Kun vastustaa poliisia, siinä voi sattua
Ja tulla ruhjeita. Ihan kenelle vaan, Hesari. Ja ihan syystä, koska poliisin väkivaltainen vastustaminen ei ole ihmisoikeus.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rupeat poliisien kanssa painimaan ja tappelemaan. Poliisi käyttää voimaa niin paljon tarvittaessa että, jäät aina toiseksi ja rauhoitetaan. Ei poliisi voi hävitä hillujille ja näin se kuuluu ollakin.
Ei asia ole noin yksinkertainen. Itse esim. olen nuhteeton ja koskaan ei ole valitettu voimankäytöstäni. Meinaatko että virassa oleva vaimonhakkaajapoliisi on minua moraalisesti paremmassa asemassa? Kyllä se olisi parempi että siinä tilanteessa minulla on ylivalta tehtävää suorittavaan poliisiin kuin toisinpäin.
Postmodernia intersektionaalista logiikkaa, näin se menee👍
Vierailija kirjoitti:
Poliisissa on paljon henkilöitä joille ei missään nimessä onnettoman elämänkokemuksen, henkilökohtaisten ominaisuuksiensa tai viisauden puuttumisen takia pitäisi antaa minkäänlaisia poliisin toimivaltuuksia.
Hoitoalalla vielä enemmän sellaisia mitä ei pitäisi päästää lähellekään potilaita.
hyvä että poliisi pamputtaa noita jotka ei tottele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä nyt taas?
irakilainen uhriutuu.Luuli pääsevänsä Suomeen loppuiäkseen ja kun kelagoldia ja muita etuja ei tullutkaan, alkoi väkivaltaiseksi.
stfu pillupussy et ikin sanois mitää liven koska oot pussy ja koira ja dogi joten pysy kotonas.
o se suomenkieli vaikeaa
Onhan tuo jotenkin hellyttävääkin, kun ajattelee sitä, miten tosissaan tuokin ruskea pikkupoika on ja uskoo kuulostavansa isolta pojalta. Etenkin, kun jokaisessa lauseessa on "pusi". Muiskis. :)
Vierailija kirjoitti:
Poliisissa on paljon henkilöitä joille ei missään nimessä onnettoman elämänkokemuksen, henkilökohtaisten ominaisuuksiensa tai viisauden puuttumisen takia pitäisi antaa minkäänlaisia poliisin toimivaltuuksia.
Ei ole. Kova karsinta pitää siitä huolen. En ole pitkän elämäni aikana tuntenut yhtäkään kuvailemaasi henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kova karsinta pitää siitä huolen. En ole pitkän elämäni aikana tuntenut yhtäkään kuvailemaasi henkilöä.
Päinvastoin. Fyysiset vaatimukset pitävät huolen, että moni korvien välistä terve ei pääse koskaan poliisiksi. Toiseksi, olen työskennellyt elämäni aikana monen "hyvän" ja "palkitun" poliisin kanssa, monella heistä on diagnosoimaton persoonallisuushäiriö mikä ei näy julkisesti, mutta kun kuulisit minkälaista kieltä he käyttävät "asiakkaistaan" julkisen kuvan ulkopuolella niin yllättyisit.
Poliisiorganisaatio sen nykymuodossa pitäisi harjoittaa ja uudelleen järjestää kokonaan. 20% poliiseista tulisi potkia suoraan pihalle sopimattomana toimimaan tehtävässä missä käytetään perusoikeuksiin puuttuvia toimivaltuuksia. Lisäksi kaikki poliisit pitäisi kouluttaa peilausperiaatteella mikä tarkoittaa, että jokainen poliisiksi haluava otetaan voimakeinon kiinni, heitetään putkaan, viedään tuomarin eteen ja heitetään hetkeksi vankilaan. Vain tällä tavalla he voivat oppia ymmärtämään "asiakkaitaan" ja saavat henkilökohtaisen kokemuksen siitä miten heidän omat toimet vaikuttavat myös muihin. Moni poliisi toimisi tämmöisen koulutuksen jälkeen aivan toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Fyysiset vaatimukset pitävät huolen, että moni korvien välistä terve ei pääse koskaan poliisiksi. Toiseksi, olen työskennellyt elämäni aikana monen "hyvän" ja "palkitun" poliisin kanssa, monella heistä on diagnosoimaton persoonallisuushäiriö mikä ei näy julkisesti, mutta kun kuulisit minkälaista kieltä he käyttävät "asiakkaistaan" julkisen kuvan ulkopuolella niin yllättyisit.
Poliisiorganisaatio sen nykymuodossa pitäisi harjoittaa ja uudelleen järje
Millä tavalla tuollainen peilausperiaatteella koulutettu poliisi olisi hoitanut Khalilin tapauksen?
Kaikilla ammattiryhmillä muuten on oma kielensä ja tapansa, jolla puhutaan asiakkaista oman alan sisällä.
Hesari käytännössä suoraan vihjailee poliisin hakanneen Khalilin. Kova väite, jos totta. Todisteet ei tosin siihen viittaa.
"Millä tavalla tuollainen peilausperiaatteella koulutettu poliisi olisi hoitanut Khalilin tapauksen?
Kaikilla ammattiryhmillä muuten on oma kielensä ja tapansa, jolla puhutaan asiakkaista oman alan sisällä."
En ota kantaa "Khailin" tapaukseen ennenkuin olen kuullut molemmat osapuolet.
Joo, ei poliisi suinkaan ole ainut ammattiryhmä mitä saisi kovalla kädellä putsata. Terveydenhoitoalalla on yhtä paljon sopimattomia, erityisesti lääkäreissä ja hammaslääkäreissä jotka kirjoittelevat "potilaitansa" halventavia hoitokertomuksia.
Olisiko poliisin pitänyt antaa Khalilin voittaa kahakka tai antaa sen riehua vapaasti? Vai mikä olisi tässä se konkreettinen vaihto-ehto?
Vierailija kirjoitti:
Jos poliisi tekee väkivaltaa ilman syytä, se on vakava rikos.
Poliisi ei käytä väkivaltaa, vaan voimakeinoja ja ainoastaan silloin kun joku vastustaa pidätystä fyysisellä tavalla. Väkivaltaa on sitä, että joku tule kadulla vastaan ja lyö toisen hampaat sisään.
Vierailija kirjoitti:
"Millä tavalla tuollainen peilausperiaatteella koulutettu poliisi olisi hoitanut Khalilin tapauksen?
Kaikilla ammattiryhmillä muuten on oma kielensä ja tapansa, jolla puhutaan asiakkaista oman alan sisällä."
Joo, ei poliisi suinkaan ole ainut ammattiryhmä mitä saisi kovalla kädellä putsata. Terveydenhoitoalalla on yhtä paljon sopimattomia, erityisesti lääkäreissä ja hammaslääkäreissä jotka kirjoittelevat "potilaitansa" halventavia hoitokertomuksia.
"En ota kantaa "Khailin" tapaukseen ennenkuin olen kuullut molemmat osapuolet."
Tuolla kumpikin osapuoli kertoo kantansa.
Mutta otetaan yleisempi näkökulma. Maasta poistettava henkilö alkaa potkia ja huutaa lentokoneessa niin, että henkilökunta pyytää poliisia poistamaan hänet koneesta. Miten mainitsemallasi peilausperiaatteella koulutettu poliisi hoitaa asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliisi tekee väkivaltaa ilman syytä, se on vakava rikos.
Poliisi ei käytä väkivaltaa, vaan voimakeinoja ja ainoastaan silloin kun joku vastustaa pidätystä fyysisellä tavalla. Väkivaltaa on sitä, että joku tule kadulla vastaan ja lyö toisen hampaat sisään.
Jos poliisin voimankäyttö ylittää tilanteen kokonaisarvioinnissa vähimmän haitan periaatteen, suhteellisuusperiaatteen, tarkoitussidonaisuuden periaatteen jne. niin poliisi käyttää silloin väkivaltaa siinä missä kuka tahansa muukin rikkomukseen tai rikoksiin syyllistyvä kansalainen. Eli kyllä, myös poliisi saattaa käyttää väkivaltaa tilanteessa missä voimankäytön rajat on ylitetty. Vastarinta ei myöskään aina ole ns. fyysistä, aktiivista vastarintaa. Se voi olla myös passiivista vastarintaa esim. ketjuttamalla itsensä puuhun kiinni tai heittämällä itsensä täysin veltoksi jolloin henkilö ei aktiivisesti vastusta poliisia. Poliisi voi murtaa passiivisen vastarinnan voimakeinoin, mutta ensisijaisesti lievintä käytettävissä olevaa keinoa käyttäen (vähimmän haitan periaate)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta otetaan yleisempi näkökulma. Maasta poistettava henkilö alkaa potkia ja huutaa lentokoneessa niin, että henkilökunta pyytää poliisia poistamaan hänet koneesta. Miten mainitsemalla
"Mutta otetaan yleisempi näkökulma. Maasta poistettava henkilö alkaa potkia ja huutaa lentokoneessa niin, että henkilökunta pyytää poliisia poistamaan hänet koneesta. Miten mainitsemallasi peilausperiaatteella koulutettu poliisi hoitaa asian?"
Tähän ei voi vastata, koska vastaus olisi liian naurettava.
Tämä keskustelu pähkinänkuoressa: poliisin pitäisi voida pamputtaa mielivaltaisesti jos henkilö on persun mielestä vääränlainen, esimerkiksi vääränvärinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta otetaan yleisempi näkökulma. Maasta poistettava henkilö alkaa potkia ja huutaa lentokoneessa niin, että henkilökunta pyytää poliisia poistamaan hänet koneesta. Miten mainitsemalla
Poliisille nykyistä paremman menettelytavan tunteva kirjoittaja ei sitten halunnutkaan kertoa enempää. Olikohan taas se heikosti käytännössä toimiva idea, että puhumalla kaikki selviää?
Ei asia ole noin yksinkertainen. Itse esim. olen nuhteeton ja koskaan ei ole valitettu voimankäytöstäni. Meinaatko että virassa oleva vaimonhakkaajapoliisi on minua moraalisesti paremmassa asemassa? Kyllä se olisi parempi että siinä tilanteessa minulla on ylivalta tehtävää suorittavaan poliisiin kuin toisinpäin.