Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?

Vierailija
25.02.2024 |

Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee. 

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulla ystävää joka voisi opettaa? Jos tuntuu että tarvitset enemmän ajotunteja, opetusluvalla ne tulisi edullisemmaksi. Muutenkin rauhallinen lähestymistapa tutun henkilön kanssa voisi vähentää stressiä opetustilanteissa ja liikenteessä.

Kiitos asiallisesta, välittävästä kirjoituksestasi. Enemmän aikaa opetteluun ja rauhallisempaa lähestymistapaa tarvitsisin selvästi. Taitaa selvästi olla niin, ettei oo ketään tuttua ihmistä, ystävää, joka voisi alkaa opettamaan minua opetusluvalla. Ap

Miten olet muuten koulussa pärjännyt? Onko ollut vaikeuksia?

Ei ole ap enää vastaamassa, eiköhän hän olisi kertonut jos olisi elämässä /koulussa hyvin hankalaa tms? Ei se meinaa et jossain asiassa ei mee niin lunkisti että on todella tyberä tai jopa wammainen yhden asian perusteella. 

Vierailija
202/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap

Jos et opi liikennesääntöjä ja liikennemerkkien tarkoitusta niin miten osaisit ajaa turvallisesti liikenteessä?

Missä on kerrottu noista liikennesäännöistä ymv täällä!? Ei missään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
204/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi maksoi perusmaksun ja jäi kesken. Muutti toiselle paikkakunnalle, eikä siellä ko autokoulua. Mutta nyt kun aikaa kulunut 3v niin ei saakaan suorittaa sitä, vaikka uusimmalla paikkakunnalla olisi ko ketjun autokoulu :( Miksiköhän ei?

Vierailija
205/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäi kesken autokoulu rahanpuutteen sekä todella huonon opetuksen takia (ei ollut mahdollista vaihtaa opettajaa, kun oli vaan yksi ope), ja paikkakunnalla ei ollut toista autokoulua, seuraava lähin olisi ollut yli 100km päässä, eikä olisi ollut mahdollista säätää noin vaan työvuorojani, et pääsisin autokouluun. 

Vierailija
206/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
207/212 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Mulla on motoriikan kanssa aina ollut haasteita, ja olisin pärjännyt vielä jotenkin  automaattivaihteiston kanssa. Isäni kuitenkin kielsi vain sen opettelun, joten homma jäi osaltani siihen. 

Vierailija
208/212 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
209/212 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti, silloin 2000-luvun alussa sen sai vaikkei mitään osannutkaan. Ajoin inssissä mm. yksisuuntaista väärään suuntaan ja melkein jalankulkijan päälle, inssi joutui polkemaan jarrua useamman kerran. Ensimmäisella yrityksellä läpi. :) 

Ajoin silloin vähän näön vuoksi, kun "piti". Aikuistunut kai sitten sen verran, että tajusin lopettaa. 

Nyt puoliso painostaa menemään uudelleen autokouluun ja opettelemaan. Emme ole rikkaita ja sille rahalle olisi muutakin käyttöä, niin en ole halunnut mennä. Jos mä en oppinut nuorena, niin miksi oppisin nyt yli nelikymppisenä? :D 

Vierailija
210/212 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ajokortti, silloin 2000-luvun alussa sen sai vaikkei mitään osannutkaan. Ajoin inssissä mm. yksisuuntaista väärään suuntaan ja melkein jalankulkijan päälle, inssi joutui polkemaan jarrua useamman kerran. Ensimmäisella yrityksellä läpi. :) 

Ajoin silloin vähän näön vuoksi, kun "piti". Aikuistunut kai sitten sen verran, että tajusin lopettaa. 

Nyt puoliso painostaa menemään uudelleen autokouluun ja opettelemaan. Emme ole rikkaita ja sille rahalle olisi muutakin käyttöä, niin en ole halunnut mennä. Jos mä en oppinut nuorena, niin miksi oppisin nyt yli nelikymppisenä? :D 

Jäi sanomatta.. Jos joku leuhkii olevansa hyvä kuski koska sai inssin ykkösellä läpi, kannattaa kysyä onko se suoritettu ennen ajokorttiuudistusta, koska silloin sen sai paljon helpommalla. :D Nykyisin riittää pienikin näkemysero hylkäykseen.

Vierailija
211/212 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, piti itse pyytää rahat takaisin. Menin ihan paikan päälle sopimuspapereitten kanssa, niin ei jäänyt empimisen varaa. Toisaalta sähköposti on varmaan parempi vaihtoehto, niin on ainakin näyttöä, että olet pyytänyt rahojesi palauttamista. Jos siis jotakin outouksia sattuisi matkan varrelle.

Okei, onkohan tuossa rahojen pyytämisessä takaisin jotain aikarajaa, et milloin ne rahat saa vielä itselleen? Ap

Lue ne sopimuspaperit ja jos siellä ei kerrota, niin kysy autokoulusta. Yleensä se aikaraja on 6-12 kk.

Vierailija
212/212 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin vakavasti, niin jäi autokoulu kesken. Alkaakohan joku täällä minua pilkkaamaan samalla tavalla kuin ap:ta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä