Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat saaneet ja ottaneet paljon muutakin. Itse pääsivät sota-ajan kokeneiden vanhempiensa jälkeen helpolla. Yliopistoon pääsi tuohon aikaan kävelemällä sisään ja työpaikkoja riitti. Nyt he käärivät erinomaisia eläkkeitä jo kaiken saadun päälle, eivätkä tietenkään koe tarvetta osallistua yhteisesti säästötalkoisiin.
Joo, kunhan kvaalauduit ensin siihen keskikouluun, mikä oli ainoa väylä sinne lukioon ja missä oli lukukausimaksukin. Kävit koulua myös lauantaina. Kansakoulusta ei ollut mitään asiaa muualle kuin ammattikouluun ja kauppakouluun, mistä sitten pääsi lähikaupan kassalle töihin. Ehkä.
Korot oli paljon korkeammat kuin nykyään 10% oli halpaa korkoa tuohon aikaan. Sossuun oli turha ihan mennä parkumaan
Katoppas kun ihmiset menivät silloin töihin kun ei saannut makaamalla rahaa. Olivat aivan eri tasolla ja työmoraalilla liikkeellä.
Itselläsi taisi jäädä koulutkin kesken? Tieto ja sivistys ammennettu suolen uutisista, mitävittua lehdestä ja Aku Ankasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille.
- Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet edellisen sukupolven eläkkeet. Sinä huolehdit nykyisistä eläkeläisistä. Ja sinun eläkettä maksaa seuraava sukupolvi.
Niin no, mietipä hetki ikäluokkien kokojen eroa! Suurten ikäluokkien ei tarvinnut itse maksaa juuri mitään koska edeltäjiä oli vähän, mutta nyt heitä nuoremmilta nyhdetään tolkuttomat summat.
Hallitus ajaa hyviä asioita, kun vaan menisi perille. Nykyihmisetkin voisi ostaa mökkejä pakkotöllistyneinä, laiskuus on synti.
Vierailija kirjoitti:
Onko sen mökin pakko olla aina järven rannalla. Itse olen tyytyväinen kuivan maan mökkiin ja uimaan pääsee lähelle kuitenkin. Kyllä noita mökkejä on myynnissä nytkin mm. järven rannalla. Siitä vain ostamaan.
Eiii, kun Ap haluaa varastaa sen mökin ja rannan, kuten suuret ikäluokat hänen mukaansa tekivät. Ei kai raasu keksi, kuinka mökkiranta varastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sain perintönä mökin ja 100m rantaviivaa. Mökki tosin vuokralla suurimman osan aikaa vuodesta ja mökkitalkkari käy hoitamassa siivoukset ja muut hommat.
Se minua ärsyttää että omaisuus kasaantuu toisille suvuille. toisille ei mitään.
Joillain tutuillani on USEITA kesämökkejä. En ymmärrä miten tämä näin meni. Kaverillani on oma, isän antama, miehellään on suvun oma, ja joka mummolla vielä oma siihen päälle.Eikä nämä edes mitään aatelisia ole. Olen itse vaan syntynyt poikkeuksellisen köyhään osaamattomaan sukuun.
Kun käyttää rahansa johonkin hetken huumaan, niin siinä jää hankkimatta sitten kestävämpi omaisuus. Esim. autot, veneet ja moottoripyörät ym. kestää kyllä pidempään (kuin uusi puhelinmalli tai merkkilenkkarit), mutta eivät ole ikuisia kuitenkaan.
Kun sanotaan että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, niin se pitää osittain paikkansa aika hyvinkin. Ilmiö johtuu pääosin siitä, että ne rikkaat hankkii jotain tuottavaa omaisuutta (osinko-osakkeita, sijoitusasunnon, korkorahastoja, yrityslainapapereita, sijoitusvakuutuksen jne). Ihan mitä tahansa missä raha tekee töitä ja lisääntyy. Kun tuhlaa kaiken rahan johonkin tuottamattomaan, niin silloin ei ainakaan rikastu. Jopa kultaharkko on tuottamaton, koska pitkäänkään säilyttämällä siitä ei ikinä tule kahta kultaharkkoa. Sen sijaan ihan korkeakorkoinen talletustilikin tuottaa jotain (taas nollakorkojen mentyä). Mutta säästäminenhän on vanhanaikaista tylsää ja hölmöä.
Ja kun kesämökeistä on ollut puhe, niin mökki ei tuota mitään. Paitsi jos se on vuokrattuna. Mutta jos mökki on vain omassa käytössä, niin se pelkästään kuluttaa rahaa (kiinteistöverot, vakuutukset, jätemaksut ja muut ylläpitokulut). Vaikka mökin myyntihinta näyttäisi tänä päivänä olevan valtavasti suurempi kuin mitä hankittaessa, niin siltikin se on vain inflaation aiheuttama harha. Maitolitrakin maksaa nykyään monta kertaa enemmän kuin mitä se maksoi mökin hankintavuonna, eikä tarkoita silti sitä, että maito olisi ollut erityisen hyvä sijoituskohde.
Jos ihmisillä on omaisuutta, niin kyllä sen hankkiminen on yleensä kovan työn takana. Joku tietysti saa mökin perintönä, tekemättä itse mitään, mutta kyllä se perinnön antaja on varmasti nähnyt vaivaa omaisuutta hankkiessaan. Rahaa ei yleensä synny ihan tyhjästä. Jotkut tosin kuvittelee niin ja ovat vakaasti sitä mieltä, että rikkaat on saaneet omaisuutensa ihan tyhjästä. Se on jo fysiikan lakien vastaista, joten kyllä omaisuuden hankkiminen on kovaa työtä. Jotkut ponnistelee sen eteen enemmän ja jotkut vähemmän. Eikä se oma ponnisteleminen riitä pelkästään - pitää laittaa myös raha tekemään työtä. Eikun korkeakorkoista, arvo-osuus- tai pitkäaikaistiliä perustamaan ...
- yks vaan -
Kenen mielestä on 1150 e iso elke 40vuotta tehdystä työstä. 6 päivänä oon saannut päivärahaa. Hävetkää kirjoituksianne. No niinhän siinä monesti käy, että elätti syö elättäjänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole harrastanut liikuntaa 30 vuoteen. En jaksa. Elämä on täyttä paskaa. Ja vielä jatkuvaa työttömien haukkumista.
Itse olen jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa koe-ajalla. Työsopimus 6 kuukautta, josta koe-aika 3 kuukautta eikä aluksi saa sairasajan palkkaa. Nyt tuo sopimus taas päättyi, joten palstailen 24/7
niin
ja olen
trade Hönö Tiainen
PORISTA
En ole ja tiesitkö, että poliisina ei saa esiintyä, jos ei ole poliisi.
No, et tietenkään, kun olet tamperelainen, joka ei tiedä mitään.
Tässä sulle uusi linkki
Eihän nuoret nykypolvet edes halua mitään rantatontteja vaan esplanadilla kitata cafe macchiatoa ratikan kilkattaessa jossain taustalla.
Miksi minä en saa heti sellaista, joiden eteen joku muu on tehnyt kauan töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole harrastanut liikuntaa 30 vuoteen. En jaksa. Elämä on täyttä paskaa. Ja vielä jatkuvaa työttömien haukkumista.
Itse olen jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa koe-ajalla. Työsopimus 6 kuukautta, josta koe-aika 3 kuukautta eikä aluksi saa sairasajan palkkaa. Nyt tuo sopimus taas päättyi, joten palstailen 24/7
niin
ja olen
trade Hönö Tiainen
PORISTA
👮🚓🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚓
Nyt tuli kiire Poriin, hönöstelyä palstalla 👮
Tässä sulle uusi linkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tuo etuoikeutettu ikäluokka siirtyy pois täältä ja tilaa on enemmän.
On siirtynyt jo suurelta osin ja sulla on edelleenkin elämä kurjaa. Koetahan nyt ryhdistäytyä.
70 % on elossa edelleen. Ja kalliiksi tulee tuo väki nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa?
Noh noh, rouva onkin jo liian vanha meidän kriteereitä täyttämään. Naputtaa tietokantaa.............
Juu, ottakaa joku nuori ja kaunis teille toimistotöihin.
Minä haen töitä Kuopiossa.
Muista kenen kanssa keskustelet, "kuopiolainen" 👮
Arvasin, että tämä on tamperelainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin
ja olen
trade Hönö Tiainen
PORISTA
👮🚓🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚓
Nyt tuli kiire Poriin, hönöstelyä p
Varmaan Kuopioon.
Kohta se vaatii keskustelua poistoon.
Tamperelaisella tulee kiire poistaa keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään varastanu, ne osti ne rahalla. Vanhaan aikaan osattiin säästää ja elää suu säkkiä myöten.
No, 80-luvulla shampoo pullo ei maksanut 21 markkaa /250 ml niin kun nyt. Ehkä 0,50 markkaa.Tai yksi postimerkki 25 markkaa. Se maksoi 10 penniä.
Ja mitähän ne palkat silloin oli. Niin tosiaan,ei lähellekään sitä mitä nyt. Kateus ei ole mukavaa
Ei tarvitse kun netistä mainita muutama työpaikka niin tamperelainen uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kun netistä mainita muutama työpaikka niin tamperelainen uskoo.
Sitä on helppo hämätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa?
Noh noh, rouva onkin jo liian vanha meidän kriteereitä täyttämään. Naputtaa tietokantaa.............
Juu, ottakaa joku nuori ja kaunis teille toimistotöihin.
Minä haen töitä Kuopiossa.
Muista kenen kanssa keskustelet, "kuopiolainen" 👮
Arvasin, että tämä on tamperelainen.
Miltä nyt tuntuu? Kotoisaa taas työttömänä palstailla 24/7? Nukuttaako hyvin?
Vapautuuhan niitä hyviä mökkipaikkoja perintöinä tai osta valmiina. Ei tarvitse märistä jos on toimintakykyä...