
Jos olen vain ystävällinen, mutta en halua antaa väärää signaalia vastaan viiveellä ja lyhymmin. En juurikaan aloita keskustelua. En kysele kovin merkittäviä kysymyksiä, enkä kerro itsestänikään kuin yleisiä juttuja. Pikaista paranemista, ajelehan varovasti, joko olet parantunut jne. kuuluu tähän ryhmään. Työkaverit on kaikista haastavin ryhmä. Niille pitää olla ystävällinen, mutta pitää linja asiallisena.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle tyhmälle miten WA toimii. Siis voiko kenelle tahansa laittaa WA-viestejä vai pitääkö kuulua johonkin tai jonkun ihmisen WA-ryhmään? Onko siis aloittaja tämän naisen WA-ryhmässä vai voiko vain laittaa viestejä kuten kenelle muullekin tahansa.
Itsellä ei ole älykännykkää lainkaan. Tabletilla tänne kirjoittelen. Sen ymmärrän, että pitää vissiin olla älykänny WA-viesteihin.
Whatsapp toimii vähän samalla tavalla kuin tekstiviestit eli jos jollakin henkilöllä on sun puhelinnumero ja teillä molemmilla on whatsapp, niin hän voi laittaa sulle sitä kautta viestin.
Whatsappissa voi toki muuttaa asetuksia, että voit estää tietyn puhelinnumeron (jolloin siitä ei voi laittaa sulle enää viestiä) ja käsittääkseni voi myös laittaa niin, että tuntemattomat (eli henkilöt, jotka eivät ole sulla yhteystiedoissa) eivät voi laittaa sulle viestiä.
Ei siis tarvitse kuulua mihinkään ryhmään. Monet pitävät whatsapp-ryhmiä kätevinä esimerkiksi perheen tai työporukan kesken kommunikointiin, koska sitten pystyy yhteisesti keskustelemaan ja sopimaan asioista ilman, että tarvitsee laittaa kaikille osapuolille erikseen viestiä.
Whatsappissa myös pystyy näkemään milloin keskustelukumppani on ollut viimeksi paikalla ja onko hän lukenut viestin. Nämä ominaisuudet voi myös piilottaa.
On myös ihan mahdollista, että olet tosi hot tuon kyseisen naisen silmissä ja se on syynä vastausviiveeseen. Mun elämään kuuluu täsmälleen tuollainen mies, joka saa mun sydämen jyskyttämään hulluna rakkaudesta ja siksi yritän keksiä mahdollisimman kiinnostavia vastauksia, joihin hän sitten tarttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuotahan teen itsekin sille viestipommittajalle joka ei voisi vähempää kiinnostaa. En vaan viitsi sanoa että painu helvettiin. 20 vuotta jo kysellyt "mitä kuuluu ja mitäs hommaat".
Olisiko vaan helpompi sanoa niin saattaisi loppua :D Taidat kumminkin haluta niitä viestejä.
No en halua. Hänellä oli tilaisuutensa 20 vuotta sitten, ei älynnyt toimia silloin oikein. Se tilaisuus meni sitten.
Ehkä se on se kasvatus, periaatteessa täytyy vastata kun viestitellään tai puhutellaan. Ei vain voi sanoa ilkeästi ihmiselle joka ei ole ilkeä itse. Ei saisi jättää vastaamatta, niin silti välillä teen, ja huono omatunto siitäkin vähän seuraa.
Nyt vähän selkärankaa. Kyllä sitä voi selittää asian toiselle muutenkin kuin vain ilkeästi. Mikä tilaisuus ja mikä oikein?
Ne viestit voi lukea niinkin ettei se näy sulle.
Eri asia sitten on miksi hän ei sulle vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin ex-ihastuksessani saman käytöksen. Myöhemmin sain vihjeen että pyörittää useita naisia. Useammalle vastaaminen tietenkin kestää. Yksi naisista oli tuttu ja huomasin heidän olevan aina samaan aikaan paikalla. Siis aina. Lopetin viestittelyn siihen. Ilmeisesti tälle toiselle vastaaminen meni minun viestien ohi.
N45
Kyseinen nainen on autuaan tietämätön ihastumisestani. Olen pitänyt torjutuksi tulemista niin itsestäänselviönä, etten olen saanut suutani auki asian suhteen. Mieluummin pidän ystävyyden kuin karkoitan hänet kokonaan tiehensä. En pommita häntä viesteillä, en ole sen lajin mies. Jos näemme toisiamme sattumalta tunne on semmoinen kuin kaikki muu katoaisi ympäriltämme. Saatamme jutella pitkäänkin, eikä hänellä ole kiire minnekään.
Ap
Ööö, jos kyseessä yksipuolinen juttu, niin anna olla. Eiköhän keskeinen tunne ole tullut ilmi jo rivien välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta kuulostaa siltä, että katkerana kostat edelleen jotain 20 vuoden takaista juttua sillä ettet tahallaan vastaile sen sijaan että olisit tälle toiselle rehellinen. Ja itsellesi selität olevasi tällä tavalla kiltti ja kohtelias.
Kai sinä tiedät, että jos ne viestit lukee puhelimen ylälaidasta avautuvasta esikatselunäytöstä, ne eivät merkkaudu luetuiksi?