Olen terve skitsofreenikko. Miksi meitä mustamaalataan?
Lääkitys siis kunnossa ja ei oireile millään tavalla. Mistä pelko johtuu?
Kommentit (29)
Olen narkki, joka ei ole tänään aineissa, miksi meitä mustamaalataan.
Onko se tervettä, jos lopetat lääkityksen niin alat kuvittelemaan että juttelet jonkun demonin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Onko se tervettä, jos lopetat lääkityksen niin alat kuvittelemaan että juttelet jonkun demonin kanssa?
Lääkityksen tarve vaihtelee ihan normaalistikkin, joten se demoni saattaa tulla kylään koska vaan.
Kuulutko Kemikaalivanat faceryhmään kuten 99,9% samasta sairaudesta kärsivät?
Historian todellisissa suurmiehissä (enkä puhu poliitikoista) on ollut paljon skitsoilijoita, joten kyllä mustamaalaus sinänsä on hölmöä.
Et sinä ole terve, mutta ei moni muukaan meistä. On tosi hyvä, että on löytynyt sinulle toistaiseksi sopiva lääkitys. Jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että ihmiset ovat yksilöitä myös sairastaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole terve, mutta ei moni muukaan meistä. On tosi hyvä, että on löytynyt sinulle toistaiseksi sopiva lääkitys. Jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että ihmiset ovat yksilöitä myös sairastaessaan.
Skitso eivät huomaa sairastavansa. Pitävät esim. hallusinaatioita normaalina elämänä.
Vierailija kirjoitti:
Historian todellisissa suurmiehissä (enkä puhu poliitikoista) on ollut paljon skitsoilijoita, joten kyllä mustamaalaus sinänsä on hölmöä.
Historian suurmiehet onkin olleet aina tosi lupsakkaa porukkaa.
oon terve juoppolalli miksi meitä haukutaan
Skitsofreenikko on ihminen siinä missä kuka muu hyvänsä. Moni skitso jopa parempi ihminen kuin normaali.
Kaikista pelottavinta on että nämä skitsot työskentelevät hoitajina.
En mustamaalaa ketään ap, voit olla huoleti.
Terve ja skitsofreenikko ei kuulu samaan lauseesen.
Vierailija kirjoitti:
Olen narkki, joka ei ole tänään aineissa, miksi meitä mustamaalataan.
Koska 95% teistä varastaa muilta myös selvinpäin.
Skitsofreenikko ei ole terve , mutta hoitotasapainon ollessa kohdallaan on ihan normaalinoloinen. Mun ystävä on skitsofreenikko eikä sitä huomaa mitenkään silloin kun hän on perusvointinen. Psykoosissa ei ole uhka muille , vain itselleen ja täytyy ottaa pakkohoitoon kunnes psykoosi laukeaa. Koskaan en ole itsekään häntä kokenut uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko Kemikaalivanat faceryhmään kuten 99,9% samasta sairaudesta kärsivät?
Suuri osa ei kuulu. Jos sairaus tarkoittaa ettei ole terve, mistä löytäisi johonkin ryhmään. Oletan.
Populaari viihdeteollisuus on stigmatisoinnut skitsofrenian. Kauhuelokuvat, "valistus" yms semoinnen on syynä. Itse olen tuntenut monia skitsofreenikkoja ja jos lääkitys kunnossa niin ei mitään ongelmia.