Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?
Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee.
Kommentit (212)
Meinasin lopettaa autokoulun aikoinaan kesken. Tein huonon autokouluvalinnan ja maksoin siitä melkein mielenterveyteni. Se oli kaupungin halvin autokoulu, enkä ihmettele yhtään miksi. Enää sitä ei ole. Kukaan ei uskoisi millaista menoa tämän autokoulun omistajan ja ainoan opettajan meno ja käytös olivat. Lopettaakaan ei voinut kesken, sen verran kallis investointi se oli kuitenkin.
Sain ajokortin 18 v. täytettyä, kolmannella inssiajolla pääsin läpi, teoriakoe oli helppo. En enää sen jälkeen ajanut kuin muutaman kerran töihin kun oli bussilakko enkä suorittanut 2. vaihetta koskaan.
Mulla silmäsairaus estää ajokortin hankinnan/ajamisen.
En saanut läpi autokoulua, niin lopetin leikin sikseen.
Minullakin oli opena ukko, joka puhui seksistesisti koko ajan ja ehdotteli . Siitä on kohta 50 vuotta, ei sitä ottanut todesta, piti ukkoa vaan höperönä. Ei osannut silloin loukkaantuakkaan. Nykyään olisi saanut potkut monta kertaa ja olisi käräjillä.
Loppui rahat kesken eikä kukaan tuntunut osaavan opettaa mua. Aina ennen ajotunteja sain yöllä nukuttua kaksi tuntia joten oli surkeaa oppia mitään. Liukasajo järjestettiin simulaationa ja kun en osannut sitä tehdä yksi toinen oppilas nauroi röhönaurua.
Tästä on joku 13 vuotta ja suunnittelin ajavani automaattikortin. Sitä silloinen opettajakin suositteli. Silloin aikanaan inhosin sitä stressiä joka autokouluun liittyi ja josko se automaattivaihteisuus helpottaisi. Ei haittaa jos joudun hankkimaan automaattivaihteisen auton kunhan nyt voin sitten edes ajaa.
Minä lopetin autokoulun heti ensimmäisen kurssin jälkeen, kun sain todistukseksi ajokortin!
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole opetuksen laadussa, jos et saa teoriakoetta läpi. Teoriakokeeseen harjoittelu on itsenäistä työtä, istut kuvien edessä ja opettelet. Ei niitä opettaja sun kanssa käy läpi, ei se ole homman tarkoitus. Jos et halua tai kykene opiskelemaan, et tietenkään saa kuljettajan tutkintoa tehtyä. Älä syytä autokoulun opettajaa, he opettavat sut käsittelemään autoa liikenteessä, teorian opettelet itse. Vai miten sä olit ajatellut, että teoria menee nuppiisi?
No eihän tuo pidä yhtään paikkaansa. Autokoulu sisältää MYÖS teoriatunteja, jolloin näitä asioita käsitellään joista tuo lopputesti koostuu. Tietenkin asioiden kertaaminen testiin on opiskelijan itsensä vastuulla, mutta totta kai autokoulu antaa sille pohjan eikä siinä olla mitenkään oman onnensa nojassa. Ei mitään testejä voi teettää, jos niitä ei ole ensin opetettu.
Minullakin autokoulu oli vaikeaa, se ajaminen siis. Teoria oli minulle helppo.
En ollut mikään super surkea kuski, mutta tein tietenkin aloittelijan virheitä ja minulle oli se manuaalivaihteisto jotenkin vaikea.
Opettaja oli vähän ilkeä mielestäni nyt jälkeen ajatellen. Haukkui virheistä lyttyyn tai kommentoi jotenkin tyhmästi ja näsäviisaasti sen sijaan että neuvoisi asiallisesti..tämä oli nöyryyttävää varsinkin kun oli sellaisia tunteja, joissa kyydissä oli muita oppilaita.
Aloin nähdä painajaisia ajotunneista, lopulta jättäydyin pois enkä enää halunnut mennä kun ei ollut varaa enää lisätunteihin ja en nukkunut ollenkaan. Jäi pitkään huonommuuden tunne ja ulkopuolisuus kun ei sekään onnistunut, muutin kaupunkiin missä julkiset kulkee joka paikkaan ja asia ei ollut ongelma. Pikkukaupungissa ihmisillä oli joku ihme asenne siihen että jos omaa autoa ei ole niin ihan luuseri ja tyyliin halveksittava pöljä.
Työhaastattelussakin sanoivat ivallisesti että mitenkäs sinä näihin toimipisteisiin oikein kuljet, kun ovat niin kaukana toisistaan! (n.4-5 kilometrin päässä toisistaan olivat) Ihan hyvin kulki pyörällä kyllä 8km töihin ja takaisin kuitenki muualle sit.
Yritän ehkä vielä uudelleen ja kokeilen opetella ajamaan automaatilla, koska ajamisesta oppimisesta tavallaan tykkäsin kyllä ennen tuota kaikkea stressiä ja pää punaisena haukkumista. Toivon sinulle tsemppiä ap, ehkä sinulla vain se koetilanne jotenkin hermostuttaa vai mikä olisi?
Olisin lopettanut jos olisin saanut. Vanhemmat painostivat käymään loppuun. Mutta kertaakaan en ole ajanut sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap
Kerron sinulle totuuden suoraan: sinä et kuulu auton rattiin. Jos ihan oikeasti olet tehnyt teoriakokeen jo yli kymmenen kertaa etkä kuitenkaan ole päässyt siitä läpi, niin kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi, että sinä et aja autoa koskaan.
Ei se noin ole. Esim. jotkut ihmiset jännittävät tosi paljon aikarajoitetussa testissä, eikä ajatus kulje.
Melkoisen tyhmä täytyy olla, jos ei autokoulua läpäise.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen tyhmä täytyy olla, jos ei autokoulua läpäise.
Ai ton perusteella on tyhmä? Oonko mä sitten kanssa tyhmä kun en läpäissyt moottoripyöräkorttia?
Sain kortin 22 vuotiaana.
Alotin joskus 19 veenä, pidin sitten parin vuoden tauon.