Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni köyhä tulee säästöjen takia kuolemaan?

Vierailija
25.02.2024 |

Tuleeko Suomelle säästöjä leikkauksista?

Kommentit (356)

Vierailija
261/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole rahaa syyhylääkkeisiin. 

Kohta tulee lämpimät kelit ja ihmiset menevät t-paita päällä linja-autolla palkattomaan työkokeiluun. 

Jos ei halua syyhyä niin kannattaa ajaa Helsingissä omalla autolla töihin keväällä ja kesällä, kun ihmiset kulkee linja-autoissa lyhyissä shortseissa ja t-paidoissa linja-autoissa.

Sossu ei maksa syyhylääkkeitä. Osa työttömistä ei saa edes toimeentulotukea. 

Pyöräily on vielä parempi vaihtoehto,ja pitää kunnossa niin työllisen kuin työttömänkin.

Mulla ei ole pyörää. 2 polkupyörää on kuule varastettu multa joten en omista enää pyörää. 

Mut eihän sulla ole työtäkään, voi olla koton kuten tähänkin asti.

Vierailija
262/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole rahaa syyhylääkkeisiin. 

Kohta tulee lämpimät kelit ja ihmiset menevät t-paita päällä linja-autolla palkattomaan työkokeiluun. 

Jos ei halua syyhyä niin kannattaa ajaa Helsingissä omalla autolla töihin keväällä ja kesällä, kun ihmiset kulkee linja-autoissa lyhyissä shortseissa ja t-paidoissa linja-autoissa.

Sossu ei maksa syyhylääkkeitä. Osa työttömistä ei saa edes toimeentulotukea. 

Pyöräily on vielä parempi vaihtoehto,ja pitää kunnossa niin työllisen kuin työttömänkin.

Mulla ei ole pyörää. 2 polkupyörää on kuule varastettu multa joten en omista e

Ei työttömät ole koko ajan kotona. Työkkäri kyllä kuule aktivoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Säästöjä etsivä työryhmä ei sulje mitään keinoja pois."  

https://yle.fi/a/74-20076308

Sulkee kyllä. Eduskunnan, hallituksen ja avustajien palkkiot, sopeutumisrahat yms. Niihin ei kosketa. Yhteisissä talkoissa.

Sulkee myös kaiken ulkomaille lapioitavan rahan. Niihin ei kosketa vaan lisää annetaan. 

Vierailija
264/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle fysioterapeutti sanoi, että pitäisi harrastaa uintia tai pyöräilyä, en saisi kävellä. 

No, pyörät on varastettu eli en omista pyörää ja uimahalliin ei ole rahaa, että se siitä.

Vierailija
265/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle fysioterapeutti sanoi, että pitäisi harrastaa uintia tai pyöräilyä, en saisi kävellä. 

No, pyörät on varastettu eli en omista pyörää ja uimahalliin ei ole rahaa, että se siitä.

Ole hyvä ihminen aktiivinen ja varasta pyörä.

Vierailija
266/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ohjeet on rikkaille. 

Vierailija
267/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei kannata ostaa työttömälle kuntopyörää. Mielummin työkyvyttömyyseläke sitten jokusen vuoden päästä. 

Se on sitä Suomen rahankäyttö logiikkaa. 

Vierailija
268/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylikuolleisuus tällä hetkellä "tutkitut ja turvalliset" n 30%, leikkausten purressa ja nälkäkuolemien yleistyessä ylikuolleisuus nousenee 60-80 %.

Ylikuolleisuus johtuu osittain siitä, että koronaan ei raaskittu esim. vanhuksille rokotteita antaa ja lähes jokainen sairaalhoidossa oleva kuolee sen takia vähän aikaisemmin, kuin olisi muutenkin kuollut, kun ikää on jo paljon.

THL on vastussa tuosta politiikasta. Niin kuin siitäkin, että toimivia syyhylääkkeitä ei  saada Suomeen ja sitten vaaditaan että hallitus niitä lähtisi etsimään maailmalta,vaikka meillä on sitä varten hyväpalkkaiset virkamiehet.

Kaikenlaisista lääkkeistä on pulaa ja tulee vielä lisääntymään, koska naapurin aloittama sota ja mm nyt huttit, jotka estävät laivaliikennettä idästä- olemme täysin lääkkeissä Intian ja Kiinan tuonnin varassa.

Ylikuolleisuus johtuu rokotteista. Ai vanhuksille ei raaskittu antaa koronapiikkejä, vanhuksille menossa jo ainakin 5.rokotekierros.

Vierailija
269/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei kannata ostaa työttömälle kuntopyörää. Mielummin työkyvyttömyyseläke sitten jokusen vuoden päästä. 

Se on sitä Suomen rahankäyttö logiikkaa. 

Ei kannata ostaa työttömälle 500 euron kuntopyörää. Mielummin maksaa työkyvyttömyyseläkkettä 40 vuotta. 

Vierailija
270/356 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän sulla ole työtäkään, voi olla koton kuten tähänkin asti.

Nyt vasta kotiin kannattaa jäädä. Tähän asti on kannattanut tarttua päivänkin työkeikkaan. Ylipäätään osa-aikatyöt ovat olleet kaikkia hyödyttävä ratkaisu niille kenelle ei kokoaikaista löydy tai terveydentila/elämäntilanne salli.

5 viikon päästä voimaantuleva uudistus tekee pienipalkkaisen osa-aikatyön mahdottomaksi. 800 tukia + 400 palkkaa päälle (=-200 tuista) = 1000e vai toimeentulotuelle jääminen eli 1050e kotona olemisesta? No valitisisin mielummin työn, mutta yksinkertaisesti RAHA EI RIITÄ BENSAAN.

Ja vaikka saisin lisätunteja ja tienaisin 600e, niin silloin tuet on 800-300=500, eli lopputulemana 1100e. No silloin bensakulut kasvaisi jälleen sen verran että EI OLE VARAA KÄYDÄ TÖISSÄ.

Kiitos Purra. Onneksi laskit kaljan hintaa. Eiköhän sitäkin opi juomaan jos oikein harjoittelee.

Vierailija
271/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni. Moni lapsi jää yksin kun yh. äiti ei enää jaksa yksin jatkuvaa huolta ja stressiä. Ei koskaan tarpeeksi ruokaa, asunto 20 neliöinen yksiö 

kolmen lapsen kanssa jne. Lapset kärsii..

Lapset hyötyvät, kun äiti joutuukin juomaan enää puolet siidereistään, ja onkin varaa mennä vaariin enää kerran viikossa.

käyttäis nyt enemmän sitä vaaria hyödyksi, sillai sugardaddy jos se olis

Vierailija
272/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei edes matalapalkka alan töissä jää säästöön. Kaikesta on tingitty enkä enää tingi! Mitään hyvää eikä apua ole tullut yhteiskunnalta ja silti kehtaavat köyhempää kansanosaa patistaa "säästötaökoisiin"!! Niin milloin leikataan niiltä suurituloisilta johtajilta jotka saa bonuksia ja "sopeutumiseläkettä"!!??

Vierailija
273/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuvitella että fyssarikin saa monta tuhatta kuussa latelemalla itsestään selvyyksiä!! Kaskun ei käskenyt vielä syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja jättää tupakit ja Alkon pois ja että liika sokerinsyönti on epäterveellistä:D

Vierailija
274/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itketään, kun ei saa sijaisia. Kukaam ei osta 6 kuukauden sijaisuuden takia autoa vuorotyöhön, kun ei kulje linja-autoa. 

Vakituiset itse ajelee autolla töihin, välillä mietin miksi niin tyhmiä on töihin palkattu. 

Vierailija
275/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan, mutta ehkä joutuu käymään vaikka vain pari kertaa vuodessa ulkomailla, ja peruuttamaan kampaamon, ripsi- ja kynsiteknikon ja huulitäytteiden kuukausittaisen vakiovuoron. 

Pahempaa !

Rakennekynnet rapistuu.

Vierailija
276/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton työkokeilu? Ettekö muka saa ko. ajalta työkkärin rahaa? 

Vierailija
277/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkaton työkokeilu? Ettekö muka saa ko. ajalta työkkärin rahaa? 

Minä sain, kun oli 2 lasta työmarkkinatukea 640 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä, mutta tarhamaksuja meni 160 euroa, koska puoliso tienasi 2400 brutto - verot.

Ei saatu asumistukea eikä toimeentulotukea. 

Vierailija
278/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole halukas tinkimään mistää, muuten kuolen, tarvitsen lissää rahhaa ja paremman lukaalin! Lapsillani on oikeus käydä jäähallilla kuten muillakin ja ratkastamassa, yhdenvertaisuus on perusoikeus.

t. Työhaluton

Tosi kulunut yleistys tämäkin. Suksi Sudaniin.

Vierailija
279/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rasvasolut muodostuvat jo lapsena. Rasvasolut eivät vähene laihduttamalla."

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/rasvasolut-eivat-vahen…

Onneksi olin 20-vuotiaaseen asti anorektisen laiha. 

Oletko edelleen laiha?

Vierailija
280/356 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuisi nyt ensin edes. Ei kukaan ole kuolemassa, elintavat voi parantua kun ei ole tupakkaan samalla tavalla enää varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi