Kuuluuko miehen avata ovi naiselle?
Kommentit (89)
Ulkomailla päästän oven sulkeutumaan päin naisen naamaa ja huudan samalla Suomi - Finland. Tietävät sit, että meillä on tasa-arvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillunsaannin alkeet nri 1.
Ja tuo "nri" on siis lyhenne mistä?
Joku fiksumpi voisi ymmärtää että näppäimistössä i ja o ovat vierekkäin, joten se on todennäköisesti näppäilyvirhe.
-eri
Mun mielestä periaate on se, että vahvempi auttaa heikompaa. Itse avaan oven aina lastenvaunuille, vanhuksille tms. Mutta tuntuisi todella tyhmältä, että alan kurkun paksuisilla käsivarsillani riuhtomaan ovea auki jollekin miehelle, jonka käsivarret on 5 kertaa kookkaammat. Kyllä on omituiseksi mennyt keskustelu. Jos joku mulle avaa oven, menen siitä sisään, kiitän ja hymyilen. Arki on miellyttävämpää kun ihmiset ovat toisilleen kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Avaan silti, jos sellainen tilanne tulee eteen. Avaan oven myös miehille, jos esim. kaupan ovella tulee tilanne missä toinen tulee ulos kauppakassit kädessä ja itse tyhjin käsin menossa sisälle.
Jännä tarina, ottaen huomioon että kauppojen ovet tuppaa olemaan liukuovia.
Vanhuksille ehkä. Naisille avaan ainoastaan sepalukseni.
Kyllä kuuluu, mutta harvoinpa suomalaiset miehet sitä ovea avaa. Ulkomaalaiset miehet kyllä avaavat ovia, päästävät eteen kassa jonossa, auttavat ja muutenkin ovat kyllä kohteliaampia kuin suomen mies prinsessat.
Tilannetaju ja hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus on asioita joita ainakin itse arvostan ihmisissä. Ikävä kyllä nämä piirteet ovat harvinaisia nykyään. Monet ihmiset ovat vaan fyysisesti paikalla, mutta eivät läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu, mutta on eduksi, jos mies avaa oven naiselle. Ajattelen, että onpa hyvät käytöstavat ja siitä kyllä huomaa, kuka osaa huomioida muita.
Mulle tulee mieleen lipevä keikari, jolla on taka-ajatuksia, varsinkin jos nuorelle kauniille naiselle availee ovia.
Minä ainakin tunnustan. Avaan oven kyllä kaikille ja vielä siten että nainen saa kulkea edelle.
Siinä on hyvä tarkastella sen perse ja sääret, jos ne on tarkastelun arvoiset.
Ei, oma mies ei avaa. Sit taas työkaveri avaa minulle jostain syystä aina oven. Minäkin sitten avaan hänelle, jos ennätän
Haittaako jos ovea avatessa on vääränväriset sukat? Aiheuttaako viharyöpyn?
Ei tarvitse. Miehet voivat pysyä parin metrin etäisyydellä naisista.
Ihan siinä missä nainen kuuluu keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset haluavat miehen jopa sisäänsä. Sinun ei tietysti tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu, mutta on eduksi, jos mies avaa oven naiselle. Ajattelen, että onpa hyvät käytöstavat ja siitä kyllä huomaa, kuka osaa huomioida muita.
Mulle tulee mieleen lipevä keikari, jolla on taka-ajatuksia, varsinkin jos nuorelle kauniille naiselle availee ovia.
Minä ainakin tunnustan. Avaan oven kyllä kaikille ja vielä siten että nainen saa kulkea edelle.
Mutta ei niin saa pilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset haluavat miehen jopa sisäänsä. Sinun ei tietysti tarvitse.
Jotkut h u o r a t jopa monia miehiä. Yksi kun lähtee, niin toinen tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Avaan silti, jos sellainen tilanne tulee eteen. Avaan oven myös miehille, jos esim. kaupan ovella tulee tilanne missä toinen tulee ulos kauppakassit kädessä ja itse tyhjin käsin menossa sisälle.
Jännä tarina, ottaen huomioon että kauppojen ovet tuppaa olemaan liukuovia.
Tervetuloa pienemmille paikkakunnille, täällä rakennuskanta on usein sen verran vanhaa, että liukuovet ovat parhaimmillaan jopa harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei niin saa pilua.
Miksi haluaisin píllua? Luultavasti siellä samalla reiällä on käynyt satoja miehiä laskemassa tavarat sisään.
Vain silloin kun se sika jätetään ja heitetään ulos.
Itse avaan. Onkohan tässä jotain toksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies edustaa mennyttä aikaa.
Naista alistavaa käytöstä, ihan kuin nainen ei osaisi itse avata.
Jättäisin heti.
Naiset esittää siveää, vaikka juoksevat tindertreffeillä ja availevat haarojaan deittikumppaneilleen.
Sitä kutsutaan voimaantumiseksi.
Naiset esittää siveää, vaikka juoksevat tindertreffeillä ja availevat haarojaan deittikumppaneilleen.