Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pettäminen olla vain kerran virhe?

Vierailija
25.02.2024 |

Mieheni petti. Harrasti seksiä toisen naisen kanssa. Ei kuulemma tee enää niin, pyyteli anteeksi, toi kukkia. Vaikuttaa olevansa pahoillaan. Voiko virheestä oppia ja suhteen vielä korjata?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Minä (nainen) olen kerran pettänyt ja enää en tee sellaista enää kenellekään. Tuosta on jotain 10 vuotta aikaa.

Kerro lisää tästä tapahtumasta?

Olin aika nuori ja toksisessa parisuhteessa, mutta lasten takia ja siksi, että mies uhkaili, miten mulle ei jää mitään, jos haluan eron. En tiennyt faktoja, tunsin olevani umpikujassa ja aivan rikki. Mikään keskustelu ei auttanut. Hairahdin hetkeksi sellaisen syliin, joka edes vähän teeskenteli lempeyttä minua kohtaan. Tyhmä tyttönen olin.

Oletko laskenut koskaan monta virhettä teit ennenkuin koskit vieraaseen elimeen?

Voitko todella olla varma ettet jatkossa ajaudu samaan?

Vierailija
42/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Minä (nainen) olen kerran pettänyt ja enää en tee sellaista enää kenellekään. Tuosta on jotain 10 vuotta aikaa.

Olin aika nuori ja toksisessa parisuhteessa, mutta lasten takia ja siksi, että mies uhkaili, miten mulle ei jää mitään, jos haluan eron. En tiennyt faktoja, tunsin olevani umpikujassa ja aivan rikki. Mikään keskustelu ei auttanut. Hairahdin hetkeksi sellaisen syliin, joka edes vähän teeskenteli lempeyttä minua kohtaan. Tyhmä tyttönen olin.

Minua (Mies) on petetty kerran elämässäni. Tuosta on n. 20 vuotta aikaa. Itse en ole pettänyt kumppaneitani. Mies tai nainen, jos hän on edes kerran elämässään pettänyt kumppaniaan niin hänellä ei ole mitään asiaa minun elämään. Jos paras ystäväni pettäisi vaimoaan ja kertoisi siitä minulle niin vuosikymmenten ystävyys loppuisi siihen.

Naisten ikiaikainen selitys on, että olin nuori ja tyhmä niinkuin se oikeuttaisi teon. Armo kuitenkin edellyttää aitoa katumusta ja aidon katumuksen kautta tapahtuvaa muutosta ihmisessä ja sekään ei vielä riitä. Ihmisen on myös korjattu ja hyvitettävä tehty vääryys mikä melkein mahdotonta pettämisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumus ja aito nörtyminen myöntämään ettå teki pettämisellään tuomittavan teon johon on syyllinen vain itse on yleisesti edellytys ettå armollisuutta voisi harkita.

Vierailija
44/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraissakäynti on virkistävää. Teen sitä aina kun se on mahdollista. Ei kaduta yhtään. 

Miehen varallisuus tuo turvaa elämääni, muutoin olisin sinkku.

Vierailija
45/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut se toinen nainen. Minulle kerrottiin, että eroavat ja idiootti uskoin. No mies jäi kiinni ja saivat sovittua. Jo muutaman kuukauden kuluttua liehittely jatkui. Vaihdoin lopulta työpaikkaa. Silti vielä vuosien päästä tämä mies oli käynyt tykkäämässä somekuvastani, vaikka tekivät heti tapahtumien aikaan lapsenkin. 

Vierailija
46/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
47/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko laskenut koskaan monta virhettä teit ennenkuin koskit vieraaseen elimeen?

Voitko todella olla varma ettet jatkossa ajaudu samaan?

Kuten mitä virhettä? Eikä tuossa todellakaan ollut se elin se tärkeä juttu, vaan se, että joku kohtelisi edes pienen hetken minua kauniisti. Joo, virhe oli toki sekin, että alunperin ajauduin parisuhteeseen toksisen miehen kanssa ja tajusin sen vasta ihan liian myöhään.

Ja miksi tapahtuisi uudelleen? Ei miksikään. En edes ole ollut tuossa parisuhteessa enää vuosikausiin vaan otin eron saadakseni rakkautta ja lempeyttä ehkä joskus joltain. Ja sainkin.

Vierailija
48/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe 1. Jäit toksiseen suhteeseen.

2. Etsit suhteen aikana 3 osapuolen.

3. Oletettavasti aloit pitämään yhteyttä selän takana.

4. Tutustuitte.

5.Sovitte tapaamisen.

6. Harrastitte seksiä.

Missä vaan välissä olisit voinut tehdä oikein.

Mitä tapahtuu kun nykyisessä parisuhteissasi tulee ongelmia? Jos tuo pettäminen on käyttäystymis malli. Etkä ota vastuuta siitä.

Vierailija
49/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toisinpäin, pettäjä oli jo nykyään ex vaimo. Ihmettelen myös hieman sitä uutta miestäkin kun tietoisesti otti pettävän naisen.

Suhde alkoi pettämisellä niin todennäköisesti se myös tapahtuu uudelleen ja päättyy samallayavalla kuin alkoikin

Vierailija
50/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kysyy: Voiko pettäminen olla vain kerran virhe?

Vastaus: Ei, kyllä se voi olla virhe monta kertaa.

Vierailija
51/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Tutustuitte.

5.Sovitte tapaamisen.

6. Harrastitte seksiä.

Mitä tapahtuu kun nykyisessä parisuhteissasi tulee ongelmia? Jos tuo pettäminen on käyttäystymis malli. Etkä ota vastuuta siitä.

Näinhän tuo on. Käyttäytymismalli jolla väistellään omaa vastuunottoa.

Vierailija
52/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Tutustuitte.

5.Sovitte tapaamisen.

6. Harrastitte seksiä.

Miksi se on käyttäytymismalli? Sinulla trauma asiasta? Minä otin kyllä opikseni juurikin tuosta yhdestä kerrasta. Tiesitkö, että ihminen kasvaa ja kehittyy henkisesti hyvinkin paljon vielä aikuisenakin kokemustensa kautta? Ja miten niin, en ottanut vastuuta? Tietenkin otin. Myönsin virheeni, olin aidosti pahoillaan ja asiaa käsiteltiin pitkään.

Vierailija
53/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä on monenlaista joku hirveässä jurrissa tapahtuva randomin paneminen saattaa olla yksi kerta..

Kun taas vastaavasti ihminen joka pettää myös tunnetasolla. On vaan ajankysymys että hän pettää uudelleen. Tälläisen ihmisen toiminta tavoissa on virhe joka altistaa pettämiselle.

Minua ihmetyttää aina näissä keskusteluissa tämä kuinka monet ovat sitä mieltä, että umpijurrissa tapahtuva random kerta voi olla jotenkin perutellummin ainutkertainen teko. Itse nimenomaa en luottaisi henkilöön, joka juo itsensä niin syyntakeettomaan tilaan, että päätyy ilman mitään impulsikontrollia panemaan vierasta ihmistä parisuhteessa ollessaan.

Luottaisitko sitten henkilöön, joka kuukausien ajan pitää sivusuhdetta ja valehtelee puolisolleen asiasta?

Kertapano kännissä voi mennä huonon harkinnan piikkiin (eli on virhe), pitkään jatkunut salailu ei (ei ole virhe vaan harkittu teko).

Minusta nämä ovat hieman eri asioita. Kummatkin väärin, mutta pitkäaikainen pettäminen ja siitä valehtelu on mielestäni vakavampi asia ja anteeksiantamatonta. Kertaluontoinen virhe sen sijaan, jos sen rehellisesti tunnustaa puolisolleen, voi joissain tapauksissa olla annettavissa anteeksi.

Vierailija
54/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisessä ei ole pahinta se intiimi teko tai teot. Vaan valehteleminen. Se, ettei kykene suorselkäisesti kertomaan, että nyt olen ihastunut toiseen. Tai suhde kyllästyttää. Tai olen masentunut ja kaipaan vaihtelua. Jos kykenee pettämään ihmistä, jota oletettavasti rakastaa, pystyy valehtelemaan ja pettämään kaikkia ihmisiä ja rakkaitaan. Kertoo ihmisen luonteesta kaiken oleellisen. Intiimi teko tuntuu tämän rinnalla pienen pieneltä asialta ja epäoleelliselta. Sama pätee ihmiseen, joka lähtee kolmanneksi pyöräksi. Kaikista ihmisistä ei olisi siihen, joten joitakin isoja eroja moraalissa ja luonteessa on verrattuna niihin, jotka sellaiseen lähde.

Mutta pettämiseenhän ei aina liity valehtelua. Voi hölmöillä kännissä ja tunnustaa sen puolisolleen. Silloin ei ole valehdellut, vaikka onkin tehnyt väärin.

Vierailija
55/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kertaluonteinen, merkityksetön pano olisi niin syvä loukkaus että en pääsisi siitä yli. Silloinhan se merkityksetön pano olisi mennyt meidän rakkauden yli. Me ja minä olisimme merkinneet vielä vähemmän kuin se merkityksetön pano. 

Vierailija
56/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Tutustuitte.

5.Sovitte tapaamisen.

6. Harrastitte seksiä.

Miksi se on käyttäytymismalli? Sinulla trauma asiasta? Minä otin kyllä opikseni juurikin tuosta yhdestä kerrasta. Tiesitkö, että ihminen kasvaa ja kehittyy henkisesti hyvinkin paljon vielä aikuisenakin kokemustensa kautta? Ja miten niin, en ottanut vastuuta? Tietenkin otin. Myönsin virheeni, olin aidosti pahoillaan ja asiaa käsiteltiin pitkään.

Kertomuksesi perusteella et ottanut opiksi etkä vastuuta. Syytät toksista suhdettasi omasta moraalittomuudestasi.

Vierailija
57/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairainta on pyrkiä luomaan mielikuvaa jossa pitkäaikainen salasuhteilu olisi vain pieni virhe. Ei ole. 

Vierailija
58/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairainta on pyrkiä luomaan mielikuvaa jossa pitkäaikainen salasuhteilu olisi vain pieni virhe. Ei ole. 

Ei ole ei. Se vaatii mielettömän paljon valehtelua ja asioita jotka loukkaavat toista. Miten joku voi kotona katsoa puolisoa silmiin ja vannoa rakkautta jos ajatukset on jossain muussa ihmisessä.

Vierailija
59/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia miehiä, jotka pettävät vain kerran. Tai sitten tuo vieraan naisen rakastelu on ollut kauhean mieltä järkyttävä, traumaattinen kokemus.

Vierailija
60/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies pettää,  etkä pääse asian yli,  niin    tee sama  takaisin   raa'asti  vaan!   Auttaa  jatkoon,   siis jos jatkat hänen kanssaan..