Olen terve skitsofreenikko. Miksi meitä mustamaalataan?
Lääkitys siis kunnossa ja ei oireile millään tavalla. Mistä pelko johtuu?
Kommentit (29)
Minulla on diabetes. Lääkityksellä pysyn toistaiseksi kunnossa. Siitä huolimatta minulla on tämä tauti enkä ole terve.
En mustamaalaa skitsofreenikkoja. Kohtelen tasa-arvoisesti ja kunniallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Skitso ei ole koskaan terve.
Miksi bipo, esim Cheek on?
Bipoon kuuluvat usein MYÖS psykoosi ja harhat.
Jos ihmisellä on joku lääketieteellinen diagnoosi ja lääkitys tähän vaivaan, hän ei ole terve. Sairaus pysyy hallinnassa lääkityksen avulla, mutta kyseessä ei ole terve ihminen.
No kun sinä saatat milloin tahansa vaikka tappaa jonkun lapsen.
Meidän talossa asuu nuorehko skitsofreenikko. Ramppaa jatkuvasti tupakalla. Ei ole aggressiivisen oloinen lainkaan. Vaatteitaan ei ole varmaan koskaan pessyt.
Liittyykö jatkuva tupakointi jotenkin skitsofreniaan esim. dopamiinijärjestelmän muutosten takia?
Minullakin on kuulemma psykoosisairaus. Se ilmenee päänsäryllä, niskajäykkyydellä, kuunnella, oksentelulla, tajunnan menetyksillä ja autoimmuunioireiluna. Ainoa vain, minulla ei ole lääkitystä, eikä minulla ole ollut psykoosin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa asuu nuorehko skitsofreenikko. Ramppaa jatkuvasti tupakalla. Ei ole aggressiivisen oloinen lainkaan. Vaatteitaan ei ole varmaan koskaan pessyt.
Liittyykö jatkuva tupakointi jotenkin skitsofreniaan esim. dopamiinijärjestelmän muutosten takia?
Elämänhallinnan puutetta. Ei kaikki skitsofreenikot polta, mutta monet kuitenkin. Typeräähän se on, mutta minkäs näille voi.
Joo ihan mukavia heppuja suurin osa. Lääkitys pitää olla kunnossa. Psykoosi ei ole kiva juttu kenellekään.