Kuinka moni köyhä tulee säästöjen takia kuolemaan?
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole suomessa köyhyyteen. Nälänhätään on pitkä matka kun vyötäröltä löytyy hyvin vararavintoa.
Minä ainakin olen lähellä alipainoa. Ruokaan ei riitä edes satasta kuussa, jatkossa pitää pärjätä vielä vähemmällä. Onneksi alipainon rajalla laihtuminen hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan. Leikkaukset eivät mun elämään merkittävästi tule vaikuttamaan :)
Niinhän sitä moni luulee.
Köyhän voihke on musiikkia korvilleni!
T. Riikka
Vierailija kirjoitti:
Nää leikkaukset on niin mitättömiä, etteivät käytännössä vaikuta tukiloisten elämään mitenkään.
No, tulevaisuudessa joudutaan leikkaamaan lisää, jos ette mene vapaaehtoisesti töihin
Näinkin tyhmiä ihmisiä Suomesta löytyy - minua tälläiset kommentit pahasti hsrmittaa, vaikka itse tulen suht hyvin toimeen. Mikä tekee ihmisestä toidia ihmisiä vähättelevän ja heistä vain kaikkea pahaa uskovan . sivistä itseäsi.
Joidenkin ihmisten asenne köyhiä kohtaan ihmetyttää kyllä suuresti. Ensinnäkin on todella ällöttävää haukkua ketään ihmistä loiseksi.
Luulempa sen olevan hyvin pieni ryhmä, joka esimerkiksi on tahallaan työtön. Suomessa on valtava määrä osa-aikaisia työntekijöitä esim. kaupassa, joihin hallituksen leikkaukset iskee pahoin. Työttömänä työnhakijana on myös paljon ihmisiä, joiden oikea paikka olisi eläkkeellä, mutta Kelan / vakuutusyhtiön lääkärit ovat ihmeparantaneet heidät.
Lisäksi osa ihmisistä ei työllisty, vaikka kuinka hakee töitä, on koulutus jne. Kaikki ei aina ole työntekijän syytä. Olen itse ollut kuulemassa, kun pomo on sijaiselleen kiukutellut tämän palkkaaman työntekijän ulkonäöstä (sattui olemaan hiukan pyöreä).
Ärsyttää myös kuvitelma, että kaikki pienituloiset tuhlaa rahat alkoholiin, tupakkaan yms. Olen pienituloinen eläkeläinen, elän ihan kädestä suuhun. En polta, alkoholia en ole käyttänyt tippaakaan 11 vuoteen (sitä ennenkin korkeintaan 1-2 kertaa vuodessa pari siideriä), en käytä tekokynsiä- enkä ripsiä, en tilaa woltista ruokia. Ruuat tilaan kotiinkuljetuksella Prismasta, koska en liikuntarajoitteisena pääse asioimaan kaupassa. Suosin paljon Rainbow, kotimaista, pirkka -yms. tuotemerkkejä. Loppukuusta on aina todella tiukkaa. Vaatteita ostan alesta sitten, kun on pakko.
Asumistuen indeksileikkaus aiheuttaa jatkossa lisää nuukuutta. Vuokra nousee meillä 40-60€/ vuosi. Asumistuki pysyy samana. Toimeentulotukea en saa, joten kaikki maksan itse. Seuraava vuokrankorotus tiputtanee toimeentulotuelle (minkä perusosasta osa menee vuokraan).
Minä varmasti, kun loppukin terveydenhoito ajetaan alas. Olen asian kanssa ok - huorayhteiskunta tappaa minut.
Oikea kysymys on moniko on tähän mennessä vuosien aikana kuollut politiikan, ihmisten vaatimusten, työturvallisuuspuutteiden ja minitukien vuoksi. Myös ruman kohtelun tai syrjinnän vuoksi. Hyviä kysymyksiä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä varmasti, kun loppukin terveydenhoito ajetaan alas. Olen asian kanssa ok - huorayhteiskunta tappaa minut.
Noinhan se on, aika montaa ollaan roikotettu ja pidetty hengissä tähän saakka. Nyt tulee kaatumaan vaikeasti sairaat ja vanhukset. Tulee myös eutanasia, jolla annetaan ymmärtää lähteä omatoimisesti olemasta taakka yhteiskunnalle jos omat rahkeet ei enää riitä pärjätä.
Lopunajat. Huoramarkojen huorayhteiskunta. Sodoma ja Gomorra. Helvetin esikartano.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ainakin terveys tulee heikkenemään, koska ei ole varaa kunnolliseen ruokaan. Jos joutuu elämään nakeilla ja makaroonilla niin äkkiä on sairaus jos toinenkin hoidettavana. Mielenterveysongelmat lisääntyy, siitäkin tulee kustannuksia..
Terveellinen ruoka on halpaa. Aina näitä läskien tekosyitä, miten "pakotetaan" poloisia vasten tahtoaan syömään roskaa. :D
Ne kuolee, jotka ei mene töihin
Toivotaan että mahdollisimman moni hakeutuu töihin. Köyhät jotka vaan laiskottelevat toisten rahoilla joutavatkin kuolla.
Valtion pitäisi aktiivisesti tarjota eutanasiaa köyhille keinona päästää eroon kärsimyksestä. Onneksi eutanasialaki on tulossa eduskuntaan pian. Toivotaan että palvelu saadaan pikaisesti käyttöön. Helpointa olisi antaa toimeenpaino poliisille ja että lopettajan voisi suoraan tilata palvelunumerosta 112 mihin vuorokauden aikaan tahansa. Paikalle kiitäisi palvelleva poliisi ampumaan niskalaukauksen elämästään luopuvalle.
Mitä enemmän kuolee niin sitä enemmän saadaan säästöjä. Jossain kulkee se raja kuinka monta vapaamatkustajaa yhteiskunta pystyy elättämään. Sosiaalimenoihin menee vuodessa varmaan lähes 100 miljardia jos eläkkeet otetaan huomioon. Köyhien luulisi häpeävän kun he tuhoavat suomalaista yhteiskuntaa täydellä teholla.
Työnteko on keksitty 🤔