Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?
Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen tyhmä täytyy olla, jos ei autokoulua läpäise.
Mitä tyhmittelet täällä toisia?
Vierailija kirjoitti:
Sit minäkin oon tyhmä tämän perusteella, kun jouduin autokoulun keskeyttää sairauden takia..
Mä lopetin autokoulun kesken 18-vuotiaana kun mokasin inssissä kuusi kertaa.
Opettajani oli kamala huutava ukko, joka haukkui minua tyhjäpääksi ja nöyryytti muutenkin kun tein virheitä. Pelkäsin koko miestä ja menin insseihin vain päästäkseni hänestä eroon, vaikkein ollut oppinut auton käsittelyäkään kunnolla. Olisi pitänyt vaihtaa opettajaa ja valittaa hänestä (mies sai myöhemmin potkut) mutta en ymmärtänyt tehdä sitä. Syyttelin vain itseäni ja lopulta luovutin.
Sitten 15 vuotta myöhemmin toisessa kaupungissa päätin mennä takaisin autokouluun. Sain kaksi superihanaa opettajaa, joiden kanssa harjoittelin tasan niin kauan, että opin peruuttamaan ja käyttämään vaihteita kunnolla. Siinä meni monta ajotuntia, mutta opettajat olivat kärsivällisiä, tsemppaavia ja hauskoja. Aloin luottaa itseeni ja lopulta pääsin inssin ensimmäisellä (seitsemännellä) läpi ilman yhtään virhettä. Olen todella ylpeä ja onnelinen ajokortistani ja suosittelen kaikkia jo kerran luovuttaneita kokeilemaan vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla ystävää joka voisi opettaa? Jos tuntuu että tarvitset enemmän ajotunteja, opetusluvalla ne tulisi edullisemmaksi. Muutenkin rauhallinen lähestymistapa tutun henkilön kanssa voisi vähentää stressiä opetustilanteissa ja liikenteessä.
Kiitos asiallisesta, välittävästä kirjoituksestasi. Enemmän aikaa opetteluun ja rauhallisempaa lähestymistapaa tarvitsisin selvästi. Taitaa selvästi olla niin, ettei oo ketään tuttua ihmistä, ystävää, joka voisi alkaa opettamaan minua opetusluvalla. Ap
Miten olet muuten koulussa pärjännyt? Onko ollut vaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin autokoulun kesken 18-vuotiaana kun mokasin inssissä kuusi kertaa.
Opettajani oli kamala huutava ukko, joka haukkui minua tyhjäpääksi ja nöyryytti muutenkin kun tein virheitä. Pelkäsin koko miestä ja menin insseihin vain päästäkseni hänestä eroon, vaikkein ollut oppinut auton käsittelyäkään kunnolla. Olisi pitänyt vaihtaa opettajaa ja valittaa hänestä (mies sai myöhemmin potkut) mutta en ymmärtänyt tehdä sitä. Syyttelin vain itseäni ja lopulta luovutin.
Sitten 15 vuotta myöhemmin toisessa kaupungissa päätin mennä takaisin autokouluun. Sain kaksi superihanaa opettajaa, joiden kanssa harjoittelin tasan niin kauan, että opin peruuttamaan ja käyttämään vaihteita kunnolla. Siinä meni monta ajotuntia, mutta opettajat olivat kärsivällisiä, tsemppaavia ja hauskoja. Aloin luottaa itseeni ja lopulta pääsin inssin ensimmäisellä (seitsemännellä) läpi ilman yhtään virhettä. Olen todella ylpeä ja onnelinen ajokortist
Minä taas en suosittele kaikkia yrittämään uudelleen, vaikka mukavaa että sinulla meni noin. Sen sijaan suosittelen neuropsykiatrista testausta autokoulun aloituksen yhteydessä! Minä elämäni stressin saattelemana, hampaat irvessä sen kortin lopulta sain, mutta ei siitä ajamisesta koskaan mitään varmaa ja turvallista tullut, ja onneksi älysin itse riskini, niin ei kerennyt sattua mitään vakavampaa, sillä nyt lähellä keski-ikää alkaa vaikuttaa että minulla onkin ainakin ADHD ja hahmotushäiriö, aikamoista venäläistä rulettia, kun ainakin silloin oletettiin ettei mitään ole, vaikkei oltu tutkittu eikä testattukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap
Jos et opi liikennesääntöjä ja liikennemerkkien tarkoitusta niin miten osaisit ajaa turvallisesti liikenteessä?
Vierailija kirjoitti:
Rauli Badding Somerjoen kappaleen "Paratiisi" yhdessä Baddingin kanssa sanoittanut Arja Tiainen kävi autokoulua 20 vuotta ennen kuin pääsi läpi. Arja Tiainen on Vantaalla asuva kirjailija ja nauttii tänä päivänä valtion taiteilijaeläkettä. Tiainen kirjoitti autoiluun liittyvän runokokoelman "Tää tojota ei lähe liikkeelle. Ajopäiväkirja."
Muistan, kuinka olin k:gin seurakunnilla jälleen kerran kesäpestissä, kuten koko teini-ikäni.
Veljeni sitten aloitteli autokoulua. Äitini muutamaan otteeseen kyseli, koskas minä aloitan. Hän kun oli innokas pitkienkin matkojen autoilija, viisas edesmennyt äitini. Samoin isäni, samoin isäpuoleni. Kovia automiehiä. [Meillä olikin aina uusin vuosimalli Volvoa parkkipaikalla, lapsuuden kaverini ja naapurini muistanevat].
Takaisin äitini kysymykseen. Totesin, että käytän tienaamani rahat ihan johonkin muuhun kuin hyvin hintavaan ajokorttiin. Elokuussa kulutin osan - lensin ulkomaille lomamatkalle tienaamillani rahoilla. Olin tehnyt töitä usein myös viikonloppuisin muiden palatessa rantalentistä..
En ole koskaan astunut jalallanikaan autokoulun tiloihin, vaikka vietin joskus seur.suhteeni myötä paljon aikaa rakennuksessa, jossa oli autokoulu samoissa tiloissa [liikehuoneisto alakerrassa].
Minulla ei ole korttia. En ole keskeyttänyt ajokoulua, koska en ole sitä koskaan aloittanutkaan. 🙂
Minulle monikin sellainen asia, joka sekulaarimaailman ihmiselle on itsestäänselvä must meriitti tai hankinta, on yhdentekevä. Olen Hengelle omistautunut mystikko, 'maailmasta luopunut'.
'Sic transit gloria mundi.'
*Kolmas kpl, edit.
____
Auto corrector: 'palatessa'.
PElatessa tarkoitus kirjoittamani..
____x
Keskeytin huutavan ajo-opettajan takia, ja auton vaihteiden käyttö takelteli tämän takia, kun hermostuin. Karjui usein, ettei täältä päästä pois ehjin nahoin. Vaihdoin toiseen opettajaan ja ajaminen alkoi sujua. Läpäisin inssiajon, mitä tuo huutaja ei sitten ymmärtänyt, kun jouduin tämän kanssa palaamaan takaisin.
Jatkan: osaan ajaa autoa, koska joskus oma rakkaani on hupinaan opettanut minulle sitä taitoa. Jos joutuisin rattiin, kyllä pirsdi liikkuisi. 😅
Korttia tai yhtään ajotuntia virallisessa autokoulussa minulla ei ole.
Helsingissä tämä ei ole millään tavalla harvinaista. Maakunnassa asuva 4 lapsen perheenäiti [tai yksinhuoltajaäiti] ovat varmasti täysin eri tilanteessa kuin minä.
En aio ajaa korttia enkä maksaa 500 eur/kk parkkipaikalla käyttämättömänä nököttävästä kaarasta, vaan jatkan juurikin näin; pienellä ekologisella hiilijalanjäljellä 'luostarieloni' periaattein. Tuskin tämä ketään häiritsee.
Harkitsin jossain vaiheessa poliisikouluun hakemista, mutta olen hylännyt ajatuksen toistaiseksi. Siihen virkaan olisi korttipakko.
Jätetään suosiolla poliisihommat alle 40-vuotialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmittelet täällä toisia?
Hyvästä syystä. Jos ei läpäise autokoulua, täytyy olla todella tyhmä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit minäkin oon tyhmä tämän perusteella, kun jouduin autokoulun keskeyttää sairauden takia..
Kohdallasi keskeyttämisen syy ei liittynyt kokeiden suorittamiseen, mutta selvästi olet hyvin tyhmä, koska et osaa tehdä erittelyä keskeyttämisperusteiden välille.
Okei. Eli kerrataanpa:
Hlö y on keskeyttänyt.
Hlö z ei läpäissyt
inssiä [ kertoja 1-?].
Hlö random_aakkonen ei ole
hakeutunut autokouluun
lainkaan.
M i k ä o n g e l m a ?
__
*Itse kuulun ryhmään 3.
En ole aloittanut autokoulua.
Tämä täysin oma valintani.
__
Miks joku täällä tyhmittelee? Mä jouduin lopettaa autokoulun kesken, kun ei riittänyt enää rahat siihen, kun jouduin ottamaan lisätunteja..
.