Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pettäminen olla vain kerran virhe?

Vierailija
25.02.2024 |

Mieheni petti. Harrasti seksiä toisen naisen kanssa. Ei kuulemma tee enää niin, pyyteli anteeksi, toi kukkia. Vaikuttaa olevansa pahoillaan. Voiko virheestä oppia ja suhteen vielä korjata?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Minä (nainen) olen kerran pettänyt ja enää en tee sellaista enää kenellekään. Tuosta on jotain 10 vuotta aikaa.

Kerro lisää tästä tapahtumasta?

Olin aika nuori ja toksisessa parisuhteessa, mutta lasten takia ja siksi, että mies uhkaili, miten mulle ei jää mitään, jos haluan eron. En tiennyt faktoja, tunsin olevani umpikujassa ja aivan rikki. Mikään keskustelu ei auttanut. Hairahdin hetkeksi sellaisen syliin, joka edes vähän teeskenteli lempeyttä minua kohtaan. Tyhmä tyttönen olin.

Minua (Mies) on petetty kerran elämässäni. Tuosta on n. 20 vuotta aikaa. Itse en ole pettänyt kumppaneitani. Mies tai nainen, jos hän on edes kerran elämässään pettänyt kumppaniaan niin hänellä ei ole mitään asiaa minun elämään. Jos p

Noin ehdottomalla asenteella elämän ehtoopuoli saattaa olla aika yksinäinen. Suosittelen vähän armollisempaa lähestymistapaa. Onko sinulla lapsia tai sisaruksia?

Vierailija
62/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se mahdollista. itse olen pettänyt aikanaan ja tunnen siitä syvää katumusta kymmenenkin vuoden jälkeen. Virhettäni en ole toistanut enkä tule toistamaan, niin kova on katumus. Tosi ikävä aina lukea sellaisia "pettäjä on aina pettäjä" kommentteja kun itse tehnyt kaikkensa että ei historia toistaisi itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on se mahdollista. itse olen pettänyt aikanaan ja tunnen siitä syvää katumusta kymmenenkin vuoden jälkeen. Virhettäni en ole toistanut enkä tule toistamaan, niin kova on katumus. Tosi ikävä aina lukea sellaisia "pettäjä on aina pettäjä" kommentteja kun itse tehnyt kaikkensa että ei historia toistaisi itseään.

Ei se lause ole tarkoitettu sellaisille jotka todella katuvat ja tekevät pysyvän ja selkeän muutoksen itsessään. Ja ennen kaikkea tuomitsevat pettämisen yksiselitteisesti kohdallaan.

Kerran pettäjä, aina pettäjä-lause koskee erityisesti niitä jotka eivät kadu ja syyttävät teoistaan kaikkia muita paitsi itseään. Sairain versio näistä on sellainen joka kannustaa muota pettämään ja hyväksymään pettämisen ja salasuhteet.

Vierailija
64/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lause ole tarkoitettu sellaisille jotka todella katuvat ja tekevät pysyvän ja selkeän muutoksen itsessään. Ja ennen kaikkea tuomitsevat pettämisen yksiselitteisesti kohdallaan.

Kerran pettäjä, aina pettäjä-lause koskee erityisesti niitä jotka eivät kadu ja syyttävät teoistaan kaikkia muita paitsi itseään. Sairain versio näistä on sellainen joka kannustaa muota pettämään ja hyväksymään pettämisen ja salasuhteet.

Nimenomaan. Ihminen joka oikeasti ottaa vastuun teoistaan ja tietää miksi jotain on tapahtunut pystyy estämään sen tulevaisuudessa.

Vierailija
65/74 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se voi kuule olla ensimmäisen tai viimeisen kerran virhe. Sitä et voi tietää kuin kokeilemalla eli siitä vain pettämään. Sittenhän se sinulle selviää.

Vierailija
66/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi selittää, tuo on jo noloa. Kyllä me kaikki suomea osaamme. Tuossa lauseessa nimenomaan sanotaan, että jos on kerrankin pettänyt niin on aina pettäjä. Siinä nimenomaan ei jätetä mitään mahdollisuutta muutokselle tai mitään poikkeusmahdollisuutta. Lause on ehdoton. Lausetta käyttävä ei usko että ihminen muuttuisi.

Vierailija
67/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni jääminen on kerran virhe :D kuinka mahdollista että se jää ekalla kiinni

Vierailija
68/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan niin että kokonaisuudessaan pettämisestä jää kiinni 9/10 stä.  

Vierailija
69/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki jää kiinni. Jotkut kertovat asiasta itse. Tuosta oma-aloitteisesti tunnustavien porukasta varmasti löytyvät ne, joilla pettäminen jää yhteen kertaan. 

Vierailija
70/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi selittää, tuo on jo noloa. Kyllä me kaik

Taisi sinulla mennä ihon alle.

Vierailija
71/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla ainakin mahdollista. Mulla oli avioliiton ulkopuolinen suhde toiseen mieheen viisi vuotta sitten, ja se jäi kertaluontoiseksi. Tuli todettua että ruoho ei ollut vihreämpää aidan toisella puolella. 

Mitä tarkoittaa kertaluontoinen ja suhde? Panit useaan kertaan yhden tyypin kanssa? Ja lasket sen yhdeksi kerraksi? 

Vierailija
72/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi selittää, tuo on jo noloa. Kyllä me kaik

Niin. Se muutos ihmisessä lähtee siitä että ihminen alkaa tuomitsemaan pettämisen. Väkivalta- ja päihdesuhteet eri asia tietenkin. 😉

Vierailija
73/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sen olevan virhe vain kerran.

Vierailija
74/74 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sen olevan virhe vain kerran.

Ei se useinkaan ole vain kerran tapahtuva asia. Vaan toistuva käytösmalli parisuhteesta ja avioliitosta toiseen.