Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Vierailija kirjoitti:
Siinä onkin varsinainen syy vihata vanuksia. Kesämökki.
Toisaalta en ihmettele mitään näiltä luuserisukupolvilta, jotka eivät ole ikinä tottuneet itse laittamaan tikkua ristiin minkään asian eteen
Niin joo, opiskelu ei ole teidän mielestä mitään? Ihan kevyt helppo juttu hankkia vaikka yliopistotutkinto. Ja sen jälkeen taistella pätkätöistä vuodesta toiseen. Itse pääsitte hyviin vakituisiin töihin jollain puolen vuoden ammattikoulutuksella, jos edes sitäkään tarvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää taas muistuttaa, että ne varastetut rantatontit jäävät teille nuoremmille väkisinkin perintöinä. Kelpaako?
60-vuotiaana ehkä saadaan ne.
Onko tänä päivänä yleistä, että odotetaan vanhempien kuolemaa kieli pitkällä?
Yhteiskunta toki viestittää nyt kuinka, sairaat ja vanhukset ovat pelkkä kulu ja rasite, mutta että odotetaan isän ja äidin kuolemaa, on jo tosi sairas suuntaus.
Voisi ne siirtää jälkipolvelle aiemminkin mutta ei tuo ahne sukupolvi siihen suostu.
Voi toki lahjoittaa vaikka naapurin isännälle, tai antaa ennakkoperintönä kaikki perillisille.
Miksi jälkipolville ennakkoon, tulee vain turhia välikuluja. Perintöverot maksettava jossakin vaiheessa ja nuoriso ei ole aina valmis osallistumaan mökkien korjauskuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Odotelkaa nyt nokka auki niinkuin linnunpojat, kyllä se mato sinne joskus tippuu, siis mikäli vanhukset ei testamenttaa sitä mökkiä sille mukavalle auttavaiselle naapurin pojalle, joka aina jaksaa omilta kiireiltään tulla jelppimään ja kuulumisia kuuntelemaan. Mökistä on vaivaa ja työtä sekä kuluja. Ei kaikki vanhemmat halua sellaista työleiriä lapsilleen orjuudeksi. Harvaa edes mökkeily kiinnostaa.
Malta nyt odottaa. Jos saat aivoinfarktin niin kaikki palvelut kotiin on maksullisia.
Ja vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 vuorokausi koko loppuvuoden.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään varastanu, ne osti ne rahalla. Vanhaan aikaan osattiin säästää ja elää suu säkkiä myöten.
Joo, hiihdettiin kouluun kesät-talvet. Leivottiin kotona, syötiin silakkaa. Nyt käydään laskettelureissuilla, sushi-ravintoloissa,on viimesen päälle phonet ja tabletit. Niin ja Nicon jääkiekko muutama tonni vuodessa. Niin väärin kun joku saa perintömökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suuria ikäluokkia. Perimme jokainen metsää ja rantaa, rantaan vaan ei saa rakentaa.
Ja perinnöksi jää lapsille minultakin , olen 19 vuotta ollut eläkkeellä etten työpaikkojakaan tuki häneltäkään , joka tahtoi tehtaalle toimistoon. Olihan se tietysti hienoa. Johtajakin sanoi että jokainen saumaaja on talolle parempi sijoitus kuin toimistoväki, joka on kuluerä Niinhän se on, palkat maksetaan myytävän tavaran tuotolla.
Jäit eläkkeelle jo alle 60-vuotiaana? Kyllä sun kelpaa.
Tasan 60. Työkyvyttömyyseläkkeelle koska supistukset kohdistuivat keskikoulun käyneisiin tyttöihin ja viimeiset työvuodet tein työtä jossa jalkojen päällä koko päivät. Polvet menivät.
No kivat sulle. Nykyään sen polvivaivaisen 60-vuotiaan pitää vaan hankkia muita töitä. Ehkä kouluttautua uudelleen.
60 70 80 90 00 luvulla ei roikuttu vauva palstalla keskellä päivää vaan käytiin TÖISSÄ ja tienattiin RAHAA
Sairaalamaksuja joutuu maksamaan myös sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen. Sitä ei moni ole tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suuria ikäluokkia. Perimme jokainen metsää ja rantaa, rantaan vaan ei saa rakentaa.
Ja perinnöksi jää lapsille minultakin , olen 19 vuotta ollut eläkkeellä etten työpaikkojakaan tuki häneltäkään , joka tahtoi tehtaalle toimistoon. Olihan se tietysti hienoa. Johtajakin sanoi että jokainen saumaaja on talolle parempi sijoitus kuin toimistoväki, joka on kuluerä Niinhän se on, palkat maksetaan myytävän tavaran tuotolla.
Tasan 60. Työkyvyttömyyseläkkeelle koska supistukset kohdistuivat keskikoulun käyneisiin tyttöihin ja viimeiset työvuodet tein työtä jossa jalkojen päällä koko päivät. Polvet menivät.
Mulle iski lorvikatarri viiskymppisenä ja eläke kutsui luokseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan 60. Työkyvyttömyyseläkkeelle koska supistukset kohdistuivat keskikoulun käyneisiin tyttöihin ja viimeiset työvuodet tein työtä jossa jalkojen päällä koko päivät.&n
Työkyvyttömyyseläkkeelle jää n. 20 000 henkeä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
60 70 80 90 00 luvulla ei roikuttu vauva palstalla keskellä päivää vaan käytiin TÖISSÄ ja tienattiin RAHAA
Juu, tehtaassa, missä osa oli yövuorossa kännissä ja sairaslomaa sai 4 kuukautta kädestä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.
Minäkin eläkeläinen työskentelen omassa yrityksessäni ja maksan vielä palkkaa parille nuoremmalle rengille. Nuorilla ei riitä into yrittämiseen vaan kaikki pitää pedata heille valmiiksi eteen. Sääli että jonain päivänä joudun sulkemaan yritykseni ja irtisanomaan nämä nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalamaksuja joutuu maksamaan myös sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen. Sitä ei moni ole tajunnut.
Itse joutuu vahtimaan milloin omavastuu tulee täyteen, vittuillessaan tuon tekevät lääkkeissä toimii katto automaattisesti?
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaa kesämökin niin ei saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan 60. Työkyvyttömyyseläkkeelle koska supistukset kohdistuivat keskikoulun käyneisiin tyttöihin ja viimeiset työvuodet tein työtä jossa jalkojen päällä koko päivät.&n
On kerennyt kalastaa,mökkeillä ja harrastella kun aikaa on
Asiakasmaksulaissa säädetään, että laitoshoidon maksu voi olla korkeintaan 85 prosenttia hoidossa olevan nettokuukausituloista, ja käteen on jäätävä vähintään 108 euroa. Sen sijaan tehostetun palveluasumisen asiakasmaksuista ei säädetä laissa mitään, ja kuntien käytännöt ovatkin varsin kirjavat.
kesämökki lihaksi ja perintö nolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse joutuu vahtimaan milloin omavastuu tulee täyteen, vittuillessaan tuon tekevät lääkkeissä toimii katto automaattisesti?
Etkö sä vieläkään tajunnut. Vaikka vahdit, että maksukatto tulee täyteen niin silti vuorokausi sairaalan osastolla maksaa 22,80, kun maksukatto on täynnä.
Ja osa lääkkeistä ei kuulu maksukattoon.
Sain juuri perinnöksi vanhempien rantahuvilan. Omaa Lapin mökkiä olen rakentanut samaan aikaan Pohjoiseen. Kaupungissa oleva asunto menee vuokralle kun en ehdi joka paikassa asua.
Onko sen mökin pakko olla aina järven rannalla. Itse olen tyytyväinen kuivan maan mökkiin ja uimaan pääsee lähelle kuitenkin. Kyllä noita mökkejä on myynnissä nytkin mm. järven rannalla. Siitä vain ostamaan.
Vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti kun maksukatto tulee täyteen täyteen ja sen jälkeen 22,80 vuorokausi.
Vaikka ilmoitat, että maksukatto on täynnä niin ei se auta. Vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 vuorokausi silti.