Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?

Vierailija
25.02.2024 |

Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee. 

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
122/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäi vuosia sitten autokoulu kesken, oli kauhee möykkäävä ope ja lannisti minut henkisesti alas. Kipinä autoiluun jäi pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä jäi kesken, kun sairastuin tautiin, joka estää ajamisen. 

Vierailija
124/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kirjalliset 3 kertaa ja inssin 2 kertaa. Kaikki onnistuneesti läpi.

Vierailija
125/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt kirjalliset 3 kertaa ja inssin 2 kertaa. Kaikki onnistuneesti läpi.

Juu, sehän hyvä. Tässä ei kuitenkaan kysytty monella pääsi kokeista? 

Vierailija
126/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi mennä autokouluun ollenkaan, sairaus estää sen. 

Vierailija
127/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
128/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain teorian läpi ekalla kerralla ja inssin kolmannella, tästä aikaa n. 30 vuotta. Opiskelin pienellä paikkakunnalla ja kävin siellä autokoulun. Opettaja vaihtui välillä ja jälkimmäinen jotenkin sieti minua; en tänä päivänäkään tajua miksi olin opettajien silmissä niin kamala. Siis jotenkin aivan omituinen nöyryyttävä tilanne. Ihan kuin olisin ollut joku ulkopuolelta tullut kaupunkilaisdiiva heidän silmissään tms. Itsetuntoni oli aivan nolla. Todellakaan en mennyt kakkosvaiheeseen eli ei ole korttia.

Vierailija
129/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua kirjoittaa koko tarinaa mutta tiivistetysti: olen ihan fiksu ihminen jolle autokoulu oli yhtä helvettiä. Lopulta vaihdoin toiseen autokouluun ja tilanne muuttui hetkessä. Haluan kannustaa kaikkia joilla ollut samantyyppisiä haasteita. Kouluissa on eroja!

Vierailija
130/212 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä melkein lopetin kesken. Mutta onneksi mulle sanottiin, että pitää vaihtaa opettajaa. Eka ope oli ihme öykkäri. Mua ei ennakkoon jännittäny ajaminen ja ekat tunnit meni tosi hyvin, mutta opettaja sai mut jännittää ajotunteja ihan hirveesti. Lopulta oli olo, etten pysty tekemään mitään. Muun muassa kun mua alko jännittää, opettaja alko valittaa siitä, että mä jännitän. Sitten aloin tehdä virheitä ajaessa ja valitusta tuli jokaisesta virheestä. Kyllähän virheisiin pitää puuttua, mutta ei pidä alkaa meuhkata.

Vaihdoin opettajaa ja heti ekasta tunnista lähtien ajaminen sujui nappiin. Uusi opettaja kehui ajamistani ja sanoi, että huomasin ajaessa sellasia "ansoja" jotka jäävät usein huomaamatta ajo-oppilailta.

Vierailija
131/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
132/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia aloitukseen on tullut paljon alapeukkuja? Onko autokoulun keskeyttäminen syystä tai toisesta tai jopa sekin ettei pysty käymään ollenkaan sitä jotenkin outoa vai mitä sitten? 

Vierailija
133/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
134/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli autokoulun aikana niin paha ajamisenpelko (oli paljon läheltä-piti-tilanteita, vaaran paikkoja sekä rysäytin monet autokoulun autot johonkin penkkaan tms (jälkiä ja lommoja tuli) ja viimeinen niitti minulle oli se kun peruutin toisen auton päälle ja siihen tuli mittavat vahingot ja auton ajaja sekä autokoulun ope syystäkin huusivat minulle. Autokoulun ope sanoi monet kerrat minulle autokoulun aikana että sinä et kuulu ratin taakse, olen liian riskialtis liikeenteessä, kun aiheutan enemmän vahinkoja ym kuin että ajaminen turvallista. Voi että kun oisin tajunnut jostain ettei minusta ole ajamiseen, niin olisi säästynyt häpeältä, turhalta rahanmenolta ja totaaliselta tunaroinnilta ajamisessa.

Vierailija
135/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli autokoulun aikana niin paha ajamisenpelko (oli paljon läheltä-piti-tilanteita, vaaran paikkoja sekä rysäytin monet autokoulun autot johonkin penkkaan tms (jälkiä ja lommoja tuli) ja viimeinen niitti minulle oli se kun peruutin toisen auton päälle ja siihen tuli mittavat vahingot ja auton ajaja sekä autokoulun ope syystäkin huusivat minulle. Autokoulun ope sanoi monet kerrat minulle autokoulun aikana että sinä et kuulu ratin taakse, olen liian riskialtis liikeenteessä, kun aiheutan enemmän vahinkoja ym kuin että ajaminen turvallista. Voi että kun oisin tajunnut jostain ettei minusta ole ajamiseen, niin olisi säästynyt häpeältä, turhalta rahanmenolta ja totaaliselta tunaroinnilta ajamisessa.

Lopetin siis autokoulun kesken, en sanonut siitä autokoulun opelle mitään, annoin vaan ajan kulua ja pian ajolupaoikeus (vai mikä se onkaan nimeltään) meni umpeen. Ei opettaja kyllä perään kysellyt, varsin oli tyytyväinen kun tajusin lopettaa kesken. 

Vierailija
136/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi tarkoitus opetella ajamaan ihan käytännössä, eikä nautiskella tunnelmasta. Asiat asioina.

Vierailija
137/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisi tarkoitus opetella ajamaan ihan käytännössä, eikä nautiskella tunnelmasta. Asiat asioina.

Anteeksi, mutta mitä tarkoitat tällä viestillä? Siis missä tai mitä nautiskella..? 🤔

Vierailija
138/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
139/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe 

Vierailija
140/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 4kpl ihmisiä, joilta on jäänyt autokoulu kesken eri syistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi