Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--TONTUT-- viikolla 3---

15.01.2007 |

Taas ehdin ensiksi uutta pinoa aloittelemaan. Tulkaahan juttusille kaikki joulukuussa-06 yrityksen aloittaneet.

mannarii

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fudgis: Tosi makea lista, kiitos kovasta aherruksesta. Mä en ainakaan keksinyt mitään parannettavaa paitsi tietysti lisää jengiä tuonne plussaosastolle ;)

Kiitos kaikille rohkaisuista, tulivat tarpeeseen.

Nonuli: Alkuun söin pakastemansikoita mutta olivat jotenkin liian väkeviä ja tulivat ylös. Seitsemän kiloa on tosiaan lähtenyt, mutta luulen että kunhan pääsen syömisen alkuun tulevat aika luontevasti takaisin. Tällä hetkellä tuntuu että syön koko ajan vähän. Ja aamulla ennen ylösnousua syön esmi. banaanin. Nyt oksentaminen on tauonnut mutta huono olo jatkuu.

Tulikin mieleen kysymys aiemmin plussanneille: Onko teidän pulssi ollut raskausaikana normaalia nopeampi? Mulla normaali lepopulssi on noin 60 ja eilenkin illalla kun oli huono olo ja olin ollut sohvalla melkein tunnin niin pulssi veteli 88... Muuten ei aiheuta huolta mutta kun on tuota rytmihäiriötaipumusta niin mietityttää. Itse en ole rytminmuutoksia havainnut, mutta silti....?

Täytynee kysellä odotuspuolelta jossain vaiheessa.

Ihanaa kun on viikonloppu tulossa. Eilen oli rankka päivä töissä, välillä tuntee itsensä niin voimattomaksi kun parhaasi teet ja välillä terveydenkin kustannuksella, valtio säästää resursseissa ja asiakkaat tulee lankoja pitkin....

Jokos se Sophie on testannut...? Nyt en muista kuinka säännöllinen sun kierto on mutta etkös sä vetele aika rajoilla kohta???? Jänskättää :=0

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Aika hassua huomata että tässä pinossa on paljon satakuntalaisia :) Hieno homma! Itse olen tosiaan sieltä suunnalta kotoisin, asuin Porissa vuoden ja systeri perheineen asuu siellä nytkin. Kotikuntani on pienen pieni paikkakunta noin tunnin matkan päässä Porista. Mua aina naurattaa kun olen puhunut siskon kanssa puhelimessa edes hetken niin jo alkaa nuotti muuttua porilaiseksi. Työkaveritkin välillä huomauttaa että puhu suomea....

Mutta nyt taidan aloitella hommia että pääsee ajoissa kotiin.

Hyvää päivää kaikille!

Vierailija
42/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno esittelyketju Fudgis! Sitä voi sitten päivitellä jos porukka haluaa kertoa jotain lisää itsestään :)

calle77 & nonuli: Kuulostaa aika kamalalta että raskausaikana on aluksi monta viikkoa samanlainen olo kuin krapulassa..huh, huh! Mulla on aina ihan hirveä olo krapulassa. Luulen calle että se tasaisesti ja vähän syöminen on hyvä taktiikka. Ehkä nälän tuoma heikotus lisää sitä pahaa oloa. Toivottavasti huono olosi menee pian ohi!

Niin ja Satakunta rules ;) Olen itse opiskellut ja asunut Turussa monta vuotta, mutta nyt olen palannut takaisin tänne kotikonnuille porilaisten viholliskaupunkiin :0

Jep, jep. Mulla nyt sitten kp 30/29 (?). Eilen taas pientä vihlontaa, mutta ei merkkiäkään mistään vuodosta, jonkin verran runsaampaa valkkaria jota erehdyin pari kertaa luulemaan menkkavuodoksi. Tänään ihan normaali olo, kävin koiran kanssa lenkillä eikä mitään menkkamaisia tuntemuksia. Ongelma on nyt siinä, että tämä on vasta toinen luomukierto pillereiden jälkeen, joten en voi oikeestaan tietää mikä mun normaali kierron pituus on, vaikka se olikin 28-29 päivän luokkaa joskus ennen pillereitä ja viime kierto oli se 29 pv.

Ajattelin nyt vielä odotella jotain viikon ja testailla sitten jos tätiä ei kuulu. Aluksi olin kauheen jännittynyt kun menkkakipuja ei tullut, mutta nyt on jotenkin ihmeen rauhallinen olo ja meinaan vaan odotella ja kattella. Mies sanoi että kyllä sen raskauden siinä vaiheessa huomaa kun maha alkaa kasvamaan..heh, heh!

Viikonloppuja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hienosta esittelyvärkkäyksestä Fudgis! Toivottavasti plussaosasto kasvaa lähiaikoina.

Sophie, kuinka sä pystyt olemaan testaamatta? Multa ei mitenkään onnistuis. Voi kun olisikin jo toinen tonttuplussa!

Calle77, hurjalta tosiaan kuulostaa noi sun pahoinvoinnit ja painonputoamiset. Mä en pulssia koskaan mittaillut, mutta just joskus noilla main missä sä nyt oot niin lisäänty ne inhottavat rytmihäiriöhommat ihan hirveesti. Tuntu, että se oli aivan jatkuvaa ja tietenkin fiilis aika inhottava. Jostain mä taisin silloin lukea tai kuulla, että just tossa vaiheessa veren määrä lisääntyy reippaasti, joten oisko sillä mitään tekemistä noiden juttujen kanssa.

Me vietetään tänään vapaapäivää päiväkodista ja pojalla on aivan karsee nuha. Heti se näköjään sitten alkoi. Alkuyö meni valvoessa, kun raukka oli ihan tukkoinen, mutta nukkui kuitenkin sitten melkein kahdeksaan. Missä vaiheessa muuten kandee lapsen jäädä sairaana kotiin, jos ei ole kuumetta? Me nyt tänään ollaan muutenkin kotona, mutta mä mietin, että jos olis ollut päiväkotipäivä. Siellä kuitenkin tuntuu kaikki olevan ihan räässä ja yskässä ja kuitenkin paikalla, niin mikä on se raja, että on kipeä?

).( Täällä menossa kp15 ja on yritetty hyödyntää sopivat kiertopäivät. Limoja oli ja mahakolotustakin, joten toivottavasti siellä on jotain tapahtunut. Nyt mä lähden siivoamaan keittiötä, tää koko kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä. Yök!

Äitsy

Vierailija
44/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos Fudgis, kun jaksoit tehdä! Pidettäiskö se mielummin täällä ketjun sisällä vähän niin kuin " piilossa" , kuin että laitettas ihan omana pinona aloitussivulle. Mua jotenkin jänskättää, että joku tuttu kuitenkin pongais mut sieltä.. Monet ystävät käyvät paljon näillä Vauva-sivuilla, tosin lähinnä kai vauva-puolella, mutta ei sitä koskaan tiedä vaikka tännekin eksyisivät.. En ihan vielä haluais paljastaa kellekään edes kuumeilevani. Esittely on kuitenkin ihan ok täällä viikkopinon seassa, voihan tämän pinon sitten aina linkittää uuden pinon alkuun, jos haluaa. Ymmärsikö kukaan mitään takoitin, on välillä niin epämääräistä tuo ulosanti..?

CALLE77: en kyllä muista oliko itselläni odotusaikana tiheämpiä sydämentykytyksiä. Mulla on muutenkin leposyke tavallista korkeampi. Sen muistan, että masun kasvaessa tuntui vaikealta välillä hengittää, mutta sekin sitten helpottui kun loppuaikana masu laskeutui eikä enää painanut keuhkoja tai palleaa..

SOPHIE: vaikka me täällä leikkimielisesti kysellään jokojokojoko, niin testaile ihan rauhassa, sitten kun siltä tuntuu! Juuri luin jostain, ettei kannattais kovin aikasinkaan testata varsinkaan ihan niillä herkimmillä testeillä ihan oman mielenterveyden kannalta, koska varhaiset keskemenot ovat todella yleisiä. Yleensä kukaan vaan ei tajua edes saaneensa sellaista, koska ajoittuvat juuri ikäänkuin seuraavien kuukautisten aikoihin ja vkm:a pidetään siis normalina kuukautisvuotona. Näissä tapauksissa tietämättömyys saattaa olla parempi. Kannattaa ehkä mieluummin odottaa testauksessa siihen asti, kun kuukautiset ovat selkeästi myöhässä, varsinkin jos haluaa säästää itseään turhiltä pettymyksiltä. Ethän kuitenkaan nyt pelästynyt, mun mielestä on vain hyvä tietää asioista ja odottaa rauhassa se muutama päivä. Mutta kovasti puhallan täältäkin sinulle suotuisia plussatuulia!!! Puuuuuuuh! Toivottavsti pääset pian Callen perään plussalistalle! Ja tietysti kaikki muutkin sitten pikkuhiljaa perässä!

Hauskaa viikonloppua kaikille tontuille!

Frankie kp22

Vierailija
45/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-äitsy05-:

Missä vaiheessa muuten kandee lapsen jäädä sairaana kotiin, jos ei ole kuumetta? Me nyt tänään ollaan muutenkin kotona, mutta mä mietin, että jos olis ollut päiväkotipäivä. Siellä kuitenkin tuntuu kaikki olevan ihan räässä ja yskässä ja kuitenkin paikalla, niin mikä on se raja, että on kipeä? Äitsy

Meidän päiväkodissa on sellainen maalaisjärkiohje, että niin kauan kun kuumetta ei ole, voi olla päivähoidossa, kunhan lapsi jaksaa leikkiä sisällä/ulkona normaaliin tapaan. Mutta heti jos kunto heikkenee tai on väsynyt, kannattaa jäädä kotiin ja jos ei itsekään ulkoilisi lapsensa kanssa. Tällä hetkellä taitaa olla yks sun toinenkin nuhanenä joka ryhmässä!

Vierailija
46/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan riittää kun ei tunnu tulevan kunnon pakkasia, mutta eikös se luvannut nyt taas viikonlopuksi viilenevää? Toivotaan että Äitsyn pojulla on vaan pientä nuhaa eikä mitään pidempiaikaista. Varmaan tarhoissa on aikamoinen tautikierto päällä. Siskon perhe sairastaa noroa parhaillaan ja on kuulemma todella ärhäkkää... Ihan huonoa käy kun miettii siskoparkaa tällä hetkellä :C

Sophie: Meillä tuntuu olevan paljon yhteistä, mäkin opiskelin Turusssa monta vuotta ;) Kuulostaa hyviltä nuo sun oireet, ja ihanan järkevältä nuo sun pohdinnat noista testaamisista. Vaikutat tyyneltä ihmiseltä :0 Itselleni tuli vaan sellainen olo että tiesin jotain tapahtuneen juuri niiden alavatsakipujen kanssa. Isäntä ei uskonut vaikka sanoin jo pari päivää ennen testiä nyt kaikki ei ole niin kuin ennen. Mutta Nyt lupaan vain puhallella sulle tuulia, toivottaa tsemppiä ja lakata jokottelemasta ;)

Kannatan tuota Farankien ehdotusta tuosta " sisäisestä pinosta" ja luulen ymmärtäneeni mitä tarkoitit??? ;) Eli maanantaina se joka aloittaa uuden pinon kopioi tämän Fudgiksen hienon systeemin siihen alkuun. Meitä on kuitenkin niin vähän että musta se ei tee viikkoketjua liian raskaaksi?? Ymmärrän hyvin tuon yrittämisen " piilottamisen" kun itsekin koitan pitää omaa tilaa vielä aika salassa täällä töissä. Ja maailma on yllättävän pieni....

Pienet asiat tekevät pienelle ihmiselle niin paljon: Kun kerroimme jouluna anopille ja apelle raskaudesta, vastaanotto oli aika viileä. Kukaan ei selvästikään ollut uutiseen varautunut ja luulen että anoppi varsinkin koki melkoisen järkytyksen. No NYT ekaa kertaa anoppi oli mieheltä kysellyt mun vointia ja kiertotietä kuultiin että oli jopa kertonut uutisen jo yhdelle (työ)kaverilleen kuulemma tosi iloisena :)

Eli sellaista iloa tälle päivälle :)

Hyvää viikonloppua tontuille!

Vierailija
47/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkoi satamaan lunta Helsingissä :D

Vierailija
48/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, samalla aaltopituudella ollaan tässä testailuasiassa. Luin myös jostain että suurin osa raskauksista menee kesken heti alussa ja vuotoa luullaan ihan normaaleiksi kuukautisiksi, paitsi jos on testannut kemiallisen raskauden, kuten nonulille kävi. Lisäksi olen kuullut että kaikki raskaudet ei välttämättä edes näy testeissä heti jne.

Ja tosiaan nämä mun kiertopäivät on vielä todellinen kysymysmerkki..toivon vaan ettei tule mitään älyttömän pitkää kiertoa tästä. Olin niin iloinen kun joulukuussa alkoi heti ekat luomumenkat " ajallaan" . Toisaalta on ilmeisesti aika yleistä että pillereiden jälkeen menee n. puoli vuotta ennen kuin kierto tasaantuu. Blaah..kai näitä voisi pohtia maailman tappiin. Yritän nyt vaan pysyä rauhallisena ettei tule pettymyksiä ;)

Tällä hetkellä jännään enemmän tuota keittiöremppaa. Uusi keittiö toimitetaan tänään ja kaaos meidän kämpässä lisääntyy taas ainakin hetkellisesti.

Ulkona sentään sataa lunta, ihanaa!

Vierailija
49/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mun pitäis olla ihan tosi nopee kirjoittaja, kun pitäis ruveta siivoamaan. Viime viikolla jätin siivouksen minimiin ja nyt pölypallot kiertelee nurkkia - pakko käydä niiden kimppuun ihan kunnolla. OOtte kuitenkin niin tärkeitä, että pakko on kuulumisianne lukea ja jotain itsekin laittaa. Asiat tärkeysjärjestyksessä siis :)

Kiitoksia kannustuksesta listan suhteen - saitte mieleni hyväksi! :)

FRANKIE puki ajatukseni (taas) sanoiksi :) Itsekin mietin sitä, että sopiiko, että pidetään tuo esittelylista täällä viikkopinomme sisällä. Itse en uskaltanut miehen ikääkään laittaa (on muuten 32, jos kiinnostaa :)), kun noista faktoista meidät voi tutut tunnistaa helpostikin. Enkä haluaisi kuumeiluamme paljastaa. Joten jos sopii, niin laitan tuon esittelyn maanantaina sitten pinomme sekaan? Haittaako, jos se näkyy siinä ensimmäisellä sivulla, vai olisko parempi odottaa seuraavalle sivulle?

CALLE77n nuhailu ja huonovointisuus kuulostavat ikävältä. Onneksi oksentelu on jo helpottanut - toivottavasti pysyvästi. Tsemppiä myös töihin; ikävää, kun on kärtyisiä asiakkaita. Mutta tiedätkin varmasti sen, että se riittää, että teet parhaasi. Kaikkien murheita et voi kantaa. Halaus sinulle! On kyllä tosi mukava lukea kuulumisiasi odotusajalta. Ja ainahan sitä toivoo, että monet meistä seuraa pianpian perässä! Kiva, että anoppisikin on alkanut lämmetä vauvauutiselle. Kyllähän se on niin iso uutinen ja jos siihen ei ole osannut yhtään varautua, niin menee varmaan vähän aikaa ennen kuin saa asian sulateltua. Ja voihan se olla yllätys havahtua huomaamaan, että on itse tullut mummoikään (vai onko hänellä ennestään lapsenlapsia)?

Tuo listan päivittäminen on ihan helppo juttu, kun tallensin sen Word-tiedostona, joten saadaan heti uudet plussanneet oikealle paikalleen :) Ja muutenkin, jos haluatte muokata ym. tietojanne, niin kaikki onnistuu.

NONULI: kuulostaa söpöltä, ettet malta antaa tyttöänne vielä muille hoitoon. Hyvältähän se kuulostaa lapsen kannalta! Mutta varmasti teillekin miehen kanssa vielä lomat maistuvat ja tyttö pärjää hyvin mummolassa. Mutta sitten, kun siltä tuntuu! Toivottavasti flunssasi on jo mennyt ohi.

SOPHIE77: huii, elät kyllä niin jänniä aikoja. Aivan täällä hykertelen puolestasi :) Kuulostaa fiksulta, että annat testaamisen vielä odottaa - mutta vaatii lujia hermoja, joita sinulta tuntuu löytyvän! Edelleen ISOPINO plussasäteitä sinne suuntaan +++++++++++ Ja tsemppiä keittiöremppaan - kohta se valmistuu!

ÄIPPÄ05: kuulostaa hyvältä, että siellä on saatu ovis hyödynnettyä. Nyt peukutus sinnekin suuntaan, että tärppää!!!! Toivottavasti poikasi flunssailu menee tämänpäiväisellä levolla ohi. Kurja varmasti seurata, kun toinen sairastaa.

Muidenkin tonttujen kuulumisia odotellaan innolla! :)

ON: ovishetket voisivat olla käsillä tai menneet tai tulossa tai mitä vain. En siis osaa sanoa. Ja vähän ressaa. Tuntuu, että pitäis olla koko ajan tuolla makuuhuoneen puolella - just in case ;) Miten sitä miestä voi ollenkaan töihinkään päästää ;) No, onneksi viikonloppu tulossa. Koetan kuitenkin pysyä järkevänä. Niinhän sitä sanotaan, että simpat voi elää tuolla odotellen muutamiakin päiviä. Viimeksi touhuiltiin ke, joten tänään taas voisi koettaa pöllytellä. Aamulämmöistä en ole oikein selvää ottanut, mutta tänään lämpö oli korkeammalla kuin aikaisempina päivinä - mutta ei yli 37. Ja oon mitannut lämmön jo hetken touhuiltuani, joten lieneekö kovin varmaa?! Muutama finni on tullut naamaan (otin mallia ;)) ja nyt huomaa, että maha pömpöttää. Tuotakaan en olisi osannut oireeksi havaita, jollei olisi täältä palstalta viisastunut :) Joten kai kohtalon ajat käsillä. Huoh, kuten huomaatte, niin ajatukset pyörii aika vinhaa vauhtia oviksen ympärillä. Tarttee varmaan rauhoittua :) Joskohan se siivoaminen siirtäisi ajatukset pois omastanavasta...

Plussatuulia toivotellen,

Fudgis kp13

Vierailija
50/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset haettu, ja nyt voi vähän kirjotellakin!!

Mä olen samaa mieltä tosta ns. esittelyn piilottamisesta, mut luulen, et ne jotka täällä pyörii, painii samojen asioiden kanssa, eivätkä varmasti ala pommittaa teitä kysymyksillään, et ookste te, jotka siellä tontuissa pyörii, koska sitten paljastuisivat itsekin, eikä se varmaan pillottamisesta parane, sillä, kyllä minäkin luen muiden pinoja ja kyllä se esittelysivukin sieltä löytyy kaikkien luettavaksi, oli se sitten alussa tai keskellä! <-------- Tämä vasta sekanen selostus oli! Mut mulle sopii mikä vain!

Fudgis:elä nyt ressaa siitä oviksesta, ei ressiä, ei ressiä;)) Pistät vaan nyt siivoten oikein kunnolla ja unohdat ne ovulaatiot ja nautiskelet isännästä:)

sophie ja frankie:minä totisest päätin, että en enää koskaan tilaa netistä niitä erityisen herkkiä testejä, en halua tietää enää tollasista keskenmenoista:( sit tyhmänä kävin vielä lukemassa noiden keskenmenoja saaneiden pinoja, ja siitä vasta pahamieli tulikin:(( kamalia juttuja! Ja nyt kaikkein eniten alkoi pelottaa rypäleraskaus! ugh, sovitaan, ettei käydä lukemassa niitä juttuja ainakaan nyt, kun kellään ei sellasta " tarvetta" ole!! joohan??

Nyt pitää juosta, plikka kakkas potalle, ja on jo ahkerana itse sitä pytyllä tyhjentämässä, jaiks!!

nonuli

Vierailija
51/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos Fudgikselle hienosta esittelystä! Siinä siis OLI iso homma?? Mä vähän ajattelinkin kun tutkin asiaa ettei minusta olis ehkä siihen. Mut hienoa että jaksoit tehdä!! Sisäinen esittelypino käy mulle myös hyvin.

Mä olen myös pitänyt siivouspäivän tänään. Olkkarin karvamatto on vielä ulkona ottamassa happea..

Mulle tuli mieleen tosta Fudgien (sori vähän oion sun nikkiä) kirjoituksesta että oletteko tontut jutelleet miehillenne missä vaiheessa kiertoa olette ja siitä että koska kannattaa pupuilla? Eli GALLUPIT taas pystyyn! Mä en ole. Mies tietää koska mulla oli hilloviikko mutta ei se taida oikeesti tietää koska voi tärpätä tms. Enkä mä aio luoda paineita sille mistään pakkopupuiluista. Eli ens viikon Tallinnanreissussa se EI tiedä että ollaan tekemässä vauvaa. Tietty sitte jos tärppäis niin kertoisin sille et missä vauva sai alkunsa..

Sophie: mä nostan näkymätöntä hattua: uskomaton mielenrauha sulla! Mä testaisin sun housuissa jo täyttä päätä! Tuntemukset ja kaikki. Mut teet niinkuin itse hyvältä tuntuu! Plussaonnea+++++

Calle: kiva kuulla sinusta ja alkuraskauden fiiliksistäsi. Harmin paikka toi pahoinvointi! Ihan hirveesti sulta tosiaan lähteny kilsoja! Ja isovanhempien reagoimattomuus kyl sieppaa muakin: sympatiat täältä! Onko ne kovin nuoria että sillä voisi selittää asian? Mun äiti oli 42 kun sai kuulla tulevansa mummiksi ja se oli hänelle ehkä hiukka karu paikka.

Äitsy on bongannut jo limat! Hienoa ehditte sitten ilmeisesti pupuilla vaikka se työreissu sattui pahaan paikkaan? Nyt sitte vaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin ja toivotaan että siemenet itää!

Nonuli:Ehditkö pelastaa potan pikkuisen käsistä? Tomera tyttö sulla kun ITTE jo haluaa auttaa.

Kaikille muillekin tontuille heilutukset. Me lähdetään NYT kaupoille. Mies jo odottaa eteisessä..

Palaillaan..

Mannarii

Vierailija
52/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, oottepa kirjoitelleet paljon. Tästä luku-urakastahan tuli perjantai-illan kohokohta suorastaan. Ihanaa, että meidän pino on niin virkeä!

Fudgis, teitpä upeen työn tuossa esittelylistassa, en olis viikonkaan tahkoamisen jälkeen saanut moista aikaiseksi, kiitos!! Ja lohduttavaa, että mun ovisfinniintyminen on nyt tarttunut suhunkin. Ei vaan, ei se kivaa ole. Mulla ei vielä ole tätä ärsyttävää finniongelmaakaan, että kaipa se ovis osuu ensi viikolle. Mulla on muuten sama myös noiden tietojeni kanssa eli ovat hieman epämääräiset, kun tiedän monen tuttuni pyörivän täällä ja jostain syystä ei vielä innosta ajatus, että tietäisivät meillä olevan yrityksen käynnissä. Sopii siis mullekin mainiosti, että esittelypino on täällä viikkopinossa mukana. Tosin jos muut haluavat sen erikseen, passaa sekin tietysti, käyhän porukkaa tietysti näitä meidän pinojakin lukemassa, että samahan se kai?.

Calle77: Voi, onneksi sinun ei enää sentään ole tarvinut oksennella. Sehän lupailee kai hyvää, siis ehkä se huono olokin kohtapuoliin olisi muisto vain. Anoppirintamalta ei kai koskaan voi kuulua liian hyviä uutisia, mutta ehkä se anopin ja apen hiljaisuus teidän vauvan suhteen johtui vain siitä, että asia tuli yllätyksenä. Mäkin pelkään jo ennakkoon, kuinka uutinen miehen puolella otetaan. Tiedän, että omat vanhempani olisivat innoissaan, mutta anoppilan reaktiota voi vain arvailla :) Juu, ja mun surkuhupaisaa naamapaukamaa saa tosiaan ihan luvan kanssa nauraa, onhan se jotakin aivan hullua. Mahtais porukka töissäkin ihmetellä, jos se ilmestyis joka kuussa aina samaan aikaan samaan paikkaan. No, ei sentään onneks.

Sophie: Vieläkin ++++++++!!! Kuulostat tosi järkevältä testailuajatuksinesi, kunpa itsekin pystyisin moiseen kun taas kierto sitten lähestyy loppuaan. Jes, jopa täällä meilläkin tulee lunta (eikä mitään viiden minuutin räntäsadetta)!

Äitsylle ovistsempitystä, toivotaan, että ajoitus on osunut (tai osuu mahdollisesti vielä) kohdilleen. Ja jaksamista pienen nuhanenän kanssa!

Frankie: Mulla oli juuri sama ajatus tutuista, jotka pyörivät täällä. Haluaisin tehdä tästä vauva-asiasta julkisen vasta sitten, kun jotakin kerrottavaa oikeasti on. Sen takia ne mun esittelyjutut on niin pintapuolisia ja niukkoja, jos vaikka myöhemmin uskaltais kertoa enemmän... Sullahan alkaa kohtapuoliin olla jännät paikat myös, eikös joo?? Vitsit kun saatais lisää plussia pian!

Mannariillekos sitä Tallinnan matkaa pukkaa?? Sellainen kelpais kyllä mullekin ihan heti. Aaah, ihanaa rentoutumista... siinähän luulis pikkuisenkin saavan alkunsa ikään kuin ihan siinä sivussa. Mä aloittelin tänään sen ovistikuttelun kuten uhkasinkin mutta kuten edellisen pitkän kierron perusteella arvata saattoikin, ei ovis ihan näinä päivinä taida olla tapahtumassa. Negaahan se testitulos oli. Ai niin, vastauksena gallupiisi: mies on tietoinen tästä testailusta, se ei toivottavasti aiheuta stressiä. Itse asiassa nyt taitaa päästä vähemmällä, viime kierrossa kun intoiltiin aina vähintään joka toinen päivä, niin alkoi kesken työviikon jo olla rasitusta kummankin naamalla, heh.

Nonuli: Mä mietin silloin muinoin noita testejä tilaillessani, että otanko niitä hypertarkkoja vai tavallisia testejä ja silloin luin, että ne tarkat saattaa näyttää " vääriä" plussia eli niitä kemiallisia raskauksia ja sen takia ostin sit niitä tavallisia. On muuten hyvä tuo vinkkisi siitä, ettei lueta mitään hirmuisia juttuja, on tää niin jännää (ja välillä jopa pelottavaa) muutenkin.

Itselle ei oikeastaan kuulu kummempaa, ei mitään oireita mistään ja aika tuntuu menevän lähinnä töiden parissa.

Ihanaa perjantai-iltaa ja viikonloppua kaikille!

Bärtsu (kp12, jos oikein laskin)

Vierailija
53/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö simahti sänkyynsä ku saunalyhty, nääs ei suostunu ottaan ku 40minsan päikkärit! Nyt odottelen isäntää pelistä kotiin, ja yllättäen eksyin tänne;))

mannrii:meillä isäntä on kyl tosi tietoinen mun kierroistani, ja vuodoista, mut ei se oikein noista oviksista innostu, sen mielestä tulee jos on tullakseen!! tän kemiallisen jälkeen se sano mulle, et ei viitsi laskea niitä päiviä, eihän sun pitänyt ottaa mitään stressiä tästä!! Nii´in, eihän mun pitänyt...mut tottelin kyl kuuliaisena miestäni;) joskin kyllä mä tiedän sit koska mulla on ovis, mun kroppa kyllä totisesti kertoo sen, ja kyllä mä sen aina isännällekin sanon, et nyt taitas olla otollinen hetki käsillä, ja aina se on ollu valmis polkemaan, oli ovis tai ei;) Ei sillä ole minkään valtakunnan stressiä!

Kyllä se neiti ne kakat sinne pönttöön onnistui kaatamaan! mä olen niin ylpeä, kun mun pikkuneiti on jo päiväkuiva:) ja sen onkin oikein, neiti-määitte:) ja se on sitten tullut siinä asiassa täysin äitiinsä!!

Bärtsu:hyvä, että tilasit niitä tavallisia raskaustestejä, niitä minäkin tilasin...hitto, joo, (nolona taas myönnän, et intona olin taas ostelemassa, ei jäänyt tälläkerralla, kun se yhdeksän testin pakkaus käteen) :)))) minkäs se nonuli luonteelleen mahtaa;) mut mulla on onneksi niin ihan mies, et se ei niistä asioista suutu ja maksaa ihan mukisematta;) Onnea nyt oviksen bongailuun, se on oikeesti yhtä kivaa, kun raskaustestien tekeminen;)

Me ollaan vissiin mandariinin kanssa siinä asiassa aika hyviä!

Mein sophie taitaakin olla ainut täysjärkinen tässä asiassa, joka pystyy olemaan testailematta:) Minä mitä ilmeisemminkin olisin testaillut jo tuon yhdeksän testiäni menmään:)) puuuuuh+++++++++++++++

Nonuli-ponuli-pannupää

Vierailija
54/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonuli, älä suotta soimaa itseäsi MISTÄÄN asiasta! Ei ole helppoa olla hankkimatta testejä ja vieläpä tekemättä niitä. Kyllä mä tunnistan itseni aivan siitä joukosta, joka ihan täysin intoutuu tekemään kaikkea mahdollista (voi voi, en olis ehkä aiemmin uskonut). Ihailen hiljaa ja hämmästyneenä Sophien luonteenlujuutta. Pitäis varmaan vähän paremmin yrittää hillitä itseään, mutta kun tää on niin jännää! Mä tilasin silloin jonkinlaisen yhdistelmäpaketin, 3 raskaustestiä (niillä kait kuvittelen pärjääväni, just joo, niinköhän vain) ja kuinkahan monta mahtoikaan niitä ovistestejä tulla, oliskohan ollut 18, enpä muista. No, niistä nyt siis yks ovistesti käytetty. On se vain hyvä, että meillä on niin kannustavat ja myöntyväiset miehet :) Ei meilläkään valiteta ainakaan vielä tuosta omituisten testien hankintainnokkuudesta tai siitäkään, että nyt olen jotenkin entistä useammin siirtymässä sänkypuuhiin. Ovisajan läheisyys tuntuu lähinnä saavan aikaan kieroutuneen näköistä virnistelyä, hmm. Ja mitä lapsukaiseesi tulee, niin eikös se ole hyvä asia, että tietäää mitä haluaa ja uskaltaa sanoa sen!

Bärtsu taasen

Vierailija
55/62 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on aivan ihanan näköinen ilma! Nyt pitäis lähteä kävelylle. Tuntuu vaan vähän siltä, että nyt mä olen saamassa ton pojan flunssan. Saas nähdä miten käy maanantaina työkeikan.

Mannariin gallupiin: Mun mies tietää kyllä missä vaiheessa mennään ja sanonkin sille, että näinä päivinä täytyis touhuilut johonkin väliin sovittaa. Itekin se joskus kyselee, että millos on ne oikeet ajat ja ootko nyt varma jne. Tiedän, tosi romantiikantappavaa, mutta meillä vaan ei ole mahdollisuutta mihinkään jokatoinenpäivä-systeemeihin, joten on pakko vähän aikatauluttaa. Nyt vielä varsinkin, kun mäkin olen töissä. Oikeestaan aika karmeeta, mutta muilla systeemeillä meillä ei varmaan koskaan raskauduttais. Toisaalta taas mä en tikuttele, vaan yritän seurailla omaa kroppaa ja vähän laskeskella päiviä. En mä kyllä tiedä, onko siinä sitten mitään eroa tikutteluun, kun kuitenkin tiettyyn aikaan yrittää hommat ajoittaa. Mutta voin luvata, että jos ei rupea tärppi pian käymään niin eiköhän ne ovistikutkin tiensä meille löydä. Mä en vielä tässä kierrossa ole sortunut nettitilauksiin, mutta varmaan kyllä kunhan tässä muutamat päivät päästään eteenpäin.

Nyt täytyykin yllättäen mennä, tuli todella rankasti pelkkää omaa napaa, anteeks siitä. Tonttuillaan!

Äitsy kp16

Vierailija
56/62 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keittiöremppa vieläkin käynnissä ja jäljessä aikataulusta..yllätys! Karkasin sitten eilen illalla kaverin kanssa katsomaan leffaan Marie Antoinettea. Oli ihan hyvä leffa, vähän hämmentävä, mutta sinänsä mielenkiintoinen kun olen itsekin käynyt Versaillesissa, missä se oli kuvattu.

mannarii: Sulla onkin aina mielenkiintoiset gallup-kysymykset :) Olen jotain mun kiertojuttuja selittänyt mun miehelle ja se kuuntelee kiltisti, mutta huomaan kyllä että ei sitä miehiseen tapaan ne asiat niin kauhiasti kiinnosta. On tosiaan tyytyväinen vaan mitä useammin pääsee petipuuhiin ;)

nonuli & bärchen: Ei teidän testailuinnokkuudessa ole mitään vikaa! Mielenkiintoista puuhaahan se on ja kertoo tietenkin siitä kuinka innoissanne olette vauvelia tekemässä :) Jos rehellisiä ollaan, niin alkaa tuntua siltä, että mua vaan pelottaa testata tuloksesta riippumatta.

äitsy05: Toivottavasti sulla on tärppi käynyt! Ilmeisesti sun ovis on ollut jo vai oliko sulla pidempi kierto? Sorry, en nyt muista.

ON: Nyt on siis kp 32/29 (?) ja täti ei ole tullut oven taakse kolkuttelemaan. Ei oikeen mitään oireita mihinkään suuntaan, jotain epämääräistä on, mutta ei mainitsemisen arvoista kuitenkaan. Kuten aikaisemmin tossa mainitsin niin vähän on alkanut jännittämään se testaaminen. Nega aiheuttaisi tietty pettymyksen, mutta plussa olisi kanssa aika pelottavaa ja hienoa yhtä aikaa..Luulen että odotan ensi viikonloppuun asti jos mitään muutosta ei tule tilanteeseen.

Levolllista sunnuntaita kaikille!

Vierailija
57/62 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajattelin, että yksinkö mä täällä löpisen, mutta Sophie olikin ehtinyt väliin.

Sophie, noi remppahommat on aina yhtä kypsyttäviä eikä koskaan aikataulussa. Mistäköhän sekin johtuu? Mutta sitten teillä onkin ihana uus keittiö, kunhan valmista tulee.

Tosiaan täällä toivotaan, että tärppi olis käynyt, musta tuntuu, että ovis oli ja meni. Eilen oli vielä kolotusta vasemmalla puolella, mutta tänään ei mun mielestä enää ole ollut. En tosiaan tiedä tosta mun kierron pituudesta, mutta nää ovislimat kielis jostain 29-30. Ja aina se on aikasemmin mulla sitä ollut. Nyt vaan mä olen saanut ton pojan flunssan. Kurkku on eilisestä asti ollut kipeä ja tänään alko nuha. Huomenna pitäis lähteä taas hornan kuuseen muutamaks päiväks, mutta voipi olla, että tätä menoa jää lähtemättä. Hieno töiden aloitus, heti saikulla. Mutta se vaan on fakta, että nuhassa ei voi lähteä. Katon vielä huomisaamuun, että mikä on fiilinki.

Missäs kaikki muut luuraa? Ja Sophie, mäkin todella ihailen tota sun mielenlujuutta. Kuinka sä pystyt oleen testaamatta? Plussapuhurit taas kerran sinne suuntaan! Malttamattomana plussauutisia täällä odottelee Äitsy kp17

Vierailija
58/62 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa sunnuntaita kaikille, mulla vapaa päivä. eilen lopetin valvomiset ja nyt kolme vapaata.

Hieno esittelypino oli saatu aikaseksi.

kiertopäivistä: kyllä mä niitä lasken vaikkei pitänyt ja mies tietää ne , yritän silti olla ottamatta stressiä.

Me vietettiin eilen miehen kanssa laatuaikaa, poika on siis ollut yön mummillassa, meni kyllä jo pe mun öiden takia. eilen sit käytiin miehen kanssa ulkona syömässä, sit tultiin kotiin lämmitettiin sauna, juotiin punkkua ja katsottin se FC Venus, oli tosi hauska. tänään herätiin vasta puol11 siis aivan luksusta. Millonkohan olen noin pitkään nukkunut, kun yleensä poika herättää jo 7 aikaan.

mulla ollut tänään kipuja alavatsalla kp siis 13, en kyllä osaa sanoa onko ovis kun en ole koskaan niitä tutkinut, no peittoja on heiluteltu, katsotaan syntyykö tulosta, no tämä on vasta toinen yrityskierto eli paniikkia.

meen kahden aikaan lingon blåbärin vaatekutsuille tohon naapuriin. poika haetaan sit unine jlk mummilasta.

eipä tänne muuta, plussatuulia kaikille.

t. manteli kp 13

Vierailija
59/62 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä sohvan pohjalta. Yritän kirjoittaa ,miehen työkännyllä,katsotaan meneekö hermot.

alkuun gallupjuttua:meillä isäntä tiesi aika tarkkaan missä mun kierto meni ja luulen että oli asiasta jopa ihan kiinnostunut...ehkä asia oli siten konkreettisempi ja helpompi hahmottaa? Nytkin välillä kyselee että millä vkolla mennään ja minkä kokoinen sikiö on. Ehkä homma avautuu meille kunnolla vasta ultrassa :)

viikonloppunaa tuli takapakkia,pe-iltana alkoi oksentaminen ja vasta tänä aamuna sain veden pysymään sisällä. Huh että on ollut tiukkaa :c kohta käy mielessä tiputukseen meno. Mutta etiäpäin sano mummo hangessa...

mutta huomenna lisää. Voikaa hyvin tonttuset +++++++++++

Vierailija
60/62 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tässä ruuanlaiton lomassa kannan omat kuulumiseni kekoon. Oltiin päivä laskettelemassa ja nyt kasvoja kuumottaa kivasti. Joskohan aurinko vähän tarttui. Näille kalpeille kasvoille pieni rusketus tekisi hyvää.

Mukava, kun tekstiä oli taas tullut. Kiva tulla aina Tonttujen kuulumiset lukemaan!

NONULI: totta, turha tuota ovista on ressata. Mutta helpommin sanottu kuin tehty ;) Nyt fiilikset sen suhteen vähän rauhallisemmat. Rinnat vielä aristaa ja lämpö luultavasti vähän koholla. Mutta eikös tuo lämmönnousu tarkoita sitä, että ovis on jo mennyt? No, pupuiltiin äsken vielä varuilta ;) Huoh, nyt pitäisi siirtää ovisajatukset taka-alalle ja malttaa olla ressaamatta tulevina päivinä menkkojen alkua odotellessa/pelätessä. Kun niin toivoo...

Mutta ymmärrän myös SOPHIE77n ajatuksia hyvin. Varmasti sitten siinä tilanteessa, kun ihan oikeasti voi jo alkaa elätellä toivoa, niin alkaa myös hirvittää. Onhan se niin iso muutos. Mutta varmasti onni ja innostus on päällimmäiset tunteet. Toivottavasti saat kohta meille kertoa, mitkä päällimmäiset tunteet plussan pärähtäessä on!!!

MANNARII. Aikaa esittelypinon teko vei, ko täytyi opetella kantapään kautta :) Mutta oli kivaa vaihtelua, kun tulee opintojen takia joka tapauksessa istuskeltua tietokoneen ääressä. Galluppiin; mies tietää, missä mennään, mutta sama ajatus itsellä kuin sinulla, että kovin paljoa ei viitsi vaiheesta kertoa, ettei tule liikaa paineita. Mutta kuten muutkin ovat sanoneet, niin täälläkin mies ollut tyytyväinen lisääntyneeseen pupuiluun. Eikä ainakaan vielä ole kertaakaan valittanut vauvakuumeilustani. Mutta koetan tosiaan pitää vaiheista kertomisen suht minimitasolla.

BÄRCHEN. Toivottavasti bongaat tulevalla viikolla finnin...eikunsiis...oviksen hyvin :) Mulla puskenut muutaman lisänäppylän. Huoh. Joskohan ne minulta nyt pikkuhiljaa häviäisivät oviksen poistumisen myötä. On meillä kans oireet ;)

ÄITSY05: voi, toivottavasti pääset flunssasta pelkällä säikähdyksellä! Mutta jos yhtään tuntuu huomenna huonolta, niin jää hyvällä sydämellä töistä pois. Ethän sinä sitä tautia ole itseesi hankkinut. Löytyykö teiltä hyvin sijaisia lennoille, vai pitäisikö poissaolosta ilmoittaa hyvissä ajoin? (hih, taas näitä työkysymyksiä, mutta ko tosiaan tuo työsi vaikuttaa niin kiinnostavalta :))

SOPHIE77: sinne edelleen iso +++++++++++tuulahdus. Hyvältä kuulostaa, ettei mitään menkkatuntemuksia ole havaittavissa. Vitsit, jännää.

Täytyis itsekin joskus koettaa nähdä se MarieAntoinette-leffa, mainos ainakin vaikuttaa hyvältä. Oih, Versaillesissa ois kyllä hienoa päästä käymään - siellä varmaan saa helposti kulumaan koko päivän?!

MANTELIn laatuaika miehen kanssa kuulosti hyvältä. Ihana, kun voi tuollaisia parisuhteen lepohetkiäkin järjestää, vaikka on lapsikin. Tuollaista on itse oikeasti tosi mukava lukea, kun välillä ajattelee, että ehtiiköhän sitä enää ollenkaan olla kahdestaan, jos joskus lapsi meille suodaan. Kiva kuulla, että elämä kuitenkin jatkuu :)

Minkästyyppisiä vaatteita ne LingonBlåbärit on - mulle tuntematon juttu? Teitkö löytöjä?

Voi CALLE77 - kuulostaa kyllä tosi ikävältä tuo pahoinvointisi :( Ja aika hurjaa, jos voi mennä pari päivää, ettei nestekään pysy sisällä.Ehkä se tiputukseen meno ei ole ollenkaan huono ajatus?! No, toivottavasti huomenna kaikki jo näyttäisi kirkkaamalta!

Tällaisin ajatuksin. Kovasti plussaonnea oviksen ylittäneille ja ovikseen saapuville onnistunutta ajoitusta ja pupuilun iloa!

Fudgis kp15