Auttakkee, erilaiset mieltymykset miehen kanssa eikä mitään saada aikaiseksi...
Eli itselläni kaksi lasta ennestään. Nyt tulossa itselleni kolmas, miehelle ensimmäinen lapsi. Miehen mielestä tyttöjen nimet "outoja" eikä halua niin erikoista nimeä. Ja minä haluan jollain tavalla joukkoon sopivan, ei liian erilaista kuin aikaisemmilla. Vielä tuon lisäksi tykätään ihan erilaisista "normaaleista" nimistä. Apua siis kiitos! =)
Jo olemassa olevat tyttelit: Erika Lumia Isabella ja Kamilla Viola Amadea, hei vaan tutuille.
Nyt mietinnässä nimet, jotka molempien mielestä ok: Tuomas, Akseli, Alisa (näitä kyllä jo kaksi pihapiirissä), Annika, Viivi
Minun mielestä kivoja: mm. Eevert, Aleksi, Eemeli, Topias, E(e)mil, Aleksandra, Josefiina, Meri, Ellen
Miehen mielestä kivoja: mm. Matias, Julius, Jere, Niko, Alina
Keskimmäinen nimi voisi pojalle olla Antti (isän nimi siis), ei pakollinen. Mutta mieluiten kolme nimeä sekä tytölle että pojalle.
Kommentit (5)
Minusta tytöilläsi on kauniit eikä millään tavalla "liian erikoiset" nimet :) Mukavia molempia miellyttäviä nimiäkin olette löytäneet.
Ensin niistä yhdistelmiä:
Akseli Antti Eemil
Akseli Onni Mikael
Tuomas Antti Topias
Tuomas Eeli Ilari
Alisa Inka Olivia
Alisa Eevi Amanda
Annika Isla Matilda
Annika Saaga Josefiina
Viivi Elsa Ottilia
Viivi Sara Linnea
Muutama muu ehdotus:
Matilda Iina Jemina
Melissa Aada Alina/Elina
Olivia Viivi Adeliina
Helmi Lotta Vanessa
Selina Anni Vanamo
Iiris Elle Aleksandra
Iivari Otto Elias
Oliver Kaapo Matias
Oskari Konsta Julius
Daniel Jooa Samuel
Valtteri Aapo Iisak
Aamos Lenni Kasper
Tyttöjen nimistä ekanakin tuo I(i)ris olisi kyllä kiva! Toimisi myös toisena nimenä. Olivia myös:
Annika Iris Aleksandra
Annika Iris Josefina
Annika Iiris Josefiina
Annika I(i)ris Olivia
Mitä olette mieltä tuosta Viivistä etunimenä? Mun mielestä ihan eri sarjaa Erikan ja Kamillan kanssa, mutta on miehen suosikki ja minustakin kiva... Toinen nimi tuohon olisi siten kyllä joku muu kuin Iiris, liikaa iitä minusta =)
Viivi --- Olivia
Viivi --- Aleksandra
Poikien nimistä tuosta ehdotetusta Mikosta, tuli mieleen Miro. Artturi olisi ihana, mutta taaskin, onko liian erilainen tyttöjen nimien kanssa.
Tuomas Antti Topias - tämä olisi ihana, mutta entä tuo ---s ---s kahdessa nimessä =/
Noista teidän yhteisistä mietinnöistä tuo Annika sopisi todella hyvin tyttöjen nimiin ja myös Alisa olisi kiva. Ja poikien nimistä mun suosikkeja ovat Akseli ja Aleksi.
Tuo Iiris sopisi ihanasti tyttöjen nimiin ekaksi tai toiseksi nimeksi, kun sitten kaikkien nimissä olisi joku kukkanimi.
En itse tuosta Viivistä nimenä oikein pidä ja on kyllä aika erilainen tyttöjen nimiin verrattuna. Ella mulla tuli ekana mieleen noihin molempiin toiseksi nimeksi.
Mua ei ainakaan tuossa Tuomas Antti Topias-nimessä haittaa, että eka ja vika nimi loppuvat molemmat s:llä. Ja kyllä Artturikin tyttöjen nimiin sopisi.
P.S. Ootko muuten joskus kysellyt ideoita myös Kamillan nimeen, kun tuntuu tuo tytön nimi niin tutulta?
Tällä hetkellä tuo Annika Viivi Olivia olisi ykkössuosikki. Vielä kun esikoinen meni ehdottamaan tuota Viivi nimeä, ja oli jo omassa mietinnässäkin =)
Miltä kuulostaa Tuomas/Topias Antti Artturi/Akseli? Onkohan jollakin tietoa, onko lie Antti ja Akseli/Artturi samasta nimestä peräisin? Tai muuten ovatko liian samanlaisia?
ois kaikissa kovuutta tuon k:n muodossa ;)!
Akseli Antti Eemeli
Akseli Antti Eevert(ti)
Akseli Antti Matias
Akseli Jere Topias
Akseli Jere Julius
Akseli Eemi Nikolas
Annika Viivi Alisa
Annika Meri Matilda
Annika Meri Vivian
Annika Ellen Aurelia
Annika Ellen Aleksandra
Annika Juli Jadelia