Tuntuu pahalta.. *anopista asiaa*
Vähän ehkä olen herkkä mutta mua loukkaa kun anopilla on pöydällä rivissä sekä hääkuvamme, että kuvia miehen ex-tyttöystävistä mieheni kanssa (no okei, jostain kymmenen vuoden takaa nuoruudesta mutta silti..).
Tulee aina tunne, että haluaako se muistella niitä exiä, loukata minua muistuttamalla, että " olet vain yksi muiden joukossa etkä sen kummempaa" vai mikä ihme tälläisessä käytöksessä on takana..?
Olemme miehen kanssa tästä joskus puhuneet ja mies on hänelle sanonut, että " nuo vanhat kuvat voisit jo heittää kaapin perälle" mutta anoppi ei ole sitä tehnyt. Tänään aikoo sanoa uudelleen.
En osaisi kuvitella, että äitini pitäisi minun ja ex-miesten kuvia esillä. Tuntuisi pahalta.
Kommentit (31)
kun taas vanhojentanssit ovat perinne, ja pari on monesti täysin yhdentekevä, ei lähellekään aina mikään tyttö- tai poikaystävä. Ei ne suhteet nyt niin hirmuisen vakava asia ole, elämässä ja anopilla voi olla ihan muita arvoja tässä asiassa.
Mä en ikinä antaisi äitini pitää esillä kuvaa musta ja exästä. Tosin ei äitini kyllä pitäisikään. kansiossa voi olla ihan rauhassa, eikä yhtään haittaa, että rakas mieheni on ne nähnyt. En ole mustis, mutta mun mielestä ihmiset normaalisti pitävät esillä kuvia merkityksellisistä henkilöistä.
aika ontuva vertaus ;)
ihan suoraan sanoen jokainen saa pitää hyllyssään juuri sellaisia kuvia, mitkä ovat itselleen tärkeitä. Ja niistä huomauttaminen tai jopa niiden poistamisen vaatiminen on moukkamaista.
Vierailija:
aika ontuva vertaus ;)ihan suoraan sanoen jokainen saa pitää hyllyssään juuri sellaisia kuvia, mitkä ovat itselleen tärkeitä. Ja niistä huomauttaminen tai jopa niiden poistamisen vaatiminen on moukkamaista.
antas mutsin pitää kuvia esillä musta ja existä. ja saisin kyllä aika raivarin jos anopilla olis esillä kuvia miehestä ja exästä etenkin jos suhteessa ei ole lapsia!!!!! olen ehkä kans herkkä, mutta musta täysin ajattelematonta
Laittais muita kuvia näkösälle jos haluaa poikaansa katsella. Exät ei kuulu kenenkään kirjahyllyn somisteeksi. Varsinkaan jos siitä on poika itse huomauttanut. Minusta kyseessä on jonkinlainen näpäytys anopin puolelta. En voisi kuvitellakaan vastaavaa tilannetta omalle kohdalle.
samaan tilanteeseen sitten joskus! Ihanko oikeasti piilotatte kaikki kuvat poikanne elämän varrelta, jottei joku urpo miniä loukkaantuisi?
Voi tsiisus te olette hulluja!
Ei todellakaan ole normaalia pitää exien tai mitä lie vanhojenpäivä-heilojen kuvia esillä. Mikä on motiivi tällaiseen? Tietenkään kuvia ei tarvitse hävittää, mutta esille ne eivät sovi. Kyllä mua hävettäisi, jos vanhemmillani olisi kirjahyllyssä rivissä kaikkien exieni kuvat ja niitä sitten kaikki vieraat saisivat pällistellä. Mutta onneksi vanhempani ovatkin fiksuja ihmisiä.
Itse en ikimaailmassa laittaisi esille kuvia, jotka muistuttaisivat poikieni tai tyttärein entisistä kumppaneista.
Ikävä kyllä tämä taitaa kuitenkin olla sellainen tolloilunlaji, jolle et paljon mitään voi tehdä. Nyt kehottaisin sinua vain jotenkin asian sietäään. Älä ainakaan motkota miehellesi, joka on jo äitiään yrittänyt asiassa ojentaa. Jos äiti ei ymmärrä edes poikansa toivetta, niin asialle ei ole paljon tehtävissä.
Voithan aina vähän " rangaista" anoppia. Jätät vain antamatta kuvat, jotka tulisivat tämän gallerian jatkoksi: esim. lastenlasten studiokuvat.
Mielestäni anoppisi käytöstavat ovat huonot. Jossain kuninkaallisessa perheessä on tärkeää protokollan vuoksi säilyttää esillä monarkiaan kuuluneiden kuvia, mutta ei tavallisessa suomalaisessa kodissa.
Kuvilla on tuskin merkitystä miehellesi, joten älä sitä murehdi. Sinä olet varmasti miehesi elämän tärkein henkilö. Voithan aina hymyillä ex-heilojen hassuille meikeille tai kampauksille, vaatteille jotka ovat menneen talven muotia.
Oma äitini on myös yhtä huonotapainen. Hyllyssä on entisten sulhojen kuvia. Myös oma appeni tätä harrastaa. Lähettipä joulutervehdyksenkin vielä avioliittomme solmimisen jälkeen, jossa mieheni hymyili entisen perheensä kanssa. Siis valokuvajoulutervehdyksen saivat kaikki tutut ja sukulaiset. En jaksanut ajatella sitä loukkauksena itseäni kohtaan, vaan vain ja ainoastaan appeni moukkamaisuutena.
Miten joku vielä voi puolustaa anopin moukkamaista käytöstä?! Huh ja heijaa! :O
Joku vanhojentanssikuva nyt tuskin on esittelemisen arvoinen, tai ehkä max kaks vuotta tapahtuneen jälkeen. Samoin RUK-tanssiaiskuva. Vain ja ainoastaan, jos kuvassa olisi nykyinen vaimo, voisi kuvia pitää esillä ihan tunnesyistä, eli niinkun historiaa esilletuomassa.
Ja jos hyllyssä on vielä nykyisen vaimon kanssa hääkuva, niin eiköhän sen pitäisi riittää!?
Ei jessus, missä näitä pölöpääanoppeja sikiää???
Sano AP sille miehellesi, että sanoo äidilleen kuvien olevan noloja. Eihän se ole ainoastaan loukkaus sinua, vaan myös miestäsi kohtaan...
Tsemppiä pöljän anopin kestämiseen! :)
Mielestäni on ihan normaalia kohteliaisuutta, että vanhemmat poistavat entisten poika- ja tyttöystävien ja puolisoiden kuvat, jotta eivät loukkaisi lastaan ja tämän uutta puolisoa. Kun oma äitini piti esillä veljeni entistä hääkuvaa, veljeni laittoi sen omatoimisesti pois näkyviltä. Siitä äitinikin tajusi, että kuvan esillä pitäminen ei ole sopivaa veljeäni ja tämän uutta vaimoa kohtaan.
Vierailija: