Henriksson oli yrittänyt junassa " eksätiä kuka mä oon" oli ti konduktööri palauttanut maan pinnalle. " on täällä muillakin töitä tehtävänä"
Kommentit (490)
Se tyyli millä oli vastattu oli ikävä. Saisi olla kohtelias, eikä tiuskia!
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää tuota naista joka pitää itseään ylimistöön kuuluvana niin näkyvästi ja kuuluvasti.
Tämä
En ymmärrä Henriksson tilitystä, kun ihan tottahan se on, että siellä junassa muutkin tekevät töitä. Konduktööri teki parhaansa, että sai Henrikssonille työskentelytilan. Ehkäpä ministerin silmät hieman aukeavat, että mitä se meininki VR:llä nykyään on.
Nyt sitten päätä heiluttamaan hölskyykö kusi päässä. Jos ei hölsky, niin onkin huonompi juttu, kun on täys kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junasta puuttuu vaunu ja sen myötä aika monelta istuinpaikka mutta opetusministeri on sitä mieltä, että hänen pitää edelleen saada 4 paikkaa omaan käyttöön ja kun näin ei käynyt, niin kohtelu oli epäasiallista.
Ei ole oikeasti enää edes todellista tuo röyhkeys.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Missään ei sanottu noin. Edes istumapaikkaa ei meinannut löytyä.
Ennen lentoyhtiöt kysyi ylibuukkaustilanteissa että onko vapaaehtoisia jotka voisivat jäädä rahallista korvausta vastaan seuraavalle lennolle. Juniakin taitaa kulkea peräkkäin jonkunlaisin välein samaan suuntaan mut tuo olis maksanut tiettyjotain ja moititulle asiakaspalvelijalle tuskin on annettu valtuuksia neuvotella tuosta asiasta.
Ihan eri asia lentokentillä, joissa matkustajat kerääntyvät yhteen paikkaan odottamaan koneeseen nousua. Junat pysähtyvät monilla asemilla, ihmisiä poistuu ja tulee lisää noin puolen tunnin välein, eikä heidän tarvitse odottaa junan vieressä sisäänpääsyä vaan voivat tulla hetkenä minä hyvänsä laiturille eikä tarvitse edes lippua ensin näyttää ennen kuin istuu paikalleen. Lentokentällä ei tarvitse olla kuin yksi tai kaksi ihmistä neuvomassa. Sama systeemi ei onnistu tuosta vaan juna-asemille ympäri Suomea. Sama asia tekstiviestein ei todellakaan toimi.
Vaikuttaa siltä, että pakkoruotsitetut käyttivät tilaisuuden hyväksi, kun pääsivät näpäyttämään pakkoruotsittajaa. Ehkä neutraalimmalle ministerille olisi paikka järjestynyt.
Persut taas vauhdissa täällä kommentoimassa junamatkustusta josta eivät itse tiedä yhtään mitään eli ovat kokemattomia.
Nyt Anna-Maja tietää, miltä tuntuu, kun ruotsinkieliset vievät alemmilla pisteillä opiskelupaikan suomenkielisten nenän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaakos ministerit ja kansanedustajat itse matkalippunsa junalla kulkiessaan ?
Mä oon luullu että saavat kulkea maksutta mut en sitten oo vissii kuvitellu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Se tyyli millä oli vastattu oli ikävä. Saisi olla kohtelias, eikä tiuskia!
Mistä tiedät, millä tyylillä hän itse asiansa on esittänyt? Eipä yllättäisi, jos on ruvennut junan käytävällä itkupotkuamaan ja vaatimaan ruotsinkielistä palvelua.
Taas pääsivät av-mammat jauhamaan paskaa ja haukkumaan ministeriä suut vaahdossa. Olette uskomattomia tolloja.
Kyllä minuakin v*tuttaisi hypätä paikalta toiselle kaikkien tavaroiden kanssa siksi että ostamaani paikkaa ei ole olemassakaan. Ja kuunnella vielä henkilökunnalta kuittailua päälle. Miksi vaunun puuttumisesta ei ole infottu matkustajia etukäteen? Tuollaisesta kuuluukin antaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, hän siis oli varannut hytin ja se oli maksettu. Syykin hytin varaamiselle on varsin hyvä. Eikö hän siis mielestäsi olisi tarvinnut tätä ostamaansa hyttiä? Onko ok myydä palvelu, jota ei olekaan? Ja eikös ne meidän kaikkien yhteisiä asioita ole, joita nuo poliitikot hoitaa meidän mandaatilla?
Vaikka ihmisellä ei olisi työasioita hoidettavana, täytyisi tietenkin saada hytti, jonka on varannut ja maksanut. Tässä tapauksessa oli ehkä terveellistä Henrikssonin nähdä, miten asiat hoituvat. Poliitikkojen jatkuva erikoiskohtelu aiheuttaa sen, että eivät huomaa epäkohtia, kun eivät joudu törmäämään niihin. Huonoa asiakaspalveluahan tuo oli kaikin puolin, mutta on ihan hyvä, että poliitikot saavat vähän tuta, miten asiat täällä valitettavasti hoituvat. Ehkä se voisi motivoida siihen, millaisia päätöksiä tehdään.
Eihän se ole sitä itse maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näille saatanoille ole oma auto kuljettajineen, miksei sitä käytä?
Meinaatko että kuljettaja lähtee ajamaan perjantaina Helsingistä Pietarsaareen ja sen jälkeen ajaa takaisin Helsinkiin ja Sunnuntaina lähtee taas Pietarsaareen? Melkoista suhaamista edestakaisin. Kumpi tulee halvemmaksi juna vai auto tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Anna-Maja itse oli mokannut varausta tehdessään ja varannut johonkin väärään junaan hytin. Ja tuskin sillä mitään tärkeitä ministerinhommia on junassa hoidettavana, eihän se mitään ole tehnyt opetusministerinä. Halusi vaan oman hytin ettei tarvi rahvaan kanssa olla.
Olisit pösilö lukenut jutun niin tietäisit.
VR:n asiakaskokemuksesta ja palvelukehityksestä vastaava johtaja Marika Schugk pahoittelee Henrikssonin ja muiden matkustajien kokemusta. Hänen mukaansa tilanne pääsi kehittymään hiljattain ilmenneiden ratavaurioiden seurauksena.
Meidän kalustossamme on edelleen jonkin verran korjausvelkaa ja tästä johtuen yksi vaunuista puuttui kokoonpanosta. Kaiken lisäksi Etelä-Suomen hiihtolomat kun alkoivat sinä samana päivänä, niin junat ovat olleet hyvin täysiä, elleivät loppuunmyytyjä, hän kertoo Iltalehdelle.
Sitten on täytynyt saada ihmiset jotenkin mahtumaan täyteen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin symppis tuo konnarin vastaus. Henriksson oli sanonut, että hänellä on tärkeitä töitä tehtävänä, konnari vastasi että niin on muillakin.
Mielestäni ei järkevä vastaus, vaikka ehkä hauska. Konnarin olisi pitänyt yrittää löytää työskentelypaikka jostain. Ja mitä ihmettä joku ehdottaa? poliitikon olisi pitänyt yrittää puhumalla saada äiti ja poika luovuttamaan paikkansa? Konnarin olisi pitänyt ratkaista asia jollain tavoin. VR:n moka. Itse teen töitä matkalla, niin että perillä on kaikki valmiina kokoukseen. Olen laskenut sen varaan. En istu ja katsele maisemia. Jos ei ole töitä, voi ajaa autolla.
No mikäs ihmeen ajatusten tonava se sieltä lehähti paikalle? Mitä ihmettä sinä ehdotat? Mistä ihmeestä sinä kuvittelet konnarin löytävän työskentelypaikkoja, jos yksi vaunu puuttuu kokonaan ja niitä myymättömiä paikkoja ei ole olemassakaan? Mistä niitä paikkoja kuvittelet pahvi löytyvän? Junan alla vai katollako niitä on sinun kuvitelmissasi varalla odottelemassa?
Ketään ei kiinnosta, minkä varaan sinä laskeskelet mitäkin.
Henriksson on r asistinen suomenkielisiä kohtaan. Nauttii muutenkin sellaista etuoikeutettua elämää, että on näköjään aivan poissa tolaltaan, kun kaikki ei menekään niin kuin kuningattarelle sopii.
On muuten selvästi ottanut botoxia naamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten päätä heiluttamaan hölskyykö kusi päässä. Jos ei hölsky, niin onkin huonompi juttu, kun on täys kusipää.
No, hölskyykö päässäsi vai onkö täys kusta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin v*tuttaisi hypätä paikalta toiselle kaikkien tavaroiden kanssa siksi että ostamaani paikkaa ei ole olemassakaan. Ja kuunnella vielä henkilökunnalta kuittailua päälle. Miksi vaunun puuttumisesta ei ole infottu matkustajia etukäteen? Tuollaisesta kuuluukin antaa palautetta.
Kohta tulee lakialoite omasta vaunusta ruotsinkielisille, vanhaan hyvään Etelä-Afrikan tyyliin. Ja jos joku vaunu puuttuu, niin ei taatusti ruotsinkielisten vaunu.
Luulen, että Anna-Maja itse oli mokannut varausta tehdessään ja varannut johonkin väärään junaan hytin. Ja tuskin sillä mitään tärkeitä ministerinhommia on junassa hoidettavana, eihän se mitään ole tehnyt opetusministerinä. Halusi vaan oman hytin ettei tarvi rahvaan kanssa olla.