Voiko pettäminen olla vain kerran virhe?
Mieheni petti. Harrasti seksiä toisen naisen kanssa. Ei kuulemma tee enää niin, pyyteli anteeksi, toi kukkia. Vaikuttaa olevansa pahoillaan. Voiko virheestä oppia ja suhteen vielä korjata?
Kommentit (74)
Kerran pettäjä, aina pettäjä sanonta pitää tieteellisten tutkimusten mukaan suht hyvin paikkansa. Ja kyllä havaintojeni mukaan muutenkin kun julkisuuden tyypeistä lehdet kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pettämistä on monenlaista joku hirveässä jurrissa tapahtuva randomin paneminen saattaa olla yksi kerta..
Kun taas vastaavasti ihminen joka pettää myös tunnetasolla. On vaan ajankysymys että hän pettää uudelleen. Tälläisen ihmisen toiminta tavoissa on virhe joka altistaa pettämiselle.
Näin on. Ja kaikista sairainta on että tuollainen pettämistään toistava luulee omien toimintatapojensa olevan yleisesti hyväksyttäviä. Täysin vääristynyt käsitys ja sairas.
Toi kukkia. LOL. Tuo paljastaa provoksi. Vain jossain 80-luvun sketsiohjelmissa mies tuo kukkia tuhmia tehtyään. Kukilla voi pyytää anteeksi vaikkapa syntymäpäivän unohtamista, ei vakavia asioita, joissa vaakalaudalla on koko suhteen jatkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Pettämistä on monenlaista joku hirveässä jurrissa tapahtuva randomin paneminen saattaa olla yksi kerta..
Kun taas vastaavasti ihminen joka pettää myös tunnetasolla. On vaan ajankysymys että hän pettää uudelleen. Tälläisen ihmisen toiminta tavoissa on virhe joka altistaa pettämiselle.
Minua ihmetyttää aina näissä keskusteluissa tämä kuinka monet ovat sitä mieltä, että umpijurrissa tapahtuva random kerta voi olla jotenkin perutellummin ainutkertainen teko. Itse nimenomaa en luottaisi henkilöön, joka juo itsensä niin syyntakeettomaan tilaan, että päätyy ilman mitään impulsikontrollia panemaan vierasta ihmistä parisuhteessa ollessaan.
Pettämisen tuomitseminen ei ole mitään täydellisyyden vaatimista. Se on omalla puolella olemista.
On todella sairasta väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää aina näissä keskusteluissa tämä kuinka monet ovat sitä mieltä, että umpijurrissa tapahtuva random kerta voi olla jotenkin perutellummin ainutkertainen teko. Itse nimenomaa en luottaisi henkilöön, joka juo itsensä niin syyntakeettomaan tilaan, että päätyy ilman mitään impulsikontrollia panemaan vierasta ihmistä parisuhteessa ollessaan.
No mä vastaan omalta kannaltani, olen pettänyt yhden kerran elämässäni, vedin teguila överit ja päädyin suutelemaan ja kourimaan jonkun random naisen haaroväliä.. en edes itse muistanut koko tapahtumaa. ja kyllä olin äärettömän onnellisessa ja hyvässä suhteessa.
Suhde päättyi ton takia koska en kestänyt pahaa oloa ja tunnistin mikä aiheutti hirveät luottamuspulat.
Tästä on 25v aikaa ja sen jälkeen en ole koskenut kirkkaisiin.. Uskallan sanoa että mun pettäminen johtui vain ja ainostaan siitä että join itseni liian humalaan. Tän tapahtuman uusiutumisen riski on 0...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaappa tota hetken huumaa perus pettämiseen?
Tavataan joku random ( ei kerrota kotona mitään).. aletaan pitää yhteyttä.. (tää ihminen on kokoajan sun puolison mielessä).. salaillaan ja valehdellaan yleensä kuukausia. Kunnes antaudutaan ja harrastetaan seksiä.
Kumpi näistä toimista vaatii sairaamman luonteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataan joku random ( ei kerrota kotona mitään).. aletaan pitää
Ja vielä sairaamman luonteen vaatii tuon pitkäaikaisen salailun ja valehtelun toistaminen useammassa parisuhteessa.
Pettämisessä ei ole pahinta se intiimi teko tai teot. Vaan valehteleminen. Se, ettei kykene suorselkäisesti kertomaan, että nyt olen ihastunut toiseen. Tai suhde kyllästyttää. Tai olen masentunut ja kaipaan vaihtelua. Jos kykenee pettämään ihmistä, jota oletettavasti rakastaa, pystyy valehtelemaan ja pettämään kaikkia ihmisiä ja rakkaitaan. Kertoo ihmisen luonteesta kaiken oleellisen. Intiimi teko tuntuu tämän rinnalla pienen pieneltä asialta ja epäoleelliselta. Sama pätee ihmiseen, joka lähtee kolmanneksi pyöräksi. Kaikista ihmisistä ei olisi siihen, joten joitakin isoja eroja moraalissa ja luonteessa on verrattuna niihin, jotka sellaiseen lähde.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on aina valinta. Petetyn valinnaksi jää jatkaako suhdetta vai eroaako.
Ai miten niin petetyn valinta on, jatkaako suhdetta? Mun mies ainakin petti mua, siis kunnon kuukausien sivusuhde ja siihen päälle jätti mut. Ehdimme olla naimisissa 18 vuotta. Ei mulle mitään valintaa annettu, että jatkanko mieheni kanssa. Mies itse halusi eroon musta. Ei edes kysellyt mitään, ilmoitti vain, että haluaa eron ja tulosti avioeropaperit. Sinne se lähti, sen salarakkaan luo. Että silleen.
30/30
Mä uskon että joidenkin ihmisten moraali käsitys ja toiminta mallit ovat pettämiselle altistavia.. yks kaveri nainen esim on pettänyt jokaista miestään ja ei haluaisi olla pettäjä..
Mutta kun toiminta malli on se että kaikille on avoimet ovet. Sit tutustutaan ja uskotaan kaikki pelimiehien valheet. Samalla oma muutaman vuoden suhde on jo vähän väljähtänyt ja vieras sänky ja ero on lopputulema..
Olen miettinyt häntä paljon ja tavallaan en usko että hän voi edes koskaan muuttua. Vaatisi niin ison luonteen muutoksen etten usko sen olevan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pettäminen on virhe ihan joka kerta.
Ja tahallista ja tietoista henkistä väkivaltaa.
Voi. Minä (nainen) olen kerran pettänyt ja enää en tee sellaista enää kenellekään. Tuosta on jotain 10 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Minä (nainen) olen kerran pettänyt ja enää en tee sellaista enää kenellekään. Tuosta on jotain 10 vuotta aikaa.
Kerro lisää tästä tapahtumasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataan joku random ( ei kerrota kotona mitään).. aletaan pitää
Ymmärsit nyt kirjoitukseni väärin. En ottanut kantaa kummankaan skenaariossa esitetyn henkilö luonteen sairauteen, vaan siihen etten pidä tuollaista heikonimpulssikontrollin holtitonta ihmistä yhtään luotettavampana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää tästä tapahtumasta?
Olin aika nuori ja toksisessa parisuhteessa, mutta lasten takia ja siksi, että mies uhkaili, miten mulle ei jää mitään, jos haluan eron. En tiennyt faktoja, tunsin olevani umpikujassa ja aivan rikki. Mikään keskustelu ei auttanut. Hairahdin hetkeksi sellaisen syliin, joka edes vähän teeskenteli lempeyttä minua kohtaan. Tyhmä tyttönen olin.