Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää taas muistuttaa, että ne varastetut rantatontit jäävät teille nuoremmille väkisinkin perintöinä. Kelpaako?
60-vuotiaana ehkä saadaan ne.
Onko tänä päivänä yleistä, että odotetaan vanhempien kuolemaa kieli pitkällä?
Yhteiskunta toki viestittää nyt kuinka, sairaat ja vanhukset ovat pelkkä kulu ja rasite, mutta että odotetaan isän ja äidin kuolemaa, on jo tosi sairas suuntaus.
Siksi eutanasialaille on niin vankka kannatus. Tyhmät ei usko että joutuisivat itse vanhoina sen uhreiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää taas muistuttaa, että ne varastetut rantatontit jäävät teille nuoremmille väkisinkin perintöinä. Kelpaako?
Yhteiskunta toki viestittää nyt kuinka, sairaat ja vanhukset ovat pelkkä kulu ja rasite, mutta että odotetaan isän ja äidin kuolemaa, on jo tosi sairas suuntaus.
Voisi ne siirtää jälkipolvelle aiemminkin mutta ei tuo ahne sukupolvi siihen suostu.
Kukahan tässä on se ahne sukupolvi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat saivat mökkinsä jo 25-vuotiaina. Milloin mä sen saan? 60-70-vuotiaana? Kyllä joo ehdinkin paljon siitä nauttia...
Millaiset välit vanhempiin? Etkö saa käydä vanhempiesi mökillä? Outoa...
Käydä, niin, käydä kylässä. Sekö on sama asia kuin oma mökki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi ne siirtää jälkipolvelle aiemminkin mutta ei tuo ahne sukupolvi siihen suostu.
Kukahan tässä on se ahne sukupolvi
Me jälkipolvi ollaan jo n. 50-vuotiaita. Eikö koskaan ole meidän vuoromme? Boomerit on mökkejään pantanneet itsellään jo puoli vuosisataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikullat! On ihan turha valittaa korkeista eläkkeistä.
Katsokaas, kun te opiskelette yli kolmekymppisiksi ja valmistutte työttömiksi, mitä nyt jotain pätkäduunia ehkä tehden kitkuttelette vanhuusikään asti, eipä sitä eläkettä ehdi teille kertyä.
Näin aivan luontaisesti alenee eläkkeet!
Mene katsomaan työkkärin sääntöjä. Nykyään ei saa työttömyyskorvausta, jos ei ole tutkintoa. Siksi alle 25-vuotiaat joutuvat hakemaan joka kevät yhteishaussa kouluun, jos ei ole tutkintoa.
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Ihan oikein, ettei saakaan. Ensin hankitaan se ammatti ja työpaikka. Harmi, että sossu silti tarjoaa noille ilmaisen asunnon ja tupakkarahaa. Silloin enn
"Hyvinvointialue laittaa määräaikaisia työntekijöitä pois ja osa myös irtisanoo porukkaa eikä ota eläköityvien tilalle ketään."
"Alueet aikovat säästää sillä, että vanhusten ympärivuorokautista hoivaa ei lisätä tai sitä jopa vähennetään, vaikka sen tarve kasvaa. Tilalle tulee kotihoitoa tai yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6e42a94-af6e-4836-a5c5-3d9b94c9b…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SYKE:n laskelmien mukaan Suomessa on rantaviivaa 314604 km. Eiköhän tuolta löydy vielä ihan hyviä mökkipaikkoja aika monellekin.
Ei löydy. Sellaisia tyhjiä rantoja joissa olisi rakennusoikeus on todella vähän. Ja erityisen vähän niitä on ruuhka-Suomen alueella. Kaikki on jo jonkun omistuksessa tai sitten ei saa rakentaa.
Niinpä. Tai sitten tontti on jo kahden mökkirannan välissä tai sellainen, että siihen on vaikea tai mahdotonta rakentaa tai saada sinne kulkuyhteyttä. Kyllä hyviä paikkoja on enää harvassa. Täällä lähellä oli kiva uimapaikka pienen niemen kärjessä: hyvä hiekkapohja. Mutta pari vuotta sitten joku osti sen, ja nyt siinä on jonkun mökki tai asunto eikä sinne ole enää asiaa. Muut hyvät rantapaikat on sen järven rannalta on jo rakennettu. Lähin virallinen uimaranta meille rannattomille on seitsemän kilometrin päässä.
Olen suuria ikäluokkia. Perimme jokainen metsää ja rantaa, rantaan vaan ei saa rakentaa.
Ja perinnöksi jää lapsille minultakin , olen 19 vuotta ollut eläkkeellä etten työpaikkojakaan tuki häneltäkään , joka tahtoi tehtaalle toimistoon. Olihan se tietysti hienoa. Johtajakin sanoi että jokainen saumaaja on talolle parempi sijoitus kuin toimistoväki, joka on kuluerä Niinhän se on, palkat maksetaan myytävän tavaran tuotolla.
No, me työttömät voidaan pitää oma koti luxus puhtaana.
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, jos ei jaksa enää itse siivota esim. 89-vuotiaana.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta.
Siinä onkin varsinainen syy vihata vanuksia. Kesämökki.
Toisaalta en ihmettele mitään näiltä luuserisukupolvilta, jotka eivät ole ikinä tottuneet itse laittamaan tikkua ristiin minkään asian eteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sain perintönä mökin ja 100m rantaviivaa. Mökki tosin vuokralla suurimman osan aikaa vuodesta ja mökkitalkkari käy hoitamassa siivoukset ja muut hommat.
Se minua ärsyttää että omaisuus kasaantuu toisille suvuille. toisille ei mitään.
Joillain tutuillani on USEITA kesämökkejä. En ymmärrä miten tämä näin meni. Kaverillani on oma, isän antama, miehellään on suvun oma, ja joka mummolla vielä oma siihen päälle.Eikä nämä edes mitään aatelisia ole. Olen itse vaan syntynyt poikkeuksellisen köyhään osaamattomaan sukuun.
Perusta yritys ja rakenna varallisuus itse. Ei sitä kukaan muu sinulle tule tuomaan
Vierailija kirjoitti:
Olen suuria ikäluokkia. Perimme jokainen metsää ja rantaa, rantaan vaan ei saa rakentaa.
Ja perinnöksi jää lapsille minultakin , olen 19 vuotta ollut eläkkeellä etten työpaikkojakaan tuki häneltäkään , joka tahtoi tehtaalle toimistoon. Olihan se tietysti hienoa. Johtajakin sanoi että jokainen saumaaja on talolle parempi sijoitus kuin toimistoväki, joka on kuluerä Niinhän se on, palkat maksetaan myytävän tavaran tuotolla.
Jäit eläkkeelle jo alle 60-vuotiaana? Kyllä sun kelpaa.
Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. Kotihoitaja käy 3-5 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla. Kotihoitaja antaa lääkkeet, auttaa pukemisessa ja aamupalaa.
Lisäksi on ostettava muut palvelut kuten kauppapalvelut, lämmin ruoka palvelut, turvapuhelinpalvelu, pyykkipalvelut, kylvetyspalvelu jne.
Tämä ketju on tyyppiesimerkki siitä miten ulkopuolinen taho keksii avauksia jotka mahdollisesti lisäisivät eripuraa suomalaisten välillä. Surullista että osa meistä ei tajua mistä on kyse.
Mitä mökin panttaamista se on, jos vanhemmat viihtyvät mökillä. Mun vanhemmille mökki on erityisen rakas, itse tehty ja viettävät siellä lähes puolet vuodessa. Mitäs siihen sanot, kun vanhempien ikätoveri Sauli Niinistö osti mökin vasta 74-vuotiaana ja aikoo olla nyt koko kesän mökillä.
Mun vanhemmat saa tehdä mökilleen ihan mitä haluavat, sekä veljelläni että mulla on ihan omat mökit. Minä hankin sen puolisoni kanssa ennen kuin ostimme asunnon alle 30v.
Sit alkais rutina kuinka mökin ylläpito on kallista. Kiinteistöverot, tiemaksut, sähköt.
Katselin mökkiläisiä, joille isukki aikoinaan myi tontit. Nyt ovat joutuneet isoihin hommiin, likavesisäiliöt kaivettu maahan, rantasaunansa ovat saaneet pitää, ei näköjään tarvitse purkaa.
Ovat siis niitä hienompia huviloita nykyisin. Yksi mietti myyntiä, ainoaa lasta, sinkku, n. 40 ei kiinnosta mökki, ei käy siellä.
etsin itseäni, matkustelin ja valmistuin 35-vuotiaana
miksi olen köyhä kesämökitön?
Vierailija kirjoitti:
Sit alkais rutina kuinka mökin ylläpito on kallista. Kiinteistöverot, tiemaksut, sähköt.
Katselin mökkiläisiä, joille isukki aikoinaan myi tontit. Nyt ovat joutuneet isoihin hommiin, likavesisäiliöt kaivettu maahan, rantasaunansa ovat saaneet pitää, ei näköjään tarvitse purkaa.
Ovat siis niitä hienompia huviloita nykyisin. Yksi mietti myyntiä, ainoaa lasta, sinkku, n. 40 ei kiinnosta mökki, ei käy siellä.
Juu
"Kiinteistöveroon suunnitteilla isoja muutoksia. Osalla veroprosentit nousevat järjettömiin lukuihin."
Odotelkaa nyt nokka auki niinkuin linnunpojat, kyllä se mato sinne joskus tippuu, siis mikäli vanhukset ei testamenttaa sitä mökkiä sille mukavalle auttavaiselle naapurin pojalle, joka aina jaksaa omilta kiireiltään tulla jelppimään ja kuulumisia kuuntelemaan. Mökistä on vaivaa ja työtä sekä kuluja. Ei kaikki vanhemmat halua sellaista työleiriä lapsilleen orjuudeksi. Harvaa edes mökkeily kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mökin panttaamista se on, jos vanhemmat viihtyvät mökillä. Mun vanhemmille mökki on erityisen rakas, itse tehty ja viettävät siellä lähes puolet vuodessa. Mitäs siihen sanot, kun vanhempien ikätoveri Sauli Niinistö osti mökin vasta 74-vuotiaana ja aikoo olla nyt koko kesän mökillä.
Mun vanhemmat saa tehdä mökilleen ihan mitä haluavat, sekä veljelläni että mulla on ihan omat mökit. Minä hankin sen puolisoni kanssa ennen kuin ostimme asunnon alle 30v.
öö salella oli kyllä mökki aiemmin taisi ostaa toisen